Witam
Jutro mam drugą bitwę w swojej karierze. Pierwszą sromotnie przegrałem na nieco większą ilość punktów. Teraz gram przeciw krasnalom i stworzyłem taką oto rozpiskę:
Woch 600 Pts - Warriors of Chaos Army
1 * Exalted Chaos Champion @ 119 Pts
No Mark; General; Halberd; Chaos Armour; Shield
5 Chaos Warhounds @ 30 Pts
5 Chaos Warhounds @ 30 Pts
5 Chaos Knights @ 200 Pts
No Mark; Barding; Ensorcelled Weapons; Chaos Armour; Shield
5 Barded Chaos Steed @ [0] Pts
10 * Chaos Warriors of Nurgle @ 218 Pts
Mark of Nurgle; Halberd; Chaos Armour; Shield; Standard; Musician
Casting Pool: 2
Dispel Pool: 2
Models in Army: 26
Total Army Cost: 597
Bohatera wsadzę do oddziału wojowników i mam nadzieję że przeżyje na tyle długo by mógł coś zdziałać Nie wybrałem czarownika bo generalnie chyba magii się nie opłaca wystawiać na tak mało punktów.
Zastanawiałem się czy też zamiast 1 oddziału ogarów nie wystawić małego (10osobowego) oddziału grasantów ale psy są lepsze do zasłaniania i szybciej dojdą wroga by go związać walką.
Nie chcę proxować więc zagram tymi figurkami, które mam. Na krasnoludy to będzie ciężko bo zanim dojdę do nich to mnie pewnie rozstrzelają ale trudno
Jakieś wskazówki i uwagi mile widziane (proszę też o wyrozumiałość ze względu na mój brak doświadczenia).
WoCh na 600 pkt
WoCh na 600 pkt
Ostatnio zmieniony 19 lis 2009, o 13:10 przez Waldi, łącznie zmieniany 7 razy.
A więc tak:
- Nie wiem jakie macie zasady kompozycji armii, ale na punkty mniejsze niż 2000 musisz mieć 2 oddziały Core, a Ty masz 1 (psy nie liczą się do minimalnej wymaganej ilości oddziałów). Jeśli gracie patrol, to w porządku, ale jeśli nie to rozpiska nielegalna
- Knechci (Rycerze) naprawdę nie potrzebują czempiona. Właściwie to im on wadzi trochę, bo gdy walczą z jakimś bohaterem, to powie on Challange i tylko jeden Knecht będzie bił, a nie 2. Poza tym 20 pkt to bardzo drogo za 1 atak...
- Warriorom (Wojownikom) zbędny jest czempion, ponieważ idzie w nich bohater, który i tak zawsze MUSI powiedzieć Chellange. Czyli masz kolejne oszczędzone punkty. Jako, że Warriorzy mają raczej wysoką inicjatywę, bardzo dobrze jest dać im halabardy, z 2 atakami z WS 5 i siłą 5 powinni ściągnąć cały szereg praktycznie każdej piechoty, więc nie posiadanie AS 2+ (jak używasz tarczy to masz taki save) nie boli Cię zupełnie. A na inne cele warczysz tarczą i tyle, halabardy to tylko 10 pkt, więc myślę, że to rozsądna inwestycja. Poza tym, przydałoby się coś magicznego lub markowego dla naszych dzielnych wojaków: albo Mark Nurgla / Khorna, coby poprawić odporność na ostrzał lub pomóc w walce, albo Blasted Standard i Mark Tzeentcha, żeby mieć Warda 4+ na strzelanie. Na krasnoludy naprawdę przydatne.
Tyle na początek, jest jeszcze parę sugestii, ale bez wiedzy czy to patrol czy nie nie za bardzo wiem co napisać
- Nie wiem jakie macie zasady kompozycji armii, ale na punkty mniejsze niż 2000 musisz mieć 2 oddziały Core, a Ty masz 1 (psy nie liczą się do minimalnej wymaganej ilości oddziałów). Jeśli gracie patrol, to w porządku, ale jeśli nie to rozpiska nielegalna
- Knechci (Rycerze) naprawdę nie potrzebują czempiona. Właściwie to im on wadzi trochę, bo gdy walczą z jakimś bohaterem, to powie on Challange i tylko jeden Knecht będzie bił, a nie 2. Poza tym 20 pkt to bardzo drogo za 1 atak...
- Warriorom (Wojownikom) zbędny jest czempion, ponieważ idzie w nich bohater, który i tak zawsze MUSI powiedzieć Chellange. Czyli masz kolejne oszczędzone punkty. Jako, że Warriorzy mają raczej wysoką inicjatywę, bardzo dobrze jest dać im halabardy, z 2 atakami z WS 5 i siłą 5 powinni ściągnąć cały szereg praktycznie każdej piechoty, więc nie posiadanie AS 2+ (jak używasz tarczy to masz taki save) nie boli Cię zupełnie. A na inne cele warczysz tarczą i tyle, halabardy to tylko 10 pkt, więc myślę, że to rozsądna inwestycja. Poza tym, przydałoby się coś magicznego lub markowego dla naszych dzielnych wojaków: albo Mark Nurgla / Khorna, coby poprawić odporność na ostrzał lub pomóc w walce, albo Blasted Standard i Mark Tzeentcha, żeby mieć Warda 4+ na strzelanie. Na krasnoludy naprawdę przydatne.
Tyle na początek, jest jeszcze parę sugestii, ale bez wiedzy czy to patrol czy nie nie za bardzo wiem co napisać
tomekjar dzięki za odpowiedź.
tu najważniejsze zasady:
1.Armię o wartości max 600 pkt (wliczając bohatera)
2.Należy posiadać DOKŁADNIE jednego bohatera, który musi być generałem armii (więc niedopuszczalni są bsb oraz inni bohaterowie, którzy nie mogą być generałami) jego wartość punktowa nie może przekroczyć 135 pkt (w tym są wliczone magiczne przedmioty, koniki itp pierdoły).
3.Armia musi składać się z 2-4 oddziałów (poza bohaterem, nie może być więcej niż 4 oddziały).
4.Trzeba mieć przynajmniej jedną jednostkę typu Core.
5.Można mieć jedną jednostkę typu Special ALBO typu Rare.
6.Należy posiadać jeden oddział piechoty o liczebności przynajmniej 10 modeli.
7.Żadna jednostka nie może składać się z więcej niż 25 modeli.
8.Jednostki nie mogą posiadać magicznych sztandarów.
chyba masz rację z tymi czempionami. rzeczywiście za dużo bym zapłacił za dodatkowy atak u rycerzy, a jak go usunę i też wyrzucę z wariorsów dowódcę to zostanie mi na piętno Tzeentha dla oddziału i bohatera
EDIT:
- poprawiłem rozpiskę
- pytanie: halabarda oprócz tarczy czy zamiast?
tu najważniejsze zasady:
1.Armię o wartości max 600 pkt (wliczając bohatera)
2.Należy posiadać DOKŁADNIE jednego bohatera, który musi być generałem armii (więc niedopuszczalni są bsb oraz inni bohaterowie, którzy nie mogą być generałami) jego wartość punktowa nie może przekroczyć 135 pkt (w tym są wliczone magiczne przedmioty, koniki itp pierdoły).
3.Armia musi składać się z 2-4 oddziałów (poza bohaterem, nie może być więcej niż 4 oddziały).
4.Trzeba mieć przynajmniej jedną jednostkę typu Core.
5.Można mieć jedną jednostkę typu Special ALBO typu Rare.
6.Należy posiadać jeden oddział piechoty o liczebności przynajmniej 10 modeli.
7.Żadna jednostka nie może składać się z więcej niż 25 modeli.
8.Jednostki nie mogą posiadać magicznych sztandarów.
chyba masz rację z tymi czempionami. rzeczywiście za dużo bym zapłacił za dodatkowy atak u rycerzy, a jak go usunę i też wyrzucę z wariorsów dowódcę to zostanie mi na piętno Tzeentha dla oddziału i bohatera
EDIT:
- poprawiłem rozpiskę
- pytanie: halabarda oprócz tarczy czy zamiast?
co za durne zasady
rozumiem że gra ogrami jest niedozwolona o ile mi wiadomo heros kosztuje najmniej130 gdzie są przedmioty
u nas we Wrocku na patrolach na 700 herosa można mieć do200pnkt.nie wliczając kociołków i koników itd...
jeżeli masz wpływ na zasady to zawalcz o zmianę tego nieporozumienia
te zasady to jakiś hard core
a rycerzom dałbym nurgla albo khorna
rozumiem że gra ogrami jest niedozwolona o ile mi wiadomo heros kosztuje najmniej130 gdzie są przedmioty
u nas we Wrocku na patrolach na 700 herosa można mieć do200pnkt.nie wliczając kociołków i koników itd...
jeżeli masz wpływ na zasady to zawalcz o zmianę tego nieporozumienia
te zasady to jakiś hard core
a rycerzom dałbym nurgla albo khorna
marcin - widziałeś oryginalne zasady border patrol?
zerknij sobie - http://ribwar.our-info.org/clientFiles/ ... ads/78.pdf
tam i tak masz podbite - a wszystko jest ustawione pod naukę więc nie marudź i pomóż koledze
zerknij sobie - http://ribwar.our-info.org/clientFiles/ ... ads/78.pdf
tam i tak masz podbite - a wszystko jest ustawione pod naukę więc nie marudź i pomóż koledze
Czyli jest to patrol z podwyższonym limitem pkt na bohatera
W takim razie:
-Exalted jest na takie formaty naprawdę fajny, kosi aż miło. Żadnego Marka dawać mu nie trzeba, to tylko strata punktów. Tarcza jest obowiązkowa i jak dla mnie żal nie dać mu broni jakiejś, czy to halabardy, czy flaila. Koszt to 4 punkty z tego, co pamiętam, a każda z tych broni sprawia, że koleś walczy przyzwoicie. Osobiście wolę halabardę, ale siła 7 w pierwszej turze walki też lepsza. Tylko, że pewnie utkniesz w walce z klockiem Krasi, więc polecam halabardę.
-Warriorzy jak nie mogą brać Blasted Standardu, to Mark Tzeentcha nie jest dobrą opcją. Serio, 6+ Ward nie jest fajny Lepiej dać im Nurgla, wtedy strzelcy wroga będą mieli -1 to hit, a przy tylko jednej maszynie będziesz mógł w miarę łatwo zastawić ją psami, żeby nic nie widziała, więc nie powinno być z nią problemu. Halabardy oczywiście oprócz tarcz, dzięki temu masz AS 3+ na strzelanie i masz wybór, czy walczyć z AS 2+ w walce wręcz i S4, czy AS 4+ i S5.
I powinno być przyzwoicie Masz 2 oddziały psów, które powinny przez turę uchronić twoich Knechtów przed ostrzałem maszyny wroga, po czym Knechci szarżują tą maszynę i rozwalają ją. Drugie psy osłaniają przez turę Warriorów, którzy człapią do przodu. Ogólnie rzecz biorąc: Jak Warriorzy dojdą, to bitwa twoja, i masz na to duże szanse
W takim razie:
-Exalted jest na takie formaty naprawdę fajny, kosi aż miło. Żadnego Marka dawać mu nie trzeba, to tylko strata punktów. Tarcza jest obowiązkowa i jak dla mnie żal nie dać mu broni jakiejś, czy to halabardy, czy flaila. Koszt to 4 punkty z tego, co pamiętam, a każda z tych broni sprawia, że koleś walczy przyzwoicie. Osobiście wolę halabardę, ale siła 7 w pierwszej turze walki też lepsza. Tylko, że pewnie utkniesz w walce z klockiem Krasi, więc polecam halabardę.
-Warriorzy jak nie mogą brać Blasted Standardu, to Mark Tzeentcha nie jest dobrą opcją. Serio, 6+ Ward nie jest fajny Lepiej dać im Nurgla, wtedy strzelcy wroga będą mieli -1 to hit, a przy tylko jednej maszynie będziesz mógł w miarę łatwo zastawić ją psami, żeby nic nie widziała, więc nie powinno być z nią problemu. Halabardy oczywiście oprócz tarcz, dzięki temu masz AS 3+ na strzelanie i masz wybór, czy walczyć z AS 2+ w walce wręcz i S4, czy AS 4+ i S5.
I powinno być przyzwoicie Masz 2 oddziały psów, które powinny przez turę uchronić twoich Knechtów przed ostrzałem maszyny wroga, po czym Knechci szarżują tą maszynę i rozwalają ją. Drugie psy osłaniają przez turę Warriorów, którzy człapią do przodu. Ogólnie rzecz biorąc: Jak Warriorzy dojdą, to bitwa twoja, i masz na to duże szanse