Rozpiski Imperialne 2

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Bayard
Chuck Norris
Posty: 404
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rozpiski Imperialne 2

Post autor: Bayard »

Oto rozpiska na 3000 przeciwko skavenom. Lubię zrównoważone armie, więc musiało tutaj się znaleźć sporo piechoty :wink: Co radzicie zmienić? Co poprawić?

Unnamed3000 Pts - Empire Army

1 Grand Master of an unnamed Knightly Order @ 240 Pts
General; Barding; Shield; Warhorse
Dawn Armour [35]
Sword of Power [40]
The Crimson Amulet [20]

1 Warrior Priest of Sigmar @ 144 Pts
Prayers of Sigmar; 2ndWeapon
Armour of Meteoric Iron [25]
Icon of Magnus [25]

1 Captain @ 157 Pts
Barding; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse
Banner of Sigismund [60]
1 Warhorse @ [0] Pts

1 Battle Wizard of the Bright Order @ 164 Pts
Barding; Magic Level 2; Lore of Fire; Warhorse
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Warhorse @ [0] Pts

1 Battle Wizard of the Amethyst Order @ 130 Pts
Magic Level 2; Lore of Death
Rod of Power [30]

19 Swordsmen @ 225 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician
1 Duellist @ [10] Pts
10 Detachment - Crossbowmen @ [80] Pts
Crossbow

39 Spearmen @ 415 Pts
Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician
1 Sergeant @ [8] Pts
15 Detachment - Halberdiers @ [75] Pts
Halberd; Light Armour
10 Detachment - Handgunners @ [80] Pts
Empire Handgun

9 Handgunners @ 105 Pts
Empire Handgun
1 Marksman @ [25] Pts
Hochland Long Rifle

15 Flagellant Warbands (Core) @ 150 Pts
Frenzy; Flail

5 Knightly Orders @ 123 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Musician; Warhorse

5 Knightly Orders @ 123 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Musician; Warhorse

4 Knightly Orders @ 205 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Warhorse
Banner of the Daemonslayer [50]
1 Preceptor @ [16] Pts

9 Knights of the Inner Circle @ 325 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Warhorse
War Banner [25]
1 Preceptor @ [16] Pts

5 Pistoliers @ 97 Pts
Brace of Pistols; Light Armour; Musician; Warhorse

1 Great Cannon @ 100 Pts
3 Crew @ [0] Pts

1 Mortar @ 75 Pts
3 Crew @ [0] Pts

14 Greatswords @ 220 Pts
Great Weapon; Full Plate Armor; Standard; Musician
1 Count's Champion @ [12] Pts
5 Detachment - Crossbowmen @ [40] Pts
Crossbow

Casting Pool: 6

Dispel Pool: 5

Models in Army: 183

Total Army Cost: 2998

Generał i BSB siedzą w Inner Circle, Kapłan w spearmenach, magów gdzieś się upchnie. Czekam na konstruktywną krytykę :wink:
Mój blog: http://arsbelli.blogspot.com/
"Kiedy atakujecie- wyjcie jak furie!"- Thomas "Stonewall" Jackson

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Pabis pisze:Jasne że próbowałem , i jakoś tak się złożyło że nigdy w nic nim nie trafiłem , tzn. w jakąś kupę trafiłem - ale 1 hit na gre jedynie z s5(jedno trafienie np. w odział mam to na myśli) , kiedy głównie gra się na kawalerii - słabo coś... tak - ta broń sieje takie spustoszenie że nigdy jej nie widziałem na turnieju... (PS: w domu jak gram to też sieje spustoszenie ta broń...)

jednak decyduje się na 300 ptk warty czołg który mam pewność co robi , co potrafi , niż 110 baaardzo niepewne działo - które łatwo zastrzelić , wymagiować , zdobyć - a bardzo prawdopodobne że przez całą gre w nic nie trafi.
Natomiast mi się nie raz zdarzyło, że czołg był warzywem w pierwszej turze, a helstorm zanihilował kilka klocków wroga.
Inne doświadczenia, inna opinia.

Zupełnie inną sprawą jest fakt, że wszystkie rozpsiki turniejowe są wyżyłowane, nijak sie nie mają do choć odrobinę sensownej armii (zero lub absolutne minimum piechoty, małe oddziały, potężne potwory i magia), a to moim zdaniem zabija przyjemność z gry. Osobiście wolę wziąć helstorm, najwyżej się nie sprawdzi, niż widzieć atak klonów z dwoma bliźniakami na czele (2 czołgi).
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Pabis
Mudżahedin
Posty: 282
Lokalizacja: Gdańsk-Snot

Post autor: Pabis »

Zależy co nazywasz sensowną armią , bo ja nazywam sensowną armię taką która jest w stanie powalczyć na taki sam limit punktowy z innymi armiami bez poczucia tego że jest poprostu słabsza... a wystawiając jakąkolwiek inna kombinacje niestety tak jest..

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Czyli masz podejście stricte sportowe. Dla mnie ważniejsze jest podejście hobbystyczne i przez ten pryzmat oceniam sensowność armii.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

Tylko jeden lord?
jak dla mnie dużo nawalającej piechoty, zamiast spearmenów wziąłbym strzelców jakichś bo spearmeni mi sie nie sprawdzają tak samo mortar
Troche cienko z magią na tyle punktów (inne armie mogą ci swoja zaszkodzic)
Ale ogólnie ciężko sie przez ciebie przerąbac

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

Czołg jest kozak jak przeciwnik nie ma armat i katapult
Ja na dwa czołgi nigdy nie grałem zawsze dostawiam piekielnik albo wyrzutnie

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

krystian1wielki pisze:Tylko jeden lord?
jak dla mnie dużo nawalającej piechoty, zamiast spearmenów wziąłbym strzelców jakichś bo spearmeni mi sie nie sprawdzają tak samo mortar
Troche cienko z magią na tyle punktów (inne armie mogą ci swoja zaszkodzic)
Ale ogólnie ciężko sie przez ciebie przerąbac
Zważ że to rozpiska typowo pod szczury mortar ok strzelcy i tak przy szturmówce by nie popalili z gunów.Szczurze kloce jak da szczęście detkami od boku i połamane...
Obrazek






_________________

Pabis
Mudżahedin
Posty: 282
Lokalizacja: Gdańsk-Snot

Post autor: Pabis »

No tak , tylko że czołgi albo chowasz i walisz z dział po jego katapach czy armatach , albo wyjeżdżasz na pizdę i liczysz że nie trafi do czasu aż go i tak i tak z dział zestrzelisz :lol2:

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

ciężko nie trafic w czołg :D troche to duże

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

Może i
ze szczurami sie nie biłem to niewiele pomoge ale mortara i tak nie cierpie bo mała siła i ciężko trafic

Awatar użytkownika
Bayard
Chuck Norris
Posty: 404
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bayard »

krystian1wielki pisze:Może i
ze szczurami sie nie biłem to niewiele pomoge ale mortara i tak nie cierpie bo mała siła i ciężko trafic
A mi mortar zawsze się spisuje. Akurat szczurów jest tyle, ze zawsze coś się trafi. A co do spearmenów na wstępie będą mieli 5 szeregów i sztandar, zapewne przewaga no i być może wjazd od boku halabardników. A jeśli uda się ich zrobić Unbreakable, to będzie srogo :twisted: Co do drugiego lorda to myślę nad elektorem na gryfie, jak mi już zaproponowano... Tylko co wywalić, by go jakoś upchnąć? Piechoty na pewno nie ruszę! :P
Mój blog: http://arsbelli.blogspot.com/
"Kiedy atakujecie- wyjcie jak furie!"- Thomas "Stonewall" Jackson

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

hmmmm, masz 3 klocki piechoty i to piekielnie nie zrównoważone, do tego boli Ciebie LD, Kapitan ok, BSB jak najbardziej, ale gdzie Imperial Banner?? Greatswordów strasznie mało, na Twoim miejscu wystawiłbym zrównoważone klocki z corów, po 28-30, a Greatswordów 23-25, w zależności od tego jacy bohaterowie tam mają iść (ja preferuję konnych, łatwiej ich przerzucać między klockami i lepszy AS). Dodatkowo przy grze na piechocie, dałbym jednak Generała (Elektora), wtedy magiczny sztandar na GS, do wyboru najlepsze chyba Immune to Panic lub Magic Resistance 2, żeby ten klocek po prostu nie uciekł. Co do Lorda Grand Mastera to dobry pomysł z Laurami jeszcze, masz wtedy sporo do CR dzięki niemu jeśli jedzie w Inner Circlach, Mortar jest fenomenalny na Szczury, a Katiusza jak umie się nią grać też niczego sobie. Co do Pistolierów, praktycznie mi się w ogóle nie spisują, inaczej sprawa się ma z Outriderami, przekonałem się do nich, głównie przez ich 360 stopniową linię ostrzału, nic im nie ucieknie spod luf no i w takim wypadku 24" zasięgu też swoje robi; jakoś po prostu trzeba zniwelować tą przewagę liczebną :x

Pabis
Mudżahedin
Posty: 282
Lokalizacja: Gdańsk-Snot

Post autor: Pabis »

Tak , bo klopa trafia na auto , zawsze losuje hita - jak trafi na 4+ to również nie ma mega siły (5 albo 6 , więc ranisz na 4+). cannonem trochę łatwiej - ale imperium na imperium czołgowe to zazwyczaj bez żadnych odchyłów farta remis.

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

po ostatnich testach na katiuszy, jeżeli trafia w cokolwiek z T 3, jest masakra, partyjka dla przyjemności imperium na imperium, a w trakcie niej, dwa razy trafienie w oddział speramenów z bsb, jedno bezpośrdenie drugie pośrednie (ok 1/3 placka w oddział), skończyło się tym że speaarmenów z 28 przeżyło po tych dwóch strzałach zaledwie 7 i bsb, w międzyczasie trafienie w swordsmanów spowodowało zejście 9 z nich, niestety miał włączone unbreakable

Pabis
Mudżahedin
Posty: 282
Lokalizacja: Gdańsk-Snot

Post autor: Pabis »

Spear.. co? aaa graliście w domu... Powtarzam że taki test nie ma zbyt wiele sensu , bo on do bitwy stricte turniejowej nie ma żadnego odniesienia , w grze stricte turniejowej imperium na imperium biorąc wyrzutnie rakiet - zrobiłbyś albo nic , albo zabiłbyś może 2-3 modele...

Awatar użytkownika
mati.pl
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mati.pl »

Pabis, ale gra się też dla przyjemności, nie każdy się spina w pośladach i gra na turniejach, tylko robi sobie rozpy pod konkretnego przeciwnika i bawi się grą
Obrazek

Awatar użytkownika
Wrubel
Mudżahedin
Posty: 258
Lokalizacja: Zad Trolla

Post autor: Wrubel »

Tylko że Pabiś ma poprostu rację, jeżeli chcesz coś ugrać to jest tylko jedna opcja. Nie mamy booka na poziomie DE czy DL. Jeżeli ktoś daje sobie warzywić czołgi w 1 turze to chyba lepiej żeby został w domu przy herbacie i helblasterze ;)

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

hmmmm, grałem i w 6 edycji i teraz, poprzednio konfiguracja rare była jasna, istniały 2 możliwości: 2x hellblaster, helka + czołg; blaster wtedy był idealny na latacze i skirmish, z wood elfikami nie było trudności, teraz niby standardem też nie ma, ale żeby coś ugrać to jest problem jak się pochowa, wyrzutnia ma teoretycznie u mnie zastąpić stary blaster, dodatkowo można jeszcze pruć po klockach, ale jak pisałem wcześniej, Katiuszą naprawdę trzeba nauczyć się grać i dobierać cele, mimo że strzelanie przypomina odrobinę z działa, to tu nie ma miejsca na pomyłki w odmierzaniu odległości i liczenie na 2 lub 10 na kości, lub na fartowne zniesienie, mortar jest tu łatwiejszy, niestety przesyt w specialach powoduje że jest niegrywalny

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

squiq pisze:Tylko że Pabiś ma poprostu rację, jeżeli chcesz coś ugrać to jest tylko jedna opcja. Nie mamy booka na poziomie DE czy DL. Jeżeli ktoś daje sobie warzywić czołgi w 1 turze to chyba lepiej żeby został w domu przy herbacie i helblasterze ;)
Czasem z tym warzywieniem nie poradzisz. Dostajesz dużą kuźnią na IF'ce i co zrobisz?
Mimo wszystko będę obstawał przy zdaniu, że granie standardem jest zwyczajnie nudne. Już lepiej przestawić się na szachy.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
mati.pl
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mati.pl »

:P ale zagrywki szachowe też mają swoje standarty ;)
Obrazek

ODPOWIEDZ