Skaven 1500 - pierwsza rozpiska

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Garbin
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 46

Skaven 1500 - pierwsza rozpiska

Post autor: Garbin »

Skaven [1500pts]

Warlock Engineer(Lvl 2, Warp-energy Condenser, Shadow Magnet Trinket) [150]
Warlock Engineer(Lvl 2, Dispel Scroll, Pipes of Piebald) [150]
Chieftan (Storm Banner, 2HW, Shield) [126]

23x Clanrats (Shields, FCG) [123.5]
+ Plague Mortar [65]
21x Clanrats (Shields, Musician) [98.5]
+ Plague Mortar [65]
21x Clanrats (Shields, Musician) [98.5]
+ Plague Mortar [65]

5x Giant Rats + Packmaster [23]
5x Giant Rats + Packmaster [23]
5x Giant Rats + Packmaster [23]

7x Plague Censer Bearers [112]
7x Plague Censer Bearers [112]
5x Poison Wind Globadiers [50]
+ Plague Mortar [65]

1x Doomwheel [150]

PD: 6+1 za condenser na 5+
DD: 4+scroll
Models: 110

Generalnie pomysl jest bardzo prosty. Stac i walic z mortarow z wlaczanym storm bannerem, a jak juz sie cos doczlapie to kontrowac censerami, doomwheelem, ratami na flanki. Jak przeciwnik tez strzela, to jedziemy do niego doomweelem, censerami screenowanymi przez giant raty i clanratami. Warlock z pipesami siedzi w 23 clanratach razem z BSB, drugi warlock z Shadow Magnet Trinketem siedzi w globadiersach i razem chowaja sie w lesie. W rozpisce jest doomwheel a nie abomination, bo uwelbiam model i sama idee doomwheela. :)

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Jak na pierwszą rozpę to świetna.

Powiedziałbym, żebyś wymienił Doomweela, ale wiem jak to jest z ulubionymi jednostkami. Więc powiem tylko - uważaj żeby Ci gdzieś nie pojechał gdzie go nie chcesz.

Nie jestem pewien czy tyle moździerzy, czy to się naprawdę sprawdzi. Masz w końcu odpalony storm niby. Jakiś miotacz ognia czy ratling by się przydał tak zeby po odgięciu szarży ratami otworzyc ogień na krótki zasięg. Bo jak Ci zwieje na Twoje szczurki moździerz to zaboli. Dla przykładu mój rekord to zdjęcie kumplowi 12 modeli szczurów jednym strzałem z klopy (porównywalne do Twojego moździerza).

Rozpa mi się podoba. Ktos krzyknie zaraz, że to nie PG i mogłeś dopakowac to czy tamto, ale właśnie takie rozpy normalne mnie cieszą.

Garbin
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 46

Post autor: Garbin »

To slowo "pierwsza" to tak troch przeklamane.. ;P Gralem w WHFB dark elfami na poczatku 6ed.. Pierwsza raczej tyczy sie ze pierwsza skavenami i do tego nowymi, wiec nie ma jakiegos utartego schematu.

Nie chce brac ratlingow, bo z dzialajacym strom bannerem na 6tkach, to nic nie trafi. Moze flamery, ale to sie okaze w praniu.

Odnosnie krzyczenia ze to nie PG - jak pisalem i obmyslalem ta rozpe, to myslalem, ze od prawdziwego PG rozni ja tylko brak abominacji.. ;)

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Zasadniczo globy wymieniłbym na jezzaile, a jeden z moździerzy na miotacz ognia, brakuje tez niewolnikó, ale szczury może dadzą radę. Ale rozpiska fajna :)
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Wiesz ogólnie jak masz storm to nawet moździerz wali na 4+ więc jakiegoś szału nie ma. Jak jeszcze nie będziesz miał szczęścia i będziesz miał dzikie rozrzuty to kto dobiegnie do clanratów i maszynek zacznie zarabiać pkt. A flamer jest pewniejszy na krótki dystans. A jak będziesz strzelał w coś bez itp. to jeszcze może panika się trafi. Poza tym jedne albo dwa płonące ataki dobra rzecz. Jak się trafi jakieś drzewoid, tombas czy wampirzy walec z regenką. Globy zamiast jezzaili mogą być. Zawsze rania na 4+ bez sv., mobilne. Dają dodatkowy moździerz. Ale w porównaniu z jezzami to wersja bardziej hardkorowa, bo musisz podejść. Ale jak dla mnie mają ciut więcej możliwości. Tylko trzeba użyć mózgu.

Garbin
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 46

Post autor: Garbin »

Mozdzierze ignoruja storm banner, bo sa magiczne. Jezzaile sa ok, ale tutaj znow nasuwa sie problem storm bannera. Jak go wlacze przeciwnikowi a w mojej turze sie nie wylaczy, to jezaile moga sobie w nosie dlubac najwyzej. Pomysl na zamienienie jednego mortara na flamer nie jest zly, zawsze to cos do zabijania hydry.. :)

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Garbin pisze:Mozdzierze ignoruja storm banner, bo sa magiczne.
Kto ci tak nakłamał?
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Garbin pisze:Mozdzierze ignoruja storm banner, bo sa magiczne.
Idąc tokiem tego rozumowania skaveny mogą strzelać wszystkim przy włączonym stormie. Bo chyba tylko gwiazdki i proce nie sa warpstone weapons bazowo. Poprawcie mnie jeśli się gdzieś pomyliłem.

Garbin
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 46

Post autor: Garbin »

Storm Banner - The banner can be activated at the beginning of any palyer's turn. No flying movement is allowed across the entire battefield and missile fire is at -2 to hit. All non-magical missile attacks that don't use BS to hit their target need to roll 4+ on a D6 before they can fire. Roll a D6 at the beginning of each following payer turn - the effects of the banner will end on a D6 roll of 4+.

Znaczy, ze moje ratlingi, jezzaile, slingi, itp. oraz wszystkie bolt throwery, pistole, luki, kusze, itp. sa -2 to hit jak jest wlaczany banner, a wszystko co nie uzywa BS'a - czyli: katapulty, cannony, itp musza rzucic 4+ zeby strzelic. Wyjatkiem dla maszynek sa te ktore sa magiczne i to ignoruja - np. krasnoludzki cannnon z runa, katapa z runa, skavenskie mortary, flamery. Ale juz bolt thrower krasnoludzki z runa nadal ma -2 do hita...

Nie sadze, ze sie pomylilem w interpretacji.. :)

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Zwracam honor. Doczytałem booka i teraz już wiem , że masz rację. Muszę o tym uprzejmie donieść koledze bo z tego co kojarzę to sam się wałował.

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Ah te piękne czasy nieświadomości :wink:

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Opowiem krótko mylicie się.

Magic missle != Missle attack that count as magical.

Ale swoja drogą tutaj autor też dał ciała robiąc proste Ctrl+C i Ctrl+V ze starego podręcznika. I tym sposobem GW będzie musiało w nowym FAQ na pytanie na które odpowiadało w starym. No chyba że tym razem chcą zinterpretować je inaczej :P
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Garbin
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 46

Post autor: Garbin »

Naprawde nie wydaje mi sie, ze moja interpretacja jest bledna.

Tekst starego SB:
One use only.
The banner can be activated at the beginning of any player's turn. No flying movement is allowed and all missile fire is at -2 to hit. All war machines and other ranged attacks that don't use BS may only fire if player first rolls a 4+ on a D6 (roll for each model). Magic missiles and other ranged spells are not affected. Roll a D6 at the beginning of each player's subsquent turns - on a roll of 1 or 2, the power of the banner is exhausted and it no longer has any effect for the reminder of the battle.

Cytacik z FAQ do Skavenow
Q. Do the new Storm Banner rules (White Dwarf 272) mean that Ratling Guns, Warpfire Throwers and Warplightning Cannons only work on a 4+?
A. Yes, since the text doesn’t mention enemy only, and they are war machines that don’t use BS.

Tekst nowego Storm bannera:
The banner can be activated at the beginning of any player's turn. No flying movement is allowed across the entire battefield and missile fire is at -2 to hit. All non-magical missile attacks that don't use BS to hit their target need to roll 4+ on a D6 before they can fire. Roll a D6 at the beginning of each following player turn - the effects of the banner will end on a D6 roll of 4+.

W poprzednim SB bylo jasno napisane, ze maszyny i bronie bez BS (np. warpfire thrower, smoki) musza rzucac 4+ ale nie dziala on na czary.
W nowym jest rownie jasno napisane, ze dziala on na non-magical missile attacks that don't use BS to hit their target - niemagiczne. Czy Krasnoludzki cannon z runa moze ranic wriathy? Moze - bo jest magiczny, czyli SB na niego nie dziala. Takoz nie dziala na czary, mortary i warpfire throwery. Aktualny opis SB nie potrrzebuje zadnego FAQ, bo wiele jasniej sie go nie da opisac. :)

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Garbin pisze:Tekst starego SB:
(...)
Mylisz się.

Obrazek

Znajdź różnice.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Garbin
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 46

Post autor: Garbin »

No dobra zwracam honor... :) Poprostu stary podrecznik do Skavenow kupilem tego samego dnia co nowy, wiec myslalem, ze zawiera errate z WD272. Stad ten cytat odnosnie starego SB.

Nie zmienia to faktu, ze osoba piszaca ten FAQ nie ma zielonego pojecia o jezyku angielskim. :cry: Ale zasadniczo mnie to nie dziwi, bo codziennie spotykam sie z anglikami, ktorzy nie potrafia przeczytac ze zrozumieniem prostego zdania we wlasnym jezyku. Ewentualnie problem moze stanowic fakt, ze "troll", ktory odpowiadal do FAQ nie wiedzial, ze Ratling Guny, Warpfire Throwery i Warplightning Cannon sa magiczne, bo nigdy nie czytal army booka. :P

Naprawde staralem sie znalezc sposob na przeczytanie "non-magical missile attacks" jako "ataki ktore nie sa magic missilami". Probowalem. No nijak nie nie da tego odczytac naczej niz "ataki niemagicznymi pociskami".

Coz... Narazie musze przyjac starego FAQ i liczyc ze moj klub bedzie mial inne zdanie niz GW.

Mam tylko nadzieje, ze ze wzgledu na ilosc "bug'ow" w nowym podreczniku, tym razem wypuszcza sensownego FAQ napisanego przez kogos, kto ma pojecie o tym co pisze.

ODPOWIEDZ