Księga Armii Nocnych Goblinów jest oficjalnie skończona, z uwagi na swój setny play-test(a ja już kończę malować armię nocnych goblinów na 3500p) zakończony małym zwycięstwem Leśnych elfów na 2100, chciałby poprosić szanowanych organizatorów turniejów o udostępnienie tego booka na chociażby pojedynczym turnieju. Była by to wspaniała okazja do przetestowania tej armii(i odkurzenia modeli zielonoskórych siedzących od szóstej edycji na półce) w warunkach polowych(turniejowych) i rozpowszechnienie wiedzy o tym booku pośród graczy.
Z wyrazami szczerego szacunku(a przynajmniej takiego na jakiego stać goblina) Gazgar Szczenaopada
PS. dla nieco mniej rozgarniętych link do księgi znajduje się w podpisie
Proste battel reports(z infomacjami co się dokładnie działo na stole) oraz wyniki ich bitew które były do nad przesyłane nie świadczą o przęgiętości tej armii(acz są trzy potężne kombosy, acz te mają potężny czynnnik losowy). Jeśli są tak przegięte to dlaczego pośród tylu raportów bitewnych znalazły się takie wyniki jak:
-dwie duże porażki na ograch(park maszynowy vs 1xdżordż na tyłach armii oraz dwa tysiącletnie zatrzymujące się na kilka cali od ludożerców z tyranem)
-sześć razy zmaskowały je krasnoludy(oczywiście te rasy się nie lubią i gobliny nie pozostają w tyle masakrując pokurcze pięć razy)
-orki i gobliny o dziwo trzy razy wygrały z tą armią( w większości to wyglądało tak kilka dużych celów w armii goblinów vs 2xdoomdiver i osiem dzidomiotów)
-imperium(sam często z nim gram i wiem że działa i rajtarzy to koszmar monsterów które są podstawą tej armii)
-premia +5 do z szeregów, BSB, przewaga, sztandar zwycięstwa, chorąży i nadal jestem zaganiany przez pojedyńczą szarżę knigtów chaosu.
-Kaszkiet TK niszczy tą armię w jedną turę
-Nowe skaveny, brak słów w tej armii poza smokiem nie ma niczego co by ruszyło abominację(chodzi o ogniste ataki), a furmaka to śmierć na miejscu
Prawda mają wredne zasady, ale to uzupełnia statystyki, przecież wszystkie cory poza pająkami mają liderkę 5 lub 4.
Dwie jednostki w specech mają liderkę 7, reszta ma 5 lub mniej.
W rare są dwie jednostki z ósemką, a reszta z niższą.
Jedyny bohater i lord który ma wysoką liderkę jest kompletną pierdołą w walce wręcz
Pułapki wywołują efekt psychologiczny, ale nie na stole lecz u gracz, ci boją się je zdetonować i stoją.
Armie które naprawdę mają problemy z nimi to przedewszystkim
-Best of Chaos- pewnie zmieni się to razem z nową edycją
-Wampiry- tą armię wybija się strzelaniem, brak dobrych pancerzy i savów na najmocniejszych monsterach czyni je "wdzięcznym" celem dla każdej arytylerii której wampiry nie posiadają(patrząc na wynik nawet ogry sobie nieco lepiej radzą).
Kombosy które wydają się mocne:
Armia zrobiona by była odporna na psychologię(na samych squigach)
-nic cię nie przestraszy, ale za to fajnie się do ciebie strzela
Czwórka tysiąltaków na stole
-potwory których nie spowalnia las, mają genialne ataki do walki wręcz i niską cenę, ale za grosz AS, Wardów i Regenek, w kilki bitwach ginęły wszystkie naraz od magii przeciwników.
Troll lord z S9
-400p na jednego, jak jest w oddziale to można go spanikować strzelaniem(Ld , jak jest sam to rozstrzelać.
Dwa zębaczoloty na 2k
-lepiej przeczytaj tabelkę niewypałów, bo przeciwnik może cię zmasakrować twoją własną armią.
Armia na lataczach
Być może wyniki play-testów są zakłamane bo ludzie grają w większości nim dla rozrywki(chyba o to chodzi w tej grze) i i jeszcze powstała tak zwana rozpiska turniejowa "nocnych goblinów" .
-Poza kolejny brak AS(poza wiwą) i kilka duży celów, kolejny pokaz artylerii