Zapytania o zielone zasady
Moderator: Kołata
Re: Zapytania o zielone zasady
Jestem ciekaw czy znajomy grający orkami na nocne mnie zwałował, czy amulet daje regenerację.
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
No trzanął mi wałaka jakich mało
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
Tłumaczenie: FLIGHTSzemkel pisze:green pisze:za to napisał ze Amulet of Protectyness daje możliwość POŻYCZENIA ochrony jeżeli jest lepsza od naszej ale tego nie uznajemy.Czy to ma oznaczać, że model spanikowany przez piszczałki do ucieczki używa lotu? Pointerpretujmy coś jeszcze!THE PIPES OF DOOM pisze: ...when played can put cavalary to flight in a desperate attempt to escape...
Nigdy nie widziałem jeszcze, żeby ktoś interpretował opis broni napisany kursywą.
M LOT; M ODLOT; N ULATYWANIE; N ODFRUNIĘCIE; N PRZEFRUNIĘCIE; N FRUWANIE; M PRZELOT; M WZLOT; M WYLOT; M ZLOT; F ESKADRA; F KONDYGNACJA DOMU; M PRZECIĄG; F UCIECZKA; N PIERZCHANIE; N PIERZCHNIĘCIE; N UCIEKANIE; F ROZSYPKA; N ZBIEGOSTWO
Może twórca zasad nie chciał użyć 2 razy słowa "escape" w jednym zdaniu ? Znajdź coś innego.
Nie musisz mi udowadniać jak się to powinno tłumaczyć. To, że piszę głupotę nie oznacza, że jestem głupi. Jeśli nie zrozumiałeś, że mój post miał być głupi, żeby być złośliwym, to będę kontynuował.
A może chciał użyć słowa lot? Morze (podpowiadam to gra słów -> może i morze) jest szerokie i głębokie w sam raz żeby sie w nim utopić. To co wiem na pewno to, że kursywą nad zasadami działania broni umieszcza się opis.green pisze: Tłumaczenie: FLIGHT
M LOT; M ODLOT; N ULATYWANIE; N ODFRUNIĘCIE; N PRZEFRUNIĘCIE; N FRUWANIE; M PRZELOT; M WZLOT; M WYLOT; M ZLOT; F ESKADRA; F KONDYGNACJA DOMU; M PRZECIĄG; F UCIECZKA; N PIERZCHANIE; N PIERZCHNIĘCIE; N UCIEKANIE; F ROZSYPKA; N ZBIEGOSTWO
Może twórca zasad nie chciał użyć 2 razy słowa "escape" w jednym zdaniu ? Znajdź coś innego.
To oczywista oczywistośćSzemkel pisze:To, że piszę głupotę nie oznacza, że jestem głupi.
Dziękuje teraz wszystko jest dla mnie jasne. Otwarłeś mi oczy na pewne sprawy.Szemkel pisze:Jeśli nie zrozumiałeś, że mój post miał być głupi, żeby być złośliwym, to będę kontynuował.[
Gra słów może i morze ... utopić ... hmmm rozumiem i zapamiętam dzięki.Szemkel pisze: A może chciał użyć słowa lot? Morze (podpowiadam to gra słów -> może i morze) jest szerokie i głębokie w sam raz żeby sie w nim utopić. To co wiem na pewno to, że kursywą nad zasadami działania broni umieszcza się opis.
1 na animozje jak coś wal na PM.
Amulet of protectyness daje nam taki sam armour i ward save jak model który zadaje nam rane. Jak to jest w przypadku modeli wieloczęściowych? Walcząc ze kolesiem puszką na smoku możemy wybrać której części modelu statystyki kradniemy czy losujemy?
EDIT: Czy to, że BSB nie może wziąść mapy to błąd Armybuildera czy gdzieś taka zasada się pojawiła ?
EDIT2: Czy Horn of Ugrok obniża Ld jednostkom stubborn zdającym break test?
EDIT: Czy to, że BSB nie może wziąść mapy to błąd Armybuildera czy gdzieś taka zasada się pojawiła ?
EDIT2: Czy Horn of Ugrok obniża Ld jednostkom stubborn zdającym break test?
Ludzie opis przedmiotu mówi jasno masz taki SV i Ward jak model raniący, nic nie wybierasz. Rani Cię smok masz SV/WARD smoka, rani Cię jeździec masz Sv/WARD jeźdźca. Należy uważnie czytać opisy przedmiotówDeather pisze:Amulet of protectyness daje nam taki sam armour i ward save jak model który zadaje nam rane. Jak to jest w przypadku modeli wieloczęściowych? Walcząc ze kolesiem puszką na smoku możemy wybrać której części modelu statystyki kradniemy czy losujemy?
EDIT: Czy to, że BSB nie może wziąść mapy to błąd Armybuildera czy gdzieś taka zasada się pojawiła ?
EDIT2: Czy Horn of Ugrok obniża Ld jednostkom stubborn zdającym break test?
BSB może używać mapę, jeśli masz wątpliwości ściągnij najnowszego AB i tam możesz przetestować wszystkie ustawienia.
Zgodnie z zasadami Ld stubborn nie jest tylko modyfikowane przez wyniki walki więc Horn of Urgok jak najbardziej modyfikuje Ld takiej jednostki.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
O wielki znawcze zasad wybacz moją umysałową ułomność jednak w przypadku ridden monstrów mamy do czynienia z JEDNYM modelem, który ma DWIE RÓŻNE statystyki. Zaś podręcznikowy opis(który mówi o kradnięci statystki modelu, ale nie porusza kwestii której, jeśli dany model jest wieloczęściowy) nie rozstrzyga tej kwestii. Wybacz o wielki ale sprawa taka oczywista wcale nie jest. Czekam teraz na opinie kogoś kto dostrzega różnicę między dwoma różnymi modelami a dwoma różnymi częściami tego samego modelu.katerek pisze:Ludzie opis przedmiotu mówi jasno masz taki SV i Ward jak model raniący, nic nie wybierasz. Rani Cię smok masz SV/WARD smoka, rani Cię jeździec masz Sv/WARD jeźdźca. Należy uważnie czytać opisy przedmiotów
Te same zasady zawierają również:katerek pisze:Zgodnie z zasadami Ld stubborn nie jest tylko modyfikowane przez wyniki walki więc Horn of Urgok jak najbardziej modyfikuje Ld takiej jednostki.
Po raz kolejny Twoja interpretacja nie jest "oczywista" i nawet jeśli prawdziwa to wciąż jest niejednoznaczna kwestia podlegająca dyskusji.Rulebook str. 53 pisze:During a break test, Stubborn units use the Leadership value on their profile
Wybacz o wielki znawco zasad, ale na niewiele się w dyskusji przydałeś
Urgok obniża wszystkim jednostkom wroga na mapie. Stubborn wtedy był by zdawany normalnie -1 LD.
To jakby zaniżenie statystyk, sieci zaniżają siłę, to liderkę, więc to strata 1 punktu LD dla jednostki ze stubborn. Tak to widzę.
To jakby zaniżenie statystyk, sieci zaniżają siłę, to liderkę, więc to strata 1 punktu LD dla jednostki ze stubborn. Tak to widzę.
"Kobieta powinna być na tyle wykształcona, żeby przyciągnąć głupich mężczyzn i na tyle wulgarna, by kusić inteligentnych"
Czy kombinacją Ugork + pipy zagłady była grywalna(nie na jednym herosie)
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
Amulet
mozna wziasc save i ward modelu ktory zranil. jak juz ktos napisal- smok+jezdziec to 1 model. wiec rani smocurek a bierzemy save od opancerzonego kolesia u gory.
Horn obnizy Ld...wiec i stubborn bedzie na obnizonm Ld.
Horn+pipes probowalem grac na poczatku edcji. slabawo juz wtedy dzialalo. (gl z powodu drogiego horna i jego lipnego czasu trwania)
teraz polowa armii na odp na psychologie. reszta celow ma 8-10 ld i zadnych gwarancji iz ta panika wyrzuci za stol.
IMO na turniej do doopy wybor (sa lepsze). na gre "z konkretnym przeciwnikiem "moze miec jeszcze jakis sens"
mozna wziasc save i ward modelu ktory zranil. jak juz ktos napisal- smok+jezdziec to 1 model. wiec rani smocurek a bierzemy save od opancerzonego kolesia u gory.
Horn obnizy Ld...wiec i stubborn bedzie na obnizonm Ld.
Horn+pipes probowalem grac na poczatku edcji. slabawo juz wtedy dzialalo. (gl z powodu drogiego horna i jego lipnego czasu trwania)
teraz polowa armii na odp na psychologie. reszta celow ma 8-10 ld i zadnych gwarancji iz ta panika wyrzuci za stol.
IMO na turniej do doopy wybor (sa lepsze). na gre "z konkretnym przeciwnikiem "moze miec jeszcze jakis sens"
Kolego Deather nie masz co ironizować, bo w tym przypadku wybitnie Ci nie poszło.
Co do kwestii Smok+Jeździec (model wieloczęściowy) nadal upierałbym się przy tym że bierzemy save/ward od smoka i jeźdźca oddzielnie dlatego że :
1. Owszem monster&character jest traktowany jako pojedynczy model, ale ponieważ "wierzchowiec" ma więcej niż 1 wound w statystyce (oraz można oddzielnie atakować wierzchowca i jeźdźca) nie obowiązują go te same zasady co pojedynczych modeli (np. kawaleria). Częściowo traktuje o tym m470856_Warhammer_FAQ_2008-02_Edition
2. Ponad to w opisie amuletu nie ma nic powiedziane że się wybiera sv lepszy czy gorszy tylko jasno jest powiedziane że ma się dokładnie taki jak model raniący, a w przypadku smoka i jeźdźca mamy sv smoka i jeźdźca, więc przeciwnik może się zbuntować jakim prawem wybierasz lepszego save a nie gorszego skoro to nadal jest save tego samego modelu.
3. Ponad to sprawa jeszcze bardziej komplikuje się (rozpatrując amulet zgodnie z interpretacją szanownych przedmówców ) w przypadku "pojedynczych modeli" typu rydwan ( gdzie mamy kilka różnych modeli na jednej podstawce), a o Stegadonie lizaków nie wspomnę.
Co do kwestii Smok+Jeździec (model wieloczęściowy) nadal upierałbym się przy tym że bierzemy save/ward od smoka i jeźdźca oddzielnie dlatego że :
1. Owszem monster&character jest traktowany jako pojedynczy model, ale ponieważ "wierzchowiec" ma więcej niż 1 wound w statystyce (oraz można oddzielnie atakować wierzchowca i jeźdźca) nie obowiązują go te same zasady co pojedynczych modeli (np. kawaleria). Częściowo traktuje o tym m470856_Warhammer_FAQ_2008-02_Edition
2. Ponad to w opisie amuletu nie ma nic powiedziane że się wybiera sv lepszy czy gorszy tylko jasno jest powiedziane że ma się dokładnie taki jak model raniący, a w przypadku smoka i jeźdźca mamy sv smoka i jeźdźca, więc przeciwnik może się zbuntować jakim prawem wybierasz lepszego save a nie gorszego skoro to nadal jest save tego samego modelu.
3. Ponad to sprawa jeszcze bardziej komplikuje się (rozpatrując amulet zgodnie z interpretacją szanownych przedmówców ) w przypadku "pojedynczych modeli" typu rydwan ( gdzie mamy kilka różnych modeli na jednej podstawce), a o Stegadonie lizaków nie wspomnę.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
Niestety nie mówi jasno i stąd moja ironia. Czy istnieje jakakolwiek zasada, która to precyzuje, bo jeśli nie to racja jest po stronie "wybierania". Skoro latarke można odpalić na nowo to niby czemu nie miałbym korzystać z lepszego bonusu(analogicznie do inicjatywy jeźdźca w testach głupoty)katerek pisze:Ludzie opis przedmiotu mówi jasno masz taki SV i Ward jak model raniący
wykladnia jest bardzo jasna
smok+jezdziec= 1 model. z tego powodu itemy majace target modelu musza jednak rozlosowywac w co sie trafia (np itti ring) chyba ze maja jeszcze jakies specjalne dopiski (jak np mork wantz ya). to bylo w FAQ GW. stad dziura z shadowa przestala byc taka efektowna ( pokrywasz smoka a biezesz I jezdzca)
skoro model cie rani masz prawo wziasc AS/ward od tego modelu. w tym wypadku mozesz sobie wybrac czy to scaly skin smoka czy tez zbroja jezdzca. wg zasad mozesz miec nawet 2-3 wardy...ale rzucasz z zalozenia tego korzystniejszego. tutaj masz tylko ograniczenie ze muszisz wziasc modelu ktory cie zranil,nie masz opcji skorzystania z lepszego save wlasnego.
w przypadku rydwany bez "herosa" jest to banal-> masz AS takiego jaki jest wpisany w tabelce przy rydwanie.
tak samo stegadon
tak samo S&S inzyniera z czolgu etc,etc.
smok+jezdziec= 1 model. z tego powodu itemy majace target modelu musza jednak rozlosowywac w co sie trafia (np itti ring) chyba ze maja jeszcze jakies specjalne dopiski (jak np mork wantz ya). to bylo w FAQ GW. stad dziura z shadowa przestala byc taka efektowna ( pokrywasz smoka a biezesz I jezdzca)
skoro model cie rani masz prawo wziasc AS/ward od tego modelu. w tym wypadku mozesz sobie wybrac czy to scaly skin smoka czy tez zbroja jezdzca. wg zasad mozesz miec nawet 2-3 wardy...ale rzucasz z zalozenia tego korzystniejszego. tutaj masz tylko ograniczenie ze muszisz wziasc modelu ktory cie zranil,nie masz opcji skorzystania z lepszego save wlasnego.
w przypadku rydwany bez "herosa" jest to banal-> masz AS takiego jaki jest wpisany w tabelce przy rydwanie.
tak samo stegadon
tak samo S&S inzyniera z czolgu etc,etc.
Szczerze powiedziawszy, jakbym nie przeczytał tej wymiany zdań to nigdy nie zastanawiałbym się nawet nad problemem, którego AS mam wykorzystać w tym przypadku.
Uważam że najlogiczniej jest używać AS "monstera" w przypadku obrony przed jego atakami i AS jeźdźca w przypadku ataków jeźdźca. Jeśli coś jest niedopowiedziane to trzeba się zastanowić nad najrozsądniejszym rozwiązaniem a nie szukaniem na siłę "luk w zasadach".
Patrząc od tej strony, równie dobrze moglibyśmy wylosować.
To oczywiście moje zdanie, wiem jednak że znalazłoby się wielu, którzy wymyśliliby "ciekawsze" opcje (dlaczego np. nie zsumować AS jeźdźca i smoka hehe).
Uważam że najlogiczniej jest używać AS "monstera" w przypadku obrony przed jego atakami i AS jeźdźca w przypadku ataków jeźdźca. Jeśli coś jest niedopowiedziane to trzeba się zastanowić nad najrozsądniejszym rozwiązaniem a nie szukaniem na siłę "luk w zasadach".
.Deather pisze:Czy istnieje jakakolwiek zasada, która to precyzuje, bo jeśli nie to racja jest po stronie "wybierania".
Patrząc od tej strony, równie dobrze moglibyśmy wylosować.
To oczywiście moje zdanie, wiem jednak że znalazłoby się wielu, którzy wymyśliliby "ciekawsze" opcje (dlaczego np. nie zsumować AS jeźdźca i smoka hehe).