Nasze dzieła i starania czyli rozpiski brodaczy
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
- Aron_Banalny
- Masakrator
- Posty: 2167
- Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Re: Nasze dzieła i starania
hammerersi albo logi,w regimencie 20
warriorów też sproxuj do 20, bo wtedy są najwydajniejsi
a inżynierom daj pistolety, z handguna i tak nie będziesz strzelał a pistolety dają dodatkowy atak w combacie i zawsze mozesz robic stand & shoota
warriorów też sproxuj do 20, bo wtedy są najwydajniejsi
a inżynierom daj pistolety, z handguna i tak nie będziesz strzelał a pistolety dają dodatkowy atak w combacie i zawsze mozesz robic stand & shoota
Wymyśliłem ostatnio taką armię na 2525. Zrobiłem ją bez użycia AB, w dodatku z użyciem polskiej książki, a nie chciało mi się tłumaczyć (więc jak będą niejasności, to będziemy wyjaśniać co jest czym ). Zastanawiam się co zmienić, np. czy dać żyrosa za FC, uczynić runesmithów bardziej bitnymi (bo teraz są caddy na maksa) albo, wymienić slayerów na np. ironów.
Krasnoludy 2525 PL
#Postacie:
1 Król 293 pkt.
Generał
gromrilowa zbroja
tarcza 3 pkt.
dzierżyciele 25 pkt.
Wielka Runa Alaryka Szalonego 50 pkt.
Wielka Runa Złośliwości 45 pkt.
Runa Oporu 25 pkt.
----
1 Tan 245 pkt.
gromrilowa zbroja
broń ręczna
Sztandar Armii: 25 pkt.
Wielka Runa Stromniego Rudobrodego 100 pkt.
Runa Strażnicza 30 pkt.
Runa Bitwy 25 pkt.
----
1 Kowal Run 147 pkt.
broń ręczna
gromrilowa zbroja
tarcza 2 pkt.
Runa Rozproszenia Czaru 25 pkt.
Runa Rozproszenia Czaru 25 pkt.
Runa Rozproszenia Czaru 25 pkt.
----
1 Kowal Run 147 pkt.
broń ręczna
gromrilowa zbroja
tarcza 2 pkt.
Runa Rozproszenia Czaru 25 pkt.
Runa Rozproszenia Czaru 25 pkt.
Runa Rozproszenia Czaru 25 pkt.
----
#Jednostki Podstawowe:
10 Kusznicy 110 pkt.
broń ręczna
lekka zbroja
kusza
----
10 Kusznicy 110 pkt.
broń ręczna
lekka zbroja
kusza
----
10 Gromowładni 14 pkt.
broń ręczna
lekka zbroja
Krasnoludzki muszkiet
----
15 Długobrodzi 11 pkt.
broń ręczna
ciężka zbroja
tarcza 1 pkt.
Wielkobrody (D) 10 pkt.
Muzyk 5 pkt.
Chorąży 10 pkt.
Runa Przodków 10 pkt.
Runa Bitwy 25 pkt.
----
#Jednostki Specjalne:
20 Gwardia Królewska 335 pkt.
broń ręczna
broń wielka
ciężka zbroja
tarcza 1 pkt.
Strażnik Bramy (D) 12 pkt.
Muzyk 6 pkt.
Chorąży 12 pkt.
Runa Determinacji 20 pkt.
Runa Spokoju 25 pkt.
----
10 Zabójcy Trolli 155 pkt.
dwie bronie ręczne (+1 A)
broń wielka (+2 do S)
Zabójca Gigantów (D) 15 pkt.
Zabójca Gigantów (D) 15 pkt.
Zabójca Gigantów (D) 15 pkt.
----
1 Balista 65 pkt.
Runa Spalenia 5 pkt.
3 Obsługa
lekka zbroja
1 Inżynier (D) 15 pkt.
lekka zbroja
----
1 Balista 85 pkt.
Runa Penetracji 25 pkt.
1 Inżynier (D) 15 pkt.
----
#Jednostki Rzadkie:
1 Działo Ogniowe 140 pkt.
----
1 Organki 120 pkt.
----
Plan jest mniej więcej taki: bolce zabijają duże bydlaki, runsmici siedzą w strzelcach i dispelują co się da, tan z lordem w hamcach z longami i slayerami bronią parku maszynowego i strzelców. Pozostali strzelają do wszystkiego
Krasnoludy 2525 PL
#Postacie:
1 Król 293 pkt.
Generał
gromrilowa zbroja
tarcza 3 pkt.
dzierżyciele 25 pkt.
Wielka Runa Alaryka Szalonego 50 pkt.
Wielka Runa Złośliwości 45 pkt.
Runa Oporu 25 pkt.
----
1 Tan 245 pkt.
gromrilowa zbroja
broń ręczna
Sztandar Armii: 25 pkt.
Wielka Runa Stromniego Rudobrodego 100 pkt.
Runa Strażnicza 30 pkt.
Runa Bitwy 25 pkt.
----
1 Kowal Run 147 pkt.
broń ręczna
gromrilowa zbroja
tarcza 2 pkt.
Runa Rozproszenia Czaru 25 pkt.
Runa Rozproszenia Czaru 25 pkt.
Runa Rozproszenia Czaru 25 pkt.
----
1 Kowal Run 147 pkt.
broń ręczna
gromrilowa zbroja
tarcza 2 pkt.
Runa Rozproszenia Czaru 25 pkt.
Runa Rozproszenia Czaru 25 pkt.
Runa Rozproszenia Czaru 25 pkt.
----
#Jednostki Podstawowe:
10 Kusznicy 110 pkt.
broń ręczna
lekka zbroja
kusza
----
10 Kusznicy 110 pkt.
broń ręczna
lekka zbroja
kusza
----
10 Gromowładni 14 pkt.
broń ręczna
lekka zbroja
Krasnoludzki muszkiet
----
15 Długobrodzi 11 pkt.
broń ręczna
ciężka zbroja
tarcza 1 pkt.
Wielkobrody (D) 10 pkt.
Muzyk 5 pkt.
Chorąży 10 pkt.
Runa Przodków 10 pkt.
Runa Bitwy 25 pkt.
----
#Jednostki Specjalne:
20 Gwardia Królewska 335 pkt.
broń ręczna
broń wielka
ciężka zbroja
tarcza 1 pkt.
Strażnik Bramy (D) 12 pkt.
Muzyk 6 pkt.
Chorąży 12 pkt.
Runa Determinacji 20 pkt.
Runa Spokoju 25 pkt.
----
10 Zabójcy Trolli 155 pkt.
dwie bronie ręczne (+1 A)
broń wielka (+2 do S)
Zabójca Gigantów (D) 15 pkt.
Zabójca Gigantów (D) 15 pkt.
Zabójca Gigantów (D) 15 pkt.
----
1 Balista 65 pkt.
Runa Spalenia 5 pkt.
3 Obsługa
lekka zbroja
1 Inżynier (D) 15 pkt.
lekka zbroja
----
1 Balista 85 pkt.
Runa Penetracji 25 pkt.
1 Inżynier (D) 15 pkt.
----
#Jednostki Rzadkie:
1 Działo Ogniowe 140 pkt.
----
1 Organki 120 pkt.
----
Plan jest mniej więcej taki: bolce zabijają duże bydlaki, runsmici siedzą w strzelcach i dispelują co się da, tan z lordem w hamcach z longami i slayerami bronią parku maszynowego i strzelców. Pozostali strzelają do wszystkiego
Na szybko to bym wywalił championów z hamków i longów i tą runkę za 10 punktów im z banneru i dał tarcze na strzelców, bez nich nie wychodzę z domu...
Blog o malowanych przeze mnie figurkach. http://celedorverminhorde.blogspot.com/
Nie mozesz miec 2ch wielkich run na lordzie.
Nie mozesz miec na obu runiarzach po 3 scrolle - jednemu zamien 2 scrolle na spelleater.
Poza tym wywalilbym flame cannona, zdecydowanie wole organki lub zyrka.
No i ta 15 longow... imo albo czyste dziesiatki albo dwudziestki - 15 ani nic nie wezmie na klate, a zal to stracic. Pomysl nad dopelnieniem tej jednostki.
Po co rune of determination na hammerersach? Masz stubborna na 10 z przerzutem, malo?
Drogi BSB ktory ginie od byle pierdniecia. Ja bym sie nie odwazyl go tak wystawiac
Nie mozesz miec na obu runiarzach po 3 scrolle - jednemu zamien 2 scrolle na spelleater.
Poza tym wywalilbym flame cannona, zdecydowanie wole organki lub zyrka.
No i ta 15 longow... imo albo czyste dziesiatki albo dwudziestki - 15 ani nic nie wezmie na klate, a zal to stracic. Pomysl nad dopelnieniem tej jednostki.
Po co rune of determination na hammerersach? Masz stubborna na 10 z przerzutem, malo?
Drogi BSB ktory ginie od byle pierdniecia. Ja bym sie nie odwazyl go tak wystawiac
- Aron_Banalny
- Masakrator
- Posty: 2167
- Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
co to jest runa złośliwości??
Wielka Runa Złośliwości - Master Rune of Spite - daje 4+ Ward Save przeciwko wszystkiemu.
Wbrew przekonaniu Arqueek'a, Klaufti może mieć dwie wielkie runy na Lordzie, dopóki nie są to runy tego samego rodzaju (na broń, pancerz, talizmanowe)
Co do ilości zgadzam się. Jeśli grasz na BP, to posiadasz aktualnie 17DD, a maksymalnie można mieć 12DD. Pokombinowałbym z pośrednimi środkami ochrony magicznej - np. Wielka Runa Równowagi albo Wielka Runa Oczarowania (Spellbinding chyba tak się tłumaczy - przepraszam, korzystam wyłącznie z book'a angielskiego i trudno mi przejść na nazwy polskie ) w połączeniu ze sztandarem Vallay'i właściwie zamykasz fazę magiczną przeciwnika. Runa Pożerania Czaru też jest dobrym pomysłem, by pozbawić wroga szczególnie paskudnego czaru. Wiem, że jest losowa, ale zawsze ma działanie dispel scroll'a. Jak się uda wyrzucić to 4+ to jest naprawdę bardzo dobra.
Zaczynając teraz od postaci:
1) Tan jest bardzo dobrze złożony jako BSB-ek z magicznym sztandarem
2) Z kowalami pokombinowałbym jak napisałem powyżej. Jeśli będą wolne punkty - musowo każdemu Rune of Stone.
3) Generał - widzę, że się nie rozdrabniałeś w wyborze run hehe. Kombinacja nie jest zła. Na pewno lord ma przeżywalność z 1+AS z przerzutem i 4+WS. Ofesywnie widzę jest ustawiony tylko po to, by nie umożliwiać wrogom armour save'ów, co przy przeżywalności jaką posiada powinno się sprawdzić.
Teraz przechodząc do jednostek:
1) Core wygląda solidnie - jeśli chodzi o Runę Przodków na sztandarowym Długobrodych - jest niedoceniana, a to naprawdę porządna runa za 10pkt. (którą można wziąć przecież kilkakrotnie)
2) Jeśli wsadzasz generała do Gwardii, to wystarczy ich wziąć 18 (no chyba, że założeniem było wzięcie 2 dodatkowo, w razie ewentualnych strat z ostrzału). Runa Determinacji na sztandarze, ze stubbornem oddziału - fajna sprawa, choć trochę marnacja punktów przy kombinacji z BSB i Generałem . Jeśli chodzi o Runę spokoju zrobiłbym taki myk - dał ją na sztandar Długobrodych (jak ich jest 15 to im przyda się ilość), a Gwardii dałbym właśnie Runę Bitwy (która też zapewnia +1 do CR, tak jak outnumber).
Więcej poprawek nie widzę. Naprawdę solidna rozpa
Wbrew przekonaniu Arqueek'a, Klaufti może mieć dwie wielkie runy na Lordzie, dopóki nie są to runy tego samego rodzaju (na broń, pancerz, talizmanowe)
Co do ilości zgadzam się. Jeśli grasz na BP, to posiadasz aktualnie 17DD, a maksymalnie można mieć 12DD. Pokombinowałbym z pośrednimi środkami ochrony magicznej - np. Wielka Runa Równowagi albo Wielka Runa Oczarowania (Spellbinding chyba tak się tłumaczy - przepraszam, korzystam wyłącznie z book'a angielskiego i trudno mi przejść na nazwy polskie ) w połączeniu ze sztandarem Vallay'i właściwie zamykasz fazę magiczną przeciwnika. Runa Pożerania Czaru też jest dobrym pomysłem, by pozbawić wroga szczególnie paskudnego czaru. Wiem, że jest losowa, ale zawsze ma działanie dispel scroll'a. Jak się uda wyrzucić to 4+ to jest naprawdę bardzo dobra.
Zaczynając teraz od postaci:
1) Tan jest bardzo dobrze złożony jako BSB-ek z magicznym sztandarem
2) Z kowalami pokombinowałbym jak napisałem powyżej. Jeśli będą wolne punkty - musowo każdemu Rune of Stone.
3) Generał - widzę, że się nie rozdrabniałeś w wyborze run hehe. Kombinacja nie jest zła. Na pewno lord ma przeżywalność z 1+AS z przerzutem i 4+WS. Ofesywnie widzę jest ustawiony tylko po to, by nie umożliwiać wrogom armour save'ów, co przy przeżywalności jaką posiada powinno się sprawdzić.
Teraz przechodząc do jednostek:
1) Core wygląda solidnie - jeśli chodzi o Runę Przodków na sztandarowym Długobrodych - jest niedoceniana, a to naprawdę porządna runa za 10pkt. (którą można wziąć przecież kilkakrotnie)
2) Jeśli wsadzasz generała do Gwardii, to wystarczy ich wziąć 18 (no chyba, że założeniem było wzięcie 2 dodatkowo, w razie ewentualnych strat z ostrzału). Runa Determinacji na sztandarze, ze stubbornem oddziału - fajna sprawa, choć trochę marnacja punktów przy kombinacji z BSB i Generałem . Jeśli chodzi o Runę spokoju zrobiłbym taki myk - dał ją na sztandar Długobrodych (jak ich jest 15 to im przyda się ilość), a Gwardii dałbym właśnie Runę Bitwy (która też zapewnia +1 do CR, tak jak outnumber).
Więcej poprawek nie widzę. Naprawdę solidna rozpa
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Właśnie jestem po bitwie 5k Dwarfów przeciwko sojuszowi po 2,5k skavenów i high elfów... Ułożyłem całkiem przyjemną, klimatyczną rozpiskę: 2 lordów tylko (król na tarczy i kowadło), 2 runesmithów, bsb, than z kamieniem, 2x master inżynier, dragon slayer, do tego masa walczących klocków piechoty (2x longi, hamki, ironi, 2x warriorzy, slayerzy, minersi i longbeard rangers), kusznicy, 2x organki, 2x bolce, katapa i działo... Niestety przeciwko 20 power dicom niewiele mogłem zrobic, chociaż pierwsza tura zapowiadała się dobrze (przeciwnicy mieli chyba 2 miscasty, reszta albo nie wyszła, albo zdispellowałem) i generalnie zostałem zmasakrowany. Mam radę dla wszystkich, którzy będą grać przeciwko szczurom- omijajcie szerokim łukiem plague furnance i screeming bell, chociaż to drugie da się pokroić jakimiś 2 dobrymi oddziałami. Furmanka siedziała w klocku plague monków, których zaszarżowałem swoimi Ironami... pierwszą turę ustałem tracąc chyba koło 7, a w drugiej wbili się jeszcze w bok cenzerzy i przegrałem combat z kretesem... Trzeba to po prostu wystrzelać działami... muszę obmyślić jakąś taktykę na te szczury, bo często będę się z nimi mierzył:/ Macie jakieś rady?
Mój blog: http://arsbelli.blogspot.com/
"Kiedy atakujecie- wyjcie jak furie!"- Thomas "Stonewall" Jackson
"Kiedy atakujecie- wyjcie jak furie!"- Thomas "Stonewall" Jackson
Co do taktyk na skaveny:
1. Pierwsze co rób to odstrzel: Plague Furnance/Hellpit Abomination/Doomwheel - jeśli cokolwiek z tego dojdzie do combatu będzie naprawdę ciężko, więc priorytetem jest zniszczenie właśnie tych trzech rzeczy:
a) Plague Furnance, można zawsze unieruchomić zmasowanym ostrzałem w monków. Staraj się nie walczyć od frontu, ale od flank, jeśli ma dojść już co do czego. Pamiętaj monkowie są frenzy (i tu wkracza żyrek, do przekierowywania szarż i odsłaniania flank).
b) Jeśli Doomwheel dostaje wounda, rzuca test na to czy kierowcy nie poniesie - miej nadzieje, że poniesie i to w oddziały przeciwnika (ogólnie z tych trzech wymienionych Doomwheel'a najłatwiej się pozbyć, za pomocą zwykłego tradycyjnego ostrzału)
c) Przeciw Hellpit Abomination zdecydowanie ogniste ataki - brak regenki i możliwości wskrzeszenia, jest bezcenna przeciw tej bestii. Dodatkowo, może zostać spanikowana, a więc flame cannon zyskuje ogromnie na znaczeniu.
2. Potem zajmij się jego maszynerią:
a) Wszystkie denerwujące weapon team'y jak na przykład Poison Wind Mortar czy Warpfire thrower (chodzi o eliminacje tych strzelających weapon teamów).
b) Plagueclaw Catapult również jest denerwujące, ze swoim dużym templatem.
c) Jezzaile, choć nie jest ich już tyle (dzięki ich osłabieniu), są nadal śmiertelnie groźne dla załogi naszych maszyn i klocków piechoty - zdecydowanie trzeba usunąć. Polecam zniszczenie takiej ich ilość, żeby spanikowały. Przy LD 5 raczej zwieją i możesz już o nich zapomnieć.
3. Na koniec możesz zostawić sobie zwykły combat. Jeśli udało Ci się wyeliminować to co wymieniłem powyżej, powinno być łatwo. Pamiętaj również o Plague Censer Bearerach, którzy są nad wyraz mocną jednostką ze wszystkimi tymi zasadami - najlepiej ich odstrzelić z organek, gdyż raczej występują w małych ilościach.
4. Co do magii - oczywiście tradycyjna defensywa magiczna powinna wystarczyć. Większość czarów skaveńskich jest ofensywnych, zadających całkiem duże straty, lub zadający je od dużej sile (Warp Lightening, Plague). Nie ignoruj jednak skaveńsków czarów wspomagających - Skitterleap'a, Howling Warpgale'a, Death Frenzy, Bless with Filth i Wither'a - jeśli je wpuścisz utrudni Ci to tylko grę.
1. Pierwsze co rób to odstrzel: Plague Furnance/Hellpit Abomination/Doomwheel - jeśli cokolwiek z tego dojdzie do combatu będzie naprawdę ciężko, więc priorytetem jest zniszczenie właśnie tych trzech rzeczy:
a) Plague Furnance, można zawsze unieruchomić zmasowanym ostrzałem w monków. Staraj się nie walczyć od frontu, ale od flank, jeśli ma dojść już co do czego. Pamiętaj monkowie są frenzy (i tu wkracza żyrek, do przekierowywania szarż i odsłaniania flank).
b) Jeśli Doomwheel dostaje wounda, rzuca test na to czy kierowcy nie poniesie - miej nadzieje, że poniesie i to w oddziały przeciwnika (ogólnie z tych trzech wymienionych Doomwheel'a najłatwiej się pozbyć, za pomocą zwykłego tradycyjnego ostrzału)
c) Przeciw Hellpit Abomination zdecydowanie ogniste ataki - brak regenki i możliwości wskrzeszenia, jest bezcenna przeciw tej bestii. Dodatkowo, może zostać spanikowana, a więc flame cannon zyskuje ogromnie na znaczeniu.
2. Potem zajmij się jego maszynerią:
a) Wszystkie denerwujące weapon team'y jak na przykład Poison Wind Mortar czy Warpfire thrower (chodzi o eliminacje tych strzelających weapon teamów).
b) Plagueclaw Catapult również jest denerwujące, ze swoim dużym templatem.
c) Jezzaile, choć nie jest ich już tyle (dzięki ich osłabieniu), są nadal śmiertelnie groźne dla załogi naszych maszyn i klocków piechoty - zdecydowanie trzeba usunąć. Polecam zniszczenie takiej ich ilość, żeby spanikowały. Przy LD 5 raczej zwieją i możesz już o nich zapomnieć.
3. Na koniec możesz zostawić sobie zwykły combat. Jeśli udało Ci się wyeliminować to co wymieniłem powyżej, powinno być łatwo. Pamiętaj również o Plague Censer Bearerach, którzy są nad wyraz mocną jednostką ze wszystkimi tymi zasadami - najlepiej ich odstrzelić z organek, gdyż raczej występują w małych ilościach.
4. Co do magii - oczywiście tradycyjna defensywa magiczna powinna wystarczyć. Większość czarów skaveńskich jest ofensywnych, zadających całkiem duże straty, lub zadający je od dużej sile (Warp Lightening, Plague). Nie ignoruj jednak skaveńsków czarów wspomagających - Skitterleap'a, Howling Warpgale'a, Death Frenzy, Bless with Filth i Wither'a - jeśli je wpuścisz utrudni Ci to tylko grę.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Witam serdecznie, mam taką prośbę DługoBrodzi, moglibyście konstruktywnie zkomentować moją rozpieskę? Z góry dziękuje:)
Dwarf Army 2250 pkt.
Dwarf Lord 298 pkt.
-General
-Shieldbearers
-shield
-Weapon:Master Rune of Alaric the Mad, Rune of Cleaving, Rune of Might
-Armour:Rune of Stone, Rune of Resistance
Than BSB 165 pkt. (do Longbeardsów)
-Armour:Master Rune of Grommril, Rune of Resistance
-Talisman:Master of Challenge
Runesmith 147 pkt.
-shield
-Talisman:Master Rune of Balance, Rune of Spellbreaking
Runesmith 147 pkt. (do Longbeardsów)
-shield
-Weapon:Rune of Cleaving
-Armour:Rune of Stone
-Talisman:2xRune of Spellbreaking
18 Longbeards 317 pkt.
-fcg
-shield, great weapon
-Runic Banner:Rune of Courage, Ancestor Rune
Quarrellers 125 pkt.
-shield
-musician
Quarrellers 125 pkt.
-shield
-musician
Bolt Thrower 95 pkt.
-enginer + brace of pistol
-Runes: Rune of Penetrating, Rune of Burning
Bolt Thrower 90 pkt.
-enginer + brace of pistol
-Runes: Rune of Penetrating
Grudge Thrower 150 pkt.
-enginer + brace of pistol
-Runes:Rune of Penetrating, Rune o Accuracy
18 Hammerers 289 pkt.
-fcg
-shield
-Runic Banner: Rune of Battle
12 Troll Slayers 183 pkt.
-musician
-3x Giant Slayer
Organ Gun 120 pkt.
2251/2250
DD: 6+1(Balance) + 3 Spellbreaking
Modeli: 92
Z Edytowane podłóg waszych rad:)
Dwarf Army 2250 pkt.
Dwarf Lord 298 pkt.
-General
-Shieldbearers
-shield
-Weapon:Master Rune of Alaric the Mad, Rune of Cleaving, Rune of Might
-Armour:Rune of Stone, Rune of Resistance
Than BSB 165 pkt. (do Longbeardsów)
-Armour:Master Rune of Grommril, Rune of Resistance
-Talisman:Master of Challenge
Runesmith 147 pkt.
-shield
-Talisman:Master Rune of Balance, Rune of Spellbreaking
Runesmith 147 pkt. (do Longbeardsów)
-shield
-Weapon:Rune of Cleaving
-Armour:Rune of Stone
-Talisman:2xRune of Spellbreaking
18 Longbeards 317 pkt.
-fcg
-shield, great weapon
-Runic Banner:Rune of Courage, Ancestor Rune
Quarrellers 125 pkt.
-shield
-musician
Quarrellers 125 pkt.
-shield
-musician
Bolt Thrower 95 pkt.
-enginer + brace of pistol
-Runes: Rune of Penetrating, Rune of Burning
Bolt Thrower 90 pkt.
-enginer + brace of pistol
-Runes: Rune of Penetrating
Grudge Thrower 150 pkt.
-enginer + brace of pistol
-Runes:Rune of Penetrating, Rune o Accuracy
18 Hammerers 289 pkt.
-fcg
-shield
-Runic Banner: Rune of Battle
12 Troll Slayers 183 pkt.
-musician
-3x Giant Slayer
Organ Gun 120 pkt.
2251/2250
DD: 6+1(Balance) + 3 Spellbreaking
Modeli: 92
Z Edytowane podłóg waszych rad:)
Ostatnio zmieniony 22 lis 2009, o 22:51 przez Huss, łącznie zmieniany 1 raz.
Rozpa ciekawa aczkolwiek minersow bym zdecydowania zamienil na cos innego bo bez popychaczki z kowadełka sa mało grywalni. Zdjałbym tez Rune of preservation z lorda. On i tak z bazy jest odporny na killing blow a wiekszośc poisonów ma mała sile z ktorą gienek sobie poradzi zwykłym savem. Uzywałem kiedys na bolcu Flakkson's runy ale trafianie larga na 3+ w zupełności wystarczy zwłaszcza ze masz 2 bolce. Zdjąłbym też rune of burning, bo jak trafisz na HE to im nic nie zrobisz mając na wszystkich maszynkach flejma.
Za zaoszczędzone pts dałbym quarellersom muzyków i może generałowi master rune of steel zeby był bardziej "puszkowaty". Jest kilka złożen tego pana ale niech każdy wybiera sobie swój własny.
Za zaoszczędzone pts dałbym quarellersom muzyków i może generałowi master rune of steel zeby był bardziej "puszkowaty". Jest kilka złożen tego pana ale niech każdy wybiera sobie swój własny.
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
Huss, masz na lordzie dwuraka a nie masz master rune of kragg the grim. czyli wszystkie runy broni są wykute na zwykly hand weaponie. zmień kombinacje run, lub wyrzuć dwuraka z lorda.
Reszta jest IMO OK.
Reszta jest IMO OK.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
Wprowadziłem poprawki podług waszych cennych rad, za które wam bardzo dziękuje Jeśli macie jeszcze jakieś konstruktywne uwagi co zmienić to jestem otwarty i słucham cierpliwie. Jak będę miał rostera gotowego to zaczne polować na 6 ed. figurki - nowe krasnalki zupełnie do mnie ien przemawiją:)
Mam takie pytanie do zacnej braci krasnoludzkiej:
Czy ktos z Was testowal rozpiskę czysto naporową bez zadnych maszyn/strzelców (ewentualne niewielkie wsparcie maszyn)? Kowadlo, Strollaz rune, minersi, skauci, slayerzy napierający z deploymentu.. Jeżeli tak jak sie to spisuje? Zdaję sobie sprawę z najpowazniejszej wady tej rozpiski czyli uzaleznienie jej od sprawnej pracy kowadła, tym niemniej cos takiego byłoby ciekawą odmianą w dwarfickich rozpiskach.
Teoretycznie oddział ze scoutem ustawiony np. za wzgórzem gdzies w okolicach połowy stołu ma szanse w pierwszej turze szarzowac przeciwnika.. W drugiej turze wsparcie minersami, w trzeciej powinny juz dojsc jednostki wychodzące z deploymentu.
To ładna wizja
Prosze o opinie.
Pozdrawiam
Ps: zeby nie byc gołosłownym - taka przykładowa rozpiska, 2000pkt (celowo ten format bo niewiele sie miesci i trudno cos wsadzic konstruktywnego) - dlatego niektore oddziały takie biedne.
Dwarfy Josifa z Bażin 2000 Pts (W domowych grach wchodzi Bugman ) - Dwarfs Army
1 Runelord @ 345 Pts
Anvil of Doom; Gromril Armour
Rune of Spellbreaking
Rune of Stone
1 Thane @ 145 Pts
Gromril Armour; Battle Standard
Strollaz's Rune
1 * Thane @ 146 Pts
General; Great Weapon; Gromril Armour; Shield
Master Rune of Challenge
Rune of Brotherhood
Rune of Resistance
Rune of Stone
20 * Rangers @ 360 Pts
Great Weapon; Rangers; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Rune of Battle
Rune of Determination
10 Quarrellers @ 110 Pts
10 Quarrellers @ 110 Pts
19 Miners @ 259 Pts
Prospector @ [35] Pts
Steamdrill
9 * Hammerers @ 129 Pts
Standard, Musican
1 Grudge Thrower @ 125 Pts
Engineer
Rune of Accuracy
Rune of Burning
1 Cannon @ 130 Pts
Rune of Burning
Rune of Forging
1 Gyrocopter @ 140 Pts
Dispel Pool: 7
Casting Pool: 2
Models in Army: 83
Total Army Cost: 1999
Czy ktos z Was testowal rozpiskę czysto naporową bez zadnych maszyn/strzelców (ewentualne niewielkie wsparcie maszyn)? Kowadlo, Strollaz rune, minersi, skauci, slayerzy napierający z deploymentu.. Jeżeli tak jak sie to spisuje? Zdaję sobie sprawę z najpowazniejszej wady tej rozpiski czyli uzaleznienie jej od sprawnej pracy kowadła, tym niemniej cos takiego byłoby ciekawą odmianą w dwarfickich rozpiskach.
Teoretycznie oddział ze scoutem ustawiony np. za wzgórzem gdzies w okolicach połowy stołu ma szanse w pierwszej turze szarzowac przeciwnika.. W drugiej turze wsparcie minersami, w trzeciej powinny juz dojsc jednostki wychodzące z deploymentu.
To ładna wizja
Prosze o opinie.
Pozdrawiam
Ps: zeby nie byc gołosłownym - taka przykładowa rozpiska, 2000pkt (celowo ten format bo niewiele sie miesci i trudno cos wsadzic konstruktywnego) - dlatego niektore oddziały takie biedne.
Dwarfy Josifa z Bażin 2000 Pts (W domowych grach wchodzi Bugman ) - Dwarfs Army
1 Runelord @ 345 Pts
Anvil of Doom; Gromril Armour
Rune of Spellbreaking
Rune of Stone
1 Thane @ 145 Pts
Gromril Armour; Battle Standard
Strollaz's Rune
1 * Thane @ 146 Pts
General; Great Weapon; Gromril Armour; Shield
Master Rune of Challenge
Rune of Brotherhood
Rune of Resistance
Rune of Stone
20 * Rangers @ 360 Pts
Great Weapon; Rangers; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Rune of Battle
Rune of Determination
10 Quarrellers @ 110 Pts
10 Quarrellers @ 110 Pts
19 Miners @ 259 Pts
Prospector @ [35] Pts
Steamdrill
9 * Hammerers @ 129 Pts
Standard, Musican
1 Grudge Thrower @ 125 Pts
Engineer
Rune of Accuracy
Rune of Burning
1 Cannon @ 130 Pts
Rune of Burning
Rune of Forging
1 Gyrocopter @ 140 Pts
Dispel Pool: 7
Casting Pool: 2
Models in Army: 83
Total Army Cost: 1999
A mi sie szykuje bitwa na 1000pkt z wampirami - jako, ze brody za pas jeszcze zalozyc nie moge, prosze starszych o uwagi:
Bohaterowie:
Kowal Run (Runa rownowagi, 2x Runa kamienia, tarcza) - 132pkt
Zabojca smokow (Zawsze pierwszy, +1A +1 WW) - 110pkt
Maszyny:
Katapulta (Runa celnosci, Inzynier z pistoletami) - 125pkt
Balista #1 (Runa spalenia, Inzynier z pistoletami) - 70pkt
Balista #2 (Inzynier z pistoletami) - 65pkt
Jednostki:
18 Wojownikow z tarczami - 162pkt
18 Dlugobrodych z tarczami - 216pkt
10 Kusznikow z tarczami - 120pkt
6 kostek rozproszenia (jedna zabrana przeciwnikowi) - rowne 1000pkt (jesli sie gdzies nie rabnalem w liczeniu : )
Ma toto sens? Co dodac? (i kosztem czego? : )
Bohaterowie:
Kowal Run (Runa rownowagi, 2x Runa kamienia, tarcza) - 132pkt
Zabojca smokow (Zawsze pierwszy, +1A +1 WW) - 110pkt
Maszyny:
Katapulta (Runa celnosci, Inzynier z pistoletami) - 125pkt
Balista #1 (Runa spalenia, Inzynier z pistoletami) - 70pkt
Balista #2 (Inzynier z pistoletami) - 65pkt
Jednostki:
18 Wojownikow z tarczami - 162pkt
18 Dlugobrodych z tarczami - 216pkt
10 Kusznikow z tarczami - 120pkt
6 kostek rozproszenia (jedna zabrana przeciwnikowi) - rowne 1000pkt (jesli sie gdzies nie rabnalem w liczeniu : )
Ma toto sens? Co dodac? (i kosztem czego? : )
We are the Dwarfs. You will be decapitated. Resistance is futile.
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
2x runa kamienia nie daje +2 do Sv, więc jedną wywal.
Poza tym brakuje mi w tej rozpie organek i nie napisaleś jakiemasz runy na sztandarach (jeśli nie masz żadnych to koniecznie jakieś wrzuć)
Poza tym brakuje mi w tej rozpie organek i nie napisaleś jakiemasz runy na sztandarach (jeśli nie masz żadnych to koniecznie jakieś wrzuć)
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
jeśli mialbym wybierać między 12 slayerami a minersami to wybralbym górników bo zabójcy w takiej ilości zostaliby wystrzelani. A tak ogólnie to wstawilbym za te punkty drugie organki.Huss pisze:To co radzicie 12 Sleyrów z 3 Giant Sleyrami czy oddział Minersów? biorąc pod uwagę reszte armii...czy też w coś innego jeszcze zainwestować te punkty...
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
@Mac: Dzięki wielkie, przy następnej bitwie zastosuję się do Twoich rad. O tym, że Plague Censers są mocni się przekonałem, jak wbili się we flankę moich Ironów. Niestety dopiero po fakcie przekonałem się, że zarówno oni jak i Plague Furnance nic sobie nie robi z mojego AS, więc Ironi padali jak muchy... Cóż, przy następnej okazji znowu podzielę się wrażeniami, mam nadzieję, że pójdzie mi już lepiej
Mój blog: http://arsbelli.blogspot.com/
"Kiedy atakujecie- wyjcie jak furie!"- Thomas "Stonewall" Jackson
"Kiedy atakujecie- wyjcie jak furie!"- Thomas "Stonewall" Jackson
Ładnie wygląda na papierze, raczej niewykonalne w rzeczywistości. Musisz mieć Rangerów jednocześnie w zasięgu BSB, poza LoS wrogich oddziałów i jeszcze na dodatek bliżej niż 12" od nich.Fluffy pisze:Teoretycznie oddział ze scoutem ustawiony np. za wzgórzem gdzies w okolicach połowy stołu ma szanse w pierwszej turze szarzowac przeciwnika.. W drugiej turze wsparcie minersami, w trzeciej powinny juz dojsc jednostki wychodzące z deploymentu.
To ładna wizja
Prosze o opinie.
Sam kiedyś (zaraz po wyjściu ostatniego armybooka) myślałem nad podobnym ułożeniem armii. Niestety tylko w określonych okolicznościach byłbyś w stanie wykonać tak karkołomnego "combosa". Po pierwsze odpowiedni teren. Po drugie odpowiednie ustawienie przeciwnika. Po trzecie wrogi oddział musiałby nie uciec w reakcji na szarżę (ja wiem - szarża jest do jego strefy rozstawienia ale te 10-12" to sporo miejsca jest na ucieczkę). Po czwarte to tylko dwa oddziały (Rangersi i Minerzy) kontra cała wroga armia (zanim reszta armii dojdzie do walki to miną ze 2-3 tury czyli cała wieczność). Po piąte to kraśki a teraz mamy 7ed z demonami, VC etc. - czym Ty chcesz przepychać takie DElfy z assasinem albo 25 zombiaków z WS7? 7 atakami (4 ataki Longbeardów + 3 herosa)?
Jedyne zastosowanie widzę w klimatycznych scenariuszach w domowych bitwach z kumplami. Na turnieje to strzał w stopę (abstrahując od tego, że kraśki w chwili obecnej nie są królami stołów ).
Edit:
Zapomniałem o popychaczce z kowadła, odpada zatem zarzut 12" odległości i ewentualnej ucieczki przeciwnika. Pozostaje nadal problem co zrobić, gdy nie uda się złamać/zniszczyć oddziału wroga w pierwszej rundzie walki. A nie licząc kiepskiej piechoty bez wsparcia BSB/herosów czy fastów to raczej się taki klocek nie przegryzie z marszu ani przez umarlaki ani przez speciale.
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.