Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka

High Elves

Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello

Zablokowany
Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Re: Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka

Post autor: Asassello »

Relosu pisze:bolce, uranony No AS armatki, klopy. I nagle bieda jak się nie ma warda na 5 chociaż by.
wsadź kolesia do oddziału to będzie miał wada na 2+ przed armatkami. ;)
Ja nawet z wardem 4+ bym go nie puszczał by miał oberwać z armaty lub bolca.
Obrazek

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

4 dziala przed toba i wez tu zyj xD zawsze jedno sie trafi. Jednak wole tego warda miec.

Awatar użytkownika
Gucio
Chuck Norris
Posty: 443

Post autor: Gucio »

Relosu pisze:zasada jest prosta, jezeli oba oddzialy maja ASF to najpierw jest incjatywa, potem kolejnosc szarz, a jak to juz 2 tura walki to GreatWeapony etc, jak dalej wszytsko to samo to rzut koscia.
eh... czyli w sumie HE zawsze walą pierwsze chyba że ktoś inny ma większą inicjatywe i ASFa co jest mało możliwe

ok wielkie dzięki za odpowiedź

Awatar użytkownika
Mortipher
"Nie po to jadę"
Posty: 350
Lokalizacja: Będzin / Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Mortipher »

witam mam kilka pytań
1 klejnot odwagi daje 3 kości do testu liderki (sory za polskie nazwy) i czy jeśli mam przerzut od BSB to działa on na przerzut czy przerzucam juz na 2 kościach? (Jak jest w angielskim ab bo polskie tłumaczenia są często błędne)
2 który czar to pitka?
3 taka sytuacja:
X – DP
O – piechota
U piechota

X
X
X.................................OOOOO
X.................................OOOOO
X......................UUUUU..OOOOO
........................UUUUU..OOOOO
X szarżują w o i jak ich maksymalizować?

proszę opomoc

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

1. Rzucasz 2 razy na 3d6
2. czar numer 6 z domeny shadow(cienia)
3. Robisz takiego wheela, żeby ominąć UUU, rogiem X dotykasz OOO i robisz darmowego wheela XXX(wheela, nie przesuwasz ich w bok). Czyli w tym przypadku na oko będzie walczyć 3 DP.

Awatar użytkownika
Mortipher
"Nie po to jadę"
Posty: 350
Lokalizacja: Będzin / Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Mortipher »

dzieki
ja do tej pory maksymalizowalem wiec walowalem za co przepraszam. Rozumiem ze analogicznie jest w przypadku przeszkód?
a co jak w takim przypadku chce szarżować rydwanem i konnicą? Jedna szarża będzie niewykonalna? (patrz sytuacja przedstawiona wyżej)

Awatar użytkownika
Master of reality
Oszukista
Posty: 833
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Master of reality »

Zależy gdzie stoi rydwan, ale możesz spróbować rydwan dostawić obok U a Dragonów dalej
I sold my soul for rock'n roll

Zwolin
Falubaz
Posty: 1118
Lokalizacja: Podkowa Leśna - Warszawa

Post autor: Zwolin »

Nigdy nie rozgryzłem jakie ma znaczenie moc zaklętego czaru...
Ring of Fury ma powera 3 - ale co to za różnica czy 3 czy 5 jak zawsze wychodzi?
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą

Awatar użytkownika
Zed Zediculus
Mudżahedin
Posty: 259
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Zed Zediculus »

Ma znaczenie przy rozpraszaniu. Bound Spell 3 rozpraszamy gdy wyrzucimy na kości/kościach 3 lub więcej.

Zwolin
Falubaz
Posty: 1118
Lokalizacja: Podkowa Leśna - Warszawa

Post autor: Zwolin »

no to taki bound spell to dupa jest
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

ok daje przykład, masz dajmy na to BoS i 2 magów na 2 lvl, masz na turę mniej więcej 7-9 kości a przeciwnik zazwyczaj 4-5 i jak masz jeszcze bounda którego bd dispellowal z raczej 1 kości, to wtedy zostaje już mu tylko 3-4 kości wiec czarujesz aż milo, a jak nie zostawi to naginasz 2k6 z s4 w jakiś oddział w 24" i uwierz mi to się opłaca.
Wendigo pisze:
Relosu pisze:zasada jest prosta, jeżeli oba oddziały maja ASF to najpierw jest inicjatywa, potem kolejność szarż, a jak to już 2 tura walki to GreatWeapony etc, jak dalej wszystko to samo to rzut kością.
eh... czyli w sumie HE zawsze walą pierwsze chyba że ktoś inny ma większą inicjatywę i ASFa co jest mało możliwe

ok wielkie dzięki za odpowiedź
nie do końca, dragon princeski maja inicjatywy 6, tak samo Phoenix Guardzi, 6 inicjatywy maja Black Guardzi u DE wiec jak maja sztandar z ASF to dupa tylko DP raczej maja szanse szarżować, War Dancers Wood Elfow maja inicjatywy 6 wiec jak wezmą taniec co daje im ASF to tez jesteśmy w czarnej dupie jak nas szarżowali albo my na nich czymś innym niż DP(PG nie liczę bo jaki debil by dal takiemu oddziałowi podejść tak blisko PG z magami...)
Ostatnio zmieniony 6 gru 2009, o 20:09 przez Relosu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zed Zediculus
Mudżahedin
Posty: 259
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Zed Zediculus »

Nie do końca się zgodzę. Bound Spell bierz jak grasz magiczną armią. Wtedy ma on sens - blokuje jedną kość dispella przeciwnika. Jak wystawiasz jednego maga to rzeczywiście nie ma on zbytnio zastosowania.

Relosu mnie ubiegł ;)

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

@Relosu
jak tam na turnieju? napisz rozpe i powiedz co sie najbardziej i najmniej sprawdzilo;]

pozdrawiam

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

rozpa to standard na SD
SD
mag 2lvl seer DS
mag 2lvl silver wand 2xDS
2x archersi
7SM z muzykiem
11 WL z Lion Bannerkiem i FCG
5 DP ellyrion
5 DP BoS
2xbolec
2xorzel
w sumie najmniej sprawdzili sie SM ale to dlatego ze trafialem na armia z sporym strzelaniem(WE na 5x10 lucznikach) A cala reszta, no musze znalesc pkt na Balanca, bo ItP na WL to o wiele lepiej by sie sprawdzalo(zwlaszcza ostatnia bitwa, kiedy Wl uciekli idealnie na 12 cali zeby wyleciec za stol)

Zwolin
Falubaz
Posty: 1118
Lokalizacja: Podkowa Leśna - Warszawa

Post autor: Zwolin »

ostatnio sporo myślałem nad możliwie chamską rozpiską i doszedłem do wniosków które dziwią nawet mnie
jak wiadomo w armii z Arcy z BoH przyjęło się że mamy Nobla jako BSB i caddy'ego albo 2 magów z SS, SW, 3xDps.
czasem pojawia się w armiach obronnych Nobel na Igle z Rever'em

a ja się zastanawiam czy by tego BSB nie zastąpić 3 magiem - rozpiska na turniej gdzie nie ma Erraty

Arcymag [225] 360
4lvl [35]
Book of Hoeth [100]

mag [100] 185
2lvl [35]
Seer [30]
PS [20]

mag [100] 185
2lvl [35]
Sw [10]
Ring of Fury [40]

mag [100] 175
2lvl [35]
Dps. [20]
Dps. [20]

PD. 12+d3(+2)
DD. 7 (+2xDps.)

oczywiście bierzemy BoS

mamy dwa Dps. więc wróg nie jest aż taki groźny i do tego 7 kostek rozproszenia z +1 do dispella więc magią to on nam tu nie pomacha

zacznę od końca:
--mamy caddiego w wersji za +35 pts. Dajemy mu High Lore - jaki czar nam nie wypadnie to dobrze, zawsze coś możemy zamienić w tarcze albo jak wypadnie 3 na BoS to możemy się pokusić o coś na 8+, płomienie bym wywalił bo tym i tak nie poczarujemy - to w końcu caddy i nie do tego chłopak jest - generalnie ma stać i rzucać Drain'y pod koniec własnej tury jak przeciwnik nie ma już za dobrej ochrony, a jak przeciwnik nie ma magii to można coś zawalczyć - mile widziany Vaul
--Seerek jak zawsze do tego samego - przynajmniej u mnie - czyli Kuźnia+blokowanie dział/srebro/ołów lub shadow pitka/Fear/3d6 s1 na coś słabego/ popychaczka
ew. może być jako support dla Arcy jak nam nie wypadnie to co chcemy na książce - np. na armie super zakute 2 magów z Metalem może się przydać; walka ze smokiem jest raczej przegrana bo przeciwnik przede wszystkim beast cover'a będzie dispelował
--Sw... opcji jest kilka. przede wszystkim Fire bo ma aż 2 magiczne pociski i pożogę którą można skosić wszystko
kolejną opcją jest - przy słabej anty-magi przeciwnika - pokusić się o zatrzymanie kawalerii/smoka jeśli się wylosuje
na dedlaki/chaos bierzemy Light bo jak nie uzdrowienie to IoP i silne czary ofensywne - Imo to po Fire najlepsza opcja
--Pan z Książką... Ehhh... ja bym mu dał Heaven ale w przypadku konserw trzeba (?) mu dać Metal a na lizaki shadow i modlić się o pittkę. generalnie dajemy mu to co na konkretną armię jest najlepsze albo to co uważamy że się w tym biznesie będzie dobrze sprzedawało - nie ma to jak piorunki na IF w Bloodka albo mordercze światło na lorda wampirów a ew. do pomocy ma maga od Sera

układ magicznych przedmiotów jest dość jasny.
Mamy obowiązkowe dwa Dps.
PS w kluczowej turze na magu ze strategicznymi czarami może się okazać bezcenne
Ring of Fury na cięcie w budżecie wroga:
-na początku żeby inne czary miały większą szanse wejścia
-po Drain'ie żeby coś zkosić
-przed Drain'em żeby go ułatwić
-żeby zniszczyć ostatnie Dps. przeciwnika

jeszcze nigdy tym nie grałem ale podstawowe założenia się sprawdzały - raz złapałem smoka na Cover'a i zlikwidowałem oddział który go zasłaniał z pożogi
na stół popłynęły strugami łzy z oczu przeciwnika który zaobaczył moje 4 Bolty idealnie wycelowane w smoka...

co wy o tym myślicie?
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

taka magia była standardem zanim BP+r nastało, a ze BP+r króluje już wszędzie to nie ma co robić rozpy bez niego.

Zwolin
Falubaz
Posty: 1118
Lokalizacja: Podkowa Leśna - Warszawa

Post autor: Zwolin »

no to nawet opcja z 2 magami, BSB i BoH jest zdaje się zakazana
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą

Rabsp
Masakrator
Posty: 2445
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rabsp »

takie zycie :D
dlatego wszyscy na magii graja albo BoH/caddy/BSB albo Arcy(bez BoH)/Mag(1-2)/BSB. <- i tu jesli mamy 2 magow + arcy, nie trzeba dawac BoS, bo mamy najczesciej ten limit uzyskany.

Zwolin
Falubaz
Posty: 1118
Lokalizacja: Podkowa Leśna - Warszawa

Post autor: Zwolin »

a gdzieś czytałem zę większość turniejów już bez erraty jest
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Zwolin pisze:a gdzieś czytałem zę większość turniejów już bez erraty jest
chyba chłopaki z Bielska-Białej (czy jak to się pisze...) nie korzystają z BP, poza tym to nie słyszałem o turniejach limited czy tez open.

Przejrzyj dział turniejów a zobaczysz jak się obecnie gra.
Obrazek

Zablokowany