Pytania krótkobrodego - stary temat

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

Zablokowany
Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Re: Pytania krótkobrodego

Post autor: Mac »

Vaxon pisze:Oczywiście, ale pisano o wrzucaniu do Cannona lub Grudge Throwera też Master Engineera, który tej sytuacji też slot bohatera zajmuje (-:
No tak ale bolec z trzema runami dającymi +3 do siły to i tak gorsza opcja od cannon'a (poza tym, że taka kombinacja run jest dziwna na bolt throwerze :P). Już tłumaczę dlaczego:

1. Bolec zawsze rzuca na trafienie. Oznacza to, że nie dość, że jest szansa wyrzucenia tej 1/2/3 na kostce (czy ile masz tam aktualnie na trafienie), to jest również podatny na ujemne modyfikatory do trafienia w przeciwieństwie do działa.
2. Bolec, może ściągnąć kolumnę/rankę wroga, ale jest w tym mniej efektywny niż cannon, gdyż nie ma takiej samej siły jak cannon i jego siła się zmniejsza przechodząc przez kolejne modele.
3. Bolec z taką kombinacją run - pomijając master engineer - kosztuje 135 punktów. Grudge Thrower czy cannon z kombinacjami takimi jak podawałem wcześniej kosztują odpowiednio 155/150 punktów. W momencie kiedy możesz wziąć 2 bolce (bo to jest właśnie plus bolców - możesz wziąć dwa na jeden slot i koszt punktowy wychodzi Ci trochę więcej jak jedno działo) i na każdego zamierzasz wydać taką ilość punktów, bardziej opłaca się wziąć działo, które będzie relatywnie skuteczniejsze.

Ponadto porównując działanie Master Engineer na każdą z tych trzech maszyn:
1. Bolt Thrower - rzucasz na trafienie podstawowo na 2+. Zawsze może wypaść 1, no i podlegasz wszystkim modyfikatorom, przez to średnio wychodzi, że strzelasz na 3+/4+.
2. Grudge Thrower - daje przerzut artyleryjki. Zdecydowanie wyrównuje to poziom odporności na misfire, do tego jaki mamy w cannonie, jednak dlaczego uważam, że Master Engineer będzie lepszy w cannonie:
3. Cannon - zadaje D6 woundów. Czyli ma wszystkie bonusy, których nie ma katapka (wymienione we wcześniejszym poście) i zadaje tyle samo obrażeń co katapka - czyniąc to najlepszą według mnie maszyną dla Master Engineer'a.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Bandit
Wałkarz
Posty: 69
Lokalizacja: Karaz-a-Karak chociaż częściej Będzin

Post autor: Bandit »

3. Cannon - zadaje D6 woundów.
Czy mowa o naszym dziale ? Jesli tak to w naszym AB pisze że k3 zadaje, chyba że jakiegoś FAQ-a nie przeczytałem.

EDIT:
Ok nie ważne, już doczytałem że duży inżynier daje k6 na dziale ;], a o to prawdopodobnie Ci chodziło.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

witam
mam do was pytanko (a wlasciwie dwa)

1) na jakiej zasadzie u gornikow dzialaja ladunki wybuchowe?
wiem, ze mozna ich uzyc w reakcji na szarze jako s&s; wiem, ze mozna ich uzyc tylko raz na bitwe ale czy jest tylko jeden taki ladunek na oddzial, czy moze kazdy gornik takowe posiada czy tylko pierwszy szereg? bo to jest wielka roznica czy bedziemy zadawac 1k6 z sila 6 czy moze 5k6 (tylko pierwszy szereg) czy jeszcze wiecej za caly oddzial.

2) w naszym FAQ'u przeczytalem:

Kod: Zaznacz cały

 Q. If a unit of Warriors or Longbeards is
upgraded to Rangers, does the unit
continue to count as part of the ratio
which restricts players to not having more
units of Longbeards than they have
Warriors?
A. Rangers are not Warriors, so an army with
Rangers in it must still include a unit of
Warriors before it can field a unit of
Longbeards. 
w odpowiedzi jest, ze rangersi to nie warki. a jesli zrobimy z longow rangersow to czy caly czas musimy posiadac ten jeden klocek warkow?

/salute
Morsereg
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Ad 1.

Cały oddział ma tylko jeden ładunek, którego może użyć tylko raz, w reakcji S&S. Zadaje wtedy przeciwnikowi k6 trafień z S6, niezależnie ile jest modeli górników w oddziale.

Ad 2.

Wystawiając Dziadków-Strażników nie trzeba wystawiać Wojowników.
Obrazek

dideroo
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 43
Lokalizacja: warszawa

Post autor: dideroo »

Mam pytanie :oops: . kiedy się wystawia górników (nie mam głównego podręcznika)?

Vaxon
Warzywo
Posty: 16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Vaxon »

Na początku swojej fazy rzuca się K6. W pierwszej rundzie górnicy pojawiają się na 4+, a w każdej kolejne ta liczba maleje aż do 2+. Jeśli uda się rzucić odpowiednią liczbę oczek ustawia się górników przy krawędzi (dowolnej) pola bitwy i w tej rundzie mogą wykonać dowolny ruch z wyłączeniem szarży. Jeśli przez cała bitwę nie uda się wyrzucić odpowiedniej liczby oczek górnicy się pogubili i traktowani są jako jednostki zabite.

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

górników możesz wystawić na dwa sposoby:
1. normalnie jak każdą inną jednostkę.
2. nie wystawiasz ich na początku bitwy. Od początku Twojej drugiej tury rzucasz czy górnicy wyjdą. W drugiej turze wychodzą na 4+, w 3 na 3+, w 4 i późniejszych na 2+. Jeśli wyszli to wystawiasz oddział przy dowolnej krawędzi stołu i możesz ruszyć się szalone 3 cale ;)

EDIT: Vaxon pierwszy.
Obrazek

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

@vaxton
- gornicy nie moga wyjsc w pierwszej turze tylko od drugiej moga sie "wykopywac"
- jesli ci sie zgubia i przez cala gre nei wyszli na stol to ci nie sa traktowani jako zabici - przeciwnik nie dolicza pkt. za zgubionych gownikow

@rakso
czemu tylko 3 cale?

i jeszcze jedno - swider parowy - mam polskiego AB i nie znam angielskiego odpowiednika na "swidra" :P - pozwala ci w kazdej turze przerzucic nieudany rzut.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

@rakso
czemu tylko 3 cale?

i jeszcze jedno - swider parowy - mam polskiego AB i nie znam angielskiego odpowiednika na "swidra" :P - pozwala ci w kazdej turze przerzucic nieudany rzut.
3 cale - bo to jest zwykły ruch krasi. A po wyjściu minerzy nie mogą marszować czy szarżować, ale mogą wykonać zwykły ruch.

Świder Parowy (Steam Drill) - pozwala na przerzut kostki na to czy minerzy się pojawią, w każdej turze, w której masz możliwość wykonania takiego rzutu.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Morsereg pisze: i jeszcze jedno - swider parowy - mam polskiego AB i nie znam angielskiego odpowiednika na "swidra" :P - pozwala ci w kazdej turze przerzucic nieudany rzut.
nie tylko nieudany ale każdy :) dzięki temu możemy spróbowac powstrzymać górników przed wyjściem w danej turze (czasem bardziej opłacalne jest by wyszli ture później na przykład) :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Rakso_The_Slayer pisze: nie tylko nieudany ale każdy :) dzięki temu możemy spróbowac powstrzymać górników przed wyjściem w danej turze (czasem bardziej opłacalne jest by wyszli ture później na przykład) :)
Coś mi tu śmierdzi Rakso...

Czy przypadkiem część "may re-roll it's arrival dice each turn until it arrives" nie mówi czego innego? W momencie kiedy rzuciłeś wynik na k6 na którym minerzy wchodzą, oni już weszli i nie możesz już przerzucić. Tak mi się to widzi... (oczywiście mogę się mylić).
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Vaxon
Warzywo
Posty: 16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Vaxon »

Damn, widzę że jednak nie potrafię czytać podręcznika ze zrozumieniem (-:

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Mac pisze:
Rakso_The_Slayer pisze: nie tylko nieudany ale każdy :) dzięki temu możemy spróbowac powstrzymać górników przed wyjściem w danej turze (czasem bardziej opłacalne jest by wyszli ture później na przykład) :)
Coś mi tu śmierdzi Rakso...

Czy przypadkiem część "may re-roll it's arrival dice each turn until it arrives" nie mówi czego innego? W momencie kiedy rzuciłeś wynik na k6 na którym minerzy wchodzą, oni już weszli i nie możesz już przerzucić. Tak mi się to widzi... (oczywiście mogę się mylić).
Cóż... ja i kilka innych osób widzi to inaczej. Dawno temu była o tym dyskusja chyba i wyszło, że można przerzucac KAŻDY test na wyjście. Przynajmniej Supeł i ja tak graliśmy ;)
Gdyby był zapis "may re-roll failed test" to wtedy było by tak jak mówisz.

Oczywiście mogę się mylic ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Arqueek
Chuck Norris
Posty: 380

Post autor: Arqueek »

Mac chyba troszke zle myslisz. "until it arrives" czyli przed ich przybyciem. Nie ma tutaj nic o tym, ze tylko nieudane rzuty mozna przerzucic.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Arqueek pisze:"until it arrives" czyli przed ich przybyciem
No to ja rozumiem...

Tylko, że przedstawiając swoją wersję interpretacji, założyłem, że w momencie kiedy wyrzucisz wystarczająco na D6, żeby minerzy przybyli, to oznacza wtedy teoretycznie, że oni już przybyli i przerzut byłby nie możliwy (bo możesz go robić dopóki nie przyjdą)...

Jednakże, żadna z opinii, tak naprawdę nie wydaje mi się przekonywająca.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

dideroo
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 43
Lokalizacja: warszawa

Post autor: dideroo »

chodziło mi o to kiedy wybieramy skąd wychodzą. sorry źle sprecyzowałem pytanie

Awatar użytkownika
Łukasz_
Chuck Norris
Posty: 544
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Łukasz_ »

Mac pisze:(...)
Tylko, że przedstawiając swoją wersję interpretacji, założyłem, że w momencie kiedy wyrzucisz wystarczająco na D6, żeby minerzy przybyli, to oznacza wtedy teoretycznie, że oni już przybyli i przerzut byłby nie możliwy (bo możesz go robić dopóki nie przyjdą)...
Sory Mac ale ta interpretacja jest trochę dziwna. To tak jakbym nie mógł przerzucić sejwa na BSB, bo przecież on już dostał ranę... :?

Ja osobiście też nie jestem pewien co do rozwiązania z powstrzymywaniem górników dlatego staram się raczej uzgodnić takie kwestwie przed bitwą aby potem nie było niespodzianek i ciśnienia (najgorsze co może się zdażyć podczas bitwy). Jeśli przeciwnik wyraźnie się sprzeciwi to się kłucić nie będę :roll:

kuby
Wałkarz
Posty: 51

Post autor: kuby »

Panowie, jak myślicie.. Dostane jeszcze gdzieś metalowych Longbeardsów?

Awatar użytkownika
Grunaldi
Mudżahedin
Posty: 313
Lokalizacja: Wrocław Castle Town

Post autor: Grunaldi »

W sklepie bardzo ciężko ... musisz trafić akurat tam gdzie jeszcze jacyś się kiszą po magazynach ( mi ostatnio tym sposobem trafili się metalowi minerzy;] ) . Na wallegro dość często się pojawiają jednak cena może odstraszać (chociaż w boxach było ich 5-ciu i kosztowało to ok 70 zł czyli jakieś 14 od Krasia a na wspomnianej stronie licytacje zaczynaj się od 10 dochodząc do 25 zł[za jendego]).Możesz też polować tutaj na BP dział Targowisko . Przeglądaj co jakiś czas napisz iż chętnie odkupisz i w końcu zdobędziesz swój wyśnionych klocek zapitych metalowych dziadów:P.

Awatar użytkownika
Quaki
Falubaz
Posty: 1006
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Quaki »

Wlasnie teraz sa na allegro - mi sie od tego goscia udalo niedawno wylicytowac to samo za 53 zlote wiec tragedii nie ma.. Powodzenia :wink:

Zablokowany