Witam! Jestem nowy, proszę o pomoc
Moderator: misha
Re: Witam! Jestem nowy, proszę o pomoc
Witam spróbuje pomóc
1) działa
2) nie liczą się
3) nie to jest w oddziale najpierw ghoule potem cart
4) sam rozdzielasz rany, a jeśli jest w oddziale to odział potem Heros
5)zagmatwałeś ale jeśli 2 odziały ghouli bija się z oddziałem goblinów i przegrałeś o 4 to oba odziały sypia się o 4 pt
6)Tak
7)Tak
Ostatnie pytanie) nie corps jest liczony jak mount jako jedna figurka do puki nekro żyje wybierasz co ma dostać pomiędzy nekro a carta i możesz overrunować i ścigać z wyjątkiem zombi które maja specjalna zasadę ze nie
Pozdro
1) działa
2) nie liczą się
3) nie to jest w oddziale najpierw ghoule potem cart
4) sam rozdzielasz rany, a jeśli jest w oddziale to odział potem Heros
5)zagmatwałeś ale jeśli 2 odziały ghouli bija się z oddziałem goblinów i przegrałeś o 4 to oba odziały sypia się o 4 pt
6)Tak
7)Tak
Ostatnie pytanie) nie corps jest liczony jak mount jako jedna figurka do puki nekro żyje wybierasz co ma dostać pomiędzy nekro a carta i możesz overrunować i ścigać z wyjątkiem zombi które maja specjalna zasadę ze nie
Pozdro
1) ---gerald_tarrant pisze:jestem trochę zielony w temacie i chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy
mam kilka pytań, głównie odnośnie sypania:
1)Wiem, że na sypanie działa Ward, czy działa też regenka?
2)Jeśli jednostką z niemagicznymi atakami wklepię rany duchom/wrathom to czy te rany doliczają się do CR?
3)Do jednostki dołączony jest corpse cart. Czy jeśli jednostka przegra, to wybiera się czy sypie się corpse cart czy jednostka; czy sypią się oba?
4)analogiczna sytuacja jak wyżej, tylko w oddziale jest 1 lub więcej bohaterów. co się dzieje z ranami z sypania?
5)dwie jednostki np. ghuli przegrywają w jednym combacie z inną jednostką o np. 4. Obie sypią się o 4, czy rozdzielam te rany pomiędzy oddziały?
6)Ginie Generał na Zombie dragonie: czy dragon musi testować Ld na sypanie?
7)Czy zombie dragon rzuca po śmierci jeźdźca na tabelę reakcji potwora?
8)w combacie jest necromata na corpse carcie. W razie przegranej rozdzielam rany pomiędzy corpse cartemi necrosem? czy oboje dostają tyle ran o ile się posypali?
i jeszcze takie:
czy oddziały w VC mogą overrunować i ścigać inne jednostki?
2) nie bo nie wklepales rany.
3) dzieli sie rany ale nie jestem na 100% pewny. taka sytuacja jest opisana na poczatku AB wiec tam radze sprawdzic .
4) analogicznie do tego co jest wyzej,
5) obie sie sypia,
6) ---
7) wydaje mi sie, ze tak.
8.) tak jak w 3), 4) ale powtazam, nie jestem do konca pewny.
9) a czemu by mieli nie moc.
a tutaj jest moje pytanie.
po co im muzyk? jeli przegraja bitwe o 0 to i tak nic sie nie dzieje. dzieki ItP nie beda panikowali, breakowali, ogolnie nie beda uciekac, wiec tu znowu muzyk jest nie potrzebny.
czy tylko po to by starac sie wygrac combata o 0??
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
@Morsereg po co zabierać głos w sprawie o której widzę masz pojęcie na zasadzie "mam kolege który ma kolegę który grał na turnieju z takim kolesiem i ten koleś tak zrobił" no proszę... MORFI napisał dobrze to poprawiać trzeba.
"if characters are presend in the unit, or if a character is riding a monster the controlling player first allocates wounds to the unit or mount (up to their current wounds), then divides the remaining wounds as equally as possible amongst any characters"
jasno opisane? masz oddział 18GG z generałem i BSB oraz nekromantą na Corpse Carcie dołączonym do oddziału. Przegrywasz o 10. Ginie 10 GG. Wszyscy stanowią 1 jednostkę i rany dajesz dla szaraków dopiero jak ich nie ma to wlepiasz rany characterom.
Co do smoka. Piętą achillesową Lorda na smoku jest smok, zamiast bić po Lordzie, który może być zapuszkowany mieć Nightshrouda (czyli, że Lord pierwszy będzie lał nawet jak jego szarżowano) bije się po smoku, smok obrywa 5 ran wynik do CR'a 5 ran, więcej, sztandar to 7, po stronie VC np 3 rany i walking dead to 4. Wynik VC przegrywają o 3, smokowi została 1 rana więc mówimy mu papa, a Lord dostaje 2 rany. Nie trzeba bić po Lordzie generale żeby go zabić. Więc trzeba uważać.
jak możesz wklepać rany skoro nie możesz nawet jednostek eterycznych zaatakować?2 Jeśli jednostką z niemagicznymi atakami wklepię rany duchom/wrathom to czy te rany doliczają się do CR?
cała procedura otrzymywania obrażeń w razie przegranej walki jest opisana w podręczniku VC3 Do jednostki dołączony jest corpse cart. Czy jeśli jednostka przegra, to wybiera się czy sypie się corpse cart czy jednostka; czy sypią się oba?
4 analogiczna sytuacja jak wyżej, tylko w oddziale jest 1 lub więcej bohaterów. co się dzieje z ranami z sypania?
"if characters are presend in the unit, or if a character is riding a monster the controlling player first allocates wounds to the unit or mount (up to their current wounds), then divides the remaining wounds as equally as possible amongst any characters"
jasno opisane? masz oddział 18GG z generałem i BSB oraz nekromantą na Corpse Carcie dołączonym do oddziału. Przegrywasz o 10. Ginie 10 GG. Wszyscy stanowią 1 jednostkę i rany dajesz dla szaraków dopiero jak ich nie ma to wlepiasz rany characterom.
Corpse jest mountem na potrzeby walki i ruchu CC jest traktowany jak monster, więc najpierw Corpse później nekromanta.8 w combacie jest necromata na corpse carcie. W razie przegranej rozdzielam rany pomiędzy corpse cartemi necrosem? czy oboje dostają tyle ran o ile się posypali?
oczywiście na takich samych zasadach jak wszyscy inni. Ciekawa sytuacja, że akurat nie np. jak Cairn Wraights szarżują na coś i później Banshee krzyczy na ten oddział z którym jest w CC (może jest w AB) i oddział ginie cały w wyniku krzyku, nie ma overruna. +Zombie jak MORFI napisał, nie overrunują.i jeszcze takie: czy oddziały w VC mogą overrunować i ścigać inne jednostki?
Jak można coś przegrać albo wygrać o "0"? Nie rozwiązujemy zadań z matematyki z granicą do 0 od - albo + nieskończoności. Masz muzyka, przeciwnik nie to wygrałeś o "1", a jeśli tak i jest ciebie więcej a przeciwnik nie jest odporny na fear terror to jest FEAR OUTNUMBER przeciwnik zdaje Break'a i tylko "1+1" go ratują. Moim zdaniem warto.po co im muzyk? ...czy tylko po to by starac sie wygrac combata o 0??
Co do smoka. Piętą achillesową Lorda na smoku jest smok, zamiast bić po Lordzie, który może być zapuszkowany mieć Nightshrouda (czyli, że Lord pierwszy będzie lał nawet jak jego szarżowano) bije się po smoku, smok obrywa 5 ran wynik do CR'a 5 ran, więcej, sztandar to 7, po stronie VC np 3 rany i walking dead to 4. Wynik VC przegrywają o 3, smokowi została 1 rana więc mówimy mu papa, a Lord dostaje 2 rany. Nie trzeba bić po Lordzie generale żeby go zabić. Więc trzeba uważać.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
No Misha poruszył tu istotne kwestie o których już nie chciałem wspominać bo to dział pomoc ale skoro już rozmowa jest . Smok jest do piz.... w tej edycji jak zresztą kolega zaznaczył lepszy jest już hellsteed bo nie jest Large Target (+2 vs shooting) i Vamp który kiedyś miał 10 WS teraz ma 7 PLEWA szkoda PT lepiej coś innego. Co do muzyka to przegrać walkę która może zadecydować o losach bitwy bo sępiłem 8 pt na muzyka szkoda gadać muzyk jest przydatny mimo wszystko .....
hmm... nie wiem czemu sadzilem, ze wygrywa sie o 0 :/M.T. pisze:Jeżeli jest remis, to strona mająca muzyka wygrywa o 1.
tak czy inaczej, dzieki za sprostowanie
nie bardzo wiem, o co ci chodzi.misha pisze: @Morsereg po co zabierać głos w sprawie o której widzę masz pojęcie na zasadzie "mam kolege który ma kolegę który grał na turnieju z takim kolesiem i ten koleś tak zrobił" no proszę... MORFI napisał dobrze to poprawiać trzeba.
tak gdzie nie bylem pewny napisalem, ze nie jestem i odeslalem do AB bo jest tam wlasnie taki przypadek opisany. wynika z tego, ze sie mylilem a to dlatego, ze nie mialem tego AB przy sobie.
a MORFI zgadza sie, napisal odpowiedz ale nie widzialem, ze jest tam jeszcze jedna strone z jego odpowiedziami
ps. fajnie, ze masz kolegow ktorzy graja na turniejach
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
jeszcze mam takie laickie pytanie [nie gram wampirami i nie mam kodeksu]
jakie czary z domeny wampirów/ nekromancji
mogą być rzucane w walce wręcz/do walki wręcz?
jakie czary z domeny wampirów/ nekromancji
mogą być rzucane w walce wręcz/do walki wręcz?
raise dead też może
jedynie gaze of nagash które jest magic missile nie może być rzucany z/do CC wszystko inne może
jedynie gaze of nagash które jest magic missile nie może być rzucany z/do CC wszystko inne może
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Ja wiem takich tematów było 50973564 tysięcy,ale jakie są plusy i minusy Vampirków?
Ja wiem, że fajnie mieć swój temat.
Jeden wystarczy więc przenoszę.
Ja wiem, że fajnie mieć swój temat.
Jeden wystarczy więc przenoszę.
http://change.menelgame.pl/change_please/9435383/ To nic nie kosztuje a pomagasz innymDzoooma pisze:Ona jest w stanie błogosławionym
plusem jest że ta armia nie umiera tylko ciągle wraca na stół
Minusem jest generał którego musisz pilnować jak oka w głowie
To tak ogólnie.
O tej armii można by pisać dość długo o jej wadach i zaletach.
Ale chyba najgorsze jest to że armia głównie opiera sie na magii bez której ciężko sie gra, a magia jak wiadomo bywa bardzo losowa.
Minusem jest generał którego musisz pilnować jak oka w głowie
To tak ogólnie.
O tej armii można by pisać dość długo o jej wadach i zaletach.
Ale chyba najgorsze jest to że armia głównie opiera sie na magii bez której ciężko sie gra, a magia jak wiadomo bywa bardzo losowa.
zaletą też jest że można robic co chwilę inne rozpiski można próbowac różnych opcji dobre przedmioty
a wadą brak strzelania i gienio jeśli zginie
a wadą brak strzelania i gienio jeśli zginie
"Life out here is raw, but we will never stop, we will never quit, 'cause we are Metallica" [Życie tutaj jest surowe, lecz my nigdy się nie wycofamy, nigdy tego nie porzucimy, bo jesteśmy Metalliką“]
piteras96 pisze: a wadą brak strzelania
No nie przesadzaj - VC ma jedna z najlepszych broni strzeleckich jaka znam - co prawda jest dość losowa, ale ściąga kawalerie i potwory ze stołu częściej niż jakieś pojedyńcze działo, nie mówiąc już o jakichś strzeleckich regonach.
Banshee to potęga sama w sobie - dzięki niej można ustawić sobie bitwe, ale trzeba pamiętać że łatwo ją stracić
wru pisze:Dlatego im więcej Wraithów tym lepiejSmiechu pisze:
Banshee to potęga sama w sobie - dzięki niej można ustawić sobie bitwe, ale trzeba pamiętać że łatwo ją stracić
Wrighty to dodatek by Baśka nie schodziła z głupiego D6 S4, albo nawet 2D6 S4
Ok, a na start to może być batalion?
http://change.menelgame.pl/change_please/9435383/ To nic nie kosztuje a pomagasz innymDzoooma pisze:Ona jest w stanie błogosławionym
lepiej nie
Szkielety nie są grywalne aktualnie więc nieskorzystasz z nich specjalnie.
CC tez na początek raczej się nie przyda, ale to już kwestia gustu.
Z batalionu przydadzą się ghule i zombie, ale ich tam mało.
Moim zdaniem najlepiej zrobisz kupując 2-3 pudełka (po 10 szt w pudełku) ghuli pudełko psów (10szt) to core jednoski będziesz miał na trochę z głowy.
Dalej zależy na jakiej wielkości armię chcesz się skusić i co ci się podoba.
z rarów podstawą 5wrightów +banshee
ze specjali z 5 fell batów i klocek 20 gwardzistów (po 10 w pudełku sprzedają)
Szkielety nie są grywalne aktualnie więc nieskorzystasz z nich specjalnie.
CC tez na początek raczej się nie przyda, ale to już kwestia gustu.
Z batalionu przydadzą się ghule i zombie, ale ich tam mało.
Moim zdaniem najlepiej zrobisz kupując 2-3 pudełka (po 10 szt w pudełku) ghuli pudełko psów (10szt) to core jednoski będziesz miał na trochę z głowy.
Dalej zależy na jakiej wielkości armię chcesz się skusić i co ci się podoba.
z rarów podstawą 5wrightów +banshee
ze specjali z 5 fell batów i klocek 20 gwardzistów (po 10 w pudełku sprzedają)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
To zależy tak naprawde co preferuje.misha pisze:klocek 20 gwardzistów (po 10 w pudełku sprzedają)
Czy wolisz szybką gre tym paciarajstwem czy powoli niszczyć przeciwnika
Jak powoli na 2k+ to nastawiasz sie na samą piechote: Ghule, Zombie, Gwardia, Wraciaki + do tego Wilki Baty, i Trener
Jak szybką na 2k+ to lecisz: Ghule, Rycerze, Wraciaki, Baty, Varghulf.
Lub na ultra szybką (czego nie polecam na początek, bo to wymaga dobrego zmysłu taktycznego i przedewszystkim ogrania): Smok, Ghule, Wilki, Baty, 2x Varghulf.
Ja najbardziej uwielbiam pierwszą, w drugą gram na małe pkt (bez varga), a w 3 jak mam chęć pograć smokiem
Wybór należy do Ciebie - VC to armia dość róźnorodna, aczkolwiek nie możesz sie zniechęcać do zrobionych rozpisek - każdą trzeba sobie ograć i wiedzieć co do czego służy.
Pozdro.
Prosze o pomoc:
jak gracie VC??
Jak chronicie generała żeby armia sie nie sypnęła??
jak radzicie sobie z maszem (którego nie ma?)
od czego zaczynacie budowę armii???
co warto kupić jeśli mam:
10 drie wolfs
20 ghuls
1 vampire lord (piechotą)
4wraity + banshee
13 podstawek kawaleryjskich
4 fell baty
jak gracie VC??
Jak chronicie generała żeby armia sie nie sypnęła??
jak radzicie sobie z maszem (którego nie ma?)
od czego zaczynacie budowę armii???
co warto kupić jeśli mam:
10 drie wolfs
20 ghuls
1 vampire lord (piechotą)
4wraity + banshee
13 podstawek kawaleryjskich
4 fell baty