HE i DE Elthariona [1700 pk.]
HE i DE Elthariona [1700 pk.]
Master 160 pk.
Cieżka zbroja 4
Tarcza 2
Płaszcz z łusek smoka (?) 4
Zimnokrwisty 20
Miecz Potegi 15
Naszyjnik Khaeletha 35
Czarodziejka 187 pk.
Lvl 2 35
Tom Furiona 15
Oko precyzji 25
Mroczny rumak 12
Czarodziejka 185 pk.
Lvl 2 35
Plaszcz z Mrocznej Gwiazdy 25
Sztylet Ofiarny 25
Jeźdźcy Mroku (5) 133 pk.
Kusza 5
Dowodca 14
Chorąży 14
Kusznicy (10) 110 pk.
Tarcza 1
Kusznicy (10) 110 pk.
Tarcza 1
Wojownicy (15) 120 pk.
Tarcza 1
Grupa dowodzenia 15
Rycerze na zimnokrwistych (5) 185 pk.
Grupa dowodzenia 40
Sztandar Rzezi 35
Miecz bojowy (dowodca) 15
Widma (5) 103 pk.
Broń reczna 1
Dowodca 18
Widma (5) 103 pk.
Broń reczna 1
Dowodca 18
Balista 100 pk.
Razem : 1495 pk.
Pospiska przeciwko krasnoludą
Przekletej rospisce ,, x4'' czyli :
4 balisty i 4 oddzialy gromowladnych
Do tego pewnie dojdzie na maxa zapuszkowany tan i mistrz inzynier
Znając życie pojawi sie Bugman z długobrodymi albo IBcy z niespodzianka tzn kowalem run
W strzelaniu przewaga nalezy do przeciwnika 40 strzelcow (gromowladni) i 4 balisty vs 35 strzelców i 1 balista
Ja jednak mam magie i mam zamiar ja wykorzystac a w szczegolnosci 2 czary : Potega Mroku i Mrozny wiatr
Kazda z czarodziejek ma 4 kostki mocy czyli 2 kostki na wiatr kolejne 2 na potege i tak do skutku
Co o tym myślicie ??
Cieżka zbroja 4
Tarcza 2
Płaszcz z łusek smoka (?) 4
Zimnokrwisty 20
Miecz Potegi 15
Naszyjnik Khaeletha 35
Czarodziejka 187 pk.
Lvl 2 35
Tom Furiona 15
Oko precyzji 25
Mroczny rumak 12
Czarodziejka 185 pk.
Lvl 2 35
Plaszcz z Mrocznej Gwiazdy 25
Sztylet Ofiarny 25
Jeźdźcy Mroku (5) 133 pk.
Kusza 5
Dowodca 14
Chorąży 14
Kusznicy (10) 110 pk.
Tarcza 1
Kusznicy (10) 110 pk.
Tarcza 1
Wojownicy (15) 120 pk.
Tarcza 1
Grupa dowodzenia 15
Rycerze na zimnokrwistych (5) 185 pk.
Grupa dowodzenia 40
Sztandar Rzezi 35
Miecz bojowy (dowodca) 15
Widma (5) 103 pk.
Broń reczna 1
Dowodca 18
Widma (5) 103 pk.
Broń reczna 1
Dowodca 18
Balista 100 pk.
Razem : 1495 pk.
Pospiska przeciwko krasnoludą
Przekletej rospisce ,, x4'' czyli :
4 balisty i 4 oddzialy gromowladnych
Do tego pewnie dojdzie na maxa zapuszkowany tan i mistrz inzynier
Znając życie pojawi sie Bugman z długobrodymi albo IBcy z niespodzianka tzn kowalem run
W strzelaniu przewaga nalezy do przeciwnika 40 strzelcow (gromowladni) i 4 balisty vs 35 strzelców i 1 balista
Ja jednak mam magie i mam zamiar ja wykorzystac a w szczegolnosci 2 czary : Potega Mroku i Mrozny wiatr
Kazda z czarodziejek ma 4 kostki mocy czyli 2 kostki na wiatr kolejne 2 na potege i tak do skutku
Co o tym myślicie ??
Ostatnio zmieniony 24 maja 2010, o 15:16 przez Eltharion, łącznie zmieniany 7 razy.
Mówi się trudno i idzie się dalej ...
- Mhroczny Rycerz
- Falubaz
- Posty: 1146
Po kiego masz wszędzie championów? W większości tych oddziałów to strata pkt. Tylko ten na CoK sie może przydać IMO... i zdejmij sztandar z DR... Shadom 2 bronie bez tych championów... PZDR
Why so serious?White Lion pisze:Mam prośbę
Nie, nie masz. Chyba że znudziło Ci się to forum, to wtedy możesz kontynuować nakłanianie do piractwa -- Tomash
Na pewno nie są przegięte. Zacznijmy od tego że nie możesz mieć 2 arcane'ów na 1 magów. A tak poza tym to strzelanie się z krasnalami mija się z celem, on ma S4 i T4 a DE 3 i 3, czyli raczej kiepsko na tym wyjdziesz. Reszta jak przedmówca.
trueŻaba pisze:P.S. aczkolwiek smok jest niewątpliwie absolutnym samcem alfa i przywódcą stada bez niego ani rusz...
Bestialski_Brokuł pisze:(...)potem się okaże(...) Shadowblade to nie asasyn tylko nazwa firmy od mokrej roboty, która ostatnio przeprowadziła szeroką rekrutację
Dokładnie wywal tych czempionów z Shade, DR, warriors, sztandar z DR, konia z czarodziejki. Wsadz za te pkt Harpie, naprawdę się przydają .I jedna czarka do warriorów a druga do kuszników. Ten sword of battle na czempionie coków też taki z dupy trochę(mało zdziała tymi 3 atakami z s4) już lepiej daj mu deatchpiercera.
- Andronicus
- Chuck Norris
- Posty: 566
- Lokalizacja: Warszawa
Straszna plewa. Gdybym grał krasiami ucieszył bym się że połowę punktów wtopiłeś w magię, która pewnie i tak się nie przebije. Sztandar na DR też genialny pomysł. Mogę zapytać po co go im dałeś??
Jak twój przeciwnik to taki spryciarz, że gra na samych strzelcach, odpuść sobie magię i strzelanie i zainwestuj wszystko w ofens. A jeśli już strzelanie to Mengile Z tego co piszesz kolega nie będzie miał żadnej artylerii a trafić ich bazując na BS graniczy z cudem. Dojść też nic nie dojdzie, czarować nie ma czym, więc kolesie będą sobie na spokojnie pestkować swoimi trzydziestoma zatrutymi pociskami, rozmontowując średnio 1 oddział thundów na turę
Jak twój przeciwnik to taki spryciarz, że gra na samych strzelcach, odpuść sobie magię i strzelanie i zainwestuj wszystko w ofens. A jeśli już strzelanie to Mengile Z tego co piszesz kolega nie będzie miał żadnej artylerii a trafić ich bazując na BS graniczy z cudem. Dojść też nic nie dojdzie, czarować nie ma czym, więc kolesie będą sobie na spokojnie pestkować swoimi trzydziestoma zatrutymi pociskami, rozmontowując średnio 1 oddział thundów na turę
- Mhroczny Rycerz
- Falubaz
- Posty: 1146
Jak na mój gust jeżeli nie napiszesz nowej rozpy to nie dojdziesz. Ale jeżeli chcesz na tym zagrać to powodzenia...
Why so serious?White Lion pisze:Mam prośbę
Nie, nie masz. Chyba że znudziło Ci się to forum, to wtedy możesz kontynuować nakłanianie do piractwa -- Tomash
Majac na uwadze, ze rozpa dwarfów bedzie opierala sie na ostrzale (4x thundererzy i maszyny) to musisz postawic na szybkosc i mobilnosc oddziałow
a więc...
Warriorzy: out na 100% - nie dojda do CC, a juz napewno w liczbie 15
Nie pakowałbym tyle w magie, bo krasie lubia miec duzo DD... takze kiepskawo.
W Cold One'y takze bym nie inwestował, głupota moze Cie mocno zaboleć, organki beda mialy na czym sobie zrobic poligon.
Na początku wstaw 2 fasty do corów, co zwiększy szybkosc, mobilnosc Twojej armii, pozwoli Ci po 1. ściągnąć na nich ostrzał i oszczedzic cos innego, po 2. ściągnąć maszyny/strzelców jeśli sie uda przezyc po 3. tanim kosztem wypelnisz cory
Harpie: bardzo sie przydaja, przynajmniej dwarfy skupią na nich ostrzał przez jedna ture, co pozwoli zmniejszyc straty innych oddziałow. polecane 1 lub 2 oddziały jesli pkt starczy
Death Hag jako BSB na kotle: bardzo ciężko ubić ze strzelania i latwo tych 225 pkt+BSB nie odda do tego daje bonusy i rerol breake'a, takze wez ja, przyda sie na 100% ostatecznie jesli pkt nie styknie to nie dawaj jej BSB.
Widma: aby przyspieszyc dojscie do wroga, wez ich troche ze 3x7 albo 2x10 z GW najlepiej(dzięki sile 5 bedziesz ranił pokurcze na 3+ i zdejmowal dobrze Sv) do tego Assassinek z KB i +d3A do zamiecenia thana BSB ktory jest w prawie kazdej rozpie dwarfów, ew. tego special charactera o ktorym wspominałes.
Zamiast mastera na CO wez sobie moze mastera(1 lub moze nawet 2?) na pegazie z PoKiem i jakims dobrym Sv coby sciagac maszyny/strzelców. 1 proponuje z PoK/SoM/HA/Shield/SDC a drugi moze byc z Lanca/shield/SDC i Armour of Eternal Servitude.
albo wez drugiego bolca, albo... wywal bolce wogole(1 to troche bez sensu) i wstaw duzego zielonego wielogłowego stworka - Hydre, cobys mial czym przywalic w CC. Ostatnio przekonałem się, ze nie tak latwo ja sciągnąc...
p.s.
oszczedz sobie dawanie pelnych grup dowodzenia do kazdego oddzialu naprawde w wiekszosci przypadkow to zmarnowane pkt
p.s.2
pozdro.
a więc...
Warriorzy: out na 100% - nie dojda do CC, a juz napewno w liczbie 15
Nie pakowałbym tyle w magie, bo krasie lubia miec duzo DD... takze kiepskawo.
W Cold One'y takze bym nie inwestował, głupota moze Cie mocno zaboleć, organki beda mialy na czym sobie zrobic poligon.
Na początku wstaw 2 fasty do corów, co zwiększy szybkosc, mobilnosc Twojej armii, pozwoli Ci po 1. ściągnąć na nich ostrzał i oszczedzic cos innego, po 2. ściągnąć maszyny/strzelców jeśli sie uda przezyc po 3. tanim kosztem wypelnisz cory
Harpie: bardzo sie przydaja, przynajmniej dwarfy skupią na nich ostrzał przez jedna ture, co pozwoli zmniejszyc straty innych oddziałow. polecane 1 lub 2 oddziały jesli pkt starczy
Death Hag jako BSB na kotle: bardzo ciężko ubić ze strzelania i latwo tych 225 pkt+BSB nie odda do tego daje bonusy i rerol breake'a, takze wez ja, przyda sie na 100% ostatecznie jesli pkt nie styknie to nie dawaj jej BSB.
Widma: aby przyspieszyc dojscie do wroga, wez ich troche ze 3x7 albo 2x10 z GW najlepiej(dzięki sile 5 bedziesz ranił pokurcze na 3+ i zdejmowal dobrze Sv) do tego Assassinek z KB i +d3A do zamiecenia thana BSB ktory jest w prawie kazdej rozpie dwarfów, ew. tego special charactera o ktorym wspominałes.
Zamiast mastera na CO wez sobie moze mastera(1 lub moze nawet 2?) na pegazie z PoKiem i jakims dobrym Sv coby sciagac maszyny/strzelców. 1 proponuje z PoK/SoM/HA/Shield/SDC a drugi moze byc z Lanca/shield/SDC i Armour of Eternal Servitude.
albo wez drugiego bolca, albo... wywal bolce wogole(1 to troche bez sensu) i wstaw duzego zielonego wielogłowego stworka - Hydre, cobys mial czym przywalic w CC. Ostatnio przekonałem się, ze nie tak latwo ja sciągnąc...
p.s.
oszczedz sobie dawanie pelnych grup dowodzenia do kazdego oddzialu naprawde w wiekszosci przypadkow to zmarnowane pkt
p.s.2
l.mn. = krasnoludomPospiska przeciwko krasnoludą
pozdro.
- Mhroczny Rycerz
- Falubaz
- Posty: 1146
A mi też napiszesz rozpe? Tylko na 1410
Why so serious?White Lion pisze:Mam prośbę
Nie, nie masz. Chyba że znudziło Ci się to forum, to wtedy możesz kontynuować nakłanianie do piractwa -- Tomash
- Mhroczny Rycerz
- Falubaz
- Posty: 1146
Ale jesteś świniaRabsp pisze:nie napisałem mu rozpy tylko napisalem co moze mu sie przydac a co nie ^^
Bo mi sie kminić nie chce
Why so serious?White Lion pisze:Mam prośbę
Nie, nie masz. Chyba że znudziło Ci się to forum, to wtedy możesz kontynuować nakłanianie do piractwa -- Tomash
a ja myślę,że należałoby zrezygnowac z kuszników,
widziałbym raczej coś takiego:
2x jeżdzcy mroku z kuszami Jak starczy punktów to i z muzykami)
2-3x harpie
2x widma z dwiema brońmi
assasin
[człowiecz guba, runa khaina i płaszcz mroku]
3 czarodziejki
kamień mocy+focus familiar (jak to sie po polsku nazywa/:P)
kamień mocy+dodatkowy czar
Lifetaker (magiczna kusza)+kamień mocy
Kawaleria i 2x bolty
nie jestem pewien czy się mieści wszystko ale powinno być ok
ew. bolty zamień na hydrę, też jest fajnie;D
pozdrawiam i miłej gry
widziałbym raczej coś takiego:
2x jeżdzcy mroku z kuszami Jak starczy punktów to i z muzykami)
2-3x harpie
2x widma z dwiema brońmi
assasin
[człowiecz guba, runa khaina i płaszcz mroku]
3 czarodziejki
kamień mocy+focus familiar (jak to sie po polsku nazywa/:P)
kamień mocy+dodatkowy czar
Lifetaker (magiczna kusza)+kamień mocy
Kawaleria i 2x bolty
nie jestem pewien czy się mieści wszystko ale powinno być ok
ew. bolty zamień na hydrę, też jest fajnie;D
pozdrawiam i miłej gry
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.
Koniecznie harpie 2X5. Musisz je miec do oslaniania cenniejszych jednostek zanim dojada do combatu.
Wez 2 bolce i rozstrzelaj obsluge armaty badz organek.
Mozna DE wygrac pojedynek strzelecki z krasiami. Oni maja S i T=4, ale De maja 2X wiecej strzalow.
Ale ja skoncentrowalbym sie raczej na wygraniu bitwy w HtH.
Tak wiec koniecznie harpie, COK, wywal jednych shades. Wywal warriorow. Obie czarodziejki sa zbedne, nie bierz zadnej.
Kup za to jakis masterow do walki albo assasinow.
Master na pegazie z lanca +3 do S, oslaniany harpiami, jak dojdzie do maszyn to je niszczy.
Wez 2 bolce i rozstrzelaj obsluge armaty badz organek.
Mozna DE wygrac pojedynek strzelecki z krasiami. Oni maja S i T=4, ale De maja 2X wiecej strzalow.
Ale ja skoncentrowalbym sie raczej na wygraniu bitwy w HtH.
Tak wiec koniecznie harpie, COK, wywal jednych shades. Wywal warriorow. Obie czarodziejki sa zbedne, nie bierz zadnej.
Kup za to jakis masterow do walki albo assasinow.
Master na pegazie z lanca +3 do S, oslaniany harpiami, jak dojdzie do maszyn to je niszczy.
Po 1 zanim cos napiszecie to prosze przeczytajcie co JA napisałem
Dla tych który nie rozumieja / niechce im sie czytac jest to rospska NIEPRZEGIĘTYCH DE
A czemu uwaza sie DE za przegięte??
Bo maja 2 jednostki które czynia ich przegiętymi (DR i harpie z wiekszym udziale harpi)
A dlaczego te dwie jednostki uwaza sie za przegiete??
No cuż mi wystarcza fakt że według waszego mniemania rozpiska w które ich nie ma jest z góry zdana na porażke
Kolejna rzecz którą wiele osób uparcie pisało
Na 90 % będa same balisty więc żadnych organek nie bedzie (inna sprawa ze przeciwnik takowychnie ma wiec trudno żeby je wystawił)
Przeprasza tez ze zapomniałem napisać że ta czarodziejke z rumakiem mam zamiar wsadzić do DR
Wiec jedyne co wyciagnąłem pozytecznego z waszych wypowiedzi (i spamu dark knighta) jest upchanie gdzieś drugiej balisty mengili (o kórych kompletnie zapomnialem) i assasyna oraz sciągniecia dowódców widm
PS: Po co mam ściagac sztandorowego z DR skoro jest po to samo co dowódca czyli gdyby musieli by walczyć ( a +1 do wniku walki chodnikiem nie chodzi )
Dla tych który nie rozumieja / niechce im sie czytac jest to rospska NIEPRZEGIĘTYCH DE
A czemu uwaza sie DE za przegięte??
Bo maja 2 jednostki które czynia ich przegiętymi (DR i harpie z wiekszym udziale harpi)
A dlaczego te dwie jednostki uwaza sie za przegiete??
No cuż mi wystarcza fakt że według waszego mniemania rozpiska w które ich nie ma jest z góry zdana na porażke
Kolejna rzecz którą wiele osób uparcie pisało
Na 90 % będa same balisty więc żadnych organek nie bedzie (inna sprawa ze przeciwnik takowychnie ma wiec trudno żeby je wystawił)
Przeprasza tez ze zapomniałem napisać że ta czarodziejke z rumakiem mam zamiar wsadzić do DR
Wiec jedyne co wyciagnąłem pozytecznego z waszych wypowiedzi (i spamu dark knighta) jest upchanie gdzieś drugiej balisty mengili (o kórych kompletnie zapomnialem) i assasyna oraz sciągniecia dowódców widm
PS: Po co mam ściagac sztandorowego z DR skoro jest po to samo co dowódca czyli gdyby musieli by walczyć ( a +1 do wniku walki chodnikiem nie chodzi )
Mówi się trudno i idzie się dalej ...
- Andronicus
- Chuck Norris
- Posty: 566
- Lokalizacja: Warszawa
Eltharionie, chwali ci się zdecydowanie że nie męczysz oklepanych standardów i szukasz czegoś nowego ale nie myl nie przegiętej rozpy z niegrywalną. Naprawdę przy takim ostrzale ze strony oponenta nie daję
Ci żadnych szans na dojście, a o szansach w walce na dystans też możesz zapomnieć.
Ja tam czytałem dokładnie z czym grasz, dlatego poleciłem Ci mengili. Bez artylerii kolega nie będzie miał ich jak ruszyć bo nic nie trafia ich lepiej niż na 7+. Dodatkowo mogą oni wesprzeć ofensywę i w kluczowym momencie zbierać dodatkowe VC na niedobitkach. Naprawdę w tej sytuacji wydają się bardzo spoko.
Generalnie to ja postawił bym na CoK, DR, hydrę i harpie do screenowania. COK ze 2 mniejsze oddziały i jeden większy ( oczywiście jeśli nie weźmiesz MMM ). Przeciwnik skupi się na większym, tymczasem reszta dojdzie i powinna rozkręcić karzełków.
Z magii jak pisałem zrezygnował bym całkowicie z tego względu że za dużo trzeba w nią inwestować żeby stała się skuteczna przeciwko krasiom. Jedynie opcja na full magii miała by sens ale i tak uważam że lepiej skupić pkty na jednostkach ofensywnych, daje to większą szansę że dojdzie wystarczająco dużo wojska.
Co do przegiętości DE to na pewno nie świadczą o niej tylko te 2 jednostki, o których piszesz, choć niewątpliwie harpie w corach mają ogromne znaczenie strategiczne. Dodał bym jeszcze hydrę, shadów, BG... Generalnie nie bez powodu ta armia w 7ed z armii niszowej stała się jedną z najbardziej popularnych.
Ci żadnych szans na dojście, a o szansach w walce na dystans też możesz zapomnieć.
Ja tam czytałem dokładnie z czym grasz, dlatego poleciłem Ci mengili. Bez artylerii kolega nie będzie miał ich jak ruszyć bo nic nie trafia ich lepiej niż na 7+. Dodatkowo mogą oni wesprzeć ofensywę i w kluczowym momencie zbierać dodatkowe VC na niedobitkach. Naprawdę w tej sytuacji wydają się bardzo spoko.
Generalnie to ja postawił bym na CoK, DR, hydrę i harpie do screenowania. COK ze 2 mniejsze oddziały i jeden większy ( oczywiście jeśli nie weźmiesz MMM ). Przeciwnik skupi się na większym, tymczasem reszta dojdzie i powinna rozkręcić karzełków.
Z magii jak pisałem zrezygnował bym całkowicie z tego względu że za dużo trzeba w nią inwestować żeby stała się skuteczna przeciwko krasiom. Jedynie opcja na full magii miała by sens ale i tak uważam że lepiej skupić pkty na jednostkach ofensywnych, daje to większą szansę że dojdzie wystarczająco dużo wojska.
Co do przegiętości DE to na pewno nie świadczą o niej tylko te 2 jednostki, o których piszesz, choć niewątpliwie harpie w corach mają ogromne znaczenie strategiczne. Dodał bym jeszcze hydrę, shadów, BG... Generalnie nie bez powodu ta armia w 7ed z armii niszowej stała się jedną z najbardziej popularnych.
Ale dowódcę też ściągnij ;p W ogóle to ci championi w shadach i innych to kiepski deal. Ten champion COK najlepszy... Płacisz dodatkowe 15 pkt żeby miał 5s w szarży zamiast 6PS: Po co mam ściagac sztandorowego z DR skoro jest po to samo co dowódca czyli gdyby musieli by walczyć ( a +1 do wniku walki chodnikiem nie chodzi )
100pkt teżEltharion pisze:PS: Po co mam ściagac sztandorowego z DR skoro jest po to samo co dowódca czyli gdyby musieli by walczyć ( a +1 do wniku walki chodnikiem nie chodzi )
Mi się wydaje ,że Ty poprostu nie masz innych figsów ,więc żaden argument nie będzie dla Ciebie dobry. (a propo - skoro grasz z kumplem to zagrajcie sobie na proxsach nawet karteczkach i przynajmniej będziesz wiedzieć co kupić w przyszłości )
P.S. Dziwie się ,że nie wystawiasz tych swoich Exe
I believe in Honour.!
- Andronicus
- Chuck Norris
- Posty: 566
- Lokalizacja: Warszawa
Mam przez to rozumieć że wg Ciebie ta rozpiska sprawdzi się w tym czy w każdym innym przypadku bo to DE?? Sorry ale De choć bezsprzecznie są przegięte to jeszcze trzeba trochę myśleć układając rozpiski i grając nimi. A w gwoli ścisłości powiedział to gracz DE, który gał tą armią już w 6ed. Wbrew stereotypom nie czułem się wtedy z góry przegrany tak jak teraz nie czuję się z góry wygrany grając tą armią. A już na pewno nie pojedziesz takich krasiów tym co zaproponował Eltharion ( przynajmniej przy w miare statystycznych rzutach i wyrównanym poziomie graczy ).Powiedział gracz DE, haha, niegrywalna rozpa! Dobry żart.
Przepraszam bardzo za offtop, nie mogłem się powstrzymać.
Nieprzegięta rozpa, z tym się zgodze. Nie chcę wchodzić w zbędną polemikę, bo interesuje mnie tylko czysta merytoryka, ale... Spójrz na to, jakie zmiany proponujecie Eltharionowi. Tylko o to mi chodzi, po przeczytaniu tematu nieodzownie widać, jaki fajny jest standard, a zagrania inne są fe
EOT, przepraszam za offtop, wracajcie tam do komentowania rozpiski.
@ Koza: A co, DR to może słaby fast tak? Dawanie im championa i sztandaru fakt, mija się z celem, ale akurat to jest mega oddział. Porównaj sobie z fastami w innych armiach, polecam.
Zdraviam Piotras
P.S. Nigdy bym nie pomyślał, że będę stał po stronie Elthariona
EOT, przepraszam za offtop, wracajcie tam do komentowania rozpiski.
@ Koza: A co, DR to może słaby fast tak? Dawanie im championa i sztandaru fakt, mija się z celem, ale akurat to jest mega oddział. Porównaj sobie z fastami w innych armiach, polecam.
Zdraviam Piotras
P.S. Nigdy bym nie pomyślał, że będę stał po stronie Elthariona