Rozpiski
Re: Rozpiski
Doczytałem że to rospa na kohortex na 1350 z przyciętymi lizakami na maksa... Nie ma dwóch enginów nie ma zabawy... Tak czy inaczej 2x5 terek powinno spokojnie przelecieć 3 pegazy... Reszta niech sobie śmiga po stole...
Witam. Armie bretońską zbieram jako drugą dla klimatu(RAF) i gry z kumplami w domowym zaciszu(pierwsza armia to HE) . Sama armia złożona głównie na tym co posiadam, więc nie jest zbyt mocna zapewne.
2250p.
1. Bretonnian Lord-272p
Pegaz, General; Lance; Morningstar; Grail Vow
Virtue of Heroism (1st) [40]
Dragons Claw [25]
enchanted shield [10]
2. Paladin Battle Standard Bearer -145p
Heavy Armour; Battle Standard Bearer;Grail Vow;
Gromril Great Helm [30]
SoM [20]
3. Paladin-146p.
Heavy Armour;Grail Vow; Lance; Morningstar;
Virtue of Purity [20]
Armour of Agilulf [25]
4. Damsel of the Lady -165p
Magic Level 2;
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Warhorse
5.Damsel of the Lady-155p
Magic Level 2;
Holy Icon [40]
1 Warhorse
8+1 Knights of the Realm-265p
FCG
War banner[25]
7+1 Knights of the Realm-216p
FCG
4 Pegasus Knights -250p
FCG
4 Pegasus Knights -250p
FCG
4 Pegasus Knights -250p
FCG
16 Peasant Bowmen-132p
Longbow, FCG
Casting Pool:6
Dispel Pool:4
Models in Army: 50
*z góry przepraszam za błędy(jedna z pierwszych rozpisek tej armii)
**mam jeszcze z figurek 5xKnights, 20M@A i dwie piesze Damselki, prosze o konstruktywne uwagi, jakieś porady zmian w oparciu o te jednostki.
2250p.
1. Bretonnian Lord-272p
Pegaz, General; Lance; Morningstar; Grail Vow
Virtue of Heroism (1st) [40]
Dragons Claw [25]
enchanted shield [10]
2. Paladin Battle Standard Bearer -145p
Heavy Armour; Battle Standard Bearer;Grail Vow;
Gromril Great Helm [30]
SoM [20]
3. Paladin-146p.
Heavy Armour;Grail Vow; Lance; Morningstar;
Virtue of Purity [20]
Armour of Agilulf [25]
4. Damsel of the Lady -165p
Magic Level 2;
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Warhorse
5.Damsel of the Lady-155p
Magic Level 2;
Holy Icon [40]
1 Warhorse
8+1 Knights of the Realm-265p
FCG
War banner[25]
7+1 Knights of the Realm-216p
FCG
4 Pegasus Knights -250p
FCG
4 Pegasus Knights -250p
FCG
4 Pegasus Knights -250p
FCG
16 Peasant Bowmen-132p
Longbow, FCG
Casting Pool:6
Dispel Pool:4
Models in Army: 50
*z góry przepraszam za błędy(jedna z pierwszych rozpisek tej armii)
**mam jeszcze z figurek 5xKnights, 20M@A i dwie piesze Damselki, prosze o konstruktywne uwagi, jakieś porady zmian w oparciu o te jednostki.
Ostatnio zmieniony 1 gru 2009, o 19:27 przez chomik, łącznie zmieniany 1 raz.
Z pierwszych rzeczy, które rzucają mi się w oczy: zabierz damselce barding, jest zupełnie niepotrzebny bo i tak ochraniają ją rycerze. Holy Icon to moim zdaniem taki sobie wybór - paniusia i tak ma sama z siebie magic resistance, a przeciwnik widząc silną odporność na jednym oddziale skupi swoje zaklęcia na innych. Osobiście polecałbym zamienić na Silver Mirror.
Za zyskane 8 punktów z bardingów dołóż kolejnego łucznika.
Za zyskane 8 punktów z bardingów dołóż kolejnego łucznika.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.
Dobra, teraz coś mojego. Rozpiska na 2100, na odbywające się za 3 tygodnie w Bielsku mistrzostwa Podbeskidzia. Rozpa bardzo w moim stylu, z resztą dobrze wiecie co lubię i czym gram. Tak czy inaczej wszelkie uwagi są more than welcome 
Duke - 403p
Knightly Vow, Hand Weapon, Shield
Virtue of the Joust [25]
The Wyrmlance [25]
Cuirass of Fortune [20]
Dragon's Tooth [25]
Hippogryph [200]
Paladin BSB - 119
Heavy Armour, Hand Weapon, Barded Warhorse
Falcon Horn of Fredemund [45]
Damsel of the Lady - 145
2nd level
The Silver Mirror [40]
Damsel of the Lady - 150
2nd level
Dispel Scroll [25]
Chalice of Malfleur [20]
9 Knights of the Realm - 265
FCG
War Banner [25]
8 Knights Errant - 201
FCG
Errantry Banner [20]
24 Men-at-Arms - 147
FCG
15 Longbowmen Skirmishers - 130
FCG, Braziers
10 Longbowmen - 65
Braziers
10 Longbowmen - 65
Braziers
4 Pegasus Knights - 230
Musician
Trebuchet - 90
Trebuchet - 90
Power Pool: 6
Dispel Pool: 4/5
Models in Army: 92

Duke - 403p
Knightly Vow, Hand Weapon, Shield
Virtue of the Joust [25]
The Wyrmlance [25]
Cuirass of Fortune [20]
Dragon's Tooth [25]
Hippogryph [200]
Paladin BSB - 119
Heavy Armour, Hand Weapon, Barded Warhorse
Falcon Horn of Fredemund [45]
Damsel of the Lady - 145
2nd level
The Silver Mirror [40]
Damsel of the Lady - 150
2nd level
Dispel Scroll [25]
Chalice of Malfleur [20]
9 Knights of the Realm - 265
FCG
War Banner [25]
8 Knights Errant - 201
FCG
Errantry Banner [20]
24 Men-at-Arms - 147
FCG
15 Longbowmen Skirmishers - 130
FCG, Braziers
10 Longbowmen - 65
Braziers
10 Longbowmen - 65
Braziers
4 Pegasus Knights - 230
Musician
Trebuchet - 90
Trebuchet - 90
Power Pool: 6
Dispel Pool: 4/5
Models in Army: 92
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.
Pojadę po kolei:
- Gryf bardzo fajnie złożony. Pewne trafianie i ranienie, magiczne płonące ataki. Nic dodać nic ująć. Dragon's claw daje pewnego warda bez konieczności pomodlenia się więc też jest ok.
- Herosi: masz tak jakby 5 kości i 2 DS i słabego w walce BsB
Może lepiej dać czarkom falcona i 2x zwykłego scolla (szkoda trochę lusterka
) i odblokować BsB na jakieś fajniejsze combo (Gromril+SoM, czy co tam wolisz).
Masz wtedy tylko jedną kostkę mniej, ale z drugiej strony BsB ma wtedy ręce i nogi.
- Armia: wszystko zgrabnie złożone. Ja osobiście nie lubię Errantry Bannera, bo więcej szkodzi niż pomaga. Zabrałbym go errantom, a za te 20 pkt dał bym sztandar na pegazach.
- Gryf bardzo fajnie złożony. Pewne trafianie i ranienie, magiczne płonące ataki. Nic dodać nic ująć. Dragon's claw daje pewnego warda bez konieczności pomodlenia się więc też jest ok.
- Herosi: masz tak jakby 5 kości i 2 DS i słabego w walce BsB
Może lepiej dać czarkom falcona i 2x zwykłego scolla (szkoda trochę lusterka

Masz wtedy tylko jedną kostkę mniej, ale z drugiej strony BsB ma wtedy ręce i nogi.
- Armia: wszystko zgrabnie złożone. Ja osobiście nie lubię Errantry Bannera, bo więcej szkodzi niż pomaga. Zabrałbym go errantom, a za te 20 pkt dał bym sztandar na pegazach.

Jako że moja przeszła bez echa ot by tu najlepiej zmienić żeby wstawić 4 pegazy fcg
na lokalny turniej:
Unnamed2350 Pts - Bretonnia Army
11 Peasant Bowmen Skirmishers @ 75 Pts
Longbow; Braizers
10 Peasant Bowmen @ 60 Pts
Longbow
10 Peasant Bowmen @ 60 Pts
Longbow
6 Knights Errant @ 141 Pts
FCG
9 Knights Errant @ 221 Pts
FCG
Errantry Banner [20]
8 Knights of the Realm @ 216 Pts
FCG
1 Damsel of the Lady @ 134 Pts
Magic Level 1;
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
8 Knights of the Realm @ 216 Pts
FCG
1 Bretonnian Lord @ 227 Pts
General; Lance; Knightly Vow
Armour of Agilulf [25]
Virtue of Heroism (1st) [40]
Dragons Claw [25]
5 Knights of the Realm @ 120 Pts
3 Pegasus Knights @ 165 Pts
8 Grail Knights @ 364 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician; Barding; Grail Vow
Banner of Defense [30]
1 Paladin Battle Standard Bearer @ 124 Pts
Heavy Armour; Battle Standard Bearer; Knightly Vow
Gromril Great Helm [30]
Wyrmlance [20]
1 Field Trebuchet @ 90 Pts
1 Damsel of the Lady @ 134 Pts
Magic Level 1; Barding
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Warhorse
Casting Pool: 4
Dispel Pool: 4
Models in Army: 85
na lokalny turniej:
Unnamed2350 Pts - Bretonnia Army
11 Peasant Bowmen Skirmishers @ 75 Pts
Longbow; Braizers
10 Peasant Bowmen @ 60 Pts
Longbow
10 Peasant Bowmen @ 60 Pts
Longbow
6 Knights Errant @ 141 Pts
FCG
9 Knights Errant @ 221 Pts
FCG
Errantry Banner [20]
8 Knights of the Realm @ 216 Pts
FCG
1 Damsel of the Lady @ 134 Pts
Magic Level 1;
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
8 Knights of the Realm @ 216 Pts
FCG
1 Bretonnian Lord @ 227 Pts
General; Lance; Knightly Vow
Armour of Agilulf [25]
Virtue of Heroism (1st) [40]
Dragons Claw [25]
5 Knights of the Realm @ 120 Pts
3 Pegasus Knights @ 165 Pts
8 Grail Knights @ 364 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician; Barding; Grail Vow
Banner of Defense [30]
1 Paladin Battle Standard Bearer @ 124 Pts
Heavy Armour; Battle Standard Bearer; Knightly Vow
Gromril Great Helm [30]
Wyrmlance [20]
1 Field Trebuchet @ 90 Pts
1 Damsel of the Lady @ 134 Pts
Magic Level 1; Barding
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Warhorse
Casting Pool: 4
Dispel Pool: 4
Models in Army: 85
Ostatnio zmieniony 1 gru 2009, o 13:21 przez xbor, łącznie zmieniany 1 raz.
Gniewko: jeszcze jedna rzecz przyszła mi do głowy odnośnie lorda.
Zamiast wyrmlancy - heartwood lance
Zamiast Cuirass of Fortune - enchanted schield
Cenowo prawie to samo
Tracisz płonące ataki
Zyskujesz lepszego armour save i przerzut wszystkich niezranionych rzutów, nie tylko jedynek.
Zamiast wyrmlancy - heartwood lance
Zamiast Cuirass of Fortune - enchanted schield
Cenowo prawie to samo
Tracisz płonące ataki
Zyskujesz lepszego armour save i przerzut wszystkich niezranionych rzutów, nie tylko jedynek.

Potrzebuję płonących ataków, bo się bardzo przydają na kasowanie regeneracji u różnych paskud. A tą drugą kombinację wypróbuję następnym razem. Dzięki za pomysł.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.
-
- Oszukista
- Posty: 837
@ Dębek, ja jakimś szczególnie wybitnym graczem nie jestem, ale biorąc pod uwagę US i siłę łuczników, to za wiele oni takiej abotce czy hudrze nie zrobią. Szczególnie że ciężko ustawić się tak, żeby od 1szej tury wszystkie strzały szły w grubego bydlaka. I do tej pory wydawało mi się, że łucznicy służą raczej do likwidacji fastów i maszyn (taką balistę elfów to pewnie 35 zdejmie...)
Jeśli widzisz problem w strzelaniem do dużego stwora, który do ciebie idzie, to ciekawi mnie jak chcesz strzelać wszystkimi łucznikami do maszyny przyklejonej do krawędzi przeciwnika...łucznicy służą raczej do likwidacji fastów i maszyn (taką balistę elfów to pewnie 35 zdejmie...)
Emiel, przy taktyce przeze mnie stosowanej (vide temat o używaniu kmieci), łucznicy służą do likwidacji wszystkiego - od fastów, przez wrogich strzelców po hydry, cold one knightów, rydwany i olbrzymy. Cały witz leży w ich ilości, odpowiednim wystawieniu i skupianiu ostrzału.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.
...i marzy mi sie AP na lukach...Gniewko pisze:Emiel, przy taktyce przeze mnie stosowanej (vide temat o używaniu kmieci), łucznicy służą do likwidacji wszystkiego - od fastów, przez wrogich strzelców po hydry, cold one knightów, rydwany i olbrzymy. Cały witz leży w ich ilości, odpowiednim wystawieniu i skupianiu ostrzału.
swoja droga strzelanie 35 chlopa do bolca to juz jakas forma rozpaczy. czyba ze masz np 140 lucznikow

duzy stworek zwykle ma te zalete ze jest duzy. wiec pole widzenia to nie taki problem.
a strzela sie zwykle do tego co potrzeba- czasami dobrze ubic orzelka...innym razem dobrze postrzelac do fasta. a jeszcze innym razem namierzyc smoka/hydre czy inne ciałatajstwo.
A ja mam zupełnie inne doświadczenia w tej kwestii. Za każdym razem jak wystawiam 30 chłopa z braziersamy w 3 unitach to vargulfy i hydry trzymają się mocno na dystans, albo siedzą za winklem czekając na odpowiedni moment by wyskoczyć.emiel_regis pisze:@ Dębek, ja jakimś szczególnie wybitnym graczem nie jestem, ale biorąc pod uwagę US i siłę łuczników, to za wiele oni takiej abotce czy hudrze nie zrobią. Szczególnie że ciężko ustawić się tak, żeby od 1szej tury wszystkie strzały szły w grubego bydlaka. I do tej pory wydawało mi się, że łucznicy służą raczej do likwidacji fastów i maszyn (taką balistę elfów to pewnie 35 zdejmie...)
Potencjalnie 30 łuczników z braziersami jest w tanie zadać 1-2 rany hydrze lub vargowi. Abominacja, która łączy 2 "korzystne" dla nas cechy (jest LT jak hydra, bazuje tylko na regence jak vargulf) może obskoczyć w granicach 2-3 woundów (30 chłopa strzela, 15 trafia, na ranienie mamy 2-3 szóstki).
Warto popatrzeć na stół, wybrac odpowiednią stronę jeśli ma się ku temu okazję. Przeanalizować gdzie przeciwnik będzie musiał poprowadzić abominację by np. ustrzec się trebków i wtedy odpowiednio wystawić łuczników.
Często wpływ na wynik bitwy ma to jak skutecznie uda się ograniczyć pole manewru poszczególnych jednostek przeciwnika, który z założenia będzie próbował zminimalizować zagrożenie, które niesie nasze strzelanie. Jak to wszystko razem dodasz do kupy to przekonasz się, że samo "potencjalne" zagrożenie wynikające z 30 czy 35 strzał powoduje, że hydra czy abominacja nie spełni swojego zadania. Dlatego ja grając np. z Dark elfami chętniej widzę na stole 2 hydry niż 4 bolce.
Reasumując nie ma znaczenia, że w pierwszej turze nasi łucznicy nie strzelają w jak to ująłeś "grubasa", ważne jest, że ten grubas zamiast zajmować dogodne pozycję w pierwszej, drugiej a może nawet w trzeciej turze siedzi w lesie i szuka grzybów.
Skoro to temat o rozpiskach to opublikuję też swoją, którą biorę jutro na mastera do Białegostoku (będę tam chyba jedynym bretońcem, albo jednym z dwóch więc wisch me luck).
Na magu lordzie i wagonie grali grałem z powodzeniem przez 2 lata więc postanowiłem trochę zmienić koncepcję gry. (w sumie ile mozna jedną rozpę męczyć)
Lord na pegazie z questing vow
- sword of the quest
- falcon horn of fredemund
Zadanie ma proste, nie dać się zabić, dawać Ld, odpalić falcona, znosić limit 0-1 z pegazów, jak zajdzie konieczność wspomagać inne unity w walce z puszkami przeciwnika.
Paladyn gralowy
- enchanted schield
- v. of duty
Paladyn gralowy BsB
- gromril great helm
- v. of discyping
Dwaj samotni kowboje. Twardzi ze statikiem. Zajebiści i w mojej ocenie nie wymagają rekomendacji.
2x Caddy na koniach (4 dispel scrolle)
Wchodzą do lanc errantów
8 errantów FCG
8 errantów FCG
5 kotrów FCG war banner
Razem z kowbojami i lordem mają stanowić o sile uderzenia tej armii
3 Pegazy muzyk
3 Pegazy muzyk
3 Pegazy muzyk
Do omiatania.
10 łuczników braziers
10 łuczników braziers
10 skirmiszerów braziers
Lekkie strzelanie
Trebek
Trebek
Troch cięższe strzelanie

