Pytania wszelakie ... ;)

Warriors of Chaos

Moderator: JarekK

ODPOWIEDZ
Piotr3K
Kretozord
Posty: 1681
Lokalizacja: SNOT Gdańsk

Re: Pytania wszelakie ... ;)

Post autor: Piotr3K »

Gateway'a można rzucać z kombatu, ale do kombatu już nie.

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Jeśli grasz według uściśleń sędziowskich, Puppet nie działa na 2x1.

Piotr3K
Kretozord
Posty: 1681
Lokalizacja: SNOT Gdańsk

Post autor: Piotr3K »

Occ pisze:Jeśli grasz według uściśleń sędziowskich, Puppet nie działa na 2x1.
Jaka bzdura.. :shock: Czemu tak uściślono?

wicio
Pseudoklimaciarz
Posty: 25

Post autor: wicio »

Który lord- bijący czy mag jest według was bardziej uniwersalny na punkty 2000-2500?

Awatar użytkownika
Szymon
Kretozord
Posty: 1685
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Szymon »

na 2500 wystaw demon prince ja go wystawiam łądnie się prezentuje na stole i jest magiczny

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

demon prince spada od byle pierdnięcia.... Sorcerer Lord 4 lvl dysk to jest to

Piotr3K
Kretozord
Posty: 1681
Lokalizacja: SNOT Gdańsk

Post autor: Piotr3K »

Szymon94 pisze:na 2500 wystaw demon prince ja go wystawiam łądnie się prezentuje na stole i jest magiczny
Właśnie nie jest magiczny.. ;)

wicio
Pseudoklimaciarz
Posty: 25

Post autor: wicio »

Aktualnie nie jest, ale miejmy nadzieję że wkrótce będzie ;p

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Jaka bzdura.. :shock: Czemu tak uściślono?
Zapytaj sędziów...
b) Przerzuty kostek / wyniku tabelki / zmiany tabelki o d3 itp. NIE chronią przed wynikiem 2 w tabelce miscast.
Moim zdaniem jest to wytłumaczone w samym opisie wyniku 2x1 na miscast i wydaje się logicznym rozwiązaniem. W końcu jest tam napisane: "Czarodziej znika i zostaje natychmiast usunięty z gry, niezależnie od posiadanej ochrony wynikającej czy to z magicznych przedmiotów, czy też specjalnych zasad." A jakby nie było, Puppet to przedmiot dający specjalną zasadę, która pozwoliłaby ochronić maga przed konsekwencjami 2x1 na tabelce miscast.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

Occ pisze:Jeśli grasz według uściśleń sędziowskich, Puppet nie działa na 2x1.
mówisz o Balancing Patch?

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

gerald_tarrant pisze: mówisz o Balancing Patch?
Occ pisze:Jeśli grasz według uściśleń sędziowskich, Puppet nie działa na 2x1.
mówisz o Balancing Patch?
nie, chodzi o Uściślenia Sędziowskie, podane z Balancing Patchem na tej samej stronie: http://strony.aster.pl/barbaros/
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

michus
Wałkarz
Posty: 66
Lokalizacja: Szczecin/ Wrocek

Post autor: michus »

Taaa a łapka u lizaków jakoś chroni:/

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Mac pisze:...

A jakby nie było, Puppet to przedmiot dający specjalną zasadę, która pozwoliłaby ochronić maga przed konsekwencjami 2x1 na tabelce miscast.
Nie mam ochoty dyskutować, ale nie masz racji. Puppet nie ratuje przed konsekwencjami miscasta opatrzonego numerem 2, tylko zmienia wynik rzutu, przez co w ogóle nie dochodzi do rozpatrzenia skutków tego miscasta. Czyli Puppet włącza się podczas, gdy nie wiadomo jeszcze co się dzieje na Miscaście, gdy nie ma jeszcze znaczenie opis Miscastu 2. Liczą się wyłącznie cyferki i właśnie na nich działa Puppet, po zakończeniu zmieniania o d3 przechodzi się do odczytania co tam wyszło i zastosowania efektu, na który zmieniliśmy. Na identycznej zasadzie powinien działać przedmiot Lizaków, i o dziwo działa. Widać Lizaki mają lepsze plecy niż WoCh ;)

Za to np Von Carstein Ring na 2x1 działa, mimo, że ewidentnie nie powinien. dziwnie rozumują w tym przypadku ludzie z LS.
Obrazek

Awatar użytkownika
Duke
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Cobra Kai Warszawa

Post autor: Duke »

Juz dawno o tym pisalem,nareszcie LS wysluchala moich prosb i jest tam zalozony temat.


p.s dobrze ze sila 11/12 dziala na Carstain ring :twisted:
Obrazek

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

tomekjar pisze:Nie mam ochoty dyskutować, ale nie masz racji. Puppet nie ratuje przed konsekwencjami miscasta opatrzonego numerem 2, tylko zmienia wynik rzutu, przez co w ogóle nie dochodzi do rozpatrzenia skutków tego miscasta. Czyli Puppet włącza się podczas, gdy nie wiadomo jeszcze co się dzieje na Miscaście, gdy nie ma jeszcze znaczenie opis Miscastu 2. Liczą się wyłącznie cyferki i właśnie na nich działa Puppet, po zakończeniu zmieniania o d3 przechodzi się do odczytania co tam wyszło i zastosowania efektu, na który zmieniliśmy. Na identycznej zasadzie powinien działać przedmiot Lizaków, i o dziwo działa. Widać Lizaki mają lepsze plecy niż WoCh ;)
Sekwencja i rozwiązanie jest ździebko abstrakcyjne, bo i tak zanim zmodyfikujesz rzut na miscast table patrzysz jaki jest efekt danego miscastu - i co on nie wchodzi w grę, opis nie ma znaczenia? Ależ przecież ma, właśnie na potrzeby miscastu, bo przy pewnych efektach możesz chcieć zmienić liczbę o tyle, przy innych o tyle, a przy innych wcale możesz nie chcieć zmieniać. A więc efekt przed modyfikacją, ma wpływ na rozgrywkę i jako taki do niej wchodzi. Gdyby to rozwiązanie wprowadzić do rozgrywki, to musiałbyś trzymać się stricte sekwencji: rzuciłeś miscast -> nie patrzysz jaki jest jego efekt -> podejmujesz decyzje o jego modyfikacji, nie znając efektu -> modyfikujesz o ile Ci tam wypadło, nie znając efektu zmodyfikowanego wyniku.

A o wiele łatwiejszym rozwiązaniem, prostszym i racjonalnym jest zasada, którą teraz mamy - żadne przerzuty i modyfikacje nie chronią przed efektem 2 na tabelce miscast. Opis tego wyniku również jasno tego wskazuje - bo czemu napisali "niezależnie od posiadanej ochrony wynikającej czy to z magicznych przedmiotów czy też specjalnych zasad"? Przecież gdyby chodziło im o AS,WS i regenkę napisali by to zupełnie inaczej.

I według mnie również Lizakowe łapki i Wampiryczne pierścionki, powinny podlegać tej zasadzie, żeby nie było. Efekt Miscastu 2 jest fluff'owo identyczny z efektem Gateway'a na 11-12 siły - nic nie powinno chronić.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Co za różnica?
Nie działa i tyle.

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

A według mnie działa i tyle... Łapki działają to i puppet działa...

Awatar użytkownika
Duke
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Cobra Kai Warszawa

Post autor: Duke »

Mac pisze: Sekwencja i rozwiązanie jest ździebko abstrakcyjne, bo i tak zanim zmodyfikujesz rzut na miscast table patrzysz jaki jest efekt danego miscastu - i co on nie wchodzi w grę, opis nie ma znaczenia?
Sory ale glupszej wypowiedzi dawno nie widzialem :D
Czyli co najpierw np dostaje hita(miscast 7 np) a pozneij zmieniam miscasta na inny i znowu dostaje hita ? xD
Obrazek

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Hrabia Duuku pisze:Sory ale glupszej wypowiedzi dawno nie widzialem :D
Czyli co najpierw np dostaje hita(miscast 7 np) a pozneij zmieniam miscasta na inny i znowu dostaje hita ? xD
Ok, widzę, że nie starałeś się zrozumieć mojej wypowiedzi, ale tylko złapać za język, specjalnie naciągając część mojej wypowiedzi tak by wskazać mi "błąd" w rozumowaniu. No cóż nie wyszło...

Czy powiedziałem, że to efekt wchodzi w grę? Nie. Zaznaczyłem jedynie, że to jaki efekt ma dany rzut na miscast table, ma wpływ na jego możliwą modyfikację, a więc jako taki ma wpływ na samą rozgrywkę. Czy gdybyś zupełnie nie znał miscast table i wyrzucił na niej np. 4, modyfikowałbyś ją? Przecież nie wiesz co daje ten efekt i nie wiesz jaki otrzymałbyś efekt po modyfikacji. A więc to, jaki efekt otrzymujesz przed modyfikacją ma znaczenie dla ewentualnej modyfikacji, więc nie można powiedzieć, że po prostu go nie ma. Gdyby po prostu go nie było, nie było by również i modyfikacji.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Prawda jest taka:
Efekt mistcastu rozpatrywany jest po wszelakich modyfikatorach.
Puppet jest takowym. Zatem powinien działać na 1+1. Ale nie działa.
Jest to bzdurne,skoro lizakówski działa, ale cóż.

ODPOWIEDZ