O&G a WoCH

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
gerwaz26
Chuck Norris
Posty: 388
Lokalizacja: XIII Kohorta - Wrocław

O&G a WoCH

Post autor: gerwaz26 »

Witam nie znalazlem nigdzie takiego watku wiec zakladam. Jesli sie myle to prosze o usuniecie.

Zasadniczo chodzi mi o to by uzyskac troszku odpowiedzi jak grac by nie zostac zamasakrowanym przez armie WoCH. Moje dotychczasowe doswiadczenia to same masakry na rzecz przeciwnika wiec prosze o jakiegos suporta, porady itp. Probowalem roznych strategii i jak narazie najlepsze efekty daja maszynki + stadko fanoli ale to nie jest to o co mi chodzi (w koncu 100 pkt ponad duze zwyciestwo to i tak przegrana :/). Wiec prosilbym o wypowiedzenie sie bardziej doswiadczonych graczy bym mogl czegos sie nauczyc :P

Pozdrawiam.
Obrazek

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Podstawą na wszystkie armie są maszynki. Tak samo w przypadku WoCH. Nie da się stworzyć idealnej recepty. Wg. mojej opinii to jest mniej więcej tak.

1. Rare -> ja najbardziej lubię wystawiać doom divera, wiem, że celowanie na oko może trochę przerażać, ale DD to zajebista maszyna, zwłaszcza na wszelkiego rodzaju konserwy. Gigant i pump wagon odpada. W tej edycji są nie grywalne. Ten pierwszy sprawdza mi się tylko na wampiry, a i tak trzeba sie napocić. Ostatni rare trole to kwestia dyskusyjna. Na pewno odpada ich ulepszanie. Są wtedy o 50% droższe i wcale nie dostają dużego boosta. Same w sobie ładnie zdejmuja kawalerię. Są za to trzy ale. 1. Potrzebują niańki. 2. Raczej powinny miec tez BsB. 3. Jak przeciwnik ma fire ataki staja sie najczęściej freefragiem. Kolejny grywalny rare to mengile (ale na WoCH z nimi ciężko, bo to nie próje konserw).

2. Special -> Maszynki Maszynki Maszynki!!!!! Wsio zależy od rozpy i jej założeń, ale to jest jedna z niewielu rzeczy, które naprawde działaja w tej armi. Ja wychodzę zazwyczaj z założenia. 2xChukka na duże cele + klopy. Jeden slot warto przeznaczyć na jakiś oddziałek. Hoppersi (podobno ofens). Herd (defens). SBB (ofens-> tylko trzeba pilnować, ja zazwyczaj stawiam SBB big unów i mniejszych jeśli tym gram). Dobór ostatniego zależy od tego co chcesz osiągnąć rozpą.

3. Core -> to co mi się tu sprawdza to 30xNG +FCG +siatki +1-2 fanatyki (pomysł by quas). Fanol zdejmie Ci śmiecia, a jak masz takie dwa klocki w jednym czarnego warbossa, w drugim BSB (ja tak ostatnio gram i testuje) to towarzystwo ładnie stoi i czeka na jakąś pomocną kontrę. Przydaje się mieć 1(małe pkt.)-2(duże) oddziałki orkowych łuczników, 2-3 fasty, moż ejakieś snoty, 3. oddział NG do supportu. Do kontry użyteczni są savage. Fajny oddział to 15xSavage'uns +muzyk+ włócznie. Ewentualnie 10x zwykłe savage z 2xhw/łuki (to ostatnie to oddział z itp do trzymania magów, który może przegonic fatsa). Tylko jak wystawiasz savage to najlepiej snoty do blokowania szarży.

4. Hero: dla mnie wersje
małe pkt. BOBB (gen) NGsham/BSB(mork spirit), NGsham,
duże pkt. tu juz bardzo zależy od rozpy,

Awatar użytkownika
EvilOne
Wałkarz
Posty: 69

Post autor: EvilOne »

Nie tu zbyt wielkiego wyboru
Rare dwa doomdivery
Spece osiem czak(statystycznie trafia 2,4 strzałów)
Core cztery klocki goblinów z trzema fanolami(mają ich wypuścić i zginąć)
dwa "elitarne" klocki nocnych goblinów po trzydzieści sztuk
dwa fasty do wbijania się na bok
Hierosy: szaman, szaman , duża szef czarnych orków i wielka szaman
W tej armii dobre są tylko maszynki i magia reszta to plew jakich mało
Dużo dużo dużo dużo dużo szczęcia

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

EvilOne pisze:Nie tu zbyt wielkiego wyboru
Rare dwa doomdivery
Spece osiem czak(statystycznie trafia 2,4 strzałów)
Core cztery klocki goblinów z trzema fanolami(mają ich wypuścić i zginąć)
dwa "elitarne" klocki nocnych goblinów po trzydzieści sztuk
dwa fasty do wbijania się na bok
Hierosy: szaman, szaman , duża szef czarnych orków i wielka szaman
W tej armii dobre są tylko maszynki i magia reszta to plew jakich mało
Dużo dużo dużo dużo dużo szczęcia
Dwa pytania. Czym chcesz się odgryźć? Tylko nie mów, że tą elitą NG. :shock: Czy naprawde jesteś przekonany, że 8 chukk czyni cuda i mur fanoli? Bo dla mnie tak złożona armia to freefrag. Co z tego, że masz mur fanoli skoro wystarczy:
1. Wykorzystac pieski po 35 pkt, żeby ich wyciągnąć i czekać, aż sami Cię spanikują.
2. Dojechać (co przy osłonie fastów nie jest trudne).
3. Panikować 8 LD to nie cuda.

Awatar użytkownika
EvilOne
Wałkarz
Posty: 69

Post autor: EvilOne »

A więc czym możemy się wgryść np. w jeźdźców chaosu, tylko nie mów że orkami. Piesy zanim dojdą do fanoli mają zostać zjedzone przez magię i wilki.

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

EvilOne pisze:A więc czym możemy się wgryść np. w jeźdźców chaosu, tylko nie mów że orkami. Piesy zanim dojdą do fanoli mają zostać zjedzone przez magię i wilki.
A ja właśnie ostatnio grałem bitwę z WoCH i kawę z frenzy zmasakrowałem im klockiem Orkowych Big'unsów (Czopka + Tarcza) do tego w drugiej rundzie walki od boku rydwanik orkowy wjechał w nich i było po ptakach.

Jak już ktoś wcześniej wspomniał oddział Savage Big'Uns z dodatkową bronią to jest też niezły zestaw w każdy po 3 ataki i w pierwszej rundzie z siłą 5.
Herosik na dziku z +1A i killing blowem w regimencie też swoje robi.

A ogólnie to DD/Spear Chukka są idealne na nich "no armour save" to jest to.
Tak samo Trolle ale niestety zajmują slot rare więc trzeba wystawić ich najlepiej z 4 żeby się opłacało no i koniecznie niańkę im dać.
Łuki na armię WoCH to maksymalna poracha jedynie co to można do marudersów sobie postrzelać bo przy sile 3 praktycznie wszystko sejwują.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

ciekawe czy to brak wyobrazni czy glupota?

1)savage big uns z 2 bronmi moze miec i 5 atakow. jak chaosowa kawaleria wpadnie to pierwszy szereg bedzie skoszony. lepsza opcja jest wlocznia.
2)maszynami/magia musisz zmniejszyc liczebnosc wroga-> potem masz szanse przepychania przeciwnika CR.
3)fanatycy dobrze jak wyeliminuja jednostki wsparcia wroga. jak uda ci sie wprowadzic fanatka na glown oddzial tez jest ok. ale nie nalezy nastawiac sie ze fanatc zrobia mega spustoszenie w szeregach wroga bo to pierwszy krok do wtopy. to tylko potencjalny bonus.
4)hoppersi to niestety juz relikt. duzo bardziej oplaca sie zainwestowac w herda (stabiln ruch,kop w walce taki sam,troche CR, no i na pewno zatrzmia wroga w miejscu. wybuch milym dodatkiem)

Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

Post autor: Deather »

katerek pisze:Herosik na dziku z +1A i killing blowem w regimencie też swoje robi.
a to ciekawe ...a jakim cudem on ma +1A i killing blow? savage biguns z buta nie mogą brać magicznej szmaty więc jestem ciekaw.

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Deather pisze:a to ciekawe ...a jakim cudem on ma +1A i killing blow?
Choćby shaga'sa lub borni + 1A.
quas pisze:1)savage big uns z 2 bronmi moze miec i 5 atakow. jak chaosowa kawaleria wpadnie to pierwszy szereg bedzie skoszony. lepsza opcja jest wlocznia.
Moim zdaniem oni najlapiej nadają się do rekontry.

Mi na woch przydaje się 1 katapa zawsze. Można walić d biedy po jeźdzcach i jest czym dowalić helence.
EvilOne pisze:A więc czym możemy się wgryść np. w jeźdźców chaosu, tylko nie mów że orkami. Piesy zanim dojdą do fanoli mają zostać zjedzone przez magię i wilki.
Gobosy są wg mnie do ustania. Hero dużo im daje, ale tez cudów nie ma. Mają to dobre słowo. Tak samo jak orki mają masakrowac wrogów.

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

Właściwie to jakby pozbyć się wrogich fastów wyciągajacyh naszych cennych fanoli i przeciwk przetem by nie spanikował nocników helką i magią, oraz byłby na tyle głupi by bez wyciągnięcia fanoli wbić się w oddział nocników to rzeczywiście ta tatyka miała by jakiś sens.

Ja na wocha zawsze wystawiam dużo magii, nasz walczący bohater ma gorszego AS od ich maga więc inwestowanie w kombatowych bohaterów średnio się sprawdza. Poza tym magia tej armii jest przerażająca i bez dobrej magicznej ochrony orki mają przekichane, więc trzeba wystawić tylu magów ile się da.
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

1. akapit likaona świetnie oddaje to co myślę o tej taktyce. Zarówno w treści jak i w formie.

Co do magii to z tym zaplaczem antmagicznym to bez przesady. Zawsze coś wleci. Trzeba tylko pilnować co.

Awatar użytkownika
Guter
Mudżahedin
Posty: 245

Post autor: Guter »

Na herosa na juggerze najlepiej wystawić goblin bossa za 64pkt (GW, talizman of protectyness), w oddziale z siatkami. Wiele dziad wytrzyma, a i odgryźć się potrafi :D

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Na herosa na juggerze najlepiej wystawić coś innego bo szkoda slota.

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

myśle o rozpisce na 27 fanatyków na magii, ciekawe jakby się sprawdziła(wybiła by moją armię jak i wrogą w sumie na remis czyli dla O&G na plus) :lol2:. Jakby trzasnąć czar Łaa!(wszystkie jednostki lecą 2k6 w stronę najbliższego widocznego wroga(fanatyki widzą dookoła)) po ich wypuszczeniu stół stałby się czysty. Oczywiście magowie na widlkach i świaniach by mogli oni swobodnie spiepszyć od kohorty fanatyków.
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Jeden strzał z Heleny i by ci cała ta NG kohorta pouciekała za stół.

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

Wszystkie nie spanikują, na oko cztery oddziały goblinów zostaną zniszczone, ale reszta dojdzie i wypuści fanatyków, a wtedy czas uciekać.
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

LIKAON:

27 fanatyków = 9 oddziałów goblinów -> 5x2cmx9=36' goblina w formacji 5*4 + 7 cali odstępu ->43'

1. Zmieść to na stole swobodnie.
2. Omiń w drodze lasy, murki, domki, obeliski...
3. Zastanów się co się stanie kiedy zobaczysz fasta.
4. Zastanów się czy trudno wywołac panikę wśród NG.
5.1 Zastanów się co będzie jak zaczniesz zdawac panikę na 5 LD (no dobra & jak generałem będzie ork szam, w kóncu grasz na full magii więc 7 to maks co wyciągniesz)
5.2 Tylko zanim odburkniesz to policz.
6. Policz ilu fanatyków statystycznie nie doleci. Ilu statystycznie wyrzuci dubel.

7. najważniejsze - POMYŚL!

Awatar użytkownika
gerwaz26
Chuck Norris
Posty: 388
Lokalizacja: XIII Kohorta - Wrocław

Post autor: gerwaz26 »

Co powiecie na taka rozpe :
Orc Great Shaman 390 Pts
General; Magic Level 4; Choppa
Waaagh! Paint
Warboss Um's Best Big Boss At
Horn of Ugrok
Boar Chariot
Black Orc Big Boss 155 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
War Banner
Boar
Orc Shaman @ 150 Pts
Magic Level 2; Choppa
Dispel Scrollx2
Night Goblin Shaman 135 Pts
Magic Level 2;
Pipes of Doom, Talisman of Protection
2x30 Night Goblins 212 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician
3 Fanatic
24 Black Orcs 438 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Morks Spirit Totem, Black Orc Boss
2x Spear Chukka 40 Pts
Bully
2x5 Goblin Spider Riders 65 Pts
Spear; Shield
2x1 Doom Diver
2x9 Squig Herd 90 Pts

Obecnie kupmel z ktorym gram testuje Kawe WoCha wiec nastawiam sie na nich typowo. Biorac jego zamilowanie do magii Tzeentcha wiem tez za na pewno bedzie tam co najmniej 2 magusow wiec dlatego wstawiam BO ze Sztandarem(wieksza szansa przezycia niz SOB'U lub zwykli OB'U). Herdersow chce wykorzystac jako male miny na polu walki i zrobic to tak aby zmaksymalizowac straty w jego armii. Nocniki maja sie kitrac gdzies z tylu lub za jakim laskiem coby weszly fanole i jakas szarza z boczku, pajaki beda siedziec w lasku czekajac na dobra pore do walki. A maszynki lupac z daleka razem z magami kitrajac sie na jakiejs gorce. Wiem troche to naciagane ale warto sprobowac :P Prosze o opinie i porady co by tu jeszcze z... epsuc :P
Obrazek

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

3. Zastanów się co się stanie kiedy zobaczysz fasta.
Już widzę 5 konnych Slaaneshytów wyciągających 15 fanatyków.. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Occ pisze:
3. Zastanów się co się stanie kiedy zobaczysz fasta.
Już widzę 5 konnych Slaaneshytów wyciągających 15 fanatyków.. :mrgreen:
Sięgaj tam gdzie wzrok nie sięga!!!!!

Wysil swoje zmysły i ujrzyj 2x5 konnych Slaaneshytów i jeszcze jakiś smieć. A zaprawdę powiadam Ci, wróg będzie tylko czekał aż 27 fanatyków wytłucze wszystkie gobliny na stole.

Rozpa kiepawa.
1. Horn of urgrok do duszy.
2. Lord na rydwanie do duszy. Lepsza świnia szybciej będzie uciekał.
3. Pipes of doom średnioo się nadaje do czegokolwiek, bo jęsli mnie pamięć nie myli WOCH ma przeżuty praktycznie wszędzie.
4. Talisman of protection. Na ...?!?!?!
5. Black orki to tylko dostaną szarżę i dadzą nogę, że uch. Poza tym mega drodzy i małe możliwości.
6. Na takie herdy to mi by szkoda slota było.
7. Rozpa jest mało czytelna. Używaj enterów między jednostkami.

Na warunki koleżeńskie można grać, na tórniej bym sie nie wychylał.

ODPOWIEDZ