Pytanie o możliwość strzelania do jednostek zajętych walką.

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Brygu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 172

Pytanie o możliwość strzelania do jednostek zajętych walką.

Post autor: Brygu »

Witam. Z góry przepraszam jeśli pytanie już się gdzieś pojawilo.
Podczas dywagacji na temat strzelania i machin, pojawil sie problem, czy mozna strzelać z dziala do jednostki ktora zajeta jest walka wrecz? Wydaje mi sie ze nie, jedyna opcja jest taka ze trafi sie akurat w lini prostej wroga jednostka, ktora nie jest zajeta walka, a kula przeleci dalej trafiajac w jednostke ktora juz walczy. To samo tyczy sie katapulty, ktorej strzal moze zniesc na jednostke walczaca.

Z drugiej jednak strony w podreczniku jest napisane ze wybierasz konkretny model w ktory celujesz. W przypadku balisty, zapisane jest ze stosujesz zwykle zasady strzelania, zas przy dziale wlasnie ten konkretny model.

Jak to wiec jest? Mozna strzelac bezposrednio z dziala/katapulty w model zajety walka? Czy tylko wlasnie przypadkowo?

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Tylko przypadkowo - jeśli scatterką Ci zleci, lub artyleryjką w odbijaniu kula armatnia za daleko poleci.

I jeśli się tak zdarzy, to musisz rozlosować, pomiędzy obie strony walczące, wszystkie uderzenia (nie patrzysz przez jakie modele leci kula, czy na jakich modelach ląduje template - patrzysz tylko ile modeli jest trafionych i rozlosowujesz, rzutami kostki, ile modeli twoich i ile przeciwnika zostaje trafionych)
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Mac, a gdzie masz tak zapisane(nie mam ze soba RB)? w co trafia template w to trafia dzialo. To co ty mowisz to Skavenska zasada.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Mój błąd - źle doczytałem w głównym podręczniku...

Trafienia mogą być tylko przypadkowe - i to co przykrywa template, to obrywa obrażeniami...
Ostatnio zmieniony 6 gru 2009, o 14:48 przez Mac, łącznie zmieniany 1 raz.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Janiszek
Masakrator
Posty: 2032

Post autor: Janiszek »

Nie no sorry, ale jak strzelasz w jednostkę A z cannona i linia leci również po jednostce B która jest w CC i uda ci się dotrulac do jednostki B, to dostają modele zachaczone, a nie na 4+. Mac przytoczył zasade Skavenów.

ODPOWIEDZ