BITWA O BIAŁYSTOK 2009, 5.12.2009, Białystok, Master WFB

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Re: BITWA O BIAŁYSTOK 2009, 5.12.2009, Białystok, Master WFB

Post autor: Dibo »

NO i wszytsko sie zesrało :evil: ... promotorka cofneła mi 1 rozdział i jestem z kakowym dole z magisterką ... nie pojawie sie u Was w Białymstoku ... BA ! ... nawet nie wiem czy dotre na Kohortex :?
Czcij Koze !!

Twoja Stara gra w Age of Sigmar !

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

Imho nie potrzeba czasu na przerwe i lepiej ten czas wykorzystac na grę, jak ktoś bardzo zgłodnieje, to bedzie się starał skończyć w 2:30h ;) a reszta niech sobie gra.
Ostatnio zmieniony 23 lis 2009, o 17:03 przez Robson, łącznie zmieniany 1 raz.
RIP
Ziemko pisze:Ja Robert Mrozek kajam się przed Wami wszystkimi, zrobiłem błąd, chcemy bardzo wygrać, ale nie zrobiliśmy tego umyślnie, padamy na kolana - WYBACZCIE

Awatar użytkownika
Dalmar
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Warszawa Inkwizytor

Post autor: Dalmar »

karlee pisze:Co do czasu gier to możesz nas poprzekonywać, to przecież można zmienić nawet i w sobotę rano :)

Mapki terenów są już opracowane dawno temu, i w sumie nie ma problemu abym je tutaj zamieścił :) Pewnie wieczorkiem to zrobię...
Karlee macie w regulaminie bardzo wyraźny zapis o karnych za przedłużanie. Lepiej żeby takie rzeczy zmienić teraz, bo część osób sobie transport mniejwięcej pod to układa - zresztą tym bardziej jeśli nie jesteście zobligowani jak na PGA do opuszczenia sali punkt 20:00 bądz rozpoczęcia najwcześniej o 10:00

Z mapkami fajnie - czekam na fotki.

Awatar użytkownika
CzarnY
Falubaz
Posty: 1470
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok!

Post autor: CzarnY »

Darku, nie wiem czy zauwazyles, ale w niedziele zaczynamy o 9. O 8 zaczac sie nie da z przyczyn technicznych (gracze wczesniej spia, potem ida pod prysznic, a orgowie sprzataja i wklepuja wyniki 3 bitwy).

Terminarz niedzielny jest sztywny, Warszawa ma bardzo dobre polaczenia z Bialymstokiem, ale reszta kraju niestety ma pociagi w takich godzinach, w jakich ma. Najlepiej nie wychodzic na fajke w czasie bitwy, figsy miec podklejone magnesami i nie tracic czasu na jalowe dyskusje - taka moja rada.

Notabene, co do PGA - bylem, gralem i nie mialem problemu z terminarzem.

I tak jak Karlee pisze - przy dobrej argumentacji zmiany sa mozliwe.

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Ja też bym postulował za przedłużeniem czasu bitew, chociaż do 3h i przynajmniej pierwszego dnia. PGA pokazało już imho jak nie należy traktować graczy. Wy możecie dać więcej czasu, to nie będzie takich problemów jak tam, bo ze ktoś ich nie miał to nie znaczy, ze ich tam nie było rajt? A ci co się wyrabiali w 2h będą mieli więcej czasu na pogaduszki, browara czy co tam.
Obrazek

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 789
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

Zgadza się, PGA było okrutne, wszystko w biegu. Gram szybko, a jednak złapałem tam karniaki za spóźnienie. Zdecydowanie wolę grać po 6 tur i nażreć się po 20tej niż posilać się między bitwami kończonymi w połowie.

Awatar użytkownika
CzarnY
Falubaz
Posty: 1470
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok!

Post autor: CzarnY »

sobota jest do dostosowania, z niedziela bedzie duzo trudniej IMO.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Oto mapki: http://wyslijto.pl/plik/o4ihgi4g18 Były używane przez nas na Rycerzach Okrągłego Spodka oraz na EGU 2009, i się generalnie sprawdzały, a kto był ten je widział na stołach (zwłaszcza obelisk Slaanesha w Polsacie:) ).

Macie tam mapek na 20 stołów, 21 stół będzie miał tą samą mapkę co pierwszy (tak tak, mamy już dwa obeliski Slaanesha :P) itd...

Możliwe że mapki trochę ppoprawę - w kilku przypadkach trochę poprzesuwam tereny do środka, no i może dojdzie jeden stół z rzeką... wszelkie sugestie mile widziane :)
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Lakissov
Pseudoklimaciarz
Posty: 22

Post autor: Lakissov »

question 1: where you have "Gorka" - is it a one-level hill or 2+?
question 2: will "ruiny" provide soft or hard cover?
question 3: on table 2, is the "large building" played according to the rules for buildings?
question 4: do I understand correctly that each "Domek" plays according to the rules for buildings?
question 5: how big are obelisks physically? will it be possible to hide a model on 50mm base behind it? a model on a chariot base?
question 6: what does the obelisk of Slaanesh do?

Awatar użytkownika
Zulus
Mudżahedin
Posty: 283
Lokalizacja: Front Wschodni

Post autor: Zulus »

Hey Siergiej:
question 1: where you have "Gorka" - is it a one-level hill or 2+? - level one

question 2: will "ruiny" provide soft or hard cover? - soft cover

question 3: on table 2, is the "large building" played according to the rules for buildings? - yes, and It is building with many floors

question 4: do I understand correctly that each "Domek" plays according to the rules for buildings? - yes

question 5: how big are obelisks physically? will it be possible to hide a model on 50mm base behind it? a model on a chariot base? - average about 3,5 inches radius

question 6: what does the obelisk of Slaanesh do?
It is Obelisk of Slanesh:http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=121&t=15870 - I think that it would be normal obelisk, but we also have some house rules for it ;)
Największym wrogiem słonia jest smok.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Zulus pisze: question 2: will "ruiny" provide soft or hard cover? - soft cover
actually ruiny is ruins and should provide hard cover ;)

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

To samo chciałem napisać tylko nie w ingliszu. :P
Obrazek

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

1: 1lvl
2: if it's stone then hard cover
3: Yes
4: Correct
5: http://asset.soup.io/asset/0340/1043_6bbf_800.jpeg
6: i think it's just a name and it act's like any obelisk

Lakissov
Pseudoklimaciarz
Posty: 22

Post autor: Lakissov »

ok. does the whole base of the obelisk block LOS?

also, is overguessing a normal practise in this level of tournaments in Poland, or is it considered cheating?

Awatar użytkownika
Zulus
Mudżahedin
Posty: 283
Lokalizacja: Front Wschodni

Post autor: Zulus »

My fault - hard cover :oops:

Yes, we play usually that all bases are part of terrain, so whole base blocks LOS
Największym wrogiem słonia jest smok.

Awatar użytkownika
CzarnY
Falubaz
Posty: 1470
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok!

Post autor: CzarnY »

Lakissov pisze: also, is overguessing a normal practise in this level of tournaments in Poland, or is it considered cheating?
Overguessing happens, when your line of sight to a target is blocked, but you still declare the distance as if you've been able to see the desired target. This is considered cheating, and you should report it to the judge, who gives penalty points to your opponent. :)

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Czarny, ja bym się z Twoja definicja zgodził, bo jest po prostu zdroworozsądkowa, jednak z tego co wiem jest inaczej. Jeśli po dorzucie w strzale z działa cały czas możesz sięgnać model w który niby celujesz, ale że dorzuciłeś 8 czy 10 i "przy okazji" sięgasz stojącego z tyłu lorda maga to jeszcze nie jest ponoć overguess. I tak mi tłumaczył Barb, który jest u was sędzia głównym.
Obrazek

Lakissov
Pseudoklimaciarz
Posty: 22

Post autor: Lakissov »

for the judge to actually give those points, how large the overguessing has to be? 5 inches? more?

PS: I don't use cannons; this question is about protecting from overguessing

Awatar użytkownika
CzarnY
Falubaz
Posty: 1470
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok!

Post autor: CzarnY »

Masz racje. Odpowiem po angielsku, zeby wszyscy zrozumieli ;).

As Kalesoner says, this excludes cannons - their projectiles bounce, and therefore can't be controlled perfectly. So, if your opponents reaches your "hidden" unit, because he rolled high on the artillery dice on the second roll - than it's just luck, not cheating. What matters here is the first artillery roll, if it already reaches your first target (because you rolled, for example, 10), then you can still roll high on the second roll and reach something else legally.

I hope I made it clear, if not, please object ;).

EDIT: as for the second question - I'd say the overguess has to be evident, I always assume that no one can have a measuring tape implanted to his brain. 2-3 inches too much is fine, more - starts to stink. IMO. I advise you to ask Barbarossa (the main judge) on the first day.

Lakissov
Pseudoklimaciarz
Posty: 22

Post autor: Lakissov »

ok, if I have a unit 8" behind a screening unit, and the opponent declares a distance 2" short of the screening unit (hence having just 1/6 chance to actually hit the screening unit, but not 0% chance) - is this treated as overguessing?

ODPOWIEDZ