Jak zacząć zbierać chaosowe puszki

Warriors of Chaos

Moderator: JarekK

ODPOWIEDZ
Gorek
Wałkarz
Posty: 63

Re: Jak zacząć zbierać chaosowe puszki

Post autor: Gorek »

Izo pisze:Nie przejmuj się. Woch jest jedną ze słabszych armii teraz, ale ma bardzo ciekawy background, świetny klimat i przepiękne figurki. Ma też naprawdę pakernych herosów i fajną magię. Armia zdecydowanie godna polecenia, przyjemnie się nią gra i z nią również. Ja sobie wampiry odstawiłem na półkę i gram tylko Wochem aktualnie. Ponadto dzięki nowym plastikom i małej ilości figurek nie jest to też armia droga. Jedyna wada jak wspomniałem to fakt, że nie jest to armia czołówki ani nawet środka ^^
No ja się z tym nie zgodzę na tzenethu wymiatają.
O Uroczyście oznajmiam że zbieram Woch od dziś :D

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

zuch, śmiesznie się te żale czyta o słabości tej armi ; ] wcale tak nie jest

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Murmandamus pisze:Z całym szacunkiem nudny jest nie AB( bo jestciekawy wg mnie) tylko gracze co wystawiają jedno i to samo w kółko i dobrze o tym wiedzą ale łatwiej zrzuci winę na zły i słaby AB. Opcji dużo tylko wymyślić sobie fabularne tło i do tego złozyć armię plunąć na siłę. Chyba że chodzi tylko o siłę to wtedy zmienić armię na demony.
Z całym szacunkiem chyba nie wiesz co mówisz ;P.

Osobiście lubię chaos. Mam armie. Próbowałem wszystkiego. Ostatecznie odpuściłem.

Przede wszystkim grałem armiami niestandardowymi chaosu - np. piechotne. Tyle, że okazało się iż "ofens krasnoludzki" jest dużo skuteczniejszy. Otóż problem chaosu leży w braku możliwości "manewrowych". Aby złożyć mniej nudną rozpę chaosu nasza dzielna chaosycka piechota pozbawiona wspracia skirmishu, lataczy i strzelania z ruchem 4 poprostu jest fizycznie pozbawiona możliwości manewrowania na polu bitwy.

Dodatkowo sama lista jednostek jest nieciekawie złożona. Weźcie chociażby nasze klimatyczne Chaos Ogry, Dragon Ogry i Trolle. Porównując te trzy jednostki w specialach - co możecie o nich powiedzieć? Ano to, że to jednostki tego samego rodzaju i kalibru - gracz zawsze wybierze jedną i zwykle tą najefektywniejszą. Zdecydowanie wystarczyłaby jedna, jak minotaury w bestiach, a zamiast reszty znalazło by się miejsce dla lataczy lub innej ciekawej jednostki.

Patrząc na AB woch mam wrażenie jakby powstał z "odpadów", bez ładu i składu.

To co ratuje AB to bohaterowie, magia i przedmioty magiczne. W zasadzie 90% rozpy.

Stąd woch to bohaterowie plus psy i rycerze ;P.
Jasiuuu pisze:zuch, śmiesznie się te żale czyta o słabości tej armi ; ] wcale tak nie jest
I masz rację. W końcu woch ma całkiem silny standard turniejowy. Do poziomu orków czy bestii im bardzo daleko. Raczej nie mówimy o "słabościach" fizycznych armii, ale raczej o jej poziomie "nudności" i "schematyczności".

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

IMO woch nie ma żadnego standardu turniejowego, każdy gra czymś innym na dobrą sprawę. różnice są w rarach , ilości fastów , kawy , zestawieniu bohaterów itd. na lokalach i na masterach spotykam się z różnymi rospami chaosu.

standard to miały 6ed skaveny/imperium/highelfy :)

owszem był taki moment na początku wydania booka kiedy wszyscy cisnęli na takich samych herosach (snajpery!!) ale się pozmieniało troszkę .

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

Dokładnie.... Jako taki standard robi się dopiero powyzej 2000, wiekszość mimo wszystko wybiera ustawienie serfer + 2 snajperki + BSB, jednakże poniżej każdy gra inaczej... Jedni biorą 2 magów, helke, knightów i dragon ogry, a inni biorą caddiego i 2 klepaczy i to naprawde z przeróżnymi markami i konfiguracjami osobiście poniżej 2000 mam dwie opcje:
BSB juggernaut (axe of khorne, shield) + caddy + generał na dysku klepacz z bitting blade, ES, okiem i roarem, lub BSB juggernaut + 2 magów na dysku (jeden z książką) + bound na kawie co daje 4 pociski na ture, z których dwa raczej wchodzą.... pięknie omiata gejownie, fasty, harpie i inne śmieci, a jak tego nie ma to kawa rozjeżdża to co ciężkie.

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Chyba źle mnie zrozumieliście:)
Tu nie chodzi o to, iż Woch to armia słaba.
Problem leży w przyjemności, jaką człowiek czerpie z gry Warriorami.
Nie wiem jak wy, lecz ja osobiście nie dałem rady grać Wochem dłużej niż (około) pół roku.
Gra na kawie jest fajna i dość mocna, ale ileż można...

Awatar użytkownika
Solider
Falubaz
Posty: 1433
Lokalizacja: Świdnica/Warszawa

Post autor: Solider »

Occ pisze:Chyba źle mnie zrozumieliście:)
Tu nie chodzi o to, iż Woch to armia słaba.
Problem leży w przyjemności, jaką człowiek czerpie z gry Warriorami.
Nie wiem jak wy, lecz ja osobiście nie dałem rady grać Wochem dłużej niż (około) pół roku.
Gra na kawie jest fajna i dość mocna, ale ileż można...
Zawsze mozna wystawić piechotną rozpe. Osobiscie ostatnio grywam na piechocie i zabawy mam baaardzo dużo. A niedoskonałości piechoty nadrabiam (staram się :wink: ) magią. Tak więc jak się chce to można :wink:
"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".

- Magnus the Pious
Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole
No, nie inaczej !!!

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Ależ ja tak grałem!
Ale nie jest to zabawne, iż to, co spotyka się na polu bitwy jest albo lepsze albo tanie jak cholera i jego zadaniem jest zdychać.
Zabija mnie to, iż Choseni kosztują 18 pkt, a łoriorzy 15!

Awatar użytkownika
Izo
Falubaz
Posty: 1112
Lokalizacja: Front Wyzwolenia Pragi

Post autor: Izo »

Ja tam ciągle uważam, że Woch jest słaby. Mamy kilka fajnych rzeczy, ale ogólnie jest to kiepska armia ^^ Zresztą nie oszukujmy się - coś jest nie tak jeżeli defens chaosu ma większe szanse coś zrobić niż ofens, to taki autorski nóż w plecy. Czy to jednak dyskryminuje tą armię? Oczywiście, że nie. Uważam, że jest ciekawa, fajna, ładnie się prezentuje i demony bardziej nudzą ^^ Ja tam Woch będę polecał każdemu.
Marek Hłasko pisze: ... rzecz działa się na Pradze, gdzie - jak wiadomo - jedyną atrakcją są niedźwiedzie i pijacy. Praga wciąż jest jeszcze innym miastem i często człowiek ze śródmieścia przystaje tu zdziwiony.

Awatar użytkownika
Solider
Falubaz
Posty: 1433
Lokalizacja: Świdnica/Warszawa

Post autor: Solider »

Occ pisze:Ależ ja tak grałem!
Ale nie jest to zabawne, iż to, co spotyka się na polu bitwy jest albo lepsze albo tanie jak cholera i jego zadaniem jest zdychać.
Zabija mnie to, iż Choseni kosztują 18 pkt, a łoriorzy 15!
No mnie też to wkurza zwłaszcza, że taki Straznik Grobowca (VC) kosztuje 12 ma KB i ITP :( .Przykładów można mnożyć. Ale cóż podobno nie można mieć wszystkiego.
"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".

- Magnus the Pious
Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole
No, nie inaczej !!!

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

no tak ale gravi maja też gorszą inicjatywe, gorszego WS, JEDEN ATAK, no i save gorszego o jeden, zazwyczaj kończy się na tym w walce z chaosem oczywiście, że jeśli nie szarżują, to rzadko kiedy mogą wypłacić atak... pierwszy szereg po prostu umiera....

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

a potem wstaje

Awatar użytkownika
Solider
Falubaz
Posty: 1433
Lokalizacja: Świdnica/Warszawa

Post autor: Solider »

Jugger pisze:no tak ale gravi maja też gorszą inicjatywe, gorszego WS, JEDEN ATAK, no i save gorszego o jeden, zazwyczaj kończy się na tym w walce z chaosem oczywiście, że jeśli nie szarżują, to rzadko kiedy mogą wypłacić atak... pierwszy szereg po prostu umiera....
Może i umierają, ale taż nie uciekną, czyli jesteś uwiązany. A jak będziesz miał trochę gorsze rzuty to nawet oddzadzą i może być lipa. No i przy takim koszcie jest ich zazwyczaj więcej. Dodatkowo zapomniałem przy plusach dodać, że budzą strach, ale to każdy wie. Generalnie koszt warriorów do grejwów jest nieporównywalny i to boli.
"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".

- Magnus the Pious
Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole
No, nie inaczej !!!

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

To co ratuje AB to bohaterowie, magia i przedmioty magiczne. W zasadzie 90% rozpy
Raczej magowie, bo rzeźnicy są zwyczajnie słabi. Najtwardszy lord to chyba kolo na juggerze z regenką i -1+ AS. Czyli jak na dzisiejsze standardy bez szału, a poza tym nie zostaje mu już punktów na żadną wypasioną broń. Exaltedzi są już w ogóle porażką. Mają być postrachem śmiertelników, a pierszy lepszy lord z innej armii ich kładzie na łopatki.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7834
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Wystarczyłaby zmiana ceny na corowych warriorach i przynajmniej te batalionowe dwunastki miałyby rację bytu...

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

imo to Lordzi są słabi, ale exalted na cyckowężu daję radę o ile jest bsbekiem - chroni flankę kawy, może wystrzelić na 20'' , można dać mu zianie co choć trochę stawia na baczności mengile/shadsy , odporność na KB i posiony co pozwala przetrwać w niektórych sytuacjach - taki cowboy.
co prawda najlepsza kosa dla niego to sword of might : ] co nie najlepiej świadczy o broniach


Grolshek: zmiana ceny na ile pkt ?

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7834
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Na taką żeby dało się na nich zagrać... Ja i tak na nich gram bo piękne figurki mają ale dziesiątka z obowiązkowymi tarczami i slaaneszem kosztuje 170 pkt. To porażka jakaś jest... Co ja bym chciał ? 12 warriorów FCG slaanesz rapturius tarcze halabardy poniżej 200 pkt. Marzenie ściętej głowy...

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7834
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Occ pisze:Zabija mnie to, iż Choseni kosztują 18 pkt, a łoriorzy 15!
Warriorzy 16 a choseni 19 bo jeszcze obowiązkowe tarcze mają... Bez nich nie wystawisz... Jakby nie można było już im tych tarcz gratis dać...

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Zmiana na ile....?
Zobaczmy:
Ciachnąć im inicjatywę na 4 i zrobić ich po 13 pkt.
Chosenów po 15.

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7834
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

I tarcze w standardzie...

Wtedy wychodzi za 12 warriorów FCG slaanesza z halabardami i tarczami prawie 200 pkt.
Ostatnio zmieniony 20 gru 2009, o 13:36 przez Grolshek, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ