Propozycje zmian w OK w następnym BP

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jose
Falubaz
Posty: 1423
Lokalizacja: Oko Terroru - Bydgoszcz
Kontakt:

Propozycje zmian w OK w następnym BP

Post autor: Jose »

Na wstępie chce zaznaczyć, że zazwyczaj jestem przeciwny tworzenia wishlistów... Niemniej ostatni BP i nowe przedmioty dla OnG wymogły na mnie zabranie głosu.

Chciałbym przedstawić listę sugestii dla LS co możnaby zmienić w armii ogrów.Może ktoś ze wspaniałej LS tu zajrzy i weźmie to pod uwagę.:

Heroes:
- Butcher może być generałem

Core:
- Ironguci ws 4 i stubborn jesli jest z nimi generał
- nieograniczona ilość traperów jeśli w armii jest hunter

Special:
- yhetee dostają thick skinned (5+ sejwa, bo jak wiemy sam ward duzo im nie daje)
- przesunąć maneaterow do speciali
- zrobić coś ze smieciarka (na przyklad zlikwidować zapis ze to rydwan... - patrz stedzie)

Rare:
- 2 gorgery na slot...

Ogólnie:
- mozna zmiejszyc koszt punktowy niektorych oddzialow
- cos odnosnie psychologii
- zmienic magie zeby butcher nie dostawal tak po d...e

to narazie tyle... czekam na jakąś reakcje LS i braci ogrowych...
pozdro
Jose
www.for2players.pl

The truth is usually just an excuse for a lack of imagination.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Jose pisze: Niemniej ostatni BP i nowe przedmioty dla OnG wymogły na mnie zabranie głosu.
Znieść BP+R!

;)

Majestic
Falubaz
Posty: 1263

Post autor: Majestic »

Przeciwko demonom, VC i DE ogry wygrywają bitwę na +2 z przerzutem ;).

Osobiście sądzę iż zmiany statystyk z BP, to przegięcie lekkie. Pozmieniał był sprawy dotyczące wystawienia armii, jak np. możliwość brania dwóch Gorgerów do jednego slota itd.
kubencjusz pisze:Młody. Było powiedziane czwartek. Spójrz na kalendarz. Spójrz na ten post. Spójrz jeszcze raz na kalendarz. Dziś nie jest czwartek. Siedzę na koniu. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Jose
Falubaz
Posty: 1423
Lokalizacja: Oko Terroru - Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Jose »

tak Shino wiem co mam w opisie i nadal jestem za tym. BP jest dla mnie błędem. niemniej jeśli nie ma szans na całkowite usunięcie BP i cała Polska na niego gra... to wolę dać jakieś sugestie... to jak będzie?

Majestic - wiem, że zmiany stat to przegięcie ... ale jeśli nowe przedmioty się pojawiają lub nowe booki - patrz CHD z indy GT... to można i ogry ulepszyć ;)
www.for2players.pl

The truth is usually just an excuse for a lack of imagination.

symek
Chuck Norris
Posty: 523

Post autor: symek »

moje propozycje:

1.butcher na generała
2.gorgery 2 na slot
3.maneaterzy: jeden oddział jest w specjalach jeśli generałem jest klepacz (nie za przegiete moim zdaniem a daje możliwości)

PRZEDMIOTY
1. zmodyfikować książke kucharską halflingów aby można ją mieć więcej niż jedna w armii (zabezpieczamy butcherów przed zejściem z własnych czarów)
2. marzy mi się nowy dwurak za 50 punktów dający poza +2 do siły dodatkowo +1 atak i ASF :mrgreen: bo ogry nie mają nic w ASfem
3. jakaś nowa zabawka dla butcherów że generują dodatkowego PD w zamian za zaczęcie bitwy z jednym zranieniem

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Raz, że większą zauważalność taki temat miałby na forum o balancing patchu. I udział w dyskusji innych graczy też pewnie byłby większy.

Dwa, że tak jak pisałem n razy - Orki to eksperyment. Ma za zadanie oswoić graczy z większymi modyfikacjami AB oraz wysondować, na ile to jest do przyjęcia. Na Ogry czas przyjdzie w następnej kolejce.

Trzy, że idea dołączenia tych zasad specjalnych do OnG w formie magicznych przedmiotów jest następująca: żeby się nie pierdoliło. Tzn. jak raz się gra na jedne zasady, a potem na drugie (np. nie BP, tylko Euro), to zmiany zasad takich jak "Hunter ma +1 MV" się ordynarnie mylą - zarówno graczom danej armii, jak i przeciwnikom. Z przedmiotami jest dużo łatwiej dojść do ładu i spamiętać, co mogą Twoje jednostki. Dlatego zamiast w Balancing Patchu wprowadzać zasadę "ogrowe czary RIP nie są RIP, tylko działają jedną turę" lepiej jest dać ogrom przedmiot Arcane za 10 punktów, który sprawia, że przeciwnik nie może dispelować czarów RiP w swojej własnej fazie magii...

Oczywiście mówię tu przykładowo, ale chcę zasygnalizować kierunek obrany z tymi przedmiotami. Dlatego o zmianach kosztów punktowych/statystyk raczej nie gadajmy. Natomiast ten sam efekt można osiągnąć w inny sposób - dodając tanie magiczne przedmioty, które adresują największe słabości ogrów.

Żeby sensowniej zacząć temat, napiszcie proszę, jakie słabości Ogrów najbardziej utrudniają Waszej armii życie, czego się najbardziej boicie w nowych silnych armiach. Co jest "nie do przeskoczenia". OK?

symek
Chuck Norris
Posty: 523

Post autor: symek »

odpowiedz jest prosta STRZELANIE bo w kombacie sobie radzą a wolne też nie są a antymagicznie taż jako tako dało by się zrobic ogry (choć jakiś dopak by się przydał) ale najbardziej strzelanie. ale za to mają plewnego save'a a t4 nic ne daje przy dzisiejszej ilości strzelania a ogrów i tak jest mało na stole (więc moze jakiś ward od strzelania)

a i moze żeby wielkie imiona nie liczyły by się do limitu punktowego na magic itemy

Awatar użytkownika
Jose
Falubaz
Posty: 1423
Lokalizacja: Oko Terroru - Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Jose »

mi się wydaje, że problemem jest jeszcze liczebność armii... sądzę że problem mogłoby rozwiązać zniesienie ograniczenia traperów... bo inaczej ciężko skrinować ogry klockami gnoblarów... ;)
Barbarossa pisze:Raz, że większą zauważalność taki temat miałby na forum o balancing patchu. I udział w dyskusji innych graczy też pewnie byłby większy.
niech mod... lub jakiś admin przeniesie ten temat do podforum balancing patcha... i niech zostawi tu odnośnik, proszę...

PS: jeśli nie ma moda to ja moge nim zostać ;)
www.for2players.pl

The truth is usually just an excuse for a lack of imagination.

symek
Chuck Norris
Posty: 523

Post autor: symek »

dobrze by było jakby zrobili oficjalnie ironskin tribal bo trzy duże hinoxy w specjalach to już opcja :twisted:

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

symek pisze:dobrze by było jakby zrobili oficjalnie ironskin tribal bo trzy duże hinoxy w specjalach to już opcja :twisted:
zmieniajaca diametralnie sytuacje armii?
tak z boczku wyglada to nastepujaco: magia jest slabawa bo zeby skutecznie dzialala musialby token byc pewny na cala ture. /opcja z "trwa 1 ture" albo "przeciwnik nie moze rozpraszac w swojej turze/

ostrzal-tutaj gorzej. ale mozna pomyslec nad rozwiazaniem kwestii panik.

wylaczenie "imion" z kosztu przedmiotow. <zgodne z trendem GW>

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

quas pisze:wylaczenie "imion" z kosztu przedmiotow. <zgodne z trendem GW>
scavenge pile jest liczony do kosztu magicznych przedmiotów (poza elektrykiem, który może kupić pistolet i muszkiet osobno, ale ma to z możliwosci ekwipunku)

A u DE gifty Khaine'a mogą brać chyba tylko wiedźmy i assassyni, nie mając dostępu do "normalnych" magicznych przedmiotów

symek
Chuck Norris
Posty: 523

Post autor: symek »

chodzi tu chyba o gifty w WoChu i linie krwi u wampirów

Awatar użytkownika
dziekanotr
Wodzirej
Posty: 716
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dziekanotr »

ogolnie jesli o mnie chodzi to bylbym za:
-2 gorgery na slot special
-butcher moze byc generalem

fajna opcja, ale troche nierealna moim zdaniem byloby:
-lekkie nagiecie zasady yeti z ta mrozna aura ze maja ja tez na s3elanie
-imie co daje +1S nie ma wymogu wstawienia giganta do armii


wiadomo to tylko drobne zmiany ale gra bedzie latwiejza sporo, wiadomo nie zrobi nikt z ogrow jakis niewiadomo jakich masakratorow, ale takie zmiany jakie podalem lub ewentualnie jakas lista przedmiotow nowa uprzyjemni granie ta armia jeszcze bardziej;)

pozdrawiam

symek
Chuck Norris
Posty: 523

Post autor: symek »

za dwoma mierwszymi to każdy gracz ogrowy się wstawi bo każdy głównie tych dwóch zasad chce a jak coś więcej sie pojawi to dobrze (byle by nie przedobrzyli) myślę że wprowadzenie oficjalnie że można grać iron skin tribal też dało by opcje i możliwości albo jak ktoś już zaproponował żeby ogry mogły brać przedmioty z gnoblar horde(co jest chyba leprze od wymyślania nowych) bo to w końcu pokrewne armie

symek
Chuck Norris
Posty: 523

Post autor: symek »

po wielu przemyśleniach i przeczytaniu dokładnie jeszcze raz pomysłów ogrowych graczy wyszło mi że najbardziej potrzebne i proszone zmiany które nie wypaczają armii to:

1) butcher na generała - (trzech magów to standard w większości armii a ogrowa armia mimo że fajna wcale nie jest super potężna i jeszcze moze rzeźników pozabijac a jeden miscasc moze wyłączyć wszystkich magów ogrowych z gry)

2) 2 gorgery na slot - (gorgery są mocne ale nie przegięte poniewac nie mogą szarzować zaraz po wyjściu a w dodatku mają ograniczone pole manewru - kazdy róch muszą kończyć bliżej przeciwnika niż zaczeły)

3) zniesienie ograniczenia z traperów - (to słabe z LD bodajrze 5 czy 6 i siłą 2 w dodatku mają swoją animozje)

4)opcja iron skin tribal jako oficjalna armii lista - (to jest mocna opcja znacznie zmieniająca styl gry ogrami jednak zachowująca klimat, po prostu na turniejach mozna by dawać możliwość gry albo podstawowym armii listem albo ironskin tribalem - na kilku turniejach było to dozwolone a mimo to nie widziałem żeby ogry zdobywały topy)

5) mozliwość brania itemów z gnoblar hordes - (zamiast wymyślać nowe po prostu umożliwić wzięcia już istniejących, jest tam jeden ward na 4+, 2 przedmioty działające na psychologie i jedna dobra rzecz do dispela - w sumie wszystko czego ogrom potrzeba więc zamiast wymyślać nowe lepiej udestępnić już istniejąca zwłaszcza że gnoblar horde to odłam ogrów)

6) panika na ograch od 50% zniszczonego oddziału (dotyczy tylko ogrów a nie gnoblarów) - (zauważmy że oddziały ogów liczą od 2 do 4 modeli więc zabicie jednego nawet przy oddziale 4-osobowym to juz panika a przy LD 7-8 to ciężka sprawa a zabicie jednego dosłownie JEDNEGO ogra więcej nie zrobi z nich super twardzieli (bo to nie est znowu takie trudne przy 3 ranach T4 i save 5+ najwyrzej)

żadna z tych rzeczy mocno nie ingeruje w zasady ogrów (na tewno nie tak jak nowy BP ingeruje w O&G) a daje mozliwośći ugrywalnienia armii jednak pozostawiając ją nadal armią dla myślących a nie robiących z niej samograja

wydaje mi się ze takie zmiany wystarczą ale jakby brać ogrowa miała jakies pomysły/zastrzezenia to prosze o sugestie w tej sprawie
Ostatnio zmieniony 2 sty 2010, o 16:02 przez symek, łącznie zmieniany 1 raz.

Suchar
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 43
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Suchar »

Panika oddziału ogrów od 50% wystrzelanych byłaby ok. Ogry często są wystawiane, np po 3-4 w oddziale. Jeden pada od strzelania (3 rany przy T4 i plewnym sejwie to nie trudne) i panika. Faktycznie, to ma sens: biegnie czwórka ogrów, głodnych, bezlitosnych i przerażających potworów, brutalnych, bezwzględnych i bezlitosnych. Jeden ginie. "O nie! Józek umarł! Uciekamy!". ;)

symek
Chuck Norris
Posty: 523

Post autor: symek »

fakt to też jest dobry pomysł ale z zaznaczeniem że tylko ogrów to dotyczy zeby nie było ze będą klocki gnobów po 40 i że trzeba wystrzelać 20 zeby spanikowały

jeśli więcej osób bedzie za tym pomysłem to włączy się go do mojej listy :mrgreen:

Awatar użytkownika
loko
Masakrator
Posty: 2645
Lokalizacja: wrocław

Post autor: loko »

no i nie zapominajmy o tarczy na brzuszku przeciez ona tam jest nie bez powodu. dodatkowy +1 do as. albo 3 bykow to szereg. - byki to nie ironi , ot zwykla masa miesa. ochrona yetich od strzelania tez brzmi rozsadnie.
Ostatnio zmieniony 2 sty 2010, o 15:07 przez loko, łącznie zmieniany 1 raz.
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293

symek
Chuck Norris
Posty: 523

Post autor: symek »

takich pomysłów to jest z 100 jak nie więcej a nie przeginajmy prosze, myślmy realnie i prośby o to co NAPRAWDE jest potrzebnie a nie że "a fajnie by było jakby jeszcze dali..."

ochraniacze na brzuchy mają świetne podłoże fluffowe ale jak się już przekonaliśmy nie raz ze fluuf swoje a zasady i moc armi swoje

Majestic
Falubaz
Posty: 1263

Post autor: Majestic »

Zaznaczam, że Ogry zbieram krótko, i mam za sobą dopiero jedną bitwę, więc część moich pomysłów może zbyt wpływać na balans armii.

- Dodatkowy +6 save mogący być łączony z innymi dla wszystkich Ogrów za wyjątkiej Magów (to za ten gigantyczny kawał metalu na brzuchu)

- Irongutsi powinni mieć WS4. Gwardia samego tyrana, najlepsi z najlepszych, ma umiejętności walki jak człowiek?

- Tańsi Maneaterzy i Yeti.

- Pomysł z paniką u ogrów od utraty 50% stanu osobowego jest bardzo fajny, jestem na tak :D. Gnoblary oczywiście bez zmian.

- Imiona nie liczą się do limitu magicznych przedmiotów

- Pomysły mający bardziej "ufluffowić" armię. Pomysł pierwszy: Irongutsi powinni mieć bazową siłę 5, jak przeczytałem że młody ogr trenuje podnosząc młodego Rhinoxa, ważącego "zaledwie" tonę (wraz ze wzrostem ogra, rhinox przybiera na wadze), i porównałem ten opis z S4 to roześmiałem się gromko :D. Pomysł drugi to danie wszystkim Ogrom T5 (bohaterowie oczywiście pozostają z T5)

- Niewielki ward od niemagicznych ataków. Tak z +6 (opisy strzał odbijających się od ich twardej skóry czy noży połamanych podczas sekcji ogra działają na wyobraźnię.

- Więcej ataków Tyranta i, tutaj kolejny kontrowersyjny pomysł, możliwość wykupienia mu Bull Rhinoxa.

- Możliwość mianowania maga Generałem, albo bez żadnych konsekwencji, albo kosztem przesunięcia irongutów do slotu special (jeśli generałem jest Bruiser lub Tyrant, Ironi siedzą w Core normalnie).

- Książka kucharska Niziołków działa na całą armię (po śmierci modelu w nią wyposażonego przestaje działać), lub może być więcej niż jedna.

- Dwa Gorgery na slot.

Więcej bolączek nie stwierdziłem, niech inni gracze coś dołożą.
kubencjusz pisze:Młody. Było powiedziane czwartek. Spójrz na kalendarz. Spójrz na ten post. Spójrz jeszcze raz na kalendarz. Dziś nie jest czwartek. Siedzę na koniu. :mrgreen:

ODPOWIEDZ