uściślenia okiem graczy skaveńskich

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

uściślenia okiem graczy skaveńskich

Post autor: Arbiter Elegancji »

Pozwolilem sobie zalożyć ten temat wg pomyslu Stefczyka.
pozwoli on określić stanowisko szczurzych graczy na temat szykowanych uściśleń.
oczywiście temat ten nie ma zamiaru wywierać jakiegokolwiek wplywu na kogokolwiek ma jedynie pokazać jak my widzimy nieścislości dotyczące naszego jakże dziurawego booka.
po kolei:

1) Czy Storm Banner mozna wlaczyc po tym jak sie wyczerpie?
A) Nie. Przedmiot wyczerpał się
B) Tak. mozna go włączyc w następnej turze.

2) Z jaką siła impacty ma doomflayer?
A) 3
B)4

3) Czy do oddziału z dzwonem/Furnace'm moga wejsc inni bohaterowie?
Opcje:Tak/Nie

4) Czy jesli bohater z dzwonu/furnace'a zostanie zabity to dzwon/furnace wypada z oddzialu?
Opcje:Tak/Nie

5) Czy jest jakas maksymalna ilosc rzedow dla zasady slavów cornered rats?
Opcje:Tak/Nie

6) Czy nalzey liczyc wszystkie rzedy dla tej zasady czy moze tylko pelne lub posiadajace jakas konkretna ilosc modeli?

7) Czy characterzy po wycofaniu do ostatniego szeregu moga korzystac z magic itemow nie będących sztandarami?
Opcje:Tak/Nie

8) Czy 1 character może miec wiecej niz jeden taki sam przedmiot z scavenge pile?
Opcje:Tak/Nie

9) Czy dzwon na potrzeby przedmiotow typu blade of realities automatycznie oblewa ld?
Opcje:Tak/Nie

10) W ktorym momencie warpfire thrower wykonuje s&s?

11) Czy Warpstone Tokens sa jednorazowego uzytku czy nie?
Opcje:Tak/Nie

12) Czy plague censer działa tylko w walce czy trzeba testowac T co ture?
Opcje:Zawsze/Tylko w Walce

13) Czy jesli censer bearerzy sa w 6" od plague monków oraz 12" od furnace'a to uzywaja zwiekszonego Ld do stubborna?
Opcje:Tak/Nie

14) Czy censer działa na wszystkie czesci modeli wieloczesciowych (np. lorda na smoku) czy na jedna losowa?)
Opcje:Na jedna/ Na wszystkie

15) Czy abominacja moze zostac wskrzeszona jesli zostala zagoniona?
Opcje:Tak/Nie

16) Ile sa warte swarmy wychodzace z abominacji?

17) jaką podstakwe powinna miec abominacja?

18) Czy abominacja moze zostac wskrzeszona jesli zostanie zniszczona przez infernal gateway z sila 11+?

19) Czy doomrocket jest misslem weaponem?
Opcje:Tak/Nie

20) Czy z doomrocketa mozna robic stand & shoot?
Opcje:Tak/Nie

21) Czy world's edge armour dziala na rzeczy typu blade of realities lub infernal gateway?
Opcje:Tak/Nie

22) Jak nalzey rozlosowac rany wsrod modeli ze czaru 13?
A) Gracz skavenski wybiera w co ida rany
B) Jak shooting
Opcje:A/B

23) jak wyglada rzucenie czaru 13 na oddzial pieszy z characterem na koniu?
A) Nie mozna rzucic czaru na taki oddział
B) Mozna rzucic ten czar, lecz nie moze on działac na charactera
C) Mozna rzucic ten czar i działa on takze na charactera
Opcje: A/B/C

24) jak wyglada rzucenie czaru 13 na oddzial konny z pieszym characterem?
A) Nie mozna rzucic tego czaru
B) Mozna rzucic ten czar, dziala on tylko na charactera
C) mozna rzucic ten czar, dziala on na caly oddzial
Opcje:A/B/C

25) Jak nalezy ustawic oddzial clanratow powstalych z dczaru 13?

26) czy istnieja jakies ograniczenia wystawienia nightrunnerow/ gutter runnerow przy wykopywaniu dotyczace odleglosci od markera?
Opcje:Tak/Nie

Od razu napisze swoje przemyślenia:
1. wstrzymuje się (opis jest zbyt skopany bym mógl określić na 100%)
2. 4 (maszyna ma wyraźnie napisany wspólczynnik S)
3. nie
4. nie
5. nie
6. 5+
7. nie
8. nie
9. nie
10. obstawalbym za opcja że w momęcie zadeklarowania reakcji S&S
11. tak
12. tylko w walce
13. tak
14. na losową
15. tak
16. nic (ich wartość jest wliczona w cene abominacji)
17. 50x50 lub 50x100 do wyboru
18. nie
19. nie
20. nie
21. tak
22. B jak shooting
23. B) Mozna rzucic ten czar, lecz nie moze on działac na charactera
24. A) Nie mozna rzucic tego czaru
25. w takiej samej pozycji w jakiej byl oddzial przemieniony
26. powinien być, ale nie mam pojęcia jak można by bylo to określić
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Stefczyk
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 164
Lokalizacja: Obecnie plątam się po Wrocku

Post autor: Stefczyk »

Dzięki bardzo, za założenie tematu i jeszcze kilka pytań które było by miło wyjaśnić

27) Czy zatrute ataki Gutter runnerow, i Zabójców są magiczne
Tak/Nie

28) Czy 2 zaklęcie z lora plagi daje, odziałowi magiczne ataki
tak/nie

Moje odpowiedzi:
1) Nie mam zdania... Jeżeli będzie jednorazowe będzie trochę za słabe bo za szybko się wypala, jak nie bezie jednorazowe to będzie za przegięte za tą cenę.
2) 4
3) Tak
4) Nie
5) Nie
6) 5+
7) Tak - tylko z tych które działają zawsze na bohatera i jego odział
8) Nie
9) Nie
10) Gdy przeciwnik będzie 10 cali od maszyny.
11) Tak
12) Tylko w Walce
13) Tak
14) Na wszystkie (kieruje tu się zapisem z 6 ed)
15)Tak
16) Nic - cena wliczona w paskudztwo
17) 17. 50x50 lub 50x100 do wyboru
18) Tak
19) Tak - jaki iż jest to atak dystansowy
20) Nie
21) Tak
22) B) Jak shooting
23) C) Mozna rzucic ten czar i działa on takze na charactera
24) A) Nie mozna rzucic tego czaru
25) Tak jak stał odział z którego się zrobiło.
26) Tak - pierwszy model na markerze a reszta zaraz za nim.
27) Nie
28) Tak
Ostatnio zmieniony 22 lis 2009, o 17:07 przez Stefczyk, łącznie zmieniany 1 raz.
- Hej móżdżku, co będziemy robić dziś wieczorem?
-To co zwykle Pinky, to co zwykle. Spróbujemy opanować świat.
***
Z cyklu na turnieju:
Master Assassin z Fellbladem wpada w 1 turze w Maga Chaosowego na smoku, wypłaca ataki i wypada: 4x1 pada głośnie K*** i cała sala zaczyna klaskać...
***
A mój Bóg w dłoniach ma błyskawice,
miotając gromy, odbiera życie...

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

29) Czy best defence doomflayera kumuluje się z ciężką zbroją?

I zaznaczam, że część zasad będę interpretował tak jak myślę, że o to chodziło autorowi, bo ten chyba nie widział RB na oczy.
1) Czy Storm Banner mozna wlaczyc po tym jak sie wyczerpie?
Nie. Nie przeginajmy :)

2) Z jaką siła impacty ma doomflayer?
3, jest jasno napisane ale się z tym nie zgadzam

3) Czy do oddziału z dzwonem/Furnace'm moga wejsc inni bohaterowie?
Tak, bo autor nie zna się na zasadach i wskazuje na to jedna z zasad specjalnych queeka

4) Czy jesli bohater z dzwonu/furnace'a zostanie zabity to dzwon/furnace wypada z oddzialu?
Nie, bo autor nie zna się na zasadach

5) Czy jest jakas maksymalna ilosc rzedow dla zasady slavów cornered rats?
Nie

6) Czy nalzey liczyc wszystkie rzedy dla tej zasady czy moze tylko pelne lub posiadajace jakas konkretna ilosc modeli?
Powinno liczyć się rzędy tylko w wypadku posiadania przez jednostkę przynajmniej 5 modeli w pierwszym ranku, jednak wtedy liczymy również te niepełne, bo nie chcę widzieć conga line na stole i autor nie wiedział co pisze

7) Czy characterzy po wycofaniu do ostatniego szeregu moga korzystac z magic itemow nie będących sztandarami?
Nie, dość jasno jest napisane co działa, chociaż się z tym nie zgadzam :)


8.) Czy 1 character może miec wiecej niz jeden taki sam przedmiot z scavenge pile?
Nie, 10 broni w ogonie? Dziękuję postoję.

9) Czy dzwon na potrzeby przedmiotow typu blade of realities automatycznie oblewa ld?
Tak, chociaż to głupie

10) W ktorym momencie warpfire thrower wykonuje s&s?
Zanim ruszymy oddział

11) Czy Warpstone Tokens sa jednorazowego uzytku czy nie?
Tak, co prawda dzięki temu nikt ich nie będzie kupował, ale to chyba najlogiczniejsze wyjście

12) Czy plague censer działa tylko w walce czy trzeba testowac T co ture?
Tylko w Walce, tak jak było zawsze

13) Czy jesli censer bearerzy sa w 6" od plague monków oraz 12" od furnace'a to uzywaja zwiekszonego Ld do stubborna?
Tak, wydaje mi się, że właśnie o to chodziło autorowi.

14) Czy censer działa na wszystkie czesci modeli wieloczesciowych (np. lorda na smoku) czy na jedna losowa?)
Na jedna, tak jak zawsze było (chociaż sie z tym nie zgadzam)


15) Czy abominacja moze zostac wskrzeszona jesli zostala zagoniona?
Tak, chociaz mam lekkie wątpliwości czy traktować destroyed na równi z killed

16) Ile sa warte swarmy wychodzace z abominacji?
0

17) jaką podstakwe powinna miec abominacja?
Z racji losowego ruchu najlepszym wyjściem była by monsterowa

18) Czy abominacja moze zostac wskrzeszona jesli zostanie zniszczona przez infernal gateway z sila 11+?
Nie, jest removed from the game, a nie destroyed czy killed


19) Czy doomrocket jest misslem weaponem?
Tak, to najlogiczniejsze

20) Czy z doomrocketa mozna robic stand & shoot?
Tak, chociaż mam mieszane uczucia co do tego


21) Czy world's edge armour dziala na rzeczy typu blade of realities lub infernal gateway?
Nie, nie zadają one ran

22) Jak nalzey rozlosowac rany wsrod modeli ze czaru 13?
C)Modele do usunięcia wybiera właściciel oddziału ;)

23) jak wyglada rzucenie czaru 13 na oddzial pieszy z characterem na koniu?
C) Mozna rzucic ten czar i działa on takze na charactera

24) jak wyglada rzucenie czaru 13 na oddzial konny z pieszym characterem?
A) Nie mozna rzucic tego czaru

25) Jak nalezy ustawic oddzial clanratow powstalych z dczaru 13?
Podejrzewam, że wijące się po ziemi w agonii ciała nie zachowują zwartej formacji. Klanbracia powinni mieć możliwość ustawienia się w nowej formacji i być zwróceni w dowolnym kierunku tak jakby oddział zrobił reform w/g środka "oddziału matki", oczywiście conga-line mówimy nie

26) czy istnieja jakies ograniczenia wystawienia nightrunnerow/ gutter runnerow przy wykopywaniu dotyczace odleglosci od markera?
Nie, ale worst play za naginanie zasady jak wypadku minerów.


27) Czy zatrute ataki Gutter runnerow, i Zabójców są magiczne
Nie

28) Czy 2 zaklęcie z lora plagi daje, odziałowi magiczne ataki
Nie

29) Czy best defence doomflayera kumuluje się z ciężką zbroją?
Nie
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

1) Czy Storm Banner mozna wlaczyc po tym jak sie wyczerpie?
Czy jest napisane One Use only? Nie, zatem czemu nie. Poza tym obiło mi się o uszy,że akurat Storm Banner jest opisany dokładnie tak,jak powinien działać

2) Z jaką siła impacty ma doomflayer?
3.

3) Czy do oddziału z dzwonem/Furnace'm moga wejsc inni bohaterowie?
Nie

4) Czy jesli bohater z dzwonu/furnace'a zostanie zabity to dzwon/furnace wypada z oddzialu?
Nie, gdyż jest to niezgodne z interpretacją celowościową, poza tym, to absolutnie bez sensu i każdy, kto chce wykorzystać niewiedzę twórcy na temat zasad WhFb jest skończonym ...znaczy się, niemiłym człowiekiem.

5) Czy jest jakas maksymalna ilosc rzedow dla zasady slavów cornered rats?
Nie.

6) Czy nalzey liczyc wszystkie rzedy dla tej zasady czy moze tylko pelne lub posiadajace jakas konkretna ilosc modeli?
Litości, szereg składa się z 5+ modeli, rządkom 20x1 slavów mówimy stanowczo NIE.

7) Czy characterzy po wycofaniu do ostatniego szeregu moga korzystac z magic itemow nie będących sztandarami?
Nie?

8.) Czy 1 character może miec wiecej niz jeden taki sam przedmiot z scavenge pile?
Nie nie nie....20 szczuro-psów to jakas paranoja.

9) Czy dzwon na potrzeby przedmiotow typu blade of realities automatycznie oblewa ld?
Nie? Korzysta z LD Seera/Priesta. Inaczej było by bez sensu.

10) W ktorym momencie warpfire thrower wykonuje s&s?
Tak jak wykonuje się S&S. W tym przypadku rzucasz kostką, wróg zbliża się do granicy i robimy bum....

11) Czy Warpstone Tokens sa jednorazowego uzytku czy nie?
Nie, wszak jest napisane jak intended( Vide Sztormówa)

12) Czy plague censer działa tylko w walce czy trzeba testowac T co ture?
W walce.

13) Czy jesli censer bearerzy sa w 6" od plague monków oraz 12" od furnace'a to uzywaja zwiekszonego Ld do stubborna?
Tak, gdyż taka jest interpretacja celowościowa tej reguły. Bezsensowne stosowanie interpretacji literalnej w tym także przypadku to domena niemiłych ludzi.

14) Czy censer działa na wszystkie czesci modeli wieloczesciowych (np. lorda na smoku) czy na jedna losowa?)
Raczej losujemy, kto dostanie test T.)

15) Czy abominacja moze zostac wskrzeszona jesli zostala zagoniona?
Czemu nie?

16) Ile sa warte swarmy wychodzace z abominacji?
Nie wiem :mrgreen:
17) jaką podstakwe powinna miec abominacja?
50x50.

18) Czy abominacja moze zostac wskrzeszona jesli zostanie zniszczona przez infernal gateway z sila 11+?
Nie nie nie i jeszcze raz nie. Gateway i pozamiatane.

19) Czy doomrocket jest misslem weaponem?
A czym? Breath atakiem ? Oczywiście,że Misslem.

20) Czy z doomrocketa mozna robic stand & shoot?
Nie. To nie jest broń, ale item magiczny(nie broń).

21) Czy world's edge armour dziala na rzeczy typu blade of realities lub infernal gateway?
Na mieczyk tak(nie pozwala na as), na gateway 11-12 nie(Gateway i pozamiatane).

22) Jak nalzey rozlosowac rany wsrod modeli ze czaru 13?
B-Losujemy jak shooting

23) jak wyglada rzucenie czaru 13 na oddzial pieszy z characterem na koniu?
B-Działa tylko na infantry modele.

24) jak wygląda rzucenie czaru 13 na oddzial konny z pieszym characterem?
A-Nie przejdzie oj nie przejdzie. Ma być Infantry Unit.

25) Jak należy ustawić oddział clanratow powstalych z dczaru 13?
W formacji oddziału zniszczonego(jeśli to skirmiszerzy, to clanraty tworzą regularne ranki)

26) czy istnieja jakies ograniczenia wystawienia nightrunnerow/ gutter runnerow przy wykopywaniu dotyczace odleglosci od markera?
Vide Minerzy.

27) Czy zatrute ataki Gutter runnerow, i Zabójców są magiczne
Nie!

28) Czy 2 zaklęcie z lora plagi daje, odziałowi magiczne ataki
Nie nie , czemu niby?

29) Czy best defence doomflayera kumuluje się z ciężką zbroją?
Nie.

Awatar użytkownika
Kefas
Masakrator
Posty: 2586

Post autor: Kefas »

Za jakiś czas GW wyda FAQ/erratę i okaże się że nie będzie ona miała z logiką za wiele wspólnego... a odpowiedzi na pytania nie będą się pokrywać z zasadami... GW już kilka razy udowodniło. Więc żebyście się nie zdziwili ;)
Dlatego cel tego tematu uważam jedynie za proroczy ;) Bardzo mnie ciekawi co tam się urodzi z kupy tych dziwnych niejasności :O) się kurde zdziwicie

kanister
Chuck Norris
Posty: 362

Post autor: kanister »

Mnie zastanawia to pytanie dotyczące censerów. Przecież jasno jest napisane, że testy wykonuje się na początku fazy kombatu.
kanister pisze:Fajnie jest cytować siebie.
jawora pisze:Ja tam w lidze online nie startuję, bo za daleko od mojego miasta.

Awatar użytkownika
Młody
Niszczyciel Światów
Posty: 4074
Lokalizacja: SNOT- Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Młody »

Mój pogląd na sprawy poruszone ostatnio na LS ;).

Kod: Zaznacz cały

1) Czy Storm Banner mozna wlaczyc po tym jak sie wyczerpie?
A) Nie. Przedmiot wyczerpał się

2) Z jaką siła impacty ma doomflayer?
A) 3

3) Czy do oddziału z dzwonem/Furnace'm moga wejsc inni bohaterowie?
Nie

4) Czy jesli bohater z dzwonu/furnace'a zostanie zabity to dzwon/furnace wypada z oddzialu?
Nie

5) Czy jest jakas maksymalna ilosc rzedow dla zasady slavów cornered rats?
Nie

6) Czy nalzey liczyc wszystkie rzedy dla tej zasady czy moze tylko pelne lub posiadajace jakas konkretna ilosc modeli?

Nie ma to poparcia w zasadach, ale pełne (tzn 5modelowe). Grając czysto RAW, możnaby uznać ze kreski slavebomb są legalne ;/

7) Czy characterzy po wycofaniu do ostatniego szeregu moga korzystac z magic itemow nie będących sztandarami?
Nie

8) Czy 1 character może miec wiecej niz jeden taki sam przedmiot z scavenge pile?
Nie

9) Czy dzwon na potrzeby przedmiotow typu blade of realities automatycznie oblewa ld?
Nie, bierze LD od jezdzca

10) W ktorym momencie warpfire thrower wykonuje s&s?

Przed ruszeniem oddziału który szarżował.

11) Czy Warpstone Tokens sa jednorazowego uzytku czy nie?
Tak

12) Czy plague censer działa tylko w walce czy trzeba testowac T co ture?
Tylko w Walce, wyraźnie jest to napisane w opisie broni.

13) Czy jesli censer bearerzy sa w 6" od plague monków oraz 12" od furnace'a to uzywaja zwiekszonego Ld do stubborna?
Tak

14) Czy censer działa na wszystkie czesci modeli wieloczesciowych (np. lorda na smoku) czy na jedna losowa?)
Chyba powinno się losować, kwestia jak liczyć model w btb.

15) Czy abominacja moze zostac wskrzeszona jesli zostala zagoniona?
Nie

16) Ile sa warte swarmy wychodzace z abominacji?

Nic, tak jak horrory z firestorma.

17) jaką podstakwe powinna miec abominacja?

50x50, ma napisane Unit type: monster, a te mają taką podstawkę własnie.

18) Czy abominacja moze zostac wskrzeszona jesli zostanie zniszczona przez infernal gateway z sila 11+?
Nie

19) Czy doomrocket jest misslem weaponem?
Tak, w opisie przedmiotu nie ma określonego w której fazie należy go używać, więc trzeba coś przyjąć.

20) Czy z doomrocketa mozna robic stand & shoot?
Tak, jeśli przejdzie ze jest misslem :)

21) Czy world's edge armour dziala na rzeczy typu blade of realities lub infernal gateway?
Tak
Ma dopisek, 'or is not permitted an armour save for any reason' :)

22) Jak nalzey rozlosowac rany wsrod modeli ze czaru 13?
Jak z shootingu, z tym że jeśli liczba na kostkach jest tak duża ze obejmie tez modele herosów, oni też znikają.

23) jak wyglada rzucenie czaru 13 na oddzial pieszy z characterem na koniu?
C) Mozna rzucic ten czar i działa on takze na charactera
Raw, no chyba że nie chcemy , to bardziej odpowiednie i logiczne jest B.

24) jak wyglada rzucenie czaru 13 na oddzial konny z pieszym characterem?
A) Nie mozna rzucic tego czaru

25) Jak nalezy ustawic oddzial clanratow powstalych z dczaru 13?

Ze środkiem w środku zabitego oddziału, dowolna formacja, dowolnie obróceni.

26) czy istnieja jakies ograniczenia wystawienia nightrunnerow/ gutter runnerow przy wykopywaniu dotyczace odleglosci od markera?
Trzymając się booka nie powinno być, ale warto dodać jakieś wymyślone ograniczenie, np. 6 cali jak to miało miejsce w wypadku minerów.
Pozdro
Młody

Snot Fanpage

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

Uwazam, że Impacty Doomflayera są wykonywane z siłą 4, gdyż ma tą statystykę zastąpioną w opisie szczegółowym jednostki.

Storm banner one use only.

Abominacja zagoniona też powinna wstawać- oddział liczy się za "casualties"= "lost all remaining wounds"

Awatar użytkownika
vocal
Masakrator
Posty: 2096
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: vocal »

w tabelce doomflayera jest podana charakterystyka jego specjalnego ataku, tak jak dalej sa podane specyfikacje dla ataków mortara, warpfirera itd. więc boję się że S3 bo to jest stała siła dla weapon teamów:/ ale wolałbym oczywiście 4;]

slavy też uważam że 5 modeli w ranku, za to bez ograniczenia że tylko do max +3 jak za CR.

furnance nie powinien wylatywać, monki darzą go taką czcią że dostają unbreakable więc co zmienia śmierć bohatera na artefakcie?

też uważam że niestety nie działają inne magic itemy po wycofaniu do tylu. za to wydaje mi się że sztandar magiczny powinien.

0-1 każdy item ze skavenpile, żadnych 10 ogonków z broniami, bez przesady:P

wydaje mi się że tokeny nie są jednorazowe.

jestem za stubbornem z rankami dla censerów, mają zasadę dającą im ld z ranków mimo że są skirmishem, wydaje mi się to celowe.

gaz z censera na każdą część modelu, to nie pojedyncza kula, hit czy coś tylko gaz...

przy abominacji jestem za podstawką rydwanową jednak, jak hydra.

napisano jakie ataki są magiczne, o zatrutych nic nie pisali, wywalcie to pytanie.. to samo dot czaru, nie napisali że daje magiczne ataki, wywalili widać z poisona magiczność:P

Awatar użytkownika
Stefczyk
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 164
Lokalizacja: Obecnie plątam się po Wrocku

Post autor: Stefczyk »

Podstawka rydwanowa pod abominacje będzie stwarzała tylko niepotrzebne problemy, przez to jak się ona rusza. Natomiast co do magicznych ataków z zaklęcia tu będę obstawał przy swoim.
- Hej móżdżku, co będziemy robić dziś wieczorem?
-To co zwykle Pinky, to co zwykle. Spróbujemy opanować świat.
***
Z cyklu na turnieju:
Master Assassin z Fellbladem wpada w 1 turze w Maga Chaosowego na smoku, wypłaca ataki i wypada: 4x1 pada głośnie K*** i cała sala zaczyna klaskać...
***
A mój Bóg w dłoniach ma błyskawice,
miotając gromy, odbiera życie...

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Stefczyk pisze:Natomiast co do magicznych ataków z zaklęcia tu będę obstawał przy swoim.
obstawaj... podobnie jak w tk dodatkowy atak nie czyni magicznych obrazen tak i tu dodatkowy poison nie zmiania atakow na magiczne

Awatar użytkownika
Stefczyk
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 164
Lokalizacja: Obecnie plątam się po Wrocku

Post autor: Stefczyk »

Shino pisze: obstawaj... podobnie jak w tk dodatkowy atak nie czyni magicznych obrazen tak i tu dodatkowy poison nie zmiania atakow na magiczne
Swoje zdanie mieć mogę zawsze :lol2: natomiast czy tak jest czy nie to już inna sprawa, a zapytać nie zaszkodzi :D
- Hej móżdżku, co będziemy robić dziś wieczorem?
-To co zwykle Pinky, to co zwykle. Spróbujemy opanować świat.
***
Z cyklu na turnieju:
Master Assassin z Fellbladem wpada w 1 turze w Maga Chaosowego na smoku, wypłaca ataki i wypada: 4x1 pada głośnie K*** i cała sala zaczyna klaskać...
***
A mój Bóg w dłoniach ma błyskawice,
miotając gromy, odbiera życie...

Awatar użytkownika
Kefas
Masakrator
Posty: 2586

Post autor: Kefas »

widzieli?
The Questions

The cornered rats rule states that Slave units inflict an extra hit per rank of slaves behind the first. If a unit is in single file, does this mean a unit of 20 slaves inflicts D3+19 hits on all units in range?
Commentary : A unit in single file has a number of ranks equal to the number of models in the unit. Note that "rank bonus" would mean that slaves engaged to the flank or rear might not cause these hits, so a wording like "each rank of 5 or more models behind the first" would be required to preserve them.
S. Rulebook pp6, Warhammer Armies:Skaven ppXX

Are Skaven units immune to panic caused by enemy slave shooting?
Commentary : Expendable states that “All skaven units are immune to panic caused by slaves”.
S. Warhammer Armies:Skaven ppXX

Can Skaven characters that refuse a challenge continue to use magic items and other abilities while in the rear ranks?
Commentary : The “Verminous Valour” rule refers only to leadership and battle standards, and makes no reference to other advantages, all of which are lost when a character refuses a challenge.
S. Rulebook pp77, Warhammer Armies:Skaven ppXX

Can models purchase more than one of each item in the Scavenge Pile?
Commentary : No limitation is placed on purchases other than a points limit - this means a Lord can potentially purchase 20 rat-hounds for +20 S3 attacks.
S. Warhammer Armies: Skaven ppXX

Once a Screaming Bell has been wounded by a missile of S5 or more, will it ring every phase thereafter?
Commentary : The “Ringing the Bell” rule says to roll once per phase, regardless of the number of hits. Zero hits is therefore included.
S. Warhammer Armies:Skaven ppXX

What manoeuvres, if any, are permitted with the D6” of movement granted by the “Unholy Clamour” and “Avalanche of Energy” results on the Bell chart?
Commentary : No restrictions are placed on the movement – this would appear to allow a free reform, turns, etc.
S. Warhammer Armies:Skaven ppXX

Are buildings which collapse due to "Deafening Peals" removed in the same way as buildings affected by Cracks Call?
Commentary : The rules say to treat models as for Cracks Call, but does not specify what happens to the building, if anything.
S. Warhammer Armies:Skaven ppXX

Is the Bell/Furnace a monster? If not, what is it (infantry?), and what is its unit strength?
Commentary: The bell is a mount with more than one wound and is not a chariot, so is a monstrous mount by definition. Yet the rules for the Bell mention charging a unit in a building, something monsters cannot do.
S. Warhammer Armies:Skaven ppXX

Is the Bell allowed to charge a building, despite being a monster?
Commentary: Monsters cannot charge a building. Yet the Bell rules mention charging a building.
S. Warhammer Armies:Skaven ppXX

How are impact hits distributed against a unit pushing a Screaming Bell (or Plague Furnace)? Do they hit only the unit, are the split evenly, or something else?
Commentary : Ordinarily impact hits are distributed as shooting, yet when shooting at a unit containing a character/mount with US5 or more, the shooter chooses which to target.
S. Warhammer Armies:Skaven ppXX

What is the Leadership value of a Screaming Bell/Plague Furnace?
Commentary : It appears that these models have a Leadership of 0, which would mean a single hit from the Blade of Realities would destroy it, as it auto-fails any Leadership test.
S. Warhammer Armies:Skaven ppXX

Are the Screaming Bell and Plague Furnace Unbreakable?
Commentary : The rules for these models make the rider and unit pushing them Unbreakable, but it would appear that if alone (because the unit/rider have been killed) the model is subject to psychology and break tests, which it will automatically fail as it has Leadership 0.
S. Warhammer Armies:Skaven ppXX

Can more than one Bell or Furnace be placed in a single unit?
Commentary : The rules do not specify.
S. Warhammer Armies:Skaven ppXX

If a friendly model finds itself in base contact with a Plague Censer Bearer at the start of the combat phase but neither model/unit is in combat, must the friendly model test for damage?
Commentary : The rules for Censers state only that base contact is required, not combat.
S.Warhammer Armies:Skaven ppXX

If a character buys both a Plague Censer and a magic weapon, must models in base contact still test test for damage from the Censer?
Commentary : The Censer rules say that any model in base contact with the bearer of a censer must test. A model with a magic close combat weapon must use it, but it is not clear whether that supersedes the character being the bearer of the censer.
S. Warhammer Armies:Skaven ppXX

What is the Stubborn Ld value of Plague Censer bearers if they are within 6" of a plague monk unit (with up to 3ranks) and 12" of the Plague Furnace. Stubborn Ld 5, or up to Stubborn Ld 8 (depending on rank bonus).
Commentary - The Plague disciple rules state that the Plague monks are able to modify their own Ld value with that of the Plague Monks rank bonus. However, the stubborn rules (pg 53) state that Stubborn units use the Ld value on their profile (Ld 5 in this case)

For the purposes of “Strength in Numbers”, what is a Leadership-based test?
Commentary : Leadership-based test is undefined in the rules, and it is unclear whether it includes any roll involving Leadership (Banshee's Howl, Light of Death, etc) or only “tests” as defined in the rulebook.
S. Rulebook pp5, Warhammer Armies:Skaven ppXX

When a model with a Plague Censer causes a wound on a ridden monster or other model with separate targetable components, how is the damage distributed?
Commentary : A model in base contact with one or more censers takes a wound on a 4+. A ridden monster is a single model, so it appears it would take one wound, but no instruction is given on how to distribute that damage.
S. Warhammer Armies : Skaven pp46

Are the hits inflicted by “Enshrouded by Fog” resolved each combat phase, or only once at the start of combat?
Commentary : The rule states “at the start of any close combat”, which would indicate the latter.
S. Warhammer Armies:Skaven ppXX

Are the wounds caused on the Plague Monk unit pushing the Furnace by “Maddening Fumes” counted towards combat resolution? If so, which side's?
Commentary : The rule only mentions counting casualties caused by the extra round of attacks.
S. Warhammer Armies:Skaven ppXX

Do we count wounds or casualties towards combat resolution when “Maddening Fumes” is resolved?
Commentary : Ordinarily one point of combat resolution is scored per wound, however the Maddening Fumes Rule says to count casualties, not wounds.
S. Warhammer Armies:Skaven ppXX

Is a Night Runner unit's “Slinking Advance” resolved before or after determining who will have first turn?
Commentary : The rule places the movement between deployment and first turn, but does not mention whether before or after the roll for first turn.
S. Warhammer Armies:Skaven pp50

Do we add +1 to the roll for “Sneaky Infiltrators” per turn or per game turn?
Commentary : The rulebook tells us to treat any occurrence of “turn” as “player turn” unless specified otherwise.
S. Rulebook pp10, Warhammer Armies:Skaven pp51

When Night Runners/ Gutter Runners buy poisoned attacks, do their ranged attacks become poisoned, their combat attacks, or both?
Commentary - The poison special rules state to refer to the unit entry in the army books for clarification, and the Skaven book doesn't specify whether both are effected.

Can Assassins be revealed only when the unit hiding them is in combat?
Commentary : The placement rules only allow assassins to be placed where they can fight.
S. Warhammer Armies:Skaven pp52

How are ranks determined for Rat Ogre packs (Mixed Unit, what size base is used for the model count)?
Commentary: Now that we have precedent from the Lizardmen (page 41, Lizardman Army Book) their Mixed Units rule explicitly uses the smallest base in the unit. Rat Ogre's Mixed Unit rule makes no mention in any way. The "Running with the Pack" rule exempts the number of Packmasters, but does not specify which base size is used for counting "spaces" in the ranks.

Can a Master Moulder be placed in the rear ranks of a unit?
Commentary: Master Moulders are champions in all respects. Champions must be placed in the front rank of a unit, and the unit has no special rules to override this.
S. Warhammer Armies:Skaven pp53, Rulebook pp80

Is a Master-Bred Rat Ogre considered a champion? If so, does this mean a Rat Ogre Pack can have two champions? If not, how are wounds distributed to the unit? Must an opponent allocate attacks to specific Rat Ogres, and do wounds carry over between the Master-Bred Ogre and the unit and vice versa?
Commentary : The rules do not state either way if the Master-Bred Ogre is a champion. If he is not, then the rules do not specify how to handle the mixed unit.
S. Warhammer Armies:Skaven pp53

If a Rat Pack has no remaining Packmaster and has no visible enemy to move towards, must it reform to face the closest enemy even if it is not possible to draw line of sight to that enemy?
Commentary : The rule specifies only the closest enemy, and not the closest enemy in line of sight.
S. Warhammer Armies: Skaven pp54

The “Berserk Abomination” result “Blind Fury” addresses the situation where the random movement takes the Abomination off the table. Does this mean that the Abomination leaves the table if it contacts the edge when under the influence of "Berserk Abomination"?
Commentary : The table edge is impassable unless fleeing or pursuing, and the Abomination rules make no mention of overriding that rule - it would appear the clause that deals with this situation is redundant, as the table edge is impassable and the Abomination already has rules that deal with contacting impassable terrain.
S. Rulebook pp15, Warhammer Armies:Skaven pp57

Are the rat swarms generated by “The Rats Emerge” worth any victory points?
Commentary: No mention is made of their value
S. Warhammer Armies: Skaven pp57

Does a Warlock Engineer's ability to swap one spell for Warp Lightning replace the normal ability to swap one spell for the first in the Lore?
Commentary : The Grey Seer rules explicitly state that they can swap for either Skitterleap or the 13th spell, and the High Elf Dragon Mage says that the ability to swap for Flaming Sword replaces the normal ability of wizards to take the first spell.
S. Warhammer Armies:Skaven pp58

What range is used for a Warpfire Thrower's Stand and Shoot reaction?
Commentary : Stand and Shoot reactions are resolved as soon as the charger comes into range, however the Warpfire Thrower has no fixed range.
S. Warhammer Armies: Skaven pp60

Are the shots from a “Spin Wildly” result limited by the weapon's range?
Commentary : The result says the first unit in the rolled direction, with no mention of range.
S. Warhammer Armies:Skaven pp61

Are Weapons Teams and Jezzails cavalry?
Commentary : These models are mounted on 25x50mm bases, which under the normal rules makes them cavalry
S. Rulebook pp7 Warhammer Armies:Skaven pp65

How does a Doomwheel charge?
Commentary : The movement rules state that if the Doomwheel comes into contact with an enemy, it will inflict impact hits. However, no details are given regarding whether this counts as a charge, whether the enemy is permitted a charge reaction, or any of the other information required to resolve such movement.
S. Warhammer Armies:Skaven pp67

Can an out of control doomwheel leave the gaming table?
Commentary : The table edge is impassable unless fleeing or pursuing, and the Doomwheel rules make no mention of an exception. The clause covering return to the table seems redundant, as the Doomwheel rules say that the model stops on contact with impassable terrain.
S. Warhammer Armies:Skaven pp67

If a Doomwheel suffers more than 1 wound in a phase, and subsequently rolls more than one 1 for “Loss of Control”, does it make one “Out of Control” move per 1, or only 1 regardless of the number of 1s rolled?
Commentary : The text is unclear
S. Warhammer Armies:Skaven pp67

What is the unit strength of the Warp Lightning Cannon?
Commentary : The cannon is a war machine, and so has unit strength equal to the number of crew, however the Cannon has no separate crew.
S. Warhammer Armies:Skaven pp68

When a Warp Lightning Cannon suffers an "Energy Overload", is the line that emanates from the barrel "along the ground" considered to be the "bounce", ie are models under the line hit, or only the template?
Commentary : the misfire uses different language to the Cannon and Warp Lightning Cannon, and so it is unclear how to resolve the shot.
S. Warhammer Armies: Skaven pp68

May characters (other than those on the bell/furnace) join a unit pushing a bell or furnace?
Commentary : Characters cannot join units that are unbreakable
S. Warhammer Armies:Skaven ppXX

If Queek is engaged in a challenge with a model with T2 or less, does he automatically wound that model?
Commentary : Queek is S4, meaning that normally he would wound a T2 model on 2+, but his special rules grant him +1 to wound in a challenge. There is no "1 always fails" on to-wound rolls.
S. Warhammer Armies:Skaven pp72

Can Tretch use “Stay Here, I'll Get Help!” to join or leave a unit in combat?
Commentary : Characters cannot normally join or leave units in combat
S. Warhammer Armies:Skaven pp73

What happens if Snikch is undetected and is in the path of movement other than a charge?
Commentary : Snikch is moved out of the way of charges, but if he stands 1” in front of a unit it appears he can prevent them moving forward despite being invisible.
S. Warhammer Armies:Skaven pp75

Are eligible characters permitted a "Look Out, Sir!" roll against Cracks Call?
Commentary: "Look Out, Sir!" applies to war machines that do not use BS, and to spells that use templates. Crack's Call does not use a template. Burning Head is similar, but expressly uses the cannon rules for working out hits, thus triggering "LO,S!".
S. Warhammer Armies:Skaven pp78

Must a building be in the path of the crack from Cracks Call to risk collapse?
Commentary : The spell only says that "Buildings collapse on the roll of a 5+", citing no requirement that those buildings be touched by the crack.
S. Warhammer Armies:Skaven pp78

Must models in a building hit by Crack's Call take an Initiative test regardless of whether the building collapses?
Commentary : The wording of the rule seems to place the two occurrences in separate clauses, much as the "Steal Soul" spell grants a wound to the caster even if the target passes his saves.
S. Warhammer Armies:Skaven pp78

What effect (if any) does Cracks Call have on models (such as the Casket of Souls, Cauldron of Blood, Anvil of Doom) which ignore ranged attacks or hits?
Commentary: The Casket of Souls, the Cauldron of Blood, the Anvil of Doom are all war machines which have immunity to ranged attacks, hits, and attacks respectively. It is unclear whether Cracks Call overrides any or all of these immunities. Cracks call does not inflict hits, and it is unclear whether it is an "attack".
S. Warhammer Armies:Skaven

How are casualties from Curse of the Horned Rat distributed? Can characters in a unit of 5 or more rank and file models be harmed?
Commentary : Spells that cause hits or wounds are distributed as shooting, but Curse inflicts casualties, and so it is unclear how to apportion the damage
S. Warhammer Armies:Skaven pp79

Is an infantry unit joined by a character on a cavalry or monstrous mount still considered an infantry unit for the purposes of Curse of the Horned Rat? If so, can the character be harmed?
Commentary : It is unclear whether such units are valid targets, and whether the character becomes vulnerable while in the unit.
S. Warhammer Armies:Skaven pp79

Following from the above, if a character on monstrous mount can be so harmed, does the model count as one casualty or two?
Commentary : The rules treat ridden monsters as single models and multiple models for different purposes, and it is unclear which would apply in this case.
S. Warhammer Armies:Skaven pp79

If a model wearing Worlds Edge Armour is subject to an attack that does not allow armour saves and kills outright (Blade of Realities, Curse of the Horned Rat), is he saved or does he die?
Commentary : The armour says the wound is discounted, however these attacks do not inflict wounds
S. Warhammer Armies:Skaven pp108

Are Warpstone Tokens "One Use Only"?
Commentary : The rules for the items appear to allow a dice to be added to every casting attempt for each Token a Warlock or Seer purchases.
S. Warhammer Armies:Skaven pp108

Is a Warp Scroll a scroll as defined in the rulebook?
Commentary : Scrolls can be taken in multiples by multiple models in the same army
S. Warhammer Armies:Skaven pp110

Is the Storm Banner One Use Only?
Commentary: It appears that the banner can be reactivated multiple times. It appears there is nothing preventing it being re-activated the same turn it ends.
S. Warhammer Armies:Skaven pp111

Are wounds inflicted by the “Banner of the Under Empire” and the “Shroud of Dripping Death” counted towards combat resolution?.
Commentary: The items do not specify.
S. Warhammer Armies:Skaven pp111

Several models have magic items named as options (Warlock Engineers with Augmented Weapons, Bombardiers with Death Globes, etc.). Are these items non-unique, ie can several models be equipped with them?
Commentary : Magic items are unique unless otherwise stated. These options are magic items, and so are unique, but the manner in which they are listed is unconventional which suggests that they are intended to be exceptional, but no exception is listed.
S. Warhammer Armies:Skaven pp100&105, Rulebook pp120

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

:shock: to jest oficjalny FACK GW? przecież to są jakieś kpiny!
Po3.14erdolilo ich! ](*,)
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

O kur... najdłuzsza lista kwasow, jaka dotąd widzialem. Brawo GW, nowy rekord ! =D>

Kto jest autorem odpowiedzi w tym FAQ?
Obrazek

Marcins
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: The Gamblers Wrocław

Post autor: Marcins »

to jest oficjalne i wiarygodne???

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Ludzie spokojnie to nie jest FAQ GW - to jest lista pytań i komentarz, do problemów dotyczących nowej armii Skavenów, z warseer'a, którą gracze chcieli by przekazać do GW ... gah przecież link do tego był już postowany, w którymś temacie. Nie zauważyliście przypadkiem, że gdyby to był FAQ GW byłoby to w formie:
"Q: bla bla bla
A: bla bla bla"
Za to tu mamy pytanie do problemu i komentarz dla czego widzi się w tym problem + odniesienie się do podstawowych zasad z Rulebook'a/zasad z AB skavenów. Spójrzcie na złożenie zdań - one są pytające a nie twierdzące. Ponadto gdyby to był FAQ GW wylądował by na ich głównej stronie w odpowiednim dziale (http://www.gamesworkshop.com -> gaming -> Errata and FAQ articles -> Warhammer Frequently Asked Questions -> naciskamy next -> wybieramy odpowiedni plik), a tam takowego nie ma.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2009, o 14:09 przez Mac, łącznie zmieniany 2 razy.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Marcins
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: The Gamblers Wrocław

Post autor: Marcins »

tak myślałem
trochę to krótkie było jak na to co trza poprawić/wyjaśnić

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

ale to nie jest ani oficjalna lista pytan ani nic w tym stylu...

to zbior pytan zebranych przez grotsnota (w sporej czesci niedorzecznych) i opatrzonych komentarzami czemu to moze byc nie tak bez odpowiedzi.
Pytania w stylu:

Do we add +1 to the roll for “Sneaky Infiltrators” per turn or per game turn?
Commentary : The rulebook tells us to treat any occurrence of “turn” as “player turn” unless specified otherwise.
S. Rulebook pp10, Warhammer Armies:Skaven pp51

sa imo niedorzeczne i mozna je pominac...

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

No cóż, nikt tego nie nazwał oficjalną listą - chciałem uspokoić rozruchy, do których zaczęli dochodzić przerażeni gracze :P
Shino pisze:Do we add +1 to the roll for “Sneaky Infiltrators” per turn or per game turn?
Commentary : The rulebook tells us to treat any occurrence of “turn” as “player turn” unless specified otherwise.
S. Rulebook pp10, Warhammer Armies:Skaven pp51


Przeczytałem to i pomyślałem, że angole to bardziej RAW-owcy niż Polacy...
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

ODPOWIEDZ