OMG! (2250)

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

OMG! (2250)

Post autor: Deather »

Zacznę może od uzasadnienia, dlaczego wybrałem taki a nie inny skład bohaterów. Urzekła mnie argumentacja Blessa, że 2 czary na 3 kostkach na rundę to jest to. Spodobał mi się również Kołatowy wariant goblina "rakietki". Poza określoną magią i goblinem chciałem mieć mobilnego generała i BSB, przy czym goblinek nie może być ani jednym ani drugim bo jest więcej niż pewne, że jego szalona szarża zakończy się śmiercią dzielnego bossa. W rozultacie wyszedł mi taki skład bohaterów:

Kod: Zaznacz cały

Night Goblin Great Shaman @ 285 Pts
     Magic Level 4; Little Waagh
     Beard of Barbus [10]
     Dispel Scroll [25]
     Dispel Scroll [25]
     Dispel Scroll [25]
     Yan Khel Mushroom [15]

Black Orc Big Boss @ 155 Pts
     General; Heavy Armour; Boar
     Enchanted Shield [15]
     Martog's Best Basha [15]
     Nibbla's Itty Ring [20]

Black Orc Big Boss @ 176 Pts
     Battle Standard; Boar
     Shinguards of Sneaky Shino [30]
     Sword of Might [10]
     Yellow Kidney Stone of Xet [10]

Goblin Big Boss @ 98 Pts
     Spear; Light Armour; Shield; Wolf
     Wollopa's One Hit Wunda [15]
     Triksy Trinket [25]
     Collar of Zorga [5]
W specjalach początkowo chciałem wagon z golanem, ale straszna cena i uziemienie bohatera (obowiązkowa broda) oraz problem z ustaniem szarży nie są warte jego uberuderzenia. W rarach myslałem, żeby zaszaleć z 4 gigantami, bo głupota trolli zaczęła doprawadzać mnie do białej gorączki. Ale ostatecznie za jednego giganta + jakiegoś śmiecia wpadły dwa oddziały dzikusów, a za drugiego dwa doomy i snoty. Oto co wyszło:

Kod: Zaznacz cały

19+1 Night Goblins @ 118 Pts
     Netters; Shield; Standard; Musician

2 Snotlings @ 40 Pts

5 Goblin Spider Riders @ 76 Pts
     Spear; Short Bow; Shield; Musician

5 Goblin Spider Riders @ 76 Pts
     Spear; Short Bow; Shield; Musician


2x Spear Chukka @ 80 Pts
     Bully

2x Spear Chukka @ 80 Pts
     Bully

1 Wolf Chariot @ 63 Pts

1 Wolf Chariot @ 63 Pts

1 Wolf Chariot @ 63 Pts

1 Wolf Chariot @ 63 Pts

5 Savage Boar Boyz @ 122 Pts
     Spear; Musician

5 Savage Boar Boyz @ 122 Pts
     Spear; Musician


1 Giant @ 205 Pts

1 Giant @ 205 Pts

1 Doom Diver @ 80 Pts

1 Doom Diver @ 80 Pts



Casting Pool: 6 + ring

Dispel Pool: 5 + grzyb + 3 DS

Models in Army: 81


Total Army Cost: 2250
Szaman idzie do NG, którzy unikają walki. Rydwany trzymają się w "bezpiecznych" strefach 12 cali wokół xeta i generała.

Co sądzicie o takim pomyśle ?

Awatar użytkownika
qlpin
Chuck Norris
Posty: 425

Post autor: qlpin »

Deather pisze:Zacznę może od uzasadnienia, dlaczego wybrałem taki a nie inny skład bohaterów. Urzekła mnie argumentacja Blessa, że 2 czary na 3 kostkach na rundę to jest to. Spodobał mi się również Kołatowy wariant goblina "rakietki". Poza określoną magią i goblinem chciałem mieć mobilnego generała i BSB, przy czym goblinek nie może być ani jednym ani drugim bo jest więcej niż pewne, że jego szalona szarża zakończy się śmiercią dzielnego bossa. W rozultacie wyszedł mi taki skład bohaterów:

co nie zmienia faktu ze nadal tym razem magiczne armie będa polować tylko na 1 model a nie 2, ale z drugiej strony większa szansa na posiadanie stopy...
no i black orc warboss gwarantuje pierdolnięcie, którego tu nie widze...
Deather pisze: W specjalach początkowo chciałem wagon z golanem, ale straszna cena i uziemienie bohatera (obowiązkowa broda) oraz problem z ustaniem szarży nie są warte jego uberuderzenia.

mam tak samo, tylko że trzeba by domalować 5 boar boyzów więc ta opcja odpada...


Deather pisze: 19+1 Night Goblins @ 118 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician.
mało ich, ja bym poszukał oszczędności...


Deather pisze: Szaman idzie do NG, którzy unikają walki. Rydwany trzymają się w "bezpiecznych" strefach 12 cali wokół xeta i generała.
ale takie założenie maja teraz wszyscy grający tą armią, więc nie mo co pisać rzeczy oczywistych

2x giant pozostaje sprawą dyskusyjną...

Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 385

Post autor: ninjaska »

Oi,
I to jest dobre i to sie sprzeda. Mi sie podoba. Pytanie tylko, gdzie wskakuja Czarne Orki? Razem z Dzikusami? To moze dac dzikusom po sztandarze. Z kolei jesli NG unikaja walki, to czy przydadza im sie siatki oraz sztandar?
I jeszcze, moze zamiast NG Szamana, lepiej dac Zwyklego Goblina, ale na wilku, w razie jakby sie zrobilo goraco, to moze czmychnac na 18".
Obrazek

Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

Post autor: Deather »

qlpin pisze: ale z drugiej strony większa szansa na posiadanie stopy...
Po tym jakie ostatnio czary losuje na małych szamanach (little waagh) postanowiłem, że albo tak albo wcale.
qlpin pisze:
Deather pisze: 19+1 Night Goblins @ 118 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician.
mało ich, ja bym poszukał oszczędności...
Oni są odporni na panikę plus z założenia poza zasięgiem szarży silnych jednostek, więc taka liczba powinna wystarczyć. Na śmieci polujące na szamana są siatki i sztandar. Fanole by się przydali, ale za co ?
ninjaska pisze:Pytanie tylko, gdzie wskakuja Czarne Orki?
Zależy od zaplecza strzeleckiego wroga. Jak są maszyny mogą się "ukryć" w fastach/boar boyzach (lipa, ale lepsze to niż nic), działa mnie przerażają, ale lekkiego ostrzału z T5 i 1+ save się nie boją więc jeśli brak maszyn to lecą luzem
ninjaska pisze:I jeszcze, moze zamiast NG Szamana, lepiej dac Zwyklego Goblina, ale na wilku, w razie jakby sie zrobilo goraco, to moze czmychnac na 18".
Bardzo fajny pomysł.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Spoko rozpa, bardzo mi sie podoba. Moze tylko bym wywalil gigsony i na ich miejsce wstawil MMM - choc nie wiem, a nuz ktos znajdzie dla nich jakies dobre zastosowanie. Tyle ze MMM bardzo dobrze czyszcza przedpole i chronia maszyny. A w orkach jest z tym problem wskutek absolutnego braku rozsadnego skirmisha.
Ringa mozesz sdobie darowac - Twoj general nie bedzie albo nic widzial, skitrany za gorka/lasem czekajac na kontrowanie, albo nie bedzie mial zasiegu, jak bedzie siedzial w NG. Akurat Ci sie dodatkowe 20 punktow zrobi na powiekszenie goblinow, albo jakichs fanatykow.
Przy tylu kowbojach i dwoch 5 dzikusow, zastanow sie, czy naprawde potrzebujesz 4 rydwanow - moze daloby sie wstawic za 2 jeszcze klope i wzmocnic park maszynowy, a za dodatkowe punkty doladowac fanoli.
Fajny defensik z kontra, podoba mi sie orkowa wersja Dzikiego Zachodu.

Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

Post autor: Deather »

swieta_barbara pisze:Spoko rozpa, bardzo mi sie podoba
Dzięki, czuję się doceniony :p
swieta_barbara pisze: Moze tylko bym wywalil gigsony i na ich miejsce wstawil MM
[-X Mengilom w orkach mówimy NIE
swieta_barbara pisze:Ringa mozesz sobie darowac
Bardziej niż braku zasięgu/LOS boje sie niepotrzebnego społowienia generała, ale myślę, że przy dwóch czarach na 3 kostkach Ring jest potrzebny, żeby armie ze słabszą antymagią kostki zostawiając na Ringa zużywały szybciej scrolle. Ale tutaj ewentualnie można wprowadzić zmianę.
swieta_barbara pisze: zastanow sie, czy naprawde potrzebujesz 4 rydwanow
Jak zauważyli powyżej mało mam pierdolnięcia, a wspólna szarża rydwanów daje mi jakże potrzebnego kopa. Pozatym cenna przewaga zasięgu szarży daje spore możliwości gdy ma się 6 maszyn za plecami.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9577
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Nie masz tarcz na dzikach ;)

Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

Post autor: Deather »

Zgadza się, z czego zdjąć punkty ?
(może szerszy komentarz? bedę wdzięczny)

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Deather pisze:Zgadza się, z czego zdjąć punkty ?
(może szerszy komentarz? bedę wdzięczny)
Na poczatek wywal Ringa :-]

A poza tym jak to malo pierdolniecia? 3 kowboje, 2 gigsony, 2x5 SBB, 2 rydwany to malo? To ile niby potrzeba? A tak to jakbys 2 rydwany zamienil na klope, to jeszcze bys mial punkty na fanoli.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9577
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Rozpiska bardzo fajna, orginalna, podoba mi się.

Wprowadziłbym następujące zmiany:

- jeden fast out (+76 pts)
- zwiększyć dziki do szóstek (-50 pts)
- dorzucić tarcze na dzikach (-10 pts)
- dopakować gobliny do 27 (-21 pts)
- wywalić 1 bulliego (+5 pts)

Tracisz 1 gówniany fast, a dostajesz znaczące wzmocnienie oddziałów. Jedyne czego mi brak, to 1 fanatyka. No ale to już się nie zmieści.

Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

Post autor: Deather »

a obowiazkowe 3 cory ?

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9577
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

O fak :?

No to raczej nie ma pola manewru bez poważniejszych cięć. Może po prostu wywal siatki, daj tarcze na jeździe, i dopakuj 8 goblinów więcej.

Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

Post autor: Deather »

tarcze na dzikach zmieściłem kosztem łuków na fastach i dwóch bullich. Jakiś jeszcze pomysł ?

Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 385

Post autor: ninjaska »

Oi,
Bardzo fajnie to wyglada, czekam na jakies podsumowania z bitew. Jak sprawdzi sie magia na jednym szmanie, jak sprawia sie dwa giganty no i jak zadzialaja 4 rydwany. Ewentualnie jedna pare mozesz zamienic na rydwan orkow, znacznie wytrzymalszy, ale to raczej po pierwszych testach.
Obrazek

Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

Post autor: Deather »

napisze jak to działało jak coś tym zagram, czyli raczej nieprędko.
A co do zamiany rydwanów to gdy mamy xeta w kwestii rydwanów ilość > jakość.

EDIT: snoty i 2x bully out, dzieki temu dokładam 2 dziki i mam dwie szóstki. Jutro rozpiska będzie miała chrzest bojowy.

Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

Post autor: Deather »

Rozpiska ma potencjał, jednka brakuje tam czegoś z kosmicznym powerem. Zagrałem z krasiami (remis) i totalnie wdupiłem (przez brak pomysłu na grę i nikły zmysł taktyczny) z wochem. Pomyślę nad czymś innym . A giganty o dziwo przeciw krasiom bardzo się przydały

ODPOWIEDZ