Armia arabii - żywa lub nie ;)

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Armia arabii - żywa lub nie ;)

Post autor: Rasti »

A więc tak. Ostatnio natchnęło mnie na rozmyślania na temat jakiejś ciekawej armii. Póki co zbieram moich DE, ale czasami lubię sobie porozmyślać o przyszłości 8)
Mam ogólną zajawkę na Arabię. Przegrzebałem forum i znalazłem ich armybooka. No ale tak, nie chcę grać na fanowskim wytworze(po co wchodzić z konflikty). To pomyślałem, o podpięciu ich pod jakąś armię, tylko jaką? Za wielkiego obeznania nie mam. Jednostki opierałbym o historię lub o ten armybook(jeśli macie jeszcze jakieś info na ich temat np z WFRP 1 czy 2 edycji, dajcie mi znać ;)).

Jest jeszcze opcja druga - wampiry w Arabii, webrujące coraz to kolejne pionki na tamtych ziemiach :> Lecz czy to nie bd zbyt "dziwne"(wampir w Arabii, wtf?)? Moim zdaniem - czemu nie. Wtedy Powstały by legiony w oparciu o armię wampirów, lecz czy myślcie, iż ich zasady bd pasowały?

Czekam na wasze wypowiedzi. To jest dopiero pomysł, ale jeśli wszystko dobrze przygotuję to się za to wezmę :>

Awatar użytkownika
Tullaris
Masakrator
Posty: 2177
Lokalizacja: Solec nad Wisłą

Post autor: Tullaris »

W DoW jest jednostka arabskich najemników. A w ogóle to Arabia w Młotku przypomnian śreniowieczne Imperium Otomańskie. Z tym, że patrząc na mapę można wywnioskować, że tłuką się cały czas z umarlakami z Khremi. Co do wampirycznej armii Arabii to kiedyś był pomysł z wampiryczną armią Kathaju, ale mi to się średnio podoba, dlatego ja bym polecał DoW w arabskim stylu.
A właśnie armia Arabii jest chyba w Warmasterze.
Tullaris Dredbringer was dying. He knew this, and he cared not.... At last, he knew the truth that Khain had tried to share with him all theas years, and it was glorius.
"Kings of Ulthuan!" the Pheniks King spat the words sa a curse. "You are usurpres and thieves. You owne me a debt. In my name, and thad of my fadher, I call upon you to repey it now."

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

ktoś kiedyś zrobił armię Imperium lub DoW w klimatach Arabii, trafił za to do książki "Collectors Guide: Dogs of War & Monsters", armia rewelacyjnie zrobiona, za ciężką kawę robili Katafrakci (chyba tak to się pisze) a w piechocie za fillery robili goście na lektykach po baldachimami :D oczywiście turbany i te szerokie spodnie oraz sejmitary na porządku dziennym

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

No mi fajnie podpada pomysł wampirów pod Arabię ;)
Patrząc na jednostki to by się coś wykminiło, problem jedyny z wierzchowcami.
Wiem, ze taka armia jest w warmasterze ;) To byłby mój kolejny wzór.
No ale co o tym myślicie, co do Was by lepiej przemawiało? Na DoW nie chcę grać ;/ Chodzi mi o całą armię w tych klimatach.

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Sprawa jest zawiła.
Arabia jako taka stanowi, de facto, całkowicie autonomiczny byt zarówno z punku widzenia politycznego, jak i kulturowo-demograficznego. Ich historia zwiazana jest z ciągłym odpieraniem ataków nieumarłych z pustyń Khemri. Ta ich 'śnięta wojna" zaś, którą przeprowadzili pzreciw Księstwom Granicznym, wywołana była przez skavenów i pewnego pochrzanionego wezyra( kontrolowanego przez Większego Demona Tzeentcha).
Zatem o sojuszu lub, tym bardziej inkorporacji sił Arabii do AB VC mowy nie ma :)
Jeśli grać Arabią, to tylko własny Ab, tak jak Indy Gtw-Chadecja!

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Ale nie rozumiemy się ;D Ja nie chcę zseparować Arabii z jakąś armią, po prostu chcę dopasować jednostki do jakiejś armii, a armia umarłych z Arabii, gdzie przybył jakiś wampir i zaczął robić spustoszenie wydaje się być moim pomysłem czymś trafnym. No i teraz pytam się Was ;)

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

No to ja przepraszam, nie zrozumiałem :oops:

Wampusiek może w sumie być wszędzie. Skoro grasuje taki na wybrzeżach Lustrii, to może być i w Arabii. Aczkolwiek bardziej pasował by mi Wight King, jako, iż więcej takowych na pewno zjadzie się na tych terenach. A już Licz byłby najlepszy:)
Armia nieumarłych fanatyków...ugh :)

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

No tak coraz bardziej zaczyna mi się to podobać.
Najbardziej flustrują mnie mounty - bo chcę coś zarazem umarłego jak i Arabskiego ;D
No wielbłądy to podstawa ;D
Myślałem o tych latających dywanach(w warmasterze występują) jako "wierzchowcach" pod nekromantów z wierzchowcami latającymi(tylko tańszymi w punktach). Zrobić go bardziej "nieumarłym" i mogłoby być ;)
No i słoniki, za co to mogłoby robić =P~

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Nieumarłe Mounty hm....
Wielbłądy to mus, aczkolwiek brzmieć będzie to komicznie trochę. Może zombie-camele?
Latające dywany jako mount dla herosa maga na pewno.
Zombie-słoń i gotowe:)

Ps. Pomysł wydaje się na prawdę fajny. Mogę jakoś pomyśleć też o tym i dokleić parę sugestii nt. tej armii:)

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

No zombie-słoń to tak tak ;D
No i pewnie dojdzie do tego jeszcze jakaś kościana lektyka, niesiona przez zombie. No ale to na razie tylko pomysły :D
O rozwoju tego na pewno zadecyduje jakość mantysi jaki sobie zrobię, bo bo jak to wiadomo, bez skilla gówno zrobię :D
Choc takie szkielety to nie powinien być problem ;)

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

Bardzo zacny pomysł, zacząłeś już konwertować modele czy tylko się przymierzasz?

PS.
Nieumarły słoń ma robić jako co?
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Da się coś z tego wyciągnąć, skoro ma być to związane bardziej z mechaniką Vc..:
Taki osobny army list i trochę innych reguł/itemów i poniekąd nowy heros/herosi:

Core:
-Zombie ( nieumarli bez porządnych, rozkładających się trupów? Mówimy takowym stanowczo NIE);
-Szkielety( wersja piesza)-Tutaj proszę mnie poprawić jeśli się mylę, lecz opcja łucznika jako możliwa urozmaiciła by tę armię'
-Szkielet-jeździec( kwestia wielbłąda i konia...oba pasują);

Special:
-Zmodyfikowane troszkę GG( by bardziej podłaziły pod klimat Arabii)
-Carriony Tk( znowu, pewne zmiany wymagane)
-Swarm jakiś ( węże?)
-"Tutaj wpisz swoją jednostkę...)
-"Tutaj wpisz jednostkę swą"
Szkielety-scouci& skirmiszerzy.....tylko jak to wytłumaczyć...

Rare:
-Jeźdźcy Słoni-MM, paru szkieletów na jednym, jakaś opcja strzelania, możliwy heros, generalnie powinno to być na poziomie starego stegusia;
-Hm....Dżinii? Skoro herosami mogą być magowie, możliwość kontrolowania takiej istoty wchodzi w rachubę;
-"Tutaj wpisz swoją jednostkę"

Lords & Heroes:
-Lordowie:
Wight Lord;
Arch-Liche;

Herosi:
Liche;
Wight King;
Desert Rider( tani, supportujący typek);
Asassin(nieumarły zabójca? Why not! Pasuje wszak..!).

Może kiedyś to rozpiszę bardziej...nie znam swoich umiejętności pisania takich dodatków do Ab. Wolałbym nie tworzyć jakiś przegięć :P
Ostatnio zmieniony 13 gru 2009, o 14:00 przez Varinastari, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

likaon pisze:PS.
Nieumarły słoń ma robić jako co?
Właśnie się zastanawiam ;D

A czy zacząłem już coś konwertować - jeszcze nie i prędko nie zacznę. Może po nowym roku, jak będę przy kasie kupię 10 szkieletów, a potem będą stali na półce i czekali :D

@Occ
Tak tak, wszystko fajnie, ale brakuje mi odpowiedników w AB VC, po prostu chcę modele podpiąć pod jednostki ;)
Tak jak też podałeś: Assasyni(Hashshashin) mogliby nawet robić w postaci duchów na wraighty(szalony pomysł :lol2: ).

Nowych raczej dodawać nie będę, ani modyfikować zasad, tak jak już wspomniałem, nie chcę mieć późnej problemów z topornymi PG graczami ;/

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Hm:
Jeśli tak...:
Nie mam pojęcia co zrobić ze słonikiem. Na pierwszy rzut oka...Zombie Dragon...ale wszak smoczur lata....cholera nie wiem szczerze.
Wiesz nekrosi z Vc nie muszą być zmieniani, jest paru takowych w Arabii na pewno. A wampiry..wymyśl jakiś klan z Arabii i pozmieniaj ich wygląd, by pasowali do klimatu.
Asassyni-Wrighty-pasuje jak ulał.
Spirit Hosty- umęczone dusze zabitych kapłanów tego ich "jedynego boga"
GG jest okej, dowal im kaptury i szabelki.
Dire Wolfy- hm, są jakieś psy na pustyni? Zrób to bardziej szkieletowate i jest okej..
Co tam się jeszcze wystawia..ah, wagoniki Bk, no to sparawa prosta, czarne szaty, maski na pyski i jest git.
Wiesz co, w sumie dywan( uwaga, brzmieć będzie to głupio...) można podawać za Abyssal Terrora...ale nie wiem, jak takowy dywanik miałby wyglądać...jakieś doczepione skrzydła od kiegoś potworka..dunno.

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Dywanik to bardziej coś na wzór wypaczonych przez chaos magicznych przedmiotów, tutaj jakaś twarz, tutaj oko, jakaś macka ;D A no i do tego ogólnego pomysłu natchnęła mnie książka Stevena Savle'a Klątwa Nekrarchy ;)

Co do wampirów i nekrosów to żaden problem, oni są wszędzie ;) Problem będzie już z wykonaniem/odpowiednio skonwertowaniem takich modeli ;) No ale póki co się szkolę, po nowym roku coś zacznę ;>

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

słoń może robić za wargulfa lub za jakiś powóz (Corpsa lub Black Coucha) :)

choć dla mnie wampiry z Arabii to jakąś kompletna abstrakcja i w ogóle do mnie nie trafiają - nie lepiej zrobić z tego jakaś żywą armię?

Imperium by pasowało lepiej.. już słoń mógłby robić za czołg ;-)
Obrazek

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

A do mnie strzelająca Arabia nie przemawia :D
No i słoń z "lufą" ;)

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

Ghule pierwotnie to były demony z mitologii arabskiej, żywiły się na szczątkach których spaliło słońce, a dzień zakopywały się pod ziemią. Dopiero D&D nadało ghulom inną wspołczesną formę.
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

A jak waszym zdaniem wypadałoby skonwertować ghule na arabskie? Albo jak powinny wyglądać(mam swoją wizję, ale chcę poznać waszą ;D).

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Nawet ghuli za bardzo konwertować nie trzeba:)
Dodaj im szmaty, jakieś sztylety/poszczerbione miecze i mamy idealny "Dżihad".

ODPOWIEDZ