Wasi Najgorsi Wrogowie i Sposoby na nich

High Elves

Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Re: Wasi Najgorsi Wrogowie i Sposoby na nich

Post autor: Aldean »

dżejdżej pisze:Arcymag bez książki jest w tej edycji moim zdaniem zupełnie niegrywalny przez brak masowych seerów i channelerów.
podpisuje sie pod tym

a co do boh, to ja nie wyobrazam sobie arcy bez boha. z niektorymi armiami nie da sie wygrac na SD, (np lizaki DE) a boh daje nam kupe mozliwości.
kometa, przerzuty i de są poskladane (na smoku i hoteku), na lizaki pitka, popychaczka. Na SD do wyciągneicia remis albo cos kolo 12 - 8, nie wiecej.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Ukalez
Falubaz
Posty: 1211
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: Ukalez »

Tylko musisz tą pitkę/kometę mieć. Ale zawsze pozostaje 33% że jej nie wylosujesz, czyli raz na 3 bitwy brak tego czaru. Gdyby BoH kosztował 70pkt i nie był w Arkanach :wink: życie stałoby się prostsze :D
Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.

Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"

I love this game... :D

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

Ukalez pisze:Tylko musisz tą pitkę/kometę mieć. Ale zawsze pozostaje 33% że jej nie wylosujesz, czyli raz na 3 bitwy brak tego czaru. Gdyby BoH kosztował 70pkt i nie był w Arkanach :wink: życie stałoby się prostsze :D
ja z moim kolegą ktory gra DE testuje rozpiski na arcymagu(de maja najlepszą kontre na boh). ja narazie najgorszy wynik to 10-10. ale nie wylosowalem komety wlasnie i przerzutów;] wciąz jednak mialem 2 pociski. uderzałem tam gdzie najbardziej boli, Szejdzi, bolce i jak widac dalo rade.

pozdrawiam

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

w sumie piorunki najbardziej bola elfy, duzy zasieg(bo bez zasiegowe) + S4 robia bol. Najlepiej tym sie trzaska po smoku, zwlaszcza tym No AS, wtedy smoczek bardzo ladnie spada =)

Awatar użytkownika
Ukalez
Falubaz
Posty: 1211
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: Ukalez »

Relosu pisze: Najlepiej tym sie trzaska po smoku, zwlaszcza tym No AS
A jak kawe boli, ja boleśnie odczuwam ten czar na DP ;/
Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.

Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"

I love this game... :D

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

o to to tez, a zwlaszcza tego huja z khaletem, bez AS juz taki cwany nie jest, zwlaszcza ze to s4, chociasz na niego lepiej puscic 3d6 z s1 no AS, tez sie fajnie prezentuje =)

Awatar użytkownika
Proch
Chuck Norris
Posty: 364

Post autor: Proch »

a ja ostatnio całkiem miło wspominam lore of life :wink:

jak weźmiesz seer .. to bierzesz 6 czar ten co wali D6 S6 jak coś jest na górce i chyba S4 jak 12cali od górki.. do tego 4 czar ten co chroni na 12 cali od maga przed pociskami z siłą 4 lub mniejszą :)

do tego bierzemy 1/2 magów do nawalanki.. i świetny zestaw na DE ...unieszkodliwiamy im bolca/ce które widzą czarami tego od skał i jak mamy farta to piorunem 2go (jak ma więcej to trza go jakoś zasłonić bo penie gdzies na płaskim jest)

i nawalamy w nich z 30 i 48 kalibru :D .. zanim podejdą sporo spadnie.. a jak podejdą szarża w gamoni i sypią się jak nesquik :D

przydatny fast lub 2 oddzialy kawy co wpakują się w plecy.. trochę druchii style po plecach 8) ale tak naprawdę to od nas sie tego nauczyli :lol2:

DE nic nie postrzela bo mamy zasłonę :D i można spokojnie czaekać i ściągać im jednostki.. tym samym jazdą lub noblem na orle poleciec skasowac im couldron.. potem jazda wracamy i mamy DE między młotem a kowadłem :twisted:

Zwolin
Falubaz
Posty: 1118
Lokalizacja: Podkowa Leśna - Warszawa

Post autor: Zwolin »

mam takie pytanie:
czy VoD działa na smoka?
i co powieci na ten ostatni czar Shadow na smoka?
ja ostatnio lekkim fartem wbiłem na 3d6 IF na małym magu i Dragon pod lordem VC się załamał
lord też o mało nie wpadł :twisted:

Edit:
Lore of Life
w skrócie LoL :?
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą

dżejdżej
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 143

Post autor: dżejdżej »

Mniej więcej tak...
Vod nie działa na smoka.
Pitka na smoka jest raczej słaba, bo testuje się na najwyższa inicjatywa więc w każdym wypadku na I>=6.
3d6s1 nie działa na smoka vampirów ani na ich lorda, bo oboje mają T5 więc z s1 ich nie można zranić.

Zwolin
Falubaz
Posty: 1118
Lokalizacja: Podkowa Leśna - Warszawa

Post autor: Zwolin »

przepraszam za nieścisłość

na 3 kostkach wypadł IF i Pitka
a nie jest tak że każdy zdaje osobno? każdy wierzchowiec używa własnej inicjatywy w walce a jak ma 1W to testy robi się na I jeźdźca
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Zwolin pisze: a nie jest tak że każdy zdaje osobno? każdy wierzchowiec używa własnej inicjatywy w walce a jak ma 1W to testy robi się na I jeźdźca
robisz tylko jeden test na model -w tym wypadku smok+jeździec.
a jeden z FAQ GW wyjaśnił e w przypadku wieloczęściowych modeli testy bierze się zawsze na największą wartość danej cechy.
Obrazek

Zwolin
Falubaz
Posty: 1118
Lokalizacja: Podkowa Leśna - Warszawa

Post autor: Zwolin »

aha...

bo ja traktowałem smoka pod każdymi względami poza ruchem jako osobny model

to teraz wszystko jasne
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą

psychoboby
Pseudoklimaciarz
Posty: 27

Post autor: psychoboby »

mam pytanie, co sie dzieje gdy wchodzi dubel na BoH a dark elfy maja ten przedmiot co na dublach jest miscast?? troche nie po polsku chyba napisałem..:)

Zwolin
Falubaz
Posty: 1118
Lokalizacja: Podkowa Leśna - Warszawa

Post autor: Zwolin »

masz miscasta a IF przepada
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą

Zwolin
Falubaz
Posty: 1118
Lokalizacja: Podkowa Leśna - Warszawa

Post autor: Zwolin »

nekromancja, ale widzę że temat znalazłem w sam raz
wracając do tego co pisał Asassello:
przy pitce rzucasz raz za smoka, raz za jeźdźca czy na raz za obu?

no to do tematu :
najgorszy wróg: VC
sposób: na razie brak

otóż w sobotę miałem przyjemność (niewątpliwą) zagrać już po raz kolejny z kolegą, tym razem grał VC:
smok, klepacz z wardem na 4+ i głupotą, Sv na 2+, SoM, C. book, furia, berguile, I. Hatred
vamp, +1lvl, ghule, 2xDps
vamp, +1lvl, ghule, książka, 9M

3x 10 ghuli z czempionami
20xGG FCG, RBoS (hate)
CC z boundem (ASF)
5xBaty
5xWrighty, banshee
Goofi

z mojej strony :
lord klepacz + smok
caddy
caddy

2x 10 łuków
2x 5 ER, muzycy, czempioni
5xER z muzykiem
5xDP
6xDP
6xDP, czempion, standard, EB, AoL
orzeł
3xRBT

teraz konkrety:
przez całą bitwę miałem potworne wrażenie że na stole jest za ciasno, brakowało możliwości manewrowania i wykorzystania jednostek
i zapewne wynikało to z mojego nieogrania tą rozpą, chyba 3 fasty są zbędne, lepiej wzmocnić DP... no jeszcze to przemyśle
Wrighty z banszetką i goofi zamiotły całą flankę, baty ganiały maszynki i caddych, których nawiasem mówiąc średnio wystawiłem - za górką (bo lasu nie było), smoka trzeba było szachować a Wrighty są za szybkie i za dużo zabijają żeby, przy sprzyjającym im terenie - wąskie przesmyki, masa jednostek, las - dorwać je DP z AoL, aczkolwiek i tu popełniłem błędy
tak czy siak to czego się nauczyłem to:
jak grasz z przeciwnikiem co ma LT klepacza i jakieś fasty/lataczy na maszynki to należy je schować za górką - i tak w LT postrzelają a żeby je coś dorwało to się musi wystawić na ostrzał na górce a wtedy szarża fastami na bok albo walimy bolcami na bliskim (18 strzałów na 3+, potem na 3+ co daje średnio 12 ran, zawsze można z łuków dobić)
kolejną rzeczą jest to że trzeba bardzo szczegółowo znać zasady - gdybym nie zapomniał o tym że latacze zawsze, nawet po spaleniu szarży, lecą 20" to bitwa skończyła by się w 4 a nie 6 turze i nie 14:6 dla niego ale co najmniej 15:5 dla mnie, swoją drogą nie miałem zbytnio czasu na analizę tego co było w book'u
jak mam walczyć z tak niebezpiecznym przeciwnikiem jak Wrighty to trzeba się będzie - przynajmniej tak zrobię teraz - skupić się na jednej flance, mocno osłaniając bolce przed batami a 6Dp z AoL chronić się przed wrightami

takie pytanie HE vs. VC
czy po użyciu Loec'a, którego efekt trwa do końca CC, przeciwnik przerzuca Wardy od sypania?
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą

Awatar użytkownika
krejzihed
Chuck Norris
Posty: 443
Lokalizacja: tychy-wroclaw

Post autor: krejzihed »

Zwolin pisze: wracając do tego co pisał Asassello:
przy pitce rzucasz raz za smoka, raz za jeźdźca czy na raz za obu?
rzucasz tylko raz na najwyzszej inicjatywie modelu(smok+jezdziec), w tym przypadku jezdziec.
Zwolin pisze: czy po użyciu Loec'a, którego efekt trwa do końca CC, przeciwnik przerzuca Wardy od sypania?
tutaj mi sie wydaje ze nie przezuca juz, gdyz juz jest po kombacie(rozliczenie breaka), w tym samym czasie lord HE dostaje wounda.

Awatar użytkownika
Bercik
Chuck Norris
Posty: 494
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bercik »

krejzihed pisze:
Zwolin pisze: wracając do tego co pisał Asassello:
przy pitce rzucasz raz za smoka, raz za jeźdźca czy na raz za obu?
rzucasz tylko raz na najwyzszej inicjatywie modelu(smok+jezdziec), w tym przypadku jezdziec.

tutaj mi sie wydaje ze nie przezuca juz, gdyz juz jest po kombacie(rozliczenie breaka), w tym samym czasie lord HE dostaje wounda.
No właśnie nie, rzucasz osobno na smok i osobno na jeźdźca, z tym że oba rzuty na inicjatywie jeźdźca

Awatar użytkownika
Kaylar
Wałkarz
Posty: 93

Post autor: Kaylar »

Eehh już 3 dzień czytam wszystko na tym forum :twisted:

Wiecie, armia HE fluffowo nie za bardzo odpowiada zasadom w grze. Teraz ASF i reroll prawie zawsze to jedna z niezłych zasad i jakąś elitarność nam daje ale :

1)Niby najlepsza armia w grze a nasi PG kontra BG to raczej nie ma porównania, w ogóle rydwany podobno DE też mają lepsze, dlaczego lord Mroczniaków ma o 1 więcej siły niż nasz ????!!!! Dlaczego mroczniaki mają hydrę a my nie możemy np gryfa zwerbować albo smoka bez jeźdźców ? Dlaczego nasza armia nie ma zdecydowanie więcej I i WW niż reszta ? Każda elitarna jednostka powinna mieć przynajmniej 6 WW skoro jesteśmy tacy kozaccy i najlepsi ze wszystkich, o magii już nie wspomnę wcale nie jest najlepsza w grze, bohaterowie także nie są najlepsi. SH i ER oraz LSG są całkowicie bezużyteczni, dlaczego nie mamy jakiejś jazdy na lwach albo lwów (taki odpowiednik psów chaosu) ? Jakieś ograniczenia, że jak się smoka wybiera to slot chyba hero się zabiera . Po co to ? To działa strasznie na naszą niekorzyść.

2)Panowie z GW musza strasznie lubić Chaos skoro jest taki kozacki, bohaterowie Chaosu to masakratorzy, Chaos warriorzy w Core to jużw ogóle masakra, Chooseni kontra nasza kawaleria to chyba nie ma za dużo porównania.


JESZCZE NIE GRAŁEM NA ZASADACH 8 EDYCJI WIĘC TO WSZYSTKO JEST TYLKO TEORIA, DON'T FLAME ME TO MUCH :oops:
HIGH ELVES 0/0/0 (W fazie zbierania ;])
WARRIORS OF CHAOS 0/0/0 (W fazie smutku ;])


Uważaj na swoje myśli, stają się słowami. Uważaj na swoje słowa, stają się czynami. Uważaj na swoje czyny, stają się nawykami. Uważaj na swoje nawyki, stają się charakterem. Uważaj na swój charakter on staje się twoim losem...

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Kaylar pisze:nasi PG kontra BG to raczej nie ma porównania
Masz rację. PG są o niebo lepsi :)

Kaylar pisze:dlaczego lord Mroczniaków ma o 1 więcej siły niż nasz ????!!!!
WTF? W moim AB ma 4, tak jak nasz.

Kaylar pisze:Dlaczego mroczniaki mają hydrę a my nie możemy np gryfa zwerbować albo smoka bez jeźdźców ?
Ale za to mamy orły i trzy rodzaje smoków. A smok bez jeźdźca jakoś mi nie pasuje :)
Inna sprawa, że samotny gryf dalej byłby słaby :wink:

Kaylar pisze:Każda elitarna jednostka powinna mieć przynajmniej 6 WW skoro jesteśmy tacy kozaccy i najlepsi ze wszystkich
Bez przesady, 5 ws i ASF wystarcza żeby podkreślić ich elitarność.

Kaylar pisze:o magii już nie wspomnę wcale nie jest najlepsza w grze
Akurat w tej edycji HE mają chyba najmocniejszą magię w grze :wink:

Kaylar pisze:SH i ER oraz LSG są całkowicie bezużyteczni, dlaczego nie mamy jakiejś jazdy na lwach albo lwów (taki odpowiednik psów chaosu) ?
Tu się zgodzę.

Kaylar pisze:Jakieś ograniczenia, że jak się smoka wybiera to slot chyba hero się zabiera . Po co to ? To działa strasznie na naszą niekorzyść.
Nie ta edycja :D

Kaylar pisze:2)Panowie z GW musza strasznie lubić Chaos skoro jest taki kozacki, bohaterowie Chaosu to masakratorzy, Chaos warriorzy w Core to jużw ogóle masakra, Chooseni kontra nasza kawaleria to chyba nie ma za dużo porównania.
Owszem, jazdę mają mocniejszą, ale ich piechota nie ma szans z naszą.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Kaylar
Wałkarz
Posty: 93

Post autor: Kaylar »

Andrzej podbudowałeś mnie :D miałem nadzieję, że się myle xD

Możesz mi tylko wytłumaczyć dlaczego PG są lepsi od BG ( to chyba jednak była ironia ;] ) i dlaczego mamy najlepszą magię w końcu ?? :D

BTW niezle kosisz tymi HE jeszcze z 3-4 dni temu o ilęsięnie mylę miąłeś 22 wygrane walki a dziś już 28 ?? Czy to przewidzenie hehe ?
HIGH ELVES 0/0/0 (W fazie zbierania ;])
WARRIORS OF CHAOS 0/0/0 (W fazie smutku ;])


Uważaj na swoje myśli, stają się słowami. Uważaj na swoje słowa, stają się czynami. Uważaj na swoje czyny, stają się nawykami. Uważaj na swoje nawyki, stają się charakterem. Uważaj na swój charakter on staje się twoim losem...

ODPOWIEDZ