Multicombat
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Multicombat
___H
__MMKK
__MMKK_C
____RRRRC
________C
________C
H- hero z armi x
M- monster z armii x
R- rycerze z armii x
K-hero na potworku z armii y
C- rycerze z armii y
sytuacja taka:
powiedzmy herosi dali sobie po razie R nic nie robia a C wybijaja R do nogi.
co sie teraz dzieje?
a] C jako ze nie sa w walce [ moga overrunowac ] to nie dodaja zadnych bonosow do combatu oprocz tego ze wszelkie woundy ktore zadali sa wliczone bo R walczylo z oboma unitami.
b] C mimo ze nie jest w combacie [ fizycznie nie styka sie z zadnym przeciwnikiem ] liczy sie calkowicie do combatu wraz z wszelkimi bonusami i woundami.
c] inaczej czyli jak?
i teraz:
jesli a] to czy C moga gonic H i M jesli poleja testy?
jesli a] to czy H i M moga gonic C jesli K poleje test?
jesli b] to czy C moga gonic H i M jesli poleja testy?
jesli b] to czy H i M moga gonic C jesli K poleje test?
__MMKK
__MMKK_C
____RRRRC
________C
________C
H- hero z armi x
M- monster z armii x
R- rycerze z armii x
K-hero na potworku z armii y
C- rycerze z armii y
sytuacja taka:
powiedzmy herosi dali sobie po razie R nic nie robia a C wybijaja R do nogi.
co sie teraz dzieje?
a] C jako ze nie sa w walce [ moga overrunowac ] to nie dodaja zadnych bonosow do combatu oprocz tego ze wszelkie woundy ktore zadali sa wliczone bo R walczylo z oboma unitami.
b] C mimo ze nie jest w combacie [ fizycznie nie styka sie z zadnym przeciwnikiem ] liczy sie calkowicie do combatu wraz z wszelkimi bonusami i woundami.
c] inaczej czyli jak?
i teraz:
jesli a] to czy C moga gonic H i M jesli poleja testy?
jesli a] to czy H i M moga gonic C jesli K poleje test?
jesli b] to czy C moga gonic H i M jesli poleja testy?
jesli b] to czy H i M moga gonic C jesli K poleje test?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
C nie może overrunować bo K blokuje im drogę (overrun to ruch DO PRZODU bez skręcania 2D6/3D6), są poza combatem.
Jeśli M i H poleją testy to tylko K może ich gonić (C jest poza combatem).
Jesli K poleje test to zwiewa i mamy sytuacje, że w czasie pogoni M i H wbijają się w C (jeśli decydują się gonić). Mogą przez to deklarować szarżę, bądź zatrzymać się jeden cal od przeciwnika. Jeśli deklarują szarżę, wszystko wykonujemy tak jakby to była zwykła szarża (wszystkie reakcje oprócz stand&shoot dozwolone, bonusy z broni, zdawanie testów psychologicznych itd.)
Jeśli M i H poleją testy to tylko K może ich gonić (C jest poza combatem).
Jesli K poleje test to zwiewa i mamy sytuacje, że w czasie pogoni M i H wbijają się w C (jeśli decydują się gonić). Mogą przez to deklarować szarżę, bądź zatrzymać się jeden cal od przeciwnika. Jeśli deklarują szarżę, wszystko wykonujemy tak jakby to była zwykła szarża (wszystkie reakcje oprócz stand&shoot dozwolone, bonusy z broni, zdawanie testów psychologicznych itd.)
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
nie ogarnales pytania.
przeczytaj prosze jeszcze raz calosc i odpowiedz.
C moze overrunowac bo jest przestrzen chocby to byl nawet cal...
przeczytaj prosze jeszcze raz calosc i odpowiedz.
C moze overrunowac bo jest przestrzen chocby to byl nawet cal...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
___H
__MMKK
__MMKK_C
____RRRRC
________C
________C
Z tego rysunku wynika, że R i M z H walczą z K, C atakuje z flanki R.
___H
__MMKK
__MMKK_C
________C
________C
________C
_________
R zostali wybici przez C w walce. Gdyby teraz C próbowało overruna wpada na swojego walczącego jeszcze bohatera K, tym jednym C. C nie może overrunowac.
Jeżeli M i H się trzymają i zdają swój test wtedy K wciąż walczy, C jest poza combatem. Jeśli w następującej turze M i H złamią K i zakładamy, że C się nie ruszy wtedy K ucieka przez C, a M i H mogą w czasie pogoni zadeklarować szarżę na C
___H
__MM->______KK->
__MM->_C___KK->
________C
________C
________C
Jeżeli M i H się złamią wtedy K i C mogą gonić.
_<-H
<-MM<-KK
<-MM<-KK<-C
_________<-C
_________<-C
_________<-C
____________
EDIT zmieniam odnośnie R wybitego do nogi
__MMKK
__MMKK_C
____RRRRC
________C
________C
Z tego rysunku wynika, że R i M z H walczą z K, C atakuje z flanki R.
___H
__MMKK
__MMKK_C
________C
________C
________C
_________
R zostali wybici przez C w walce. Gdyby teraz C próbowało overruna wpada na swojego walczącego jeszcze bohatera K, tym jednym C. C nie może overrunowac.
Jeżeli M i H się trzymają i zdają swój test wtedy K wciąż walczy, C jest poza combatem. Jeśli w następującej turze M i H złamią K i zakładamy, że C się nie ruszy wtedy K ucieka przez C, a M i H mogą w czasie pogoni zadeklarować szarżę na C
___H
__MM->______KK->
__MM->_C___KK->
________C
________C
________C
Jeżeli M i H się złamią wtedy K i C mogą gonić.
_<-H
<-MM<-KK
<-MM<-KK<-C
_________<-C
_________<-C
_________<-C
____________
EDIT zmieniam odnośnie R wybitego do nogi
Ostatnio zmieniony 17 lis 2009, o 20:55 przez Mac, łącznie zmieniany 3 razy.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
C moze overrun, liczysz tylko rany do CR bo juz C nie uczestniczy w walce. Skoro zostalo juz wyjasnione, ze C nie jest w walce to zarowno nie moze gonic, ani byc gonionym. Sytacja wyglada mniej wiecej tak: C wybija R, robi overrun, podlicza sie CR, break, gonitwy, koniec. Jedynie co moze byc w tym dziwnego ze C dostanie szarze kiedy K zostanie pogoniony 
Mac, to nie nasza sytacja. R zostalo wybite do nogi, czytaj.

Mac, to nie nasza sytacja. R zostalo wybite do nogi, czytaj.
ok, a co się stanie gdy:
X->
X
XCCCCCCP
X CCCCC
ZZZZZZ
CCC,PPP wróg
XXXX,ZZZZ- nasi
wg tgo co mówicie, jak CCC zostaną wyrżnięci, to wpadają w PP i mają kolejna turę walki? Bezsens.
jednostk dalej się liczą do multicombatu razem ze wszystkimi bonusami, gdzie jest napisane w rb, ze automatycznie wypadają z multicombatu i mogą overrunowac?
X->
X
XCCCCCCP
X CCCCC
ZZZZZZ
CCC,PPP wróg
XXXX,ZZZZ- nasi
wg tgo co mówicie, jak CCC zostaną wyrżnięci, to wpadają w PP i mają kolejna turę walki? Bezsens.
jednostk dalej się liczą do multicombatu razem ze wszystkimi bonusami, gdzie jest napisane w rb, ze automatycznie wypadają z multicombatu i mogą overrunowac?
morroczku jesli P juz walczy z kims a ta walka jest nierozegrana w tej turze combatu to masz racje x bedzie mialo dodatkowa ture combatu bo tak jest w zasadach.
jesli nie maja z kim fizycznie walczyc to juz nie sa w combacie autoataycznie...
jesli nie maja z kim fizycznie walczyc to juz nie sa w combacie autoataycznie...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Zakladam, ze P juz jest w multicombacie(choc rysunek tego nie przedstawia). Jak ma X dostac nowa ture walki skoro to ta sama walka, ktora zostala juz rozegrana(inaczej nie byloby overrun)? 

Zgodnie z RB powinno być tak:bigpasiak pisze: ___H
__MMKK
__MMKK_C
____RRRRC
________C
________C
H- hero z armi x
M- monster z armii x
R- rycerze z armii x
K-hero na potworku z armii y
C- rycerze z armii y
sytuacja taka:
powiedzmy herosi dali sobie po razie R nic nie robia a C wybijaja R do nogi.
co sie teraz dzieje?
Jest to multiple combat (strony 33 i 34 RB), jako taki, do CR liczą się wszystkie rany, rycerze C dają wszelkie bonusy etc.
Gdy rozstrzygnie się CR, ewentualne brejki testują wszyscy zaangażowani (C i K z jednej strony bądź H i M z drugiej).
Jeśli ucieknie cała jedna strona, to cała druga może gonić (dotyczy też C).
Dopiero, gdy na końcu tury walki (załóżmy, że ten combat trwa), oddział C nie ma styku z wrogiem, zostaje on z walki wyłączony, nie ma potencjalnego overruna, bo unit brał udział w walce i bierze udział w normalnych ustaleniach flee&pursuit dotyczących całego tego combatu (strona bodaj 44 z RB).
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
RB str. 43, Overrun. Zalezy jak rozumiemy "all its enemies have been wiped out". Skoro oddzial nie jest juz w walce to znaczy, ze wybil wszystkich swoich przeciwnikow. Jednak Twoje rozumowanie ma wiekszy sens
wkoncu to byl multicomabat, a kazdy wie jaki dziwny on moze byc... Mam tez pytanie z tej beczki.
Zli to przeciwnik,
to powiedzmy rydwan, ktory wbija sie w
i wybija go do nogi. Teraz pytanie. Czy moge wbic tak, ze bede sie bokiem stykac z przeciwnikiem czy musze zachowac jakikolwiek minimalny odstep? a jesli juz moge sie stykac, to czy po wybiciu odsuwam rydwan jednoczesnie wylaczajac go z walki czy moze obracam do przeciwnika?

















Zli to przeciwnik,


nie do konca jest jak mowisz.Byro pisze:...
oddzial daje bonusy do walki w ktorej jest jesli sie styka z wrogiem.
na stronie 38 wyraznie jest napisane ze wszystkie bonusy dodawane sa juz po atakach z wyjatkiem rank bonusow ktore to bierzemy na poczatku walki.
jak oddzial moze dodac np bonus za sztandar do walki w ktorej fizycznie juz nie uczestniczy gdyz jako jedyna moze [ jesli combat reszty unitow bedzie dalej trwal nierozwiazany ] sobie odjechac lub w swojej nastepnej znowu zadeklarowac szarze na unit przeciwnika z ktorym juz sie mialo do czynienia.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=3&t=4101
Z dyskusji wyniklo, ze nawet jak oddzial odlaczyl sie od multicombatu, to musi jeszcze rzucic breaka.
Tym samym pozostaje 'involved in combat' do konca fazy i daje bonusy liczone pod koniec combatu
.
Dla mnie niejasna jest jedynie kwestia, czy jest bonus za bok (tzn IMO nie ma).
Z dyskusji wyniklo, ze nawet jak oddzial odlaczyl sie od multicombatu, to musi jeszcze rzucic breaka.
Tym samym pozostaje 'involved in combat' do konca fazy i daje bonusy liczone pod koniec combatu

Dla mnie niejasna jest jedynie kwestia, czy jest bonus za bok (tzn IMO nie ma).
Oddział brał udział w walce, więc bierze udział w rozstrzygnięciu, dopiero po tym jest od walki oddzielony, to zgodne z zasadami i dość jasno w zasadach opisane, z czym tu dyskutować?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
@Byro: dokladnie sie zgadzam - zmiana stanu nastepuje na koniec fazy, tak samo jak wyjmowanie stegadona z oddzialu jak zginie jadacy na nim heros, czy oddzielanie 2 hero jak oddzial wokol nich zostal wybity.
Unit jest w CC do konca tejże fazy CC.
Unit jest w CC do konca tejże fazy CC.
ano z tym ze wszelkie bonusy dajesz do walki w ktorej bierzesz udzial.Byro pisze:Oddział brał udział w walce, więc bierze udział w rozstrzygnięciu, dopiero po tym jest od walki oddzielony, to zgodne z zasadami i dość jasno w zasadach opisane, z czym tu dyskutować?
jesli nie masz przeciwnika to jestes w walce czy nie?
jesli fizycznie nie jestes w combacie bo nie ma przeciwnika to oddzial nie jest w walce.
nie jest to dokladnie napisane w RB bo trzeba pamietac iz nastapila sytuacja "all its enemies have been wiped out" bo jedynym enemies dla C bylo R.
idac Waszym tropem myslenia.
kim i jakim cudem mozna gonic rcerzy jesli mieliby nie zdac testu?
z tego co wiem gonisz tylko tych z ktorymi sie stykasz.
wg RB gonic moze jedynie
" any of the enemies that were engaged with it and are now fleeing away from it".
na podstawie tego fragmentu wnioskuje ze nie moga rycerze gonic ani H ani M.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Na stronie 33 w RB jest rysunek, tam są 2 przykłady jak tu, łucznicy walczą tylko z goblinami, wyverna walczy tylko z spearmenami, a mimo to, w razie pogoni ob te oddziały mogłyby gonić inne unity zaangażowane w ten multicombat.
Pamiętajmy, że to jedynie abstrakcyjna reprezentacja pola bitwy, a ja mówię jedynie o tym, co jest zgodne z RB (niekoniecznie sensowne, nie po raz pierwszy zresztą prawda?).
A co do gonienia, śliska sprawa, ale, normalnie można gonić wszystkie pokonane unity wroga w jednej strefie (bok, tył, przód), ile by ich tam nie było, toteż na siłę można by rzec, że mogą gonić tych z przedniej strefy (czym to uzasadnić? w sumie nie wiem do końca. tym, że jedyny ewentualny pościg w wypadku single combatu byłby overrunem i musiałby iść do przodu? nie wiem).
Pamiętajmy, że to jedynie abstrakcyjna reprezentacja pola bitwy, a ja mówię jedynie o tym, co jest zgodne z RB (niekoniecznie sensowne, nie po raz pierwszy zresztą prawda?).
A co do gonienia, śliska sprawa, ale, normalnie można gonić wszystkie pokonane unity wroga w jednej strefie (bok, tył, przód), ile by ich tam nie było, toteż na siłę można by rzec, że mogą gonić tych z przedniej strefy (czym to uzasadnić? w sumie nie wiem do końca. tym, że jedyny ewentualny pościg w wypadku single combatu byłby overrunem i musiałby iść do przodu? nie wiem).
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
gdzie masz napisane ze oba te unity moga gonic cokolwiek?Byro pisze:Na stronie 33 w RB jest rysunek, tam są 2 przykłady jak tu, łucznicy walczą tylko z goblinami, wyverna walczy tylko z spearmenami, a mimo to, w razie pogoni ob te oddziały mogłyby gonić inne unity zaangażowane w ten multicombat.
np wywerna cannona?
wyraznie napisalem i podalem cytat ktory mowi ze jednak nie i to chyba jest zgodne z RB jesli jest tam to zapisane?
gonisz to z czym walczyles.
bo chyba wywerna z Twojego przykladu nie walczy z dzialem?
jesli nie masz przeciwnika a szarzowales [ wybiles go do nogi str. 43 RB ] mozesz zrobic overruna.
troszeczke jednka oddalilismy sie od meritum sprawy wiec proponuje do niego wrocic.
podaj mi prosze dokladny cytat i strone mowiacy ze w sytuacji podanej przezemnie rycerze dalej sa w walce i dodaja wszelkie bonusy wynikajace z tego do danego combatu do konca fazy bo tego nie znalazlem bo odpowiedzi tutaj sa raczej intuicyjne i bez konkretow.
ja za to znalazlem fajny zapis w RB:
" So long as fighting units are interconnected, they are participating in the same combat. The combat results for such a comabt apply to all the units involved"
jak go rozumniec?
co do watku z przed lat to dziwnie nikt z sedziowki sie nie wypowiedzial a jedynie scimi i gogol...
zreszta nie jestem pewnien ale chyba cos sie pozmienialo przez 2 lata...?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
RB zaklada taka mozliwosc, ze tego typu walka moze rozbic sie na 2 lub wiecej. wg RB str. 38 jasne jest zapisane, ze sztandar musi byc w walce. A liczenie go pomimo, ze go nie ma w walce to jaki liczyc atak na flanke, ktorej juz nie ma... Jednak to, ze jednostka juz nie jest w walce nie znaczy, ze nie byla w "winning side of CC" co daje jej prawo do gonitwy jednostek, ktore sie zlamia.bigpasiak pisze:So long as fighting units are interconnected, they are participating in the same combat.The combat results for such a comabt apply to all the units involved
mylisz sie.
na podtrzymanie mojej tezy podalem odpowiedni cytat:
wg kolejnego ktory podalem, wnioskuje ze jesli nie jestes w kontakcie b2b z przeciwnikiem to nie jestes w walce i nie dodajesz zadnych bonusow do combatu.
ktory z tych cytatow jest bledny lub blednie interpretowany przezemnie i dlaczego?
cytat i strona.
na podtrzymanie mojej tezy podalem odpowiedni cytat:
i wg niego wnioskuje ze nie masz prawa gonic tego z czym sie nie stykasz.bigpasiak pisze:wg RB gonic moze jedynie
" any of the enemies that were engaged with it and are now fleeing away from it".
wg kolejnego ktory podalem, wnioskuje ze jesli nie jestes w kontakcie b2b z przeciwnikiem to nie jestes w walce i nie dodajesz zadnych bonusow do combatu.
ktory z tych cytatow jest bledny lub blednie interpretowany przezemnie i dlaczego?
cytat i strona.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned