Nasze dzieła i starania czyli rozpiski brodaczy
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
- Lutor Huss
- Pseudoklimaciarz
- Posty: 22
- Lokalizacja: Ulthuan
Re: Nasze dzieła i starania
Witam chciałbym wam przedsatwić moją rozpe na 1300pkt.
Runesmith 147pkt
-runic talisman : 2x rune of spellbreaking
-runic armour : rune of stone
-runic weapon : rune of cleaving
-shield, general
Thane BSB 165pkt
-runic armour : rune of Gromil
-runic weapon : rune of fire, rune of cleaving, rune might
19 Longbeards 321pkt
-fcg, shield, great weapon
-rune of courage
15 Worriors 140pkt
-shield
-musician
10 Quarrellers 125pkt
-shield
-musician
10 Quarrellers 125pkt
-shield
-musician
Grudge Thower 155pkt
-enginer+brace of pistol
-runes: rune of burning, rune of accuracy, rune of penetrating
Organ gun 120pkt
1298pkt
Runesmith 147pkt
-runic talisman : 2x rune of spellbreaking
-runic armour : rune of stone
-runic weapon : rune of cleaving
-shield, general
Thane BSB 165pkt
-runic armour : rune of Gromil
-runic weapon : rune of fire, rune of cleaving, rune might
19 Longbeards 321pkt
-fcg, shield, great weapon
-rune of courage
15 Worriors 140pkt
-shield
-musician
10 Quarrellers 125pkt
-shield
-musician
10 Quarrellers 125pkt
-shield
-musician
Grudge Thower 155pkt
-enginer+brace of pistol
-runes: rune of burning, rune of accuracy, rune of penetrating
Organ gun 120pkt
1298pkt
Co do braku kolan... widzałeś kiedyś takie spodenki japońskich samurajów? Tam nawet dupy nie zobaczysz.
Własnie startuje u nas w Łodzi liga lokalna. Zastanawiam się nad rozpiską na 1350pts. Wymyśliłem sobie coś takiego:
1 * Runesmith @ 106 Pts
General; Great Weapon; Gromril Armour; Shield
Rune of Stone
Rune of Spellbreaking
1 Thane @ 165 Pts
Gromril Armour; Battle Standard
Master Rune of Gromril
Rune of Resistance
Master Rune of Challenge
10 Warriors @ 95 Pts
Heavy Armour; Shield; Musician
10 Thunderers @ 155 Pts
Dwarf Handgun; Light Armour; Shield; Musician
10 Quarrellers @ 115 Pts
Crossbow; Light Armour; Musician
19 * Hammerers @ 307 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician; Champion
Rune of Courage
10 Troll Slayers @ 162 Pts
2 Giant Slayer @ [52] Pts
1 Grudge Thrower @ 125 Pts
Rune of Accuracy
1 Engineer @ [20] Pts
Brace of Pistol
1 Organ Gun @ 120 Pts
Dispel Pool: 5
Dzisiaj grałem czyms takim z demonami i wygrałem 16:4. Jedyna zmiana to, ze był dragon slayer zamiast strzelców i kilku warków więcej. Co myslicie? Osobiście średnio lubię grać takim mega defensem ale stoczyłem przez ostatni czas ok 20 bitew na punkty 1500 i mniej, kombinując z dużą ilością klocków i neistety doszedłem do wniosku, że jest cholernie ciężko. Ofens kraśkowy na małe punkty kiedy gramy bez kowadła mi jakoś nie podchodzi, a jak mam dużo klocków i mało maszyn to zwykle przeciwnik dochodzi do mnie prawie nietknięty i robi z kloców rzeźnię. Ostatnio hamków z BSB pokroiło 8 blodletterów z heraldem, a longów 5 psów khorna. No załamać się idzie. Kombinować z niestandardowymi rozpami chyba jednak wolę przy "lordowych" formatach.
EDIT: Właśnie zauważyłem, ze rozpa powyżej jest trochę podobna do mojej. Z kowala bym wywalił scrolla, bo na takie punkty i tak dasz rade zatrzymac magię. Co do longów to ja wolę hamków bo to tylko 1pkt. więcej a mają stubborn. dzisiaj jak grałem na podobne punkty to bardo mi sie przydał. Jednych kuszoli zamieniłbym na thundów. Jedni mają zasięg a inni przebicie i jest fajnie
Z klopy za to możesz zdjąć penetrating. Na takie punkty i tak zwykle w dzisiejszych czasach nie ma jakiś wielkich, twardych klocków, a zaoszczędzisz punkty na thundów. Małe kloce warriorów sa fajne
Tyle odemnie.
1 * Runesmith @ 106 Pts
General; Great Weapon; Gromril Armour; Shield
Rune of Stone
Rune of Spellbreaking
1 Thane @ 165 Pts
Gromril Armour; Battle Standard
Master Rune of Gromril
Rune of Resistance
Master Rune of Challenge
10 Warriors @ 95 Pts
Heavy Armour; Shield; Musician
10 Thunderers @ 155 Pts
Dwarf Handgun; Light Armour; Shield; Musician
10 Quarrellers @ 115 Pts
Crossbow; Light Armour; Musician
19 * Hammerers @ 307 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician; Champion
Rune of Courage
10 Troll Slayers @ 162 Pts
2 Giant Slayer @ [52] Pts
1 Grudge Thrower @ 125 Pts
Rune of Accuracy
1 Engineer @ [20] Pts
Brace of Pistol
1 Organ Gun @ 120 Pts
Dispel Pool: 5
Dzisiaj grałem czyms takim z demonami i wygrałem 16:4. Jedyna zmiana to, ze był dragon slayer zamiast strzelców i kilku warków więcej. Co myslicie? Osobiście średnio lubię grać takim mega defensem ale stoczyłem przez ostatni czas ok 20 bitew na punkty 1500 i mniej, kombinując z dużą ilością klocków i neistety doszedłem do wniosku, że jest cholernie ciężko. Ofens kraśkowy na małe punkty kiedy gramy bez kowadła mi jakoś nie podchodzi, a jak mam dużo klocków i mało maszyn to zwykle przeciwnik dochodzi do mnie prawie nietknięty i robi z kloców rzeźnię. Ostatnio hamków z BSB pokroiło 8 blodletterów z heraldem, a longów 5 psów khorna. No załamać się idzie. Kombinować z niestandardowymi rozpami chyba jednak wolę przy "lordowych" formatach.
EDIT: Właśnie zauważyłem, ze rozpa powyżej jest trochę podobna do mojej. Z kowala bym wywalił scrolla, bo na takie punkty i tak dasz rade zatrzymac magię. Co do longów to ja wolę hamków bo to tylko 1pkt. więcej a mają stubborn. dzisiaj jak grałem na podobne punkty to bardo mi sie przydał. Jednych kuszoli zamieniłbym na thundów. Jedni mają zasięg a inni przebicie i jest fajnie


Oto rozpiska na 1650 pc, proszę o uwagi dotyczące rozstawienia i jednostek - jeśli coś mam zmienić, to mówcie kosztem czego. Dzięki 
1 Runesmith @ 127 Pts
General; Gromril Armour; Shield
Rune of Stone
Rune of Spellbreaking (x2)
1 Thane @ 165 Pts
Gromril Armour; Battle Standard
Master Rune of Gromril
Rune of Resistance
Master Rune of Challenge
1 Dragon Slayer @ 50 Pts
20 Warriors FCG @ 205 Pts
20 Longbeards FCG @ 315 Pts
Rune of Courage
Rune of Determination
19 Hammerers FCG @ 307 Pts
Shield
Runic Banner [30]
Rune of Courage
1 Grudge Thrower @ 120 Pts
Engineer
Engineering Runes [25]
Rune of Accuracy
1 Grudge Thrower @ 130 Pts
Engineer BoP
Engineering Runes [30]
Rune of Accuracy
Rune of Burning
1 Organ Gun @ 120 Pts
Misfire Chart
10 Quarrellers @ 110 Pts
Crossbow; Light Armour
Dispel Pool: 5
Casting Pool: 2
Models in Army: 86
Total Army Cost: 1649

1 Runesmith @ 127 Pts
General; Gromril Armour; Shield
Rune of Stone
Rune of Spellbreaking (x2)
1 Thane @ 165 Pts
Gromril Armour; Battle Standard
Master Rune of Gromril
Rune of Resistance
Master Rune of Challenge
1 Dragon Slayer @ 50 Pts
20 Warriors FCG @ 205 Pts
20 Longbeards FCG @ 315 Pts
Rune of Courage
Rune of Determination
19 Hammerers FCG @ 307 Pts
Shield
Runic Banner [30]
Rune of Courage
1 Grudge Thrower @ 120 Pts
Engineer
Engineering Runes [25]
Rune of Accuracy
1 Grudge Thrower @ 130 Pts
Engineer BoP
Engineering Runes [30]
Rune of Accuracy
Rune of Burning
1 Organ Gun @ 120 Pts
Misfire Chart
10 Quarrellers @ 110 Pts
Crossbow; Light Armour
Dispel Pool: 5
Casting Pool: 2
Models in Army: 86
Total Army Cost: 1649
Propsze zacną brac krasnoludzką o skomentowanie rozpy:
1 Runelord @ 388 Pts
Anvil of Doom; Gromril Armour; Shield
Rune of Preservation
Rune of Stone
Rune of Spellbreaking (x2)
1 Thane @ 165 Pts
Gromril Armour; Battle Standard
Master Rune of Gromril
Rune of Resistance
Master Rune of Challenge
1 * Thane @ 121 Pts
General; Great Weapon; Gromril Armour; Shield
Master Rune of Spite
Rune of Stone
10 Thunderers @ 155 Pts
Dwarf Handgun; Light Armour; Shield; Musician
19 Warriors @ 205 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician
24 * Rangers @ 444 Pts
Great Weapon; Rangers; Throwing Axes; Heavy Armour; Shield; Standard;
Musician
Rune of Battle
Rune of Determination
1 Cannon @ 130 Pts
Rune of Burning
Rune of Forging
9 Miners @ 135 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician
1 Prospector @ [10] Pts
9 Troll Slayers @ 125 Pts
1 Giant Slayer @ [26] Pts
10 * Hammerers @ 198 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Rune of Slowness
1 Flame Cannon @ 140 Pts
Dwarf Misfire Chart
1 Gyrocopter @ 140 Pts
Dispel Pool: 7
Casting Pool: 2
Models in Army: 97
Total Army Cost: 2346
Dodam ze jest przeznaczona na występ na turnieju
Pozdrawiam
1 Runelord @ 388 Pts
Anvil of Doom; Gromril Armour; Shield
Rune of Preservation
Rune of Stone
Rune of Spellbreaking (x2)
1 Thane @ 165 Pts
Gromril Armour; Battle Standard
Master Rune of Gromril
Rune of Resistance
Master Rune of Challenge
1 * Thane @ 121 Pts
General; Great Weapon; Gromril Armour; Shield
Master Rune of Spite
Rune of Stone
10 Thunderers @ 155 Pts
Dwarf Handgun; Light Armour; Shield; Musician
19 Warriors @ 205 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician
24 * Rangers @ 444 Pts
Great Weapon; Rangers; Throwing Axes; Heavy Armour; Shield; Standard;
Musician
Rune of Battle
Rune of Determination
1 Cannon @ 130 Pts
Rune of Burning
Rune of Forging
9 Miners @ 135 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician
1 Prospector @ [10] Pts
9 Troll Slayers @ 125 Pts
1 Giant Slayer @ [26] Pts
10 * Hammerers @ 198 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Rune of Slowness
1 Flame Cannon @ 140 Pts
Dwarf Misfire Chart
1 Gyrocopter @ 140 Pts
Dispel Pool: 7
Casting Pool: 2
Models in Army: 97
Total Army Cost: 2346
Dodam ze jest przeznaczona na występ na turnieju

Pozdrawiam
Dyszki piechoty to nie jest zbyt dobry pomysł ponieważ ...szybko się skończą .
Wywaliłbym tych warriorsów , na ich miejsce kuszoli . Pozbył bym się tez jednej dziesiątki ze speciali ponieważ lepiej mieć 2 silne cosie niż 3 słabe :p i za zaoszczędzone punkty dopakuj klocki . Szmata na minersach to tez dość ryzykownie .
Ja bym zrobił tak :
-warriory
-5 minersów i zabrać im fcg
+slayersów i hamków
+dopełnić cory kuszolami
Ale każdy gra jak lubi , nie mniej znajdź punkty na dopełnienie klocków.
Wywaliłbym tych warriorsów , na ich miejsce kuszoli . Pozbył bym się tez jednej dziesiątki ze speciali ponieważ lepiej mieć 2 silne cosie niż 3 słabe :p i za zaoszczędzone punkty dopakuj klocki . Szmata na minersach to tez dość ryzykownie .
Ja bym zrobił tak :
-warriory
-5 minersów i zabrać im fcg
+slayersów i hamków
+dopełnić cory kuszolami

Ale każdy gra jak lubi , nie mniej znajdź punkty na dopełnienie klocków.
- Aron_Banalny
- Masakrator
- Posty: 2167
- Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
górników musi chyba być minimum 5 więc odejmij 4
ale hammów musi być minimum 20, nie grałem rangersami w tej edycji i nie wiem do czego bedziesz ich urzywał, ale mimo to 20 chyba styknie.
ale hammów musi być minimum 20, nie grałem rangersami w tej edycji i nie wiem do czego bedziesz ich urzywał, ale mimo to 20 chyba styknie.
Witam.
W weekend szykuje mi się 4fun (w tym sensie 4fun, że gram z kumplami ale każdy wystawia armię raczej mocną niż klimatyczną) mini turniej (3-4 osoby, każdy z każdym). Przeciwnicy jakich mogę się spodziewać to VC, TK, O&G i DE, nie jest to jednakże 100% pewne.
Pokombinowałem trochę nad armią, wyszło mi coś takiego:
Heroes (691 pkt)
Dwarf Lord, shieldbearers, shield, MRo Smiting, Ro Might, Ro Fire, Ro Resistance - 298 pkt;
BSB, MRo Gromril, Ro Resistance, Ro Cleaving, Ro Fire - 165 pkt;
Runesmith, shield, Ro Stone, 2x Ro Spellbreaking - 127 pkt;
Thane, shield, GW, Ro Stone, MRo Challenge - 101 pkt;
Core (480 pkt)
2x10 Thunderers, shields - 2x150 pkt;
2x10 Warriors, shields - 2x90 pkt;
Special (836 pkt)
19 Hammerers, shields, fcg, Ro Courage - 307 pkt;
18 Hammerers, shields, fcg, MRo Grungni - 314 pkt;
GT, Ro Accuracy, Ro Burning - 110 pkt;
GT, Ro Accuracy - 105 pkt;
Rare (240 pkt)
2xOG - 2x120 pkt.
Razem 2247 pkt, 5 DD, 2 scrolle, 2 mocne klocki, 4 oddziały wsparcia, 4 maszynki.
Wodzu w 18tce Hammerersów, BSB w drugim oddziale, Runesmith i Thane - lotne wsparcie maszyn lub 10tek.
Lord i Thane to taka trochę "konwersja" z Demon Slayera i Dragon Slayera. Wodzu wciąga potwory nosem tak jak Demoniarz ale ma przy tym niezły pancerz i więcej ataków z S4 przeciwko zwykłemu mięsku. Thane pierwotnie miał być gołym Dragon Slayerem, ale spodobał mi się pomysł nieco mniej stacjonarnej MRo Challenge, poza tym jest w stanie chronić maszyny przed większością zagrożeń jakie na nie czyhają (przynajmniej w teorii) i nie ma zasady loner (nie ma też unbreakable ale cóż...).
Zdaję sobie sprawę z kilku wad rozpiski - przed wszystkim na daleki zasięg mam tylko GT podczas gdy organki i thunderersi skutecznie zniechęcają do podchodzenia bliżej, ale coś za coś. Zamiast dodatkowych maszynek wolałem drugi klocek ze stubbornem, bo lubię wchodzić oddziałami do walki wręcz na połowę przeciwnika. Być może Strollaz byłby tutaj niegłupim pomysłem, ale jakoś marnie widzę żywot BSB z pancerzem 4+ i ewentualnie wardem na 5+. Biorąc pod uwagę, że taki BSB kosztuje sporo to jest pewnym celem zmasowanych ataków przeciwnika i nie bardzo widzę jak go można przed tym ochronić (w oddziale dostanie łomot w walce wręcz, poza oddziałem zeżre go magia albo strzelanie). Poza tym jak już brać BSB ze szmatką to korciłby mnie MRo Stormi Redbeard (ale to tak na marginesie).
Teoretycznie zamiast jednych organek mógłbym wziąć żwirka, ale wtedy musiałbym trochę przemodelować wsparcie - w zasadzie to jedyna zmiana, którą rozważam na poważnie.
Jakieś pomysły na tą zamianę?
W weekend szykuje mi się 4fun (w tym sensie 4fun, że gram z kumplami ale każdy wystawia armię raczej mocną niż klimatyczną) mini turniej (3-4 osoby, każdy z każdym). Przeciwnicy jakich mogę się spodziewać to VC, TK, O&G i DE, nie jest to jednakże 100% pewne.
Pokombinowałem trochę nad armią, wyszło mi coś takiego:
Heroes (691 pkt)
Dwarf Lord, shieldbearers, shield, MRo Smiting, Ro Might, Ro Fire, Ro Resistance - 298 pkt;
BSB, MRo Gromril, Ro Resistance, Ro Cleaving, Ro Fire - 165 pkt;
Runesmith, shield, Ro Stone, 2x Ro Spellbreaking - 127 pkt;
Thane, shield, GW, Ro Stone, MRo Challenge - 101 pkt;
Core (480 pkt)
2x10 Thunderers, shields - 2x150 pkt;
2x10 Warriors, shields - 2x90 pkt;
Special (836 pkt)
19 Hammerers, shields, fcg, Ro Courage - 307 pkt;
18 Hammerers, shields, fcg, MRo Grungni - 314 pkt;
GT, Ro Accuracy, Ro Burning - 110 pkt;
GT, Ro Accuracy - 105 pkt;
Rare (240 pkt)
2xOG - 2x120 pkt.
Razem 2247 pkt, 5 DD, 2 scrolle, 2 mocne klocki, 4 oddziały wsparcia, 4 maszynki.
Wodzu w 18tce Hammerersów, BSB w drugim oddziale, Runesmith i Thane - lotne wsparcie maszyn lub 10tek.
Lord i Thane to taka trochę "konwersja" z Demon Slayera i Dragon Slayera. Wodzu wciąga potwory nosem tak jak Demoniarz ale ma przy tym niezły pancerz i więcej ataków z S4 przeciwko zwykłemu mięsku. Thane pierwotnie miał być gołym Dragon Slayerem, ale spodobał mi się pomysł nieco mniej stacjonarnej MRo Challenge, poza tym jest w stanie chronić maszyny przed większością zagrożeń jakie na nie czyhają (przynajmniej w teorii) i nie ma zasady loner (nie ma też unbreakable ale cóż...).
Zdaję sobie sprawę z kilku wad rozpiski - przed wszystkim na daleki zasięg mam tylko GT podczas gdy organki i thunderersi skutecznie zniechęcają do podchodzenia bliżej, ale coś za coś. Zamiast dodatkowych maszynek wolałem drugi klocek ze stubbornem, bo lubię wchodzić oddziałami do walki wręcz na połowę przeciwnika. Być może Strollaz byłby tutaj niegłupim pomysłem, ale jakoś marnie widzę żywot BSB z pancerzem 4+ i ewentualnie wardem na 5+. Biorąc pod uwagę, że taki BSB kosztuje sporo to jest pewnym celem zmasowanych ataków przeciwnika i nie bardzo widzę jak go można przed tym ochronić (w oddziale dostanie łomot w walce wręcz, poza oddziałem zeżre go magia albo strzelanie). Poza tym jak już brać BSB ze szmatką to korciłby mnie MRo Stormi Redbeard (ale to tak na marginesie).
Teoretycznie zamiast jednych organek mógłbym wziąć żwirka, ale wtedy musiałbym trochę przemodelować wsparcie - w zasadzie to jedyna zmiana, którą rozważam na poważnie.
Jakieś pomysły na tą zamianę?
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.
- Aron_Banalny
- Masakrator
- Posty: 2167
- Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
rozpa jest ciekawa, ale
i jednych thundów zamienił bym na kuszników
ja pokminił bym z lordem. z siłą 5 to nie wiem czy się przebije przez pancerze i tafa innych rzezaczy. nie ma żadnych bonusów do siły prócz mighta, a to ciut mało.Wodzu wciąga potwory nosem tak jak Demoniarz
challenge na samotnym thanie, tego nie rozumiem. jak chcesz go urzywać? do odginania, czy czegoś innego? w sensie czemu ma challenge?poza tym jest w stanie chronić maszyny przed większością zagrożeń jakie na nie czyhają (przynajmniej w teorii) i nie ma zasady loner (nie ma też unbreakable ale cóż...).
i jednych thundów zamienił bym na kuszników
Żwirek ma być tym dodatkowym czynnikiem zmuszającym opornych przeciwników do ruchu. Nie chcę zamieniać thunderersów na kuszników, bo mają słabszy firepower i oddziaływanie psychologiczneandmiz pisze:Ciekawa rozpiska z mojej perspektywy, może jednych thundów na kuszników zamień? Będziesz miał coś poza katapą zasięgowego

@siupal
Wodzu ma S4 (S8 przeciwko T5+), ale za to 6 ataków bo jest na tarczy. Jego zadaniem jest mielić zwykłe mięso (np. undeady, które przecież się nie złamią więc trzeba nabijać maksymalnie dużo CR) i/lub potwory. Demoniarz z tego co widziałem zazwyczaj ma taki sam układ run na broni, ale w sumie tylko 4 ataki. Do kasowania pancernych z T4 i mniej mam maszyny i thunderersów (przynajmniej w teorii) - między innymi dlatego też nie chcę ich zamieniać na kuszników.
Wydaje mi się, że MRo Challenge nadaje się obecnie głównie do polowania na zagrożenia dla maszynek - harpie, fasty, itp. Z mojego doświadczenia wynika, że łatwo jest chronić przed nim cenniejsze kąski zwłaszcza gdy jest na kolesiu siedzącym praktycznie cały czas w oddziale - wystarczy screen z fasta czy odpowiednie ustawienie LoS. Dlatego dałem go Thanowi, który w założeniu nie jest przypisany do żadnego konkretnego oddziału. Trudno BSB czy Wodza wrzucać do oddziału wsparcia na dalekiej flance, który ma za zadanie zrobić flee i dać mi możliwość bocznej szarży lub dodatkowej rundy strzelania. Z tym kolesiem mam nadzieję ściągać na siebie łowców maszynek, odginać szarże - generalnie mieszać przeciwnikowi szyki. W ostateczności zawsze mogę go wrzucić do Hammerersów, jeżeli zajdzie taka potrzeba.
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.
- Aron_Banalny
- Masakrator
- Posty: 2167
- Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
might pomylił mi się z cleaving, przepraszam, zamroczyło mnie...
z thundami rozumiem Cie, ale kusznicy to zawsze jedna tura strzelania do przodu i parę punktów na np. dopakowanie katapult. jedni nie zrobili by różnicy chyba? hmmmm?
z thundami rozumiem Cie, ale kusznicy to zawsze jedna tura strzelania do przodu i parę punktów na np. dopakowanie katapult. jedni nie zrobili by różnicy chyba? hmmmm?
Kusze mają tylko 6" zasięgu więcej. Biorąc pod uwagę, że to przeciwnicy zazwyczaj dostosowują wystawienie do dwarfów a nie na odwrót, nie jest szczególnym problem uwzględnić te dodatkowe 6" i wystawić się nieco głębiej we własnej strefie. Lataczom czy fastom to i tak nie zrobi większej różnicy (odpowiednio 20" i 18" zasięgu) bo i tak będziesz miał tylko jedną rundę strzelania. Podobnie w przypadku wrogich maszyn - wystarczy się cofnąć i kusznicy nie dostrzelą.siupal pisze:z thundami rozumiem Cie, ale kusznicy to zawsze jedna tura strzelania do przodu i parę punktów na np. dopakowanie katapult. jedni nie zrobili by różnicy chyba? hmmmm?
Skuteczność kusz przeciwko oddziałom stricte do walki wręcz (trafianie na 5+, ranienie zazwyczaj na 3+ lub 4+), które mogą być w zasięgu już w 1 turze jest raczej mierna i ta jedna salwa nie ma tak na prawdę znaczenia. Co innego kiedy masz opancerzonego przeciwnika lub skirmish w zasięgu 12" - tutaj różnica między Thunderersami a kuszami robi się znaczna.
Używałem kuszników długi czas, wydaje mi się, że wiem czego można od nich oczekiwać, nie widzę jednak miejsca dla tej jednostki w nadchodzącym turnieju.
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.
Mały update armii:
Trochę mnie mało ale w armiach "elitarnych" to norma (muszę dodać że takie armie najbardziej mi podchodzą). Ewidentnym minusem jest słaba kontrola ćwiartek, ciężko też mi będzie zmusić przeciwnika do ruchu - tutaj z resztą zawsze mam problem, jak wyważyć armię by jednocześnie prowokowała przeciwnika i była w stanie poradzić sobie ze zmasowanym naporem wrogich jednostek. Nie ma się co oszukiwać, że strzelcy krasnoludzcy wytrzymają atak regularnej piechoty a niestety nie wszystko można wystrzelać jedną-dwiema salwami (szczęśliwe rzuty to raczej wyjątek a nie norma, opieranie na tym planu bitwy to proszenie się o czapę). Dlatego też strzelanie zostawiam maszynkom - nawet jeśli je stracę to będzie to raptem 455 pkt - do przełknięcia. Fakt, ze wtedy będzie mnie można po prostu wystrzelać, ale na to nie poradzę nawet jak będę miał strzelców - coś mi ich ubije/zwiąże walką i wyjdzie na to samo tylko więcej punktów stracę. Poza tym 4 maszynki łatwiej jest chronić niż 4 maszynki i 2 oddziały strzelców.
Co do małej ilości DD to albo rybki albo akwarium. Nie można mieć jednocześnie mocnych bohaterów do walki wręcz i solidnej antymagii. Zakładam, że takich TK czy VC na recastach i tak nie powstrzymam dłużej niż przez jedną rundę i to mi musi wystarczyć. Żeby się chronić przed zmasowaną magią potrzeba przynajmniej Runelorda, najlepiej na kowadle, a ja go tu nie wystawiam.
Pomysł z gyrocopterem na razie musi zaczekać, jedyne skąd mógłbym wziąć potrzebne na niego punkty to wywalić MRo Challenge, niestety nie będę walczył tylko z armiami ITP, więc runa zostaje.
Razem 2250 pkt, 3 mocne klocki, 2 oddziały wsparcia, 4 maszynki[/quote]Jeszcze mniej strzelania, ale na undeady czułbym się trochę bezpieczniejszy. Lord w 18tce Hammerersów, BSB w Longbeardach, Runesmith i/lub Thane w drugich Hammerersach lub w Warriorsach.Danrakh pisze:Heroes (691 pkt)
Dwarf Lord, shieldbearers, shield, MRo Smiting, Ro Might, Ro Fire, Ro Resistance - 298 pkt;
BSB, MRo Gromril, Ro Resistance, Ro Cleaving, Ro Fire - 165 pkt;
Runesmith, shield, Ro Stone, 2x Ro Spellbreaking - 127 pkt;
Thane, shield, GW, Ro Stone, MRo Challenge - 101 pkt;
Core (483 pkt)
19 Longbeards, shields, fcg, Ro Battle, Ro Stoicism - 303 pkt;
2x10 Warriors, shields - 2x90 pkt;
Special (836 pkt)
19 Hammerers, shields, fcg, Ro Courage - 307 pkt;
18 Hammerers, shields, fcg, MRo Grungni - 314 pkt;
GT, Ro Accuracy, Ro Burning - 110 pkt;
GT, Ro Accuracy - 105 pkt;
Rare (240 pkt)
2xOG - 2x120 pkt.
Trochę mnie mało ale w armiach "elitarnych" to norma (muszę dodać że takie armie najbardziej mi podchodzą). Ewidentnym minusem jest słaba kontrola ćwiartek, ciężko też mi będzie zmusić przeciwnika do ruchu - tutaj z resztą zawsze mam problem, jak wyważyć armię by jednocześnie prowokowała przeciwnika i była w stanie poradzić sobie ze zmasowanym naporem wrogich jednostek. Nie ma się co oszukiwać, że strzelcy krasnoludzcy wytrzymają atak regularnej piechoty a niestety nie wszystko można wystrzelać jedną-dwiema salwami (szczęśliwe rzuty to raczej wyjątek a nie norma, opieranie na tym planu bitwy to proszenie się o czapę). Dlatego też strzelanie zostawiam maszynkom - nawet jeśli je stracę to będzie to raptem 455 pkt - do przełknięcia. Fakt, ze wtedy będzie mnie można po prostu wystrzelać, ale na to nie poradzę nawet jak będę miał strzelców - coś mi ich ubije/zwiąże walką i wyjdzie na to samo tylko więcej punktów stracę. Poza tym 4 maszynki łatwiej jest chronić niż 4 maszynki i 2 oddziały strzelców.
Co do małej ilości DD to albo rybki albo akwarium. Nie można mieć jednocześnie mocnych bohaterów do walki wręcz i solidnej antymagii. Zakładam, że takich TK czy VC na recastach i tak nie powstrzymam dłużej niż przez jedną rundę i to mi musi wystarczyć. Żeby się chronić przed zmasowaną magią potrzeba przynajmniej Runelorda, najlepiej na kowadle, a ja go tu nie wystawiam.
Pomysł z gyrocopterem na razie musi zaczekać, jedyne skąd mógłbym wziąć potrzebne na niego punkty to wywalić MRo Challenge, niestety nie będę walczył tylko z armiami ITP, więc runa zostaje.
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.
Oto moja rozpa na 1350pkt.
Dwarfs Army
1 Runesmith @ 107 Pts
General; Gromril Armour; Shield
Runic Armour [5]
Rune of Stone
Runic Weapon [5]
Rune of Speed
Runic Talisman [25]
Rune of Spellbreaking
1 Thane @ 165 Pts
Gromril Armour; Battle Standard
Runic Armour [25]
Master Rune of Gromril
Runic Talisman [25]
Master Rune of Challenge
Runic Weapon [25]
Rune of Fury
10 Quarrellers @ 125 Pts
Crossbow; Light Armour; Shield; Musician
10 Thunderers @ 155 Pts
Dwarf Handgun; Light Armour; Shield; Musician
10 Warriors @ 85 Pts
Heavy Armour; Musician
1 Bolt Thrower @ 80 Pts
Engineer
Engineering Runes [15]
Rune of Burning
Rune of Reloading
1 Engineer @ [20] Pts
Brace of Pistols; Light Armour
3 Crew @ [0] Pts
Light Armour
1 Bolt Thrower @ 70 Pts
Engineer
Engineering Runes [5]
Rune of Burning
1 Engineer @ [20] Pts
Brace of Pistols; Light Armour
3 Crew @ [0] Pts
Light Armour
18 Longbeards @ 278 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Runic Banner [25]
Rune of Stoicism
1 Greatbeard @ [10] Pts
11 Troll Slayers @ 165 Pts
Standard; Musician
1 Giant Slayer @ [26] Pts
1 Organ Gun @ 120 Pts
Misfire Chart
3 Crew @ [0] Pts
Light Armour
Dispel Pool: 5
Casting Pool: 2
Models in Army: 77
Total Army Cost: 1350
Waham się jeszcze między organami, a żyrkiem. Jak oganki wybuchną, to na takie pkt spora strata, a żyrokopter to zawsze coś spowolni, albo fast'a przyblokuje.
Co o tym myślicie?
Dwarfs Army
1 Runesmith @ 107 Pts
General; Gromril Armour; Shield
Runic Armour [5]
Rune of Stone
Runic Weapon [5]
Rune of Speed
Runic Talisman [25]
Rune of Spellbreaking
1 Thane @ 165 Pts
Gromril Armour; Battle Standard
Runic Armour [25]
Master Rune of Gromril
Runic Talisman [25]
Master Rune of Challenge
Runic Weapon [25]
Rune of Fury
10 Quarrellers @ 125 Pts
Crossbow; Light Armour; Shield; Musician
10 Thunderers @ 155 Pts
Dwarf Handgun; Light Armour; Shield; Musician
10 Warriors @ 85 Pts
Heavy Armour; Musician
1 Bolt Thrower @ 80 Pts
Engineer
Engineering Runes [15]
Rune of Burning
Rune of Reloading
1 Engineer @ [20] Pts
Brace of Pistols; Light Armour
3 Crew @ [0] Pts
Light Armour
1 Bolt Thrower @ 70 Pts
Engineer
Engineering Runes [5]
Rune of Burning
1 Engineer @ [20] Pts
Brace of Pistols; Light Armour
3 Crew @ [0] Pts
Light Armour
18 Longbeards @ 278 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Runic Banner [25]
Rune of Stoicism
1 Greatbeard @ [10] Pts
11 Troll Slayers @ 165 Pts
Standard; Musician
1 Giant Slayer @ [26] Pts
1 Organ Gun @ 120 Pts
Misfire Chart
3 Crew @ [0] Pts
Light Armour
Dispel Pool: 5
Casting Pool: 2
Models in Army: 77
Total Army Cost: 1350
Waham się jeszcze między organami, a żyrkiem. Jak oganki wybuchną, to na takie pkt spora strata, a żyrokopter to zawsze coś spowolni, albo fast'a przyblokuje.
Co o tym myślicie?
Na szybko to myślę, że sztandar i muzyk na slayerach jest zbędny. Lepiej by było wymienić na giant slayera.
Wywal warriorów i ulepsz longów na rangerów, taniej to wychodzi.
Na takie małe punkty raczej nie spodziewałbym się celów dla balist, może lepsza będzie katapulta? Ale zrób jak chcesz, w końcu 2 jest lepsze niż 1
.
Z runesmitha zrobiłbym full caddy'ego, z tego co widzę do walki jest BSB.
Rozumiem, że to uniwersalna rozpa?
Wywal warriorów i ulepsz longów na rangerów, taniej to wychodzi.
Na takie małe punkty raczej nie spodziewałbym się celów dla balist, może lepsza będzie katapulta? Ale zrób jak chcesz, w końcu 2 jest lepsze niż 1

Z runesmitha zrobiłbym full caddy'ego, z tego co widzę do walki jest BSB.
Rozumiem, że to uniwersalna rozpa?
po co ci Rune of Speed na kowalu? + 1 do inicjatywyda ci 3 co i tak jest bardzo malo w porownaniu do innych armii wiec nie bedziesz bil pierwszy (no moze przed jakimis mountami sie uda, albo innymi dwarfami).
rowniez bsb.
ja osobiscie na tak male punkty nie wystawiam bsb'ka. wiem, ze jest to dodatkowe +1 do CR i przerzut na liderce (ktora kraski i tak maja dosc duza) ale gra sie jak sie lubi
ja bym z tego tthana zrobil generala klepacza.
bolce bym wywalil i zamiast tego wstawil katape i dzialo.
i wydaje mi sie, ze sami slayersi z jednym tylko gigant slayerem nie wiele zdzialaja. imho to jest jednostka suportujaca ktora ma wejsc od flanki a nie przyjmowac szarze na klate. na male punkty tych bym nie wystawial.
a jesli juz chcesz zachowac te bolce to zmienilbym na jednej runy. jesli przeciwnik cos by wystawil z regenka to wydaje mi sie, ze jeden z "runa spalenia" da rade, natomiast nie wiem po co ci "runa przeladowania" na drugim bolcu. wywal te dwie i daj powiedzmy "wielka rune przyszpilenia" albo chociaz "rune penetracji".
i wzialbym jeszcze jedne organki. a to dlatego, ze jeszcze ani razu mi nie wybuchly wiec jestem bardzo do nich przekonany.
rowniez bsb.
ja osobiscie na tak male punkty nie wystawiam bsb'ka. wiem, ze jest to dodatkowe +1 do CR i przerzut na liderce (ktora kraski i tak maja dosc duza) ale gra sie jak sie lubi

bolce bym wywalil i zamiast tego wstawil katape i dzialo.
i wydaje mi sie, ze sami slayersi z jednym tylko gigant slayerem nie wiele zdzialaja. imho to jest jednostka suportujaca ktora ma wejsc od flanki a nie przyjmowac szarze na klate. na male punkty tych bym nie wystawial.
a jesli juz chcesz zachowac te bolce to zmienilbym na jednej runy. jesli przeciwnik cos by wystawil z regenka to wydaje mi sie, ze jeden z "runa spalenia" da rade, natomiast nie wiem po co ci "runa przeladowania" na drugim bolcu. wywal te dwie i daj powiedzmy "wielka rune przyszpilenia" albo chociaz "rune penetracji".
i wzialbym jeszcze jedne organki. a to dlatego, ze jeszcze ani razu mi nie wybuchly wiec jestem bardzo do nich przekonany.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Oprócz tego co powiedział Morsereg z czym się zgadzam, thundów zmieniłbym na kuszoli, dał przerzut save'a na jakimś bohaterze, zamieniłbym runę furii na +1 do siły, za dwa bolce i slayerów wziąłbym 2 katapy, za zaoszczędzone pkt zamienił longów na ironów. Wchodzi: jeden solidny klocek, dwie katapy, dwa oddziały kuszoli, kowal run z savem +2 i przerzutem i Tan z siłą 5.
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
na 1350?Morsereg pisze:i wzialbym jeszcze jedne organki.

co do herosa klepacza i BSB to bym się nie zgodzil krasiowy Tan (nawet napchany runami) za wiele nie zdziala, tymbardziej że spora część punktów pójdzie na runy defensywne, więc już lepiej jako puszkę brać BSB. Krasie mają za malą sile przebicia, one muszą wygrywać combaty
Staticem.
Co do reszty rozpy to spoko poza zestawieniem run na bolcach i CG na slayerach.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
a racja. w ogole nie pomyslalem o tym, ze tylko jeden rare na te punktyArbiter Elegancji pisze:na 1350?Morsereg pisze:i wzialbym jeszcze jedne organki.![]()

DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie