kilka pytań początkującego 2
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: kilka pytań początkującego 2
Str 86 RB mówi o atakowaniu bezpośrednio w maszynę. Że ma WS 0 i jest trafiana automatycznie, więc moim zdaniem, atakowanie jej jest legalne.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Dwa pytanka.
Pierwsze dwa oddzialy maja ASF pierwszy zaszarzowal na drugi z koleji drugi ma wieksza inicjatywe kto bije pierwszy??
Drugie czy oddzial DE z malymi kuszami (korsarze czy cos takiego) moga zrobic s&s w odpowiedzi na szarze z waagh! ?
Edit: W zasadzie tych kusz jest zaznaczone ze moga zawsze zrobic s&s a w zasadzie waagh! jest info ze oddzial zaszarzowany moze tylko hold or flee.
Pierwsze dwa oddzialy maja ASF pierwszy zaszarzowal na drugi z koleji drugi ma wieksza inicjatywe kto bije pierwszy??
Drugie czy oddzial DE z malymi kuszami (korsarze czy cos takiego) moga zrobic s&s w odpowiedzi na szarze z waagh! ?
Edit: W zasadzie tych kusz jest zaznaczone ze moga zawsze zrobic s&s a w zasadzie waagh! jest info ze oddzial zaszarzowany moze tylko hold or flee.
@Kanister, skoro nie ma ich jak dostawić bo swarm blokuje drogę szarży a inaczej nie dojdziesz tam z 1 piwotem to szarża jest niemożliwa (censerzy to nie są skirmishe?) i jeśli w zasięgu nie ma innych celów które widzą i mogą zaszarżować to nic się nie dzieje. To że oddział ma frenzy nie znaczy, że przestawiasz inne jednostki żeby ta szarża była możliwa
@gerwaz, oddział z wyższą inicjatywą bije pierwszy, ASF się znosi i traktuje się sytuację jakby była w kolejnej turze CC, czyli bijesz po inicjatywie.
Co do kusz to moim zdaniem, zapis przy kuszach bardziej dotyczy kwestii z RB kiedy S&S jest możliwe (odległość szarżującego większa niż połowa jego ruchu) i tu kusze pozwalają zawsze na S&S, ale Waagh to co innego i jednostka powinna zrobić Hold albo Flee skoro tak jest w opisie szarży z Waagh.
PS rzuć na 4+ w ostateczności
@gerwaz, oddział z wyższą inicjatywą bije pierwszy, ASF się znosi i traktuje się sytuację jakby była w kolejnej turze CC, czyli bijesz po inicjatywie.
Co do kusz to moim zdaniem, zapis przy kuszach bardziej dotyczy kwestii z RB kiedy S&S jest możliwe (odległość szarżującego większa niż połowa jego ruchu) i tu kusze pozwalają zawsze na S&S, ale Waagh to co innego i jednostka powinna zrobić Hold albo Flee skoro tak jest w opisie szarży z Waagh.
PS rzuć na 4+ w ostateczności
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
może i dziwne, ale prawdziwe. inicjatywa zawsze pierwsza idzie.
RB:
RB:
Models with this special rule always strike first in close combat, even before models that have charged that turn and regardless of Initiative. If fighting another model with the same special rule, use the models' Initiative to determine who strikes first (roll a dice in case of same Initiative).
Ostatnio zmieniony 19 sty 2010, o 12:38 przez Afro, łącznie zmieniany 1 raz.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"
Censerzy właśnie są skirmishem i nie wiem czy mogę się dostawić TYLKO do maszyny olewając obsługanta który bije się ze swarmem. W RB znalazłem tylko to co napisał już Byro (czyli automatyczne trafianie machiny w walcze wręcz- to by sugerowało ze mogę się do niej dostawic i po niej bic) i to ze jak szarzuje sie na maszyne to obsluga ustawia sie przed nia.misha pisze:@Kanister, skoro nie ma ich jak dostawić bo swarm blokuje drogę szarży a inaczej nie dojdziesz tam z 1 piwotem to szarża jest niemożliwa (censerzy to nie są skirmishe?) i jeśli w zasięgu nie ma innych celów które widzą i mogą zaszarżować to nic się nie dzieje. To że oddział ma frenzy nie znaczy, że przestawiasz inne jednostki żeby ta szarża była możliwa
kanister pisze:Fajnie jest cytować siebie.
jawora pisze:Ja tam w lidze online nie startuję, bo za daleko od mojego miasta.
Uściślenie sędziowskie nawet do tego chyba było jak są 2 oddziały z ASF'em.gerwaz26 pisze:Czyli de fakto nie mam zadnych bonusow z tytulu szarzy skoro oba oddzialy maja ASF a oddzial szarzowany ma wyzsza inicjatywe?? Troche to dziwne
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
jezeli chodzi Ci o bonus +2str przy szarzy to go posiadasz, ale jak amsz nizszą inicjatywe to najpierw bije przeciwnik.misha pisze:Uściślenie sędziowskie nawet do tego chyba było jak są 2 oddziały z ASF'em.gerwaz26 pisze:Czyli de fakto nie mam zadnych bonusow z tytulu szarzy skoro oba oddzialy maja ASF a oddzial szarzowany ma wyzsza inicjatywe?? Troche to dziwne
Uściślenie jest co do 2 oddziałów z ASF i równą inicjatywąmisha pisze:Uściślenie sędziowskie nawet do tego chyba było jak są 2 oddziały z ASF'em.gerwaz26 pisze:Czyli de fakto nie mam zadnych bonusow z tytulu szarzy skoro oba oddzialy maja ASF a oddzial szarzowany ma wyzsza inicjatywe?? Troche to dziwne
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
co się dzieje, kiedy dzięki "3" z Lore of Fire strzelam i wyrzucę Missfire?
Dlaczego chciałbyś rzucać na Burning Headzie kostką artyleryjską? Prosta linia, 18'', hit z siłą 4, panika. Gdzie problem?gerald_tarrant pisze:co się dzieje, kiedy dzięki "3" z Lore of Fire strzelam i wyrzucę Missfire?
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
Tak.I teraz, rozumiem, że z tego tytułu abominacja w postaci mającej ten przedmiot wzbudza jedynie strach, a Szczuroogry go w ogóle nie ruszają? Wzbudza Fear w armii skaven'ów, więc jest odporny na Fear powodowany przez nich (zgodnie z RB)?
I ciągnąc to dalej - Postać wzbudzająca strach, dołączona do oddziału, powoduje, że ten oddział również staje się na strach odporny (a terror traktuje jak strach). Zakładam, że wobec skavenów jest tak samo (czyli, oddział z bohaterem z tym hełmem, staje się odporny na strach od skavenów, a terror z nich zmniejsza do strachu)?
Dostaw się po lewej stronie rat swarma - widzisz oddział, to możesz szarżować. Nie możesz atakować samej maszyny dopóki obsługa zyje.Ktokolwiek wie?
Możesz strzelać nawet jak przeciwnik jest za blisko na normalne stand and shoot. Ale nie pozwala to na stand and shoot w sytuacjach, kiedy w ogóle nie możesz go wykonać (szarża z overrun czy waagh)Edit: W zasadzie tych kusz jest zaznaczone ze moga zawsze zrobic s&s a w zasadzie waagh! jest info ze oddzial zaszarzowany moze tylko hold or flee.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Kanister nie pokazał całej sytuacji ( grałem z nim wtedy ), po lewej stronie rat swarma stał drugi rat swarm, tak, że dostawienie się do elfa było niemożliwe...Jankiel pisze:
Dostaw się po lewej stronie rat swarma - widzisz oddział, to możesz szarżować. Nie możesz atakować samej maszyny dopóki obsługa żyje.
Ja sądzę, że szarża było niemożliwa bo przy szarży na maszynę walczymy z obsługą, jak do obsługi nie można się dostawić to szarża jest niemożliwa i albo nie szarżujemy, albo szarżujemy w coś innego do czego censersi mają zasięg.
Cosmo pisze:Tak sie kurwa hartuje komandosow. Tak sie hartuje zwyciezcow. Wchodzi i ma 6 tur zeby rozpierdolic. A jak przy okazji wygra rzut na zaczynanie, to po prostu rozpierdoli ture wczesniej.
Sytuacja z dzisiejszej bitwy - w shade'ach kumpla siedzi asasyn - nie ujawniony ale za dobrze go znam i teraz - czy ma na niego zastosowanie czar działający na magic itemy (np. 5tka z LoM albo Kuźnia Vaula)? Czy nie jest to sposób na dowiedzenie się gdzie siedzi asasyn?
Doszliśmy do tego że nie działa na asasyna ukrytego ten czar, ale chciałem się upewnić.
Doszliśmy do tego że nie działa na asasyna ukrytego ten czar, ale chciałem się upewnić.
Ludvik pisze:Wystawianie np. Black Knightów jako Blood Knightów uważam za osobistą obrazę
Ja bym się raczej zapytał czy abominacja się nie boi właściciela hełmu...? Wiem, że ma terror jednak może czapeczka to obchodzi jak Harry niemożność uciekania undeadów..Jankiel pisze:Tak.I teraz, rozumiem, że z tego tytułu abominacja w postaci mającej ten przedmiot wzbudza jedynie strach, a Szczuroogry go w ogóle nie ruszają? Wzbudza Fear w armii skaven'ów, więc jest odporny na Fear powodowany przez nich (zgodnie z RB)?
I ciągnąc to dalej - Postać wzbudzająca strach, dołączona do oddziału, powoduje, że ten oddział również staje się na strach odporny (a terror traktuje jak strach). Zakładam, że wobec skavenów jest tak samo (czyli, oddział z bohaterem z tym hełmem, staje się odporny na strach od skavenów, a terror z nich zmniejsza do strachu)?
Tu nie jest napisane że model dostaje Fear walcząc ze Skavenami ale że wszystkie modele w armii szczurzej boją się postaci.
Jest taka możliwość?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
-
- Masakrator
- Posty: 2297
Moje zdanie:
Jeśli jednostka wzbudza efekt "Fear", to efekt ten nie działa na jednostki posiadające Fear oraz Terror.
Nie widzę nic specjalnego w tym przedmiocie, iżby omijał tę regułę, wszak zgodną z RB.
Jeśli jednostka wzbudza efekt "Fear", to efekt ten nie działa na jednostki posiadające Fear oraz Terror.
Nie widzę nic specjalnego w tym przedmiocie, iżby omijał tę regułę, wszak zgodną z RB.
ok spoko.
Sugerowałem się tym iż była dyskusja apropo Elfy vs Gobliny i odpowiednie czary z shadow: The Shadows of Death i loren The Twilight Host.
Choć tam była trochę inna sytuacja...
Ale nic to.
Sugerowałem się tym iż była dyskusja apropo Elfy vs Gobliny i odpowiednie czary z shadow: The Shadows of Death i loren The Twilight Host.
Choć tam była trochę inna sytuacja...
Ale nic to.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Dołączam do ogólnego trendu z pytaniami na temat abominacji. Przekopałem sporo wątków, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na temat możliwości blokowania jej szarży. Był nawet temat z przykładowym obrazkiem ale brak ostatecznego wyjaśnienia. Tak więc
1. czy można zablokować "szarżę" abominacji, ustawiając 1" od niej np shirmish tak żeby nie mogła zpivotować i polecieć w inny cel?
2. w "szarży" abominacja wypłaca jedynie d6 impact hitów, czy pozostałe losowe ataki również?
Proszę o jasną odpowiedź co do pkt1 lub linka do takowej.
1. czy można zablokować "szarżę" abominacji, ustawiając 1" od niej np shirmish tak żeby nie mogła zpivotować i polecieć w inny cel?
2. w "szarży" abominacja wypłaca jedynie d6 impact hitów, czy pozostałe losowe ataki również?
Proszę o jasną odpowiedź co do pkt1 lub linka do takowej.