kilka pytań początkującego 2
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: kilka pytań początkującego 2
Scouci nie maja przymusu rozstawiania się poza deploymentem.
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
takie pytanie:
czy scaly skin jest modyfikowane przez siłę ataku?
czy scaly skin jest modyfikowane przez siłę ataku?
wlasnie w dziale characteristics nie ma nic na ten tematShino pisze:d6 testow po max jeden na model w oddziale, ktory te testy musi zdawac (jeslidobrze pamietam tak wlasnie brzmi fragment z booka)Od censerów to rozumiem, ale od Enshrouded by the Fog? Jest d6 testów.

Jedyny zapisek odnośnie jednego testu T na model jest przy censerach. Enshrouded by fog takiego zapisku nie ma, nie ma nawet porównania do censerów (jakie jest np. przy Billowing Death), więc, niestety, ale ilość testów jest raczej niezależna od ilości modeli testujących.
Dlaczego miałby testować? Z tego co rozumiem z zapisku, testują modele w BtB z posiadaczem censer'a, a nie sam posiadacz.
Mam pytanie odnośnie tego.6. Czy Plague Priest bierze jakikolwiek Thoughness Test jadąc na Furmance i będąc wyposażony w Plague Censer?
Dlaczego miałby testować? Z tego co rozumiem z zapisku, testują modele w BtB z posiadaczem censer'a, a nie sam posiadacz.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Zapis o różnieniu się Great Censera (a jednen z jego sposobów działania jest Enshrouded by Fog) od Plague Censera w zasadzie Pestilent Blessing ewidentnie dotyczy właśnie testów z zasady Enshrouded by Fog! I jasno jest napisane, że model, który jest pod działaniem obu (Great Censera zgodnie z zasadą Enshrouded by Fog oraz Plague Censera trzymanego przez Priesta) musi wziąć 2 testy. Nie: wiele testów, a 2 testy.
Inna sprawa, że jeśli miałoby być tak jako piszą niektórzy z Was, to zapis musiałby wyglądać następująco: "For each hit suffered model has to pass a Toughness Test, or suffer a single wound, with no armour save allowed".
A nie tak jak jest w zasadzie Enshrouded by Fog: "Each model hit model must pass a Toughness Test, or suffer a single wound, with no armour save allowed"
Wszystkie bronie, które działają tak, że robią coś za każdy hit mają zapis taki jak ten pierwszy (Hydra's Teeth identyczny, bronie typu Sword of Change, Rapier of Ecstasy podobne). A drugie brzmienie (prosto z Armybooka) znaczy nie mniej nie więcej, a : "każdy trafiony model musi wykonać Test Wytrzymałości, albo dostanie ranę bez możliwości użycia testu pancerza." I gdzie tu mowa o wielu testach jak się jest trafionym parę razy?
Inna sprawa, że wording w Enshrouded by Fog jest identyczny jak w Censerach. I w Censerach jest podpowiedź, że zapis taki oznacza, że niezależnie od ilości censerów, z którymi się stykasz masz 1 test do zrobienia (nie jest to dodatkowa zasada dotycząca tylko censerów, jedynie sklaryfikowanie wordingu w poprzednim zdaniu, który to wording jest identyczny z tym, który jest w zasadzie Enshrouded by Fog). Więc analogicznie ten zapis działa tak samo w Enshrouded by Fog: niezależnie od ilości hitów testujesz raz.
A co do Priesta: pytanie wzięło się stąd, że była dyskusja kiedyś, czy model jest sam ze sobą w B2B. I o ile pamiętam, to wyszło na to, że owszem, ale nie jestem pewien, więc stąd pytanie moje. W poprzedniej edycji testowali Priestem, więc myślę, że nic się nie zmieniło w tej kwestii... Ale: kto pyta nie błądzi
Inna sprawa, że jeśli miałoby być tak jako piszą niektórzy z Was, to zapis musiałby wyglądać następująco: "For each hit suffered model has to pass a Toughness Test, or suffer a single wound, with no armour save allowed".
A nie tak jak jest w zasadzie Enshrouded by Fog: "Each model hit model must pass a Toughness Test, or suffer a single wound, with no armour save allowed"
Wszystkie bronie, które działają tak, że robią coś za każdy hit mają zapis taki jak ten pierwszy (Hydra's Teeth identyczny, bronie typu Sword of Change, Rapier of Ecstasy podobne). A drugie brzmienie (prosto z Armybooka) znaczy nie mniej nie więcej, a : "każdy trafiony model musi wykonać Test Wytrzymałości, albo dostanie ranę bez możliwości użycia testu pancerza." I gdzie tu mowa o wielu testach jak się jest trafionym parę razy?
Inna sprawa, że wording w Enshrouded by Fog jest identyczny jak w Censerach. I w Censerach jest podpowiedź, że zapis taki oznacza, że niezależnie od ilości censerów, z którymi się stykasz masz 1 test do zrobienia (nie jest to dodatkowa zasada dotycząca tylko censerów, jedynie sklaryfikowanie wordingu w poprzednim zdaniu, który to wording jest identyczny z tym, który jest w zasadzie Enshrouded by Fog). Więc analogicznie ten zapis działa tak samo w Enshrouded by Fog: niezależnie od ilości hitów testujesz raz.
A co do Priesta: pytanie wzięło się stąd, że była dyskusja kiedyś, czy model jest sam ze sobą w B2B. I o ile pamiętam, to wyszło na to, że owszem, ale nie jestem pewien, więc stąd pytanie moje. W poprzedniej edycji testowali Priestem, więc myślę, że nic się nie zmieniło w tej kwestii... Ale: kto pyta nie błądzi

Kilka pytań:
- jeśli wystawię rydwan bokiem, a na początku tury skorzystam z darmowych obrotów i odwrócę go przodem to czy jest to dopuszczalne? i czy nie jest to naciąganiem zasad?
- mierząc zasięg zaklęcia rzucanego z rydwanu mierzę od podstawki rydwanu czy od czarodzieja?
- przy niektórych zaklęciach jest napis, że nie stosuje się Ochrony Pancerza - wtedy jak rozumiem ward save jest normalnie rzucany? (chodzi mi tu np o złowrogą metamorfozę z domeny Tzeentcha)
- jeśli wystawię rydwan bokiem, a na początku tury skorzystam z darmowych obrotów i odwrócę go przodem to czy jest to dopuszczalne? i czy nie jest to naciąganiem zasad?
- mierząc zasięg zaklęcia rzucanego z rydwanu mierzę od podstawki rydwanu czy od czarodzieja?
- przy niektórych zaklęciach jest napis, że nie stosuje się Ochrony Pancerza - wtedy jak rozumiem ward save jest normalnie rzucany? (chodzi mi tu np o złowrogą metamorfozę z domeny Tzeentcha)
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Jest legelne, choć uznawane za wałkek. Można za to zarobić worst playa.- jeśli wystawię rydwan bokiem, a na początku tury skorzystam z darmowych obrotów i odwrócę go przodem to czy jest to dopuszczalne? i czy nie jest to naciąganiem zasad?
Tak, wardy ( i regeneracja ) są normalnie.- przy niektórych zaklęciach jest napis, że nie stosuje się Ochrony Pancerza - wtedy jak rozumiem ward save jest normalnie rzucany? (chodzi mi tu np o złowrogą metamorfozę z domeny Tzeentcha)
Ach te uroki bycia ciągle głodnymMad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.

Właśnie obczajam zasady terenów i zastanawia mnie
1. czy obeliski są nieskończenie wysokie, czy latacze mogą nad nimi przelecieć? Mówię tu o naszych polskich zasadach turniejowych
.
I jeszcze
2. Podręcznik mówi "pole widzenia takiej jednostki [chodzi o monsters&handlers] ustala się na podstawie pola widzenia potwora, podobnie jak [...] dystans szarży, reakcje psychologiczne i tak dalej". Czy oznacza to, że np. jak uciekająca jednostka przebiega przez poganiacza, ale nie przez potwora, to nie testuje się paniki?
3. Czy hydra może robić free pivota, tak jakby była potworem?
4. Czy hydra może robić szarżę taktyczną na skirmish? Przy okazji, czy dobrze rozumiem, że wtedy jest tak: hydra szarżuje, dostawia się do niej wrogi skirmish, potem dostawiają się poskramiacze?
5. "[przy zniszczeniu rydwanu np. ze strzelania] Gracz umieszcza niezwłocznie modele takich Postaci w odległości do 2'' od miejsca zniszczenia rydwanu". Czy jest to "miejsce zniszczenia rydwanu" ?
1. czy obeliski są nieskończenie wysokie, czy latacze mogą nad nimi przelecieć? Mówię tu o naszych polskich zasadach turniejowych

I jeszcze

2. Podręcznik mówi "pole widzenia takiej jednostki [chodzi o monsters&handlers] ustala się na podstawie pola widzenia potwora, podobnie jak [...] dystans szarży, reakcje psychologiczne i tak dalej". Czy oznacza to, że np. jak uciekająca jednostka przebiega przez poganiacza, ale nie przez potwora, to nie testuje się paniki?
3. Czy hydra może robić free pivota, tak jakby była potworem?
4. Czy hydra może robić szarżę taktyczną na skirmish? Przy okazji, czy dobrze rozumiem, że wtedy jest tak: hydra szarżuje, dostawia się do niej wrogi skirmish, potem dostawiają się poskramiacze?
5. "[przy zniszczeniu rydwanu np. ze strzelania] Gracz umieszcza niezwłocznie modele takich Postaci w odległości do 2'' od miejsca zniszczenia rydwanu". Czy jest to "miejsce zniszczenia rydwanu" ?
Odp ile pamietam.
1. mozna przeleciec na obeliskiem/domkiem/lasem o ile ruch by sie na nim nie konczyl
2. skoro pisze "reakcje psychologiczne" to pomijasz poganiaczy przu terrorze, rozbicie w 6'' itd wiec jesli jednostka przebiegnie tylko przez poganiacza to nie spanikuje oddzialu
3. Hydra z poganiaczami porusza sie jak skirmish(?), a szarzuje jak monster
4. Moze, bo monstery moga. Tu masz 2 szkoly: jedni graja, ze poganiaczy dostawiasz(wtedy walczysz z 4) inni wykorzystuja poganiaczy, aby wlaczyc wiecej modeli do walki(4 w styku z hydra, 2 poganiaczy na 1 bok i wtedy 5. moze dojsc do walki). Argumentuje sie to tym, ze poganiaczy w szarzy pomijasz badz tym, ze maksymalizujesz sie.
1. mozna przeleciec na obeliskiem/domkiem/lasem o ile ruch by sie na nim nie konczyl
2. skoro pisze "reakcje psychologiczne" to pomijasz poganiaczy przu terrorze, rozbicie w 6'' itd wiec jesli jednostka przebiegnie tylko przez poganiacza to nie spanikuje oddzialu
3. Hydra z poganiaczami porusza sie jak skirmish(?), a szarzuje jak monster
4. Moze, bo monstery moga. Tu masz 2 szkoly: jedni graja, ze poganiaczy dostawiasz(wtedy walczysz z 4) inni wykorzystuja poganiaczy, aby wlaczyc wiecej modeli do walki(4 w styku z hydra, 2 poganiaczy na 1 bok i wtedy 5. moze dojsc do walki). Argumentuje sie to tym, ze poganiaczy w szarzy pomijasz badz tym, ze maksymalizujesz sie.
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
kiedy można dispellować czary typu RiP? [zakładając, że w fazie castowania weszły normalnie]
jaki bierze się PL: wyrzucony, czy z opisu czaru?
co się dzieje, jeśli czar RiP rzucę na Ifce?
jaki bierze się PL: wyrzucony, czy z opisu czaru?
co się dzieje, jeśli czar RiP rzucę na Ifce?
1) na koniec swojej fazy magii. Używasz kości do powera które ci zostały jak do dispella, lub po tym jak przeciwnik rzuci swoje czary w jego turze magii (oczywiście nie możesz dispelować RiP-a który został rzucony w tej turze)
2) z opisu
3) nic, poza tym, że nie można go zdiespelowac w momencie rzucania
Wszystko jest napisane na 110 stronie dużego booka
2) z opisu
3) nic, poza tym, że nie można go zdiespelowac w momencie rzucania
Wszystko jest napisane na 110 stronie dużego booka
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
RiP mozna tez dispelowac w turze przeciwnika, uzywajac DD