Rozpiski
Moderator: esgaroth
Re: Rozpiski
po kilku turniejach wyklarowała się mi taka rozpa DoW 2250
nie jest może mocna ale bitwy sąciekawe a i o zwycięstwo można powalczyć z każdym:
Mag Lord, 4 level, generał, Book of Hoeth = 310
Mag, 1 level, 2 x Dispell Scroll = 110
Kapitan na pegazie, tarcza, heavy armour, Helm of Myrmidia, Pike of Remas = 151
Asarnil The Dragonlord = 460
9 x dueliści = 45
9 x dueliści = 45
9 x dueliści = 45
5 x heavy cavalery, barding = 105
6 x heavy cavalery, barding, sztandar = 141
Maneater, dwurak = 90
Maneater, brace of handguns = 90
15 x Manflayers = 458
Armatka DoW = 85
i teraz albo:
5 x Fast Cavalery na czysto = 55
5 x Fast Cavalery ze spearami = 60
albo:
2 x Leadblechersi = 110
Pierwsza opcja fajna, bo ma więcej wystawień i więcej oddzialów do poświecania. Jednak ostatnio fasty zupełnie mi się nie sprawdzają i obok kuszników stali się notorycznym źródłem niespodziewanych panik na mengilach. Kusze wyleciały już wczesniej i nie wiem czy nie pora na faściarzy...
Leadzie są fajni bo są tani a mają niezły shooting i mogą zaskoczyć w walce wręcz. Z impactami i swoimi 6 atakami można nimi fajnie ustawić się na flaneczce jakichś psów demonicznych czy kawalerii. Dodatkowo straszą smoki czy bladzie bo sami manflayersi i jeden cannon często nie wystarczają, żeby ubić bydlactwa.
Book of Hoeth daje olbrzymiego boosta tej armii. Co prawda można złożyć mocniejszą armię HE, ale wole być ambitny i cisnąc tym ustrojstwem wbrew przeciwnościom.
Pegazista dostal u mnie miano "zabójcy driad", mimo, iz notorycznie od nich się odbija
Jednak ustawianie go cal przez wrogimi monsterami czy kawalerią sprawia mi wiele radości. Wiecej nawet niż informowanie przeciwnika, ze nie może mi niczym zdjąc Manflaerów bo siedzi w nich mag z piką.
Pojedyńczy Maneaterzy są śmieszni i zamierzam nimi jeszcze trochępograć. Szkoda, ze przeciwko wielu armiom siedzą cała grę za lasem.
Kawaleria ze sztandarem jest ultra plewna ale trzeba gdzieś mieć tego statica. Nawet tak marnego.
Smok nadaje się tylko do zdejmowania maszynek. Jednak przy popychaczce z Shadowa można nim robić ciekawe myki i staje się postrachem wszelkich defensów.
Zobaczymy jak mi pójdzie w Białymstoku.
nie jest może mocna ale bitwy sąciekawe a i o zwycięstwo można powalczyć z każdym:
Mag Lord, 4 level, generał, Book of Hoeth = 310
Mag, 1 level, 2 x Dispell Scroll = 110
Kapitan na pegazie, tarcza, heavy armour, Helm of Myrmidia, Pike of Remas = 151
Asarnil The Dragonlord = 460
9 x dueliści = 45
9 x dueliści = 45
9 x dueliści = 45
5 x heavy cavalery, barding = 105
6 x heavy cavalery, barding, sztandar = 141
Maneater, dwurak = 90
Maneater, brace of handguns = 90
15 x Manflayers = 458
Armatka DoW = 85
i teraz albo:
5 x Fast Cavalery na czysto = 55
5 x Fast Cavalery ze spearami = 60
albo:
2 x Leadblechersi = 110
Pierwsza opcja fajna, bo ma więcej wystawień i więcej oddzialów do poświecania. Jednak ostatnio fasty zupełnie mi się nie sprawdzają i obok kuszników stali się notorycznym źródłem niespodziewanych panik na mengilach. Kusze wyleciały już wczesniej i nie wiem czy nie pora na faściarzy...
Leadzie są fajni bo są tani a mają niezły shooting i mogą zaskoczyć w walce wręcz. Z impactami i swoimi 6 atakami można nimi fajnie ustawić się na flaneczce jakichś psów demonicznych czy kawalerii. Dodatkowo straszą smoki czy bladzie bo sami manflayersi i jeden cannon często nie wystarczają, żeby ubić bydlactwa.
Book of Hoeth daje olbrzymiego boosta tej armii. Co prawda można złożyć mocniejszą armię HE, ale wole być ambitny i cisnąc tym ustrojstwem wbrew przeciwnościom.
Pegazista dostal u mnie miano "zabójcy driad", mimo, iz notorycznie od nich się odbija
Jednak ustawianie go cal przez wrogimi monsterami czy kawalerią sprawia mi wiele radości. Wiecej nawet niż informowanie przeciwnika, ze nie może mi niczym zdjąc Manflaerów bo siedzi w nich mag z piką.
Pojedyńczy Maneaterzy są śmieszni i zamierzam nimi jeszcze trochępograć. Szkoda, ze przeciwko wielu armiom siedzą cała grę za lasem.
Kawaleria ze sztandarem jest ultra plewna ale trzeba gdzieś mieć tego statica. Nawet tak marnego.
Smok nadaje się tylko do zdejmowania maszynek. Jednak przy popychaczce z Shadowa można nim robić ciekawe myki i staje się postrachem wszelkich defensów.
Zobaczymy jak mi pójdzie w Białymstoku.
spox że testujesz rozpiskę, udoskonalasz a nie tylko gdybasz na papierze albo armybuilderze... za to masz + :>
zastanawiam się tylko czy za jakiś czas nie znudzi Ci się ten schemat albo czy nie zechcesz testować jakichś innych jednostek... widziałem Cię z tym rok temu na masterze lbl i z tego co wiem to chyba całkiem fajnie Ci poszło jak na dow!
Powodzenia w Białym
p.s. jak Ci się sprawdza asarnil?
zastanawiam się tylko czy za jakiś czas nie znudzi Ci się ten schemat albo czy nie zechcesz testować jakichś innych jednostek... widziałem Cię z tym rok temu na masterze lbl i z tego co wiem to chyba całkiem fajnie Ci poszło jak na dow!
Powodzenia w Białym
p.s. jak Ci się sprawdza asarnil?
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
po kolei:
Koleś na pegazie jak to zwykle bywa kitra się gdzieś za lasami, górami i manflayerami, żeby w końcu wylecieć pod jednego bolca i do zdjąć w następnej turze. Sprawdza się w tej roli znakomicie. Na jego szarże trudno liczyć bo ma niskiego LD i z takimi demonami czy wampirami lepiej nie ryzykować oblanego strachu tylko dymać kawalerię. Dlatego właśnie jest taki uniwersalny. Alternatywą jest mag ze scrollem i pike of remas i podpakowanie magów na drugi level ale wolę polegać na jednym czarze co turę z książeczki niż na jakichś niepewnych pociskach. Na pewno to mocny punkty rozpiski.
Smok jaki jest każdy widzi. Ma swoje 9 atakow z siła 6 w szarzy i jest podatny na lekki ostrzał. Trzeba nim grać zachowawczo i wlatywać w pewne kombaty to się zwróci. Na wild riderów z war bannerem czy pieski khorna z bsb lepiej nim nie szarżować. Nawet od boku
Unseen lurker i książeczka dają asarnilowi ogromne możliwości. W dobie armii odpornych na psychologię mądra szarża smokiem może szybko zakończyć grę (przez driady do lasu z wardancerami z magami, przez furie na horrory z magiem, przez engina w drugiego itp itd)
Właściwie w 80% bitew ciągnę lordem z shadowa. Tylko na TK się zastanawiam nad Lore of Fire i z DE raczej liczę na kometkę.
Pika na pegazie jest legalna bo zasady piki nic nie mówią o jej zakazie brania przez modele kawaleryjskie. Co nie jest zakazane jest...
Koleś na pegazie jak to zwykle bywa kitra się gdzieś za lasami, górami i manflayerami, żeby w końcu wylecieć pod jednego bolca i do zdjąć w następnej turze. Sprawdza się w tej roli znakomicie. Na jego szarże trudno liczyć bo ma niskiego LD i z takimi demonami czy wampirami lepiej nie ryzykować oblanego strachu tylko dymać kawalerię. Dlatego właśnie jest taki uniwersalny. Alternatywą jest mag ze scrollem i pike of remas i podpakowanie magów na drugi level ale wolę polegać na jednym czarze co turę z książeczki niż na jakichś niepewnych pociskach. Na pewno to mocny punkty rozpiski.
Smok jaki jest każdy widzi. Ma swoje 9 atakow z siła 6 w szarzy i jest podatny na lekki ostrzał. Trzeba nim grać zachowawczo i wlatywać w pewne kombaty to się zwróci. Na wild riderów z war bannerem czy pieski khorna z bsb lepiej nim nie szarżować. Nawet od boku
Unseen lurker i książeczka dają asarnilowi ogromne możliwości. W dobie armii odpornych na psychologię mądra szarża smokiem może szybko zakończyć grę (przez driady do lasu z wardancerami z magami, przez furie na horrory z magiem, przez engina w drugiego itp itd)
Właściwie w 80% bitew ciągnę lordem z shadowa. Tylko na TK się zastanawiam nad Lore of Fire i z DE raczej liczę na kometkę.
Pika na pegazie jest legalna bo zasady piki nic nie mówią o jej zakazie brania przez modele kawaleryjskie. Co nie jest zakazane jest...
Fisch, spoko rozpiska - taka trochę partyzancka, bo brakuje czegoś z naprawdę mocnym uderzeniem, no ale w dogach to widocznie norma. Jedynie do tego sztandaru na kawalerii nie jestem przekonany. Nie lubię mieć sztandarów na jednostkach, które bardzo łatwo mogą je stracić. Tak sobie myślę, że ten pegazista ma jeden minus. Po tym jak przyblokuje kawalerię, przeciwnik może ją cofnąć na maksa i jest spora szansa, że pegaz będzie centralnie wystawiony na ostrzał (choć to już oczywiście kwestia przeciwnika, ustawienia i jednostek na stole).
Ostatnio graliśmy z Ziomem na parówce sojuszem WE + DoW (po 1350 pts.).
Dogi były złożone tak:
- asarnil
- mag lvl 1 z rod of power
- duelisci z pistolami
- duelisci z 2xh.weap
- szybka kawa ze sperami i łukami
- 6 x ciężka kawa z muzykiem
- 3 x maneater
- 2 x maneater
W sumie Psy dawały radę, bo bardzo dobrze się zgrywały z woodami. Driady screenowały maneaterów, a dodatkowy lasek dawał cover asarnilowi w 1-2 turze. Dzięki temu smok zbytnio nie ginął, ale i tak robił niewiele (trafiliśmy na HE&Emp z 2xcannon,2xbolec i czołg oraz Krasie+Emp z 2xklopa,1xorgany,1xcannon i czołg. Swobodnie mógł sobie polatać jedynie w bitwie z Demony+VC – nie ma to jak dobrze trafić na przeciwników:) Maneaterzy ściągali nawet coś ze swoich handgunów, ale też ich trzeba kitrać, bo strasznie wrażliwi. Dueliści albo uciekali, albo tylko pozorowali działanie Rod of Power to całkiem dobry wybór, o ile nie mamy potrzeby posiadania Haila.
Myślę jednak, że do parówki lepiej by się przyszłościowo sprawdzało:
- asarnil
- mag lvl 1 z rod of power
- duelisci bez niczego
- duelisci bez niczego
- 3 x maneater
- mengile
I dobrać do tego bardziej liczebną armię jako sojusznika.
@Fisch – odezwij się do mnie proszę na maila ismael03@wp.pl, lub podaj swojego, bo chyba moje PM do Ciebie nie dochodzą…
Ostatnio graliśmy z Ziomem na parówce sojuszem WE + DoW (po 1350 pts.).
Dogi były złożone tak:
- asarnil
- mag lvl 1 z rod of power
- duelisci z pistolami
- duelisci z 2xh.weap
- szybka kawa ze sperami i łukami
- 6 x ciężka kawa z muzykiem
- 3 x maneater
- 2 x maneater
W sumie Psy dawały radę, bo bardzo dobrze się zgrywały z woodami. Driady screenowały maneaterów, a dodatkowy lasek dawał cover asarnilowi w 1-2 turze. Dzięki temu smok zbytnio nie ginął, ale i tak robił niewiele (trafiliśmy na HE&Emp z 2xcannon,2xbolec i czołg oraz Krasie+Emp z 2xklopa,1xorgany,1xcannon i czołg. Swobodnie mógł sobie polatać jedynie w bitwie z Demony+VC – nie ma to jak dobrze trafić na przeciwników:) Maneaterzy ściągali nawet coś ze swoich handgunów, ale też ich trzeba kitrać, bo strasznie wrażliwi. Dueliści albo uciekali, albo tylko pozorowali działanie Rod of Power to całkiem dobry wybór, o ile nie mamy potrzeby posiadania Haila.
Myślę jednak, że do parówki lepiej by się przyszłościowo sprawdzało:
- asarnil
- mag lvl 1 z rod of power
- duelisci bez niczego
- duelisci bez niczego
- 3 x maneater
- mengile
I dobrać do tego bardziej liczebną armię jako sojusznika.
@Fisch – odezwij się do mnie proszę na maila ismael03@wp.pl, lub podaj swojego, bo chyba moje PM do Ciebie nie dochodzą…
Co to są klocki z duzym savem?
Czy chodzi może o Temple Gouadów ze Slannem w środku?
Jeśli tak to zupełnie nie idzie. To gówno jest niezniszczalne a slann kosi mi prawie całą armie
Remisik można wyszarpnąć przy odrobinie farta jak Asarnil przebije się przed enginy. Moim zdaniem Lizzie na Slannie to najwredniejsza armia w battlu. Na szczęście mało kto ma figurki a jeszcze mniej osób umie tym grać. Obok TK najtrudniejszy przeciwnik.
Z klockami krasi jakoś nie mam tu problemów Smok w bok albo pitka na hammererów działa świetnie.
Innych klocków nie znam. Szczurki nowe może będą kłopotliwe ale jeśli ludzie będą wystawiać rzecyz typu Abomination, Doomwheel, Jezzaile, Censerzy, Dzwon czy Plague Furnace to będę miał na czym nabijać punkty mengilami i spólką
Czy chodzi może o Temple Gouadów ze Slannem w środku?
Jeśli tak to zupełnie nie idzie. To gówno jest niezniszczalne a slann kosi mi prawie całą armie
Remisik można wyszarpnąć przy odrobinie farta jak Asarnil przebije się przed enginy. Moim zdaniem Lizzie na Slannie to najwredniejsza armia w battlu. Na szczęście mało kto ma figurki a jeszcze mniej osób umie tym grać. Obok TK najtrudniejszy przeciwnik.
Z klockami krasi jakoś nie mam tu problemów Smok w bok albo pitka na hammererów działa świetnie.
Innych klocków nie znam. Szczurki nowe może będą kłopotliwe ale jeśli ludzie będą wystawiać rzecyz typu Abomination, Doomwheel, Jezzaile, Censerzy, Dzwon czy Plague Furnace to będę miał na czym nabijać punkty mengilami i spólką
Chciałem spróbować czegoś innego, więc zrobiłem rozpiskę będącą w większości w skirmishu:
Unnamed1850 Pts - Dogs of War Army
1 * Mercenary Captain @ 106 Pts
General; Heavy Armour; Shield
Pike of Remas [25]
Ring of Hotek [25]
1 Hireling Wizard @ 110 Pts
Magic Level 1
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
10 Duellists @ 109 Pts
Pistol
1 Hitman @ [10] Pts
9 Duellists @ 100 Pts
Pistol
1 Hitman @ [10] Pts
9 Duellists @ 110 Pts
Pistol; Musician
1 Hitman @ [10] Pts
10 Vespero's Vendetta @ 185 Pts
2ndWeapon; Throwing Knives
1 Vespero @ [0] Pts
2ndWeapon; Throwing Knives
#Grimacing Death Mask [0]
15 Lumpin Croop's Fighting Cocks @ 167 Pts
Normal Bow; Musician
1 Lumpin Croop @ [0] Pts
Normal Bow; Light Armour; Shield
1 Ned Hamfist @ [0] Pts
Normal Bow; Standard
14 Mengil Manhide's Manflayers @ 458 Pts
Great Weapon; Repeater Crossbow; Heavy Armour; Standard; Musician
#Banner Of Kalad [0]
1 Mengil Manhide @ [192] Pts
Great Weapon; Heavy Armour
1 Maneater (heavy armour) @ 270 Pts
Ogre Club; Brace of Handguns; Heavy Armour
1 Maneater #1 @ [90] Pts
Ogre Club; Brace of Handguns; Heavy Armour
1 Maneater #2 @ [90] Pts
Ogre Club; Brace of Handguns; Heavy Armour
5 Light Cavalry @ 75 Pts
Spear; Musician
5 Light Cavalry @ 75 Pts
Spear; Musician
1 Cannon @ 85 Pts
3 Cannon Crew @ [0] Pts
Casting Pool: 3
Dispel Pool: 3
Models in Army: 93
Total Army Cost: 1850
Bohaterowie siedzą w Mengilach, Duellisci osłaniają Halfingi. Wstawiłbym coś zamiast Vespera i jednych Duellistów, ale nie mam pomysłu, chętnie posłucham aprops tych dogsów, bo gram nimi od niedawana .
Unnamed1850 Pts - Dogs of War Army
1 * Mercenary Captain @ 106 Pts
General; Heavy Armour; Shield
Pike of Remas [25]
Ring of Hotek [25]
1 Hireling Wizard @ 110 Pts
Magic Level 1
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
10 Duellists @ 109 Pts
Pistol
1 Hitman @ [10] Pts
9 Duellists @ 100 Pts
Pistol
1 Hitman @ [10] Pts
9 Duellists @ 110 Pts
Pistol; Musician
1 Hitman @ [10] Pts
10 Vespero's Vendetta @ 185 Pts
2ndWeapon; Throwing Knives
1 Vespero @ [0] Pts
2ndWeapon; Throwing Knives
#Grimacing Death Mask [0]
15 Lumpin Croop's Fighting Cocks @ 167 Pts
Normal Bow; Musician
1 Lumpin Croop @ [0] Pts
Normal Bow; Light Armour; Shield
1 Ned Hamfist @ [0] Pts
Normal Bow; Standard
14 Mengil Manhide's Manflayers @ 458 Pts
Great Weapon; Repeater Crossbow; Heavy Armour; Standard; Musician
#Banner Of Kalad [0]
1 Mengil Manhide @ [192] Pts
Great Weapon; Heavy Armour
1 Maneater (heavy armour) @ 270 Pts
Ogre Club; Brace of Handguns; Heavy Armour
1 Maneater #1 @ [90] Pts
Ogre Club; Brace of Handguns; Heavy Armour
1 Maneater #2 @ [90] Pts
Ogre Club; Brace of Handguns; Heavy Armour
5 Light Cavalry @ 75 Pts
Spear; Musician
5 Light Cavalry @ 75 Pts
Spear; Musician
1 Cannon @ 85 Pts
3 Cannon Crew @ [0] Pts
Casting Pool: 3
Dispel Pool: 3
Models in Army: 93
Total Army Cost: 1850
Bohaterowie siedzą w Mengilach, Duellisci osłaniają Halfingi. Wstawiłbym coś zamiast Vespera i jednych Duellistów, ale nie mam pomysłu, chętnie posłucham aprops tych dogsów, bo gram nimi od niedawana .
Jak to nie zatrzymają, ostatnio zaszarżowani przez Wild Riders'ów stali 3 tury. W następnej grze z Chaosem przeorali wszelakiej maści fasty i złamali dyskowca , myślalem żeby dać mu Brace of Sartosean Pistols i Bright Helm of Myrmidia, i miałby stać tak żeby inni Duelliści też mogli przerzucać.