VC 1500 BP

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Lolo
Pseudoklimaciarz
Posty: 31

VC 1500 BP

Post autor: Lolo »

1 Vampire @ 220 Pts
Battle Standard Bearer; Magic Level 1; Necromancy; Heavy armour
Helm of Commandment [30]
The Arkayne: Dark Acolyte [30]
The Martialle: Avatar of Death [20]
Enchanted Shield [15]

1 Vampire @ 195 Pts
General; Magic Level 1; Necromancy
The Master: Summon Ghouls [15]
The Arkayne: Dark Acolyte [30]
Flayed Hauberk [25]
Dispel Scroll [25]

14 Crypt Ghouls @ 128 Pts

1 Ghast @ [8] Pts

14 Crypt Ghouls @ 128 Pts

1 Ghast @ [8] Pts

5 Dire Wolves @ 40 Pts

5 Dire Wolves @ 40 Pts

5 Dire Wolves @ 40 Pts

24 Grave Guard @ 380 Pts
Standard; Musician
War Banner [25]
1 Seneschal @ [12] Pts

5 Cairn Wraiths @ 325 Pts
1 Banshee @ [25] Pts

Casting Pool: 6

Dispel Pool: 4

Models in Army: 78

Total Army Cost: 1496

Na sopocki turniej.
Prosze o komentarze , to moja pierwsza rozpa VC

Lolo
Pseudoklimaciarz
Posty: 31

Post autor: Lolo »

nikt nie podpowie?
bardzo prosze , wiem ze to vampiry ale bez przesady ...

Awatar użytkownika
Proch
Chuck Norris
Posty: 364

Post autor: Proch »

Ok..

to powiem, że z taką rozpiską jak trafisz na HE to poślą cie z powrotem do grobu szybciej niż myslisz..
możesz mieć problem z magią..

elfy na 1500 powinny bloknoąć cię w 90%

do tego po wampirka dostanisz z bolców to pewne..
ghule i wilki pod ciągłym ostrzałem archerów.. mogą dojść do combata bardzo uszczpleni..

grave guard.. duzo ich.. bolce i mocne czary pójdą właśnie w nich.. na bank wróg skoncentruje się na nich.. ja bym wciągną ich do walki najpóźniej jak się da a jak już to zmasowany atak
no i magią we wraki
ale zobaczmy co dalej napiszą :D

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

eee

HE nie mają z tym aż tak latwo...

piszesz, że wilki i ghoule pod ciaglym ostrzalem archerów, tzn. 10 luczników czy jak? Z resztą strzelać w ghoule to szczyt glupoty... chyba, że ma się pewnośc, na calkowitą anhilację oddzialu.

Bolce nie strzleą po wampirkach :)

magią w gg, magią we wraciaki...

zbyt optymistycznie piszesz...

Rozpa dobra, strasznie toporna.
Zrobilbym tylko BSB-biegacza-klepacza, bo brakuje jej takiego mobilnego przywalenia nie licząc wratów, ale nimi szkoda uganiać się za jakimiś przeszkadzajkami, strata ich potencjalu.

Możnaby bylo conieco poucinać i wstawić jakieś baty. Np. jedne wilczki, troszkę ghouli, gravów minimalnie zmiejszyć etc. to tylko sugestia.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
MichaLZgierz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 103
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: MichaLZgierz »

to powiem, że z taką rozpiską jak trafisz na HE to poślą cie z powrotem do grobu szybciej niż myslisz..
możesz mieć problem z magią..

elfy na 1500 powinny bloknoąć cię w 90%
Tu bym sie nie zgodzil. Magie ma dosyc silna, a elfy to zalezy czy bedzie BoS i 2 magow czy caddy. Caddy nie ma szans tego zatrzymac,2 magow juz tak, ale i tak cos przejdzie.
do tego po wampirka dostanisz z bolców to pewne..
Od czegos te ghoule sa :wink: . A bolce to nie cannony.
ghule i wilki pod ciągłym ostrzałem archerów.. mogą dojść do combata bardzo uszczpleni..
HIgh elfy zwykle biora 1 core, czyli bedzie az 10 lucznikow. Psy w 2 turze szarzuja na bolce, o ile beda, wiec nie zdarzy tego wystrzelac. Do ghouli strzelac z lukow to IMO marnowanie czasu. Ranienie na 5+ i ma leczenie ponad stan...

grave guard.. duzo ich.. bolce i mocne czary pójdą właśnie w nich.. na bank wróg skoncentruje się na nich.. ja bym wciągną ich do walki najpóźniej jak się da a jak już to zmasowany atak
Zniszczyc oddzial 25gg to trudne zadanie. Zreszta zawsze cos sie uleczy. A co do zmasowanego ataku: czemu elf ma dyktowac warunki? Lolo ma 15 psow do odginania szarz, elf tyle nie bedzie mial.
no i magią we wraki
Od czegos screen z psow i antymagia sa :wink:

Co do samej rozpiski - ja bym nic nie zmienil oprocz zlozenia bohaterow.

Edit: chyba sie Kosa zgadzamy :wink:
Obrazek

Radtrak VC
Plewa
Posty: 9

Post autor: Radtrak VC »

mi się rozpa pdoba
można by wziąść sztandar codaje Vampirowi i odziałowi
w którym jest Ward SV na +4 :)

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Porównując z tym co widziałem u kolegi.

Grave guardzi to fajne bagno. (Jedyną rzeczą, która jest w stanie rozkręcić to od frontu, z wampirem w pierwszej turze to dopakowani na maxa rhinoxi, taka ciekawostka). Podnosisz ich d6, a jak rzucasz sobie wstawajki jedną kością to przy normalnych rzutach przeciwnik nie wyłapie wszystkiego. Ale jakoś ta rozpa jest taka do remisowania jak dla mnie. Brak jej kopa.

Zajebistą opcją jaką widziałem jest oddział 11 BK z baner of the barrows + WK jako sztandarowy. (Jeśli masz wątpliwości, hełm nie zje Ci slota bo nie masz go na lordzie) Przekazujesz na to WS z hełmu i w szarzy klękajcie narody. Ale żeby to wstawić musiałbyś wywalić GG, a nie wiem jak się to ma do Twojej wizji. Jeśli chodzi o te wilki. Lepsze od nich są baty. Widzą 360, 20' ruchu, ominą każde gówno na trasie. Jak masz wolne spec korzystaj. W akcji (niestety na mnie) lepsze od wilków.

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

Szemkel pisze:Podnosisz ich d6, a jak rzucasz sobie wstawajki jedną kością to przy normalnych rzutach przeciwnik nie wyłapie wszystkiego.
nie opłaca się rzucać inwokacji, jedną kostką na GG.

A rozpiska średnia.
Powolna, bez książki będziesz się nie miłosiernie wlec.
Wraciaki trzeba będzie chować za klockami żeby nie zabiły ich pociski, co jeszcze bardziej cię spowalnia.
Jeden scroll z wraciakami jest słabą opcją.
Dziwnie złożone wampy.
Klocek gg jest za duży.
Ja bym tam wrzucił nekro (pewny taniec) i bsb powinien być mobilniejszy.
Periapt to super przedmiot powinieneś go wsiąść.
Obrazek

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

eliah91 pisze:
Szemkel pisze:Podnosisz ich d6, a jak rzucasz sobie wstawajki jedną kością to przy normalnych rzutach przeciwnik nie wyłapie wszystkiego.
nie opłaca się rzucać inwokacji, jedną kostką na GG.
Opłaca się.
1. Widziałem to i czułem na własnej skórze. Na jedną udaną inwokację potrzeba juz 2 DD żeby być pewnym wyłapania.
2. Jak rzucasz to 2x1PD to statystycznie jedno wyjdzie. Jak masz farta i wyjda dwa potencjalnie wessałeś 4DD jeśli przeciwnik się upiera.
3. Masz 8 kostek na tej rozpie.
4. Jak rzucisz inwokacje 2 kośćmi to wyciągniesz 2-3DD.
5. Mogę Ci to matematycznie policzyć, że się opłaca.

Awatar użytkownika
MichaLZgierz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 103
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: MichaLZgierz »

To Twoja matematyka jest inna niz moja... Mam np 8 kosci. Rzucam na 1: 4 wyjda. przeciwnik potrzebuje okolo 8dd. Rzucam na 2: tez 4 wyjda, ale na kazda przeciwnik zuzyje 2 lub 3dd, co daje razm 8-12dd. Liczenie ze rzucisz na 8 kosciach 4+ to nie jest moja taktyka.
Obrazek

Lolo
Pseudoklimaciarz
Posty: 31

Post autor: Lolo »

Po rozegraniu bitwy postanowilem wprowadzic male zmiany.

1 Vampire @ 190 Pts
General; Magic Level 1; Necromancy
The Arkayne: Dark Acolyte [30]
The Master: Summon Ghouls [15]
Black Periapt [15]
Helm of Commandment [30]

1 Vampire @ 225 Pts
Battle Standard Bearer; Magic Level 1; Necromancy
Tallisman of Lycni [10]
Flayed Hauberk [25]
Sword of Might [15]
The Courtly: Walking Death [25]
The Severed: Goulkin [25]

1 Necromancer @ 135 Pts
Magic Level 1; Necromancy; Knows 3 Necro Spells
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

9 Crypt Ghouls @ 88 Pts

1 Ghast @ [8] Pts

9 Crypt Ghouls @ 88 Pts

1 Ghast @ [8] Pts

6 Dire Wolves @ 48 Pts

6 Dire Wolves @ 48 Pts

6 Dire Wolves @ 48 Pts

24 Grave Guard @ 355 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
War Banner [25]
1 Crypt Keeper @ [12] Pts

4 Cairn Wraiths @ 275 Pts
Great Weapon
1 Banshee @ [25] Pts

Casting Pool: 6

Dispel Pool: 5

Models in Army: 71

Total Army Cost: 1500

Eliah uwzglednilem czesc twoich rad , ale uwazam za totalna bzdure twierdzenie , ze oddzial GG jest za duzy. Jak dla mnie 25 z FCG to optymalna liczba.

Ewentualnie inna wersja

1 Vampire @ 190 Pts
General; Magic Level 1; Necromancy
The Arkayne: Dark Acolyte [30]
The Master: Summon Ghouls [15]
Black Periapt [15]
Helm of Commandment [30]

1 Vampire @ 210 Pts
Battle Standard Bearer; Magic Level 1; Necromancy; Lance; Heavy armour;
Shield
The Severed: Goulkin [25]
The Martialle: Dread Knight [25]
Book of Arkhan [35]

1 Necromancer @ 135 Pts
Magic Level 1; Necromancy; Knows 3 Necro Spells
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

9 Crypt Ghouls @ 88 Pts

1 Ghast @ [8] Pts

9 Crypt Ghouls @ 88 Pts

1 Ghast @ [8] Pts

5 Dire Wolves @ 40 Pts

5 Dire Wolves @ 40 Pts

3 Fell Bats @ 60 Pts

9 Black Knights @ 355 Pts
Barding; Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Royal Standard of Strigos [35]

1 Hell Knight @ [16] Pts

4 Cairn Wraiths @ 275 Pts

1 Banshee @ [25] Pts

Casting Pool: 6

Dispel Pool: 5

Models in Army: 51


Total Army Cost: 1481

Ktora wg Was mocniejsza?:) Jakies zmiany?

Awatar użytkownika
Gregor
Chuck Norris
Posty: 402
Lokalizacja: Ósma bila

Post autor: Gregor »

Lolo pisze: Eliah uwzglednilem czesc twoich rad , ale uwazam za totalna bzdure twierdzenie , ze oddzial GG jest za duzy. Jak dla mnie 25 z FCG to optymalna liczba.
Jednak moim zdaniem jest ich za duzo poniewaz gdybys wywalił 5 GG mogłbys za to wstawic 7 ghuli ,a to robi roznice poniewaz nie masz ,az tak mocnego wskrzeszania.Zmienił bym takze 3 odziały psow na 2 odziały: 7+1 i czysta piatke.
Ogolnie na te pkt gram podobna rozpa tyle ,ze na 3 wampirach

Lolo
Pseudoklimaciarz
Posty: 31

Post autor: Lolo »

To ze moge wymienic GG na Ghule to nie znaczy , ze oddzial 25 GG jest za duzy ;D

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

MichaLZgierz pisze:To Twoja matematyka jest inna niz moja... Mam np 8 kosci. Rzucam na 1: 4 wyjda. przeciwnik potrzebuje okolo 8dd. Rzucam na 2: tez 4 wyjda, ale na kazda przeciwnik zuzyje 2 lub 3dd, co daje razm 8-12dd. Liczenie ze rzucisz na 8 kosciach 4+ to nie jest moja taktyka.
Rachunek prawdopodobieństwa sie kłania.

Nie liczę że rzucę na ośmiu kościach inwoka. Wyciągniesz 8-12 diespel. Kto Ci będzie miał na te pkt. 8 kości diespela? Rzucając po jednej kości statystycznie wstanie Ci więcej piechociarzy niż przy 2.

Przy jednej jest to 1/2*3,5*X gdzie X to ilość kości, a przy dwóch 11/12*3,5*X/2. Po wyłączeniu przed nawias 3,5*X i skróceniu obustronnie zostaje do porównania 1/2 i 11/12*1/2 -> 1/2 > 11/24. Matematycznie pkt. dla mnie. Poza tym jak rzucasz 2 kośćmi zaczynasz osiągać wyniki, które opłaca się rozproszyć DSem, a nie kośćmi. A uznaję na potrzeby obliczeń, że przeciwnik rozprasza to bo od tego zależy np. jego zwycięstwo. Więc nie chce wpuścić żadnego inwoka. Poza tym na 2 kościach wejdzie Ci przy maksymalnym szczęściu Z inwokacji, a przy jednej 2*Z inwokacji. Wystarczy że rzucisz o jedna więcej od tego Z i jesteś do przodu. Jeżeli statystyka będzie miała Cie zawieść to zrobi to w każdym przypadku przy 2 i 1 kosci.

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

Osobiście bardziej podoba mi się druga rozpiska tylko 3 czary na nekrusie są zbędne, dwa to najlepsza opcja a za te 15 pkt dał bym Bsb'kowi enchanted shield. Taka drobna rada.
Obrazek

Awatar użytkownika
MichaLZgierz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 103
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: MichaLZgierz »

Dobra Szemkel nie ma co dalej toczyc tej dyskusji, bo nikt nikogo nie przekona. Ja swoje wiem, Ty swoje i amen.
Obrazek

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Przemyślałem sprawę i zwracam Ci częściowo honor. Twoja metoda lepiej się sprawdzi na pojedyncze inwoki, moja na masowe.

Awatar użytkownika
MichaLZgierz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 103
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: MichaLZgierz »

Niech i tak będzie :wink: Chociaż ja nigdy nie rzucam na 1 kości, przy moich rzutach na jednej jak 1 na 4 wyjdzie to jest bosko...
Obrazek

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Kwestia farta. ;p Jesli rzut jest naprawdę istotny 2 lepsze.

ODPOWIEDZ