The Dwarves 2250

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Mildariel
Pseudoklimaciarz
Posty: 30

The Dwarves 2250

Post autor: Mildariel »

Pierwsza (naprawdę pierwsza) rozpa na Krasiach... Cuś takiego zmontowałem.




Unnamed2250 Pts - Dwarfs Army

1 Dwarf Lord @ 323 Pts
General; Shieldbearers; Pistol; Dwarf Handgun; Gromril Armour; Shield

Runic Armour [100]
Master Rune of Gromril
Rune of Fortitude
Rune of Resistance
Runic Weapon [25]
Master Rune of Swiftness

2 Shield Bearers

1 Runesmith @ 145 Pts
Gromril Armour
Runic Talisman [75]
Rune of Spellbreaking (x3)

1 Runesmith @ 145 Pts
Gromril Armour
Runic Talisman [75]
Master Rune of Balance
Rune of Spellbreaking

1 Thane @ 140 Pts
Gromril Armour
Runic Weapon [75]
Master Rune of Skalf Blackhammer

10 Thunderers @ 140 Pts
Dwarf Handgun; Light Armour

10 Thunderers @ 140 Pts
Dwarf Handgun; Light Armour

10 Thunderers @ 140 Pts
Dwarf Handgun; Light Armour

5 Miners @ 90 Pts
Blasting Charges; Great Weapon; Heavy Armour; Musician

5 Miners @ 90 Pts
Blasting Charges; Great Weapon; Heavy Armour; Musician

1 Cannon @ 125 Pts
Engineering Runes [35]
Rune of Forging

3 Crew @ [0] Pts
Light Armour

1 Cannon @ 130 Pts
Engineering Runes [40]
Master Rune of Defense

3 Crew @ [0] Pts
Light Armour

1 Organ Gun @ 120 Pts
Misfire Chart

3 Crew @ [0] Pts

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

po co ci Master Rune of Gromril na lodzie na tarczy
skoro bez tej runt też ma sv na 1+ :?:
Poza tym lord bije jak baba :P nic nie utłucze bez wypasionej siekiery :D

Jeśli to rozpa na BP to przekraczasz limit DD.

Thundom przydają się tarcze.

Than slaby, daj go BSB i fajniejszy zestaw run lub wywal.

Blasting Charges IMO zbędne na 5tkach minersów.

trochę malo maszyn które robią duże kuku.

I ostatnia rzecz, gdzie chcesz trzymać lorda, w thundach??

Edit: masz jeszcze ponad 520 pkt do wykorzystania :wink:
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2167
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

spoko, każdy kiedys składał pierwszą rozpę.

Arbiter ma racje. kombinacje run na bohaterach są słabe. doczytaj w kodeksie jakie bonusy daje bycie na tarczy i pokmiń jak dać mu 1+ save'a bez master runy (to proste, dasz radę). i daj mu coś czym będzie bił po łbach, zamiast tych strzelających zabawek.

jeden runesmith starczy

i PRZEDE WSZYSTKIM nie masz rankowej tj. walczącej piechoty.

radzę zajrzeć na podforum krasnali i popytać o rozpę bazującą na Twoich modelach, tych, które posiadasz juz teraz

Mildariel
Pseudoklimaciarz
Posty: 30

Post autor: Mildariel »

Wyszło cuś takiego. A pytać o armię bazującą na posiadanych modelach, gdy nie ma się ani jednego krasia?


Unnamed2250 Pts - Dwarfs Army

1 * Dwarf Lord @ 328 Pts
General; Oath Stone; Pistol; Dwarf Handgun; Gromril Armour; Shield
Runic Weapon [125]
Master Rune of Skalf Blackhammer
Rune of Fury
Rune of Snorri Spangelheim

1 Thane @ 185 Pts
Oath Stone; Gromril Armour; Battle Standard
Runic Armour [75]
Master Rune of Gromril
Rune of Resistance
Rune of Shielding

1 Runesmith @ 147 Pts
Gromril Armour; Shield
Runic Talisman [75]
Rune of Spellbreaking (x3)

1 Runesmith @ 147 Pts
Gromril Armour; Shield
Runic Talisman [50]
Master Rune of Balance
Runic Weapon [25]
Rune of Snorri Spangelheim

9 Thunderers @ 165 Pts
Dwarf Handgun; Light Armour; Standard; Musician

1 Veteran @ [10] Pts

9 Thunderers @ 165 Pts
Dwarf Handgun; Light Armour; Standard; Musician

1 Veteran @ [10] Pts

23 Warriors Oathstone bearers (Warriors) @ 241 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician

1 Veteran @ [10] Pts

23 Warriors Oathstone Bearers (Warriors) @ 241 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician

1 Veteran @ [10] Pts

5 Miners @ 60 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Musician

5 Miners @ 60 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Musician

1 Cannon @ 125 Pts
Engineering Runes [35]
Rune of Forging

3 Crew @ [0] Pts
Light Armour

1 Cannon @ 145 Pts
Engineer
Engineering Runes [40]
Master Rune of Defense

1 Engineer @ [15] Pts
Light Armour

3 Crew @ [0] Pts
Light Armour

1 Organ Gun @ 120 Pts
Misfire Chart

3 Crew @ [0] Pts
Light Armour

1 Organ Gun @ 120 Pts
Misfire Chart

3 Crew @ [0] Pts
Light Armour

Dispel Pool: 6

Casting Pool: 2

Models in Army: 99

Według BP 1.5:

12x DD
2xPD

I tyle :D

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2167
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

nie masz ani jednego modelu? i ładujesz się na forum z rozpami z koncepcją na 2250? czegoś tu nie rozumiem...
ja Ci źle nie życzę, weź zajrzyj na forum, popytaj na czym się gra, skombinuj sobie jakies modele i potem pociśnij rozpę. teraz zaczynasz od dupy strony

w rozpie jest za dużo błędów, cała jest kiepska, źle złożona i nie przemyślana. znów odsyłam Cie do podforum krasnali.

"DD" znaczy dispell dice czyli "kości rozproszenia". balansing patch reguluje ich ilość na armię, licząc niektóre przedmioty jak kolejne kości. Ty miałeś w swojej za dużo.

Awatar użytkownika
Pijak
Chuck Norris
Posty: 432
Lokalizacja: Moria Green Team

Post autor: Pijak »

Jak dasz oath stony to już żaden inny bohater nie może dołączyć się do oddziału z posiadaczem kamulca czyli nie masz gdzie trzymać 2 runesmithów. Lorda wstaw na tarcze daj mu rune of stone i ma pancerz na 1+ możesz tez dać rune of resistance i fajną kose do bicia. Nie opłaca się dawać weteranów thundom chyba że z pistoletami wtedy masz ostrzał obronny na 8 calach i walisz z bliskiego całym oddziałem do szarżujących przeciwników. Za dużo dział daj katapultę im wcześniej nauczysz się zgadywać zasięgi tym lepiej dla ciebie a gorzej dla przecinków :wink: Rune of defense to moim zdaniem straszna kupa lepiej za te działo katapultę wziąć i się uczyć z niej strzelać.
Obrazek

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

Tak jak pisali poprzednicy, rozpa dalej ma wiele błędów, ale myślę że już mógłbyś zacząć nią grać na proksach. Po jakimś czasie sam zrozumiesz że np. Sztandar na Thundach jest tylko darmowym bonusem dla przeciwnika :wink:
Najlepiej się uczyć na własnych błędach.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Trubas
Falubaz
Posty: 1293
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trubas »

Prakuje mi tutaj machin. Czyli podstawy. Bez klopy na 2250 to lepiej nie zaczynaj grac. Poza tym moze wstaw 2 bolce tanie a robia kuku. A przynajmiej postrasza.
Jeżus pisze:Trubas okazałeś się mieć większą choppę, więc masz swoją nagrodę:

Zawsze chciałem być w Nemezis :(
Obrazek

Awatar użytkownika
Celedor
Kretozord
Posty: 1534
Lokalizacja: Komorów

Post autor: Celedor »

I kupić army book oraz go przeczytać... :wink:
Blog o malowanych przeze mnie figurkach. http://celedorverminhorde.blogspot.com/

Mildariel
Pseudoklimaciarz
Posty: 30

Post autor: Mildariel »

nie masz ani jednego modelu? i ładujesz się na forum z rozpami z koncepcją na 2250? czegoś tu nie rozumiem...
ja Ci źle nie życzę, weź zajrzyj na forum, popytaj na czym się gra, skombinuj sobie jakies modele i potem pociśnij rozpę. teraz zaczynasz od dupy strony
Grał będę na proxach. Modele na początku są do niczego nie potrzebne, zwłaszcza, że będę grał z kolegami a nie na turnieju.
Jak dasz oath stony to już żaden inny bohater nie może dołączyć się do oddziału z posiadaczem kamulca czyli nie masz gdzie trzymać 2 runesmithów. Lorda wstaw na tarcze daj mu rune of stone i ma pancerz na 1+ możesz tez dać rune of resistance i fajną kose do bicia. Nie opłaca się dawać weteranów thundom chyba że z pistoletami wtedy masz ostrzał obronny na 8 calach i walisz z bliskiego całym oddziałem do szarżujących przeciwników. Za dużo dział daj katapultę im wcześniej nauczysz się zgadywać zasięgi tym lepiej dla ciebie a gorzej dla przecinków :wink: Rune of defense to moim zdaniem straszna kupa lepiej za te działo katapultę wziąć i się uczyć z niej strzelać.
Runesmithy idą do thudów. A rune of defence było dla zapchania punktów, bo brakowało mi slotów na maszynki. A lord ma już arma na 3+ i nie potrzebuje więcej, bo biega w oddziale 24 warriorów... I ma kosę.

Najwyżej dostanę maskę :D
Potem powiem, jaki był wynik i zobaczymy, kto miał rację. Zagram na tym, co jest na proxach (inny świat, wcześniej grałem na Bretce ^^).

Tak czy inaczej dzięki za rady. Sądzę, żę mogą siękiedyś przydać, nawet, jeżeli niektórym z was przydała by siędrobna lekcja kultury języka pisanego... :P

Mildariel
Pseudoklimaciarz
Posty: 30

Post autor: Mildariel »

w zasadzie to powinien być osobny wątek, ale...


Dwarfs v 1.1. by M. - Dwarfs Army

1 * Dwarf Lord @ 323 Pts
General; Shieldbearers; Pistol; Dwarf Handgun; Gromril Armour; Shield
#Shield Bearer [0]
Runic Armour [55]
Rune of Resistance
Rune of Shielding
Rune of Stone
Runic Weapon [70]
Master Rune of Swiftness
Rune of Cleaving
Rune of Fury

1 2 Shield Bearers @ [0] Pts

1 * Runesmith @ 151 Pts
Great Weapon; Gromril Armour; Shield
Runic Talisman [75]
Master Rune of Balance
Rune of Spellbreaking

1 * Runesmith @ 151 Pts
Great Weapon; Gromril Armour; Shield
Runic Talisman [50]
Rune of Spellbreaking (x2)
Runic Armour [25]
Rune of Shielding

1 * Thane @ 155 Pts
Pistol; Dwarf Handgun; Gromril Armour
Runic Armour [25]
Master Rune of Gromril
Runic Weapon [50]
Master Rune of Alaric the Mad

23 Warriors @ 241 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician

1 Veteran @ [10] Pts

14 Thunderers @ 215 Pts
Dwarf Handgun; Light Armour; Shield; Musician

16 Thunderers @ 229 Pts
Dwarf Handgun; Light Armour; Musician

1 Cannon @ 160 Pts
Engineering Runes [70]
Rune of Forging
Rune of Penetrating
Rune of Reloading

3 Crew @ [0] Pts
Light Armour

1 Cannon @ 180 Pts
Engineering Runes [90]
Master Rune of Immolation
Rune of Forging
Rune of Penetrating

3 Crew @ [0] Pts
Light Armour

1 Bolt Thrower @ 65 Pts
Engineering Runes [20]
Flakkson's Rune of Seeking
Rune of Burning

3 Crew @ [0] Pts
Light Armour

1 Grudge Thrower @ 140 Pts
Engineering Runes [60]
Rune of Accuracy
Rune of Penetrating
Rune of Reloading

3 Crew @ [0] Pts
Light Armour

1 Organ Gun @ 120 Pts
Misfire Chart

3 Crew @ [0] Pts
Light Armour

1 Organ Gun @ 120 Pts
Misfire Chart

3 Crew @ [0] Pts
Light Armour

Dispel Pool: 6

Casting Pool: 2

Models in Army: 83



Cuś takiego... Chyba lepsze od poprzednich :D

Mildariel
Pseudoklimaciarz
Posty: 30

Post autor: Mildariel »

W Warriorach ląduje Lord na tarczy, w jednych thundach thane i rune, w drugich drugi rune.
Trochę zajęło komponowanie: A to nie było klocka na lorda, a to nie byłło klocka na thane'a... W końcu zrezygnowałem z oathstone'a...

Myślałem też nad rozpą, w której thane ląduje w warriorach, a lord na tarczy w ironbrakerach...

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

Edytuj lepiej posty zamiast pisać 3 pod rząd.

Ostatnia rozpa już całkiem sensowna, pograj na niej i zobacz co ci się sprawdza, a co nie.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2167
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

no nic, chyba się nie rozumiemy. brakuje Ci pierdolnięcia, nic tu nie naparza. nawet lord rozdaje liście zamiast plomb, men

i czemu lord ma pistolet i muszkiet?

i czemu canony?

i czemu jeden bolt na slot?

i czemu takie liczne oddziały thundów?
Najlepiej się uczyć na własnych błędach.
ja osobiście twierdzę że najlepiej uczyć się na błędach innych, dlatego istnieje to pod forum i dla tego dajemy tu nasze rozpiski. fajnie jest coś samemu wypróbować, jasne, ale wtedy nie ma sensu ładować takiej rozpy tutaj.
Najwyżej dostanę maskę :D
Potem powiem, jaki był wynik i zobaczymy, kto miał rację. Zagram na tym, co jest na proxach (inny świat, wcześniej grałem na Bretce ^^).
to czemu prosisz o rady, Mildarielu?

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

siupal pisze:
Najlepiej się uczyć na własnych błędach.
ja osobiście twierdzę że najlepiej uczyć się na błędach innych, dlatego istnieje to pod forum i dla tego dajemy tu nasze rozpiski. fajnie jest coś samemu wypróbować, jasne, ale wtedy nie ma sensu ładować takiej rozpy tutaj.
Jest sens, chodzi o to żeby pierwszej gry nie grać takim potworkiem jak w pierwszym poście.
Z drugiej strony nie można dawać od razu gotowej rozpy.
Niech kolega sobie zagra słabo zrobioną rozpą która pozbawiona jest jakiś skrajnych głupot ale niech do tego że klopa najczęściej jest lepsza niż cannon, dojdzie sam. Różnica w rozpie niewielka ale wtedy chociaż będzie wiedzial z doświadczenia że coś jest lepsze od czegoś innego, a nie dla tego że "ktoś na forum powiedzial".
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Po pierwsze, jak kolega gra towarzysko z kumplami, to słaba rozpa moze okazac się bardzo niam - czyms takim naprawde się nieraz bardzo przyjemnie gra (vide rozpa z AB krasi). Chociaz istotnie "bezsensowne runy" a "ciekawe i niekomercyjne runy" to dwie rozne sprawy.
Po drugie, kolega za bardzo stawia na cannony - które nie są najlepszą krasnoludzka maszynką ani na gre turniejowa, ani na gre towarzyską. Do gry towarzyskiej wieksze zroznicowanie maszyn na pewno bedzie ciekawsze, w dodatku fajnie byłoby miec jakis oddział walczący ;) Walka wrecz to esensja battla, czysty shooting jest dla lam :) Jakis duży oddział złożony pod mocny kombat będzie naprawdę fajny - i wcale nie muszą to byc hammerersi :) A pod grę turniejową jednak przynajmniej jedna katapulta - wieksza celnosc jezeli opanuje sie trudną sztuke guessingu, wieksze obrazenia. Wychodzi po prostu taniej niż działo + forging + Master Inżynier (porównywalny power).
Pokombinuj troche z bolcami, z katapultami, moze zyrokopterem czy flame cannonem. Jeżeli gracie na proxy, nie zostaniesz z bezużytecznym dla siebie modelem jak bedzie Ci się nim źle grało, moze odkryjesz cos ciekawego, a ewentualna porażka nie boli - są w życiu gorsze nieszczęścia :)

Pozdrawiam :)

Mildariel
Pseudoklimaciarz
Posty: 30

Post autor: Mildariel »

Unnamed2250 Pts - Dwarfs Army

1 * Dwarf Lord @ 319 Pts
General; Shieldbearers; Great Weapon; Dwarf Handgun; Gromril Armour;
Shield
#Shield Bearer [0]
Runic Armour [55]
Rune of Resistance
Rune of Shielding
Rune of Stone
Runic Weapon [70]
Master Rune of Swiftness
Rune of Cleaving
Rune of Fury

1 2 Shield Bearers @ [0] Pts

1 * Runesmith @ 151 Pts
Great Weapon; Gromril Armour; Shield
Runic Talisman [75]
Master Rune of Balance
Rune of Spellbreaking

1 * Runesmith @ 151 Pts
Great Weapon; Gromril Armour; Shield
Runic Talisman [50]
Rune of Spellbreaking (x2)
Runic Armour [25]
Rune of Shielding

1 * Thane @ 154 Pts
Great Weapon; Dwarf Handgun; Gromril Armour
Runic Armour [25]
Master Rune of Gromril
Runic Weapon [50]
Master Rune of Alaric the Mad

22 * Warriors @ 278 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician

1 Veteran @ [10] Pts

9 * Rangers @ 155 Pts
Great Weapon; Rangers; Throwing Axes; Heavy Armour; Shield; Standard;
Musician

1 Veteran @ [10] Pts

10 Thunderers @ 145 Pts
Dwarf Handgun; Light Armour; Musician

10 Thunderers @ 145 Pts
Dwarf Handgun; Light Armour; Musician

1 Cannon @ 135 Pts
Engineering Runes [45]
Rune of Forging
Rune of Reloading

3 Crew @ [0] Pts
Light Armour

1 Cannon @ 140 Pts
Engineer
Engineering Runes [35]
Rune of Forging

1 Engineer @ [15] Pts
Light Armour

3 Crew @ [0] Pts
Light Armour

2 Bolt Thrower @ 90 Pts

6 Crew @ [0] Pts
Light Armour

1 Grudge Thrower @ 140 Pts
Engineering Runes [60]
Rune of Accuracy
Rune of Penetrating
Rune of Reloading

3 Crew @ [0] Pts
Light Armour

1 Organ Gun @ 120 Pts
Misfire Chart

3 Crew @ [0] Pts
Light Armour

1 Organ Gun @ 120 Pts
Misfire Chart

3 Crew @ [0] Pts
Light Armour

Dispel Pool: 6

Casting Pool: 2

Models in Army: 86


Total Army Cost: 2243


Może w ten sposób? Scouty zamiast kilku thundów z tych oddziałów, a zamiast pistoli dałem lordowi i Thane'owi GW...

No i dorzuciłem drugiego bolca.

Awatar użytkownika
Pijak
Chuck Norris
Posty: 432
Lokalizacja: Moria Green Team

Post autor: Pijak »

Nie jest już potrzebna dla Lorda tarcza jak ma rune of stone i tak nie może mieć lepszego pancerza niż 1+ . Wielka broń traci swoje właściwości jak umieszcza się na niej runy chyba że da się master rune of kragg the grim. Jak dajesz na katapultę runy to lepiej dać jeszcze inżyniera aby mieć prze rzut w tabelce misfire. Bolcom też koniecznie inżynierów za 15 pkt ma się bs4 i dodatkowego obsługanta. Moim zdaniem nie widzę sensu dawać tez rune of shielding bohaterom jak mają siedzieć w oddziałach.
Obrazek

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

wywal shielding ze szmita i strzelby z lorda i thana (to są rzeczy które się mało przydają a kosztują swoje) i za te punkty daj inżynierów do bolców (będą mieć 4 BS zamiast 3 - przydatne non stop) i do katapulty ( re roll efektu misfajera gdy się trafi niefortunny misfire - 1 i jak styknie pkt do drugiego działa też - zawsze to dodatkowy obsługant do zabicia)

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

Mildariel
Lord walący z siłą 5 ma siłę przebicia porównywalną do Joli Rutowicz czyli żadną.
Skorzystaj z okazji, że nasz lord to ( na turniejach)kozak który wciąga innych koksów ze smokami itp lewą dziurką od nosa w międzyczasie waląc browara...
daj mu porządną zbroję...kosę z pierdolnięciem ( czyli siłą 7 albo 10) i patrz jaki wzbudza strach.
pogoń z niego handguna bo jest on nieprzydatny...
jak masz lorda i 2 runiarzy to 4 characterem musi być bsbek. jesteśmy armią defensywną i ten re-roll breaka jest naprawdę ważny.

ODPOWIEDZ