Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka

High Elves

Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello

Zablokowany
Rabsp
Masakrator
Posty: 2445
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka

Post autor: Rabsp »

Eltharion pisze:Mam od 6-8 kostek mocy
2lvl mag z seerem zna 2 czary, czyli z tego uzyjesz max 6 kostek.
czyli rzucam 2 komety
jakie komety?? ze niby casandore czy chodzi Ci o pociki d6/2d6 ??
Z magia ognia natomiast rzucam w pierwszej turze miecza i mag robi się powerful
z To 3, 2 Wo i bez As/Ws... nooo powerfull jak sie patrzy.
Z reszty kostek rzuam ... porzoge zaglady?? czy jakos tak
z reszty czyli z 3? juz nie lepiej 2d6 s4 albo 3d6 s1 noAS na kawalerie woch ?


jesli koledzy nie beda miali WOGOLE magów (zadnych caddych????), to najlepiej walnij 2 magów (RoF/SW oraz Seer/Jewel)
do tego BoS i miazga.

Awatar użytkownika
Wojtuś
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3830
Lokalizacja: The Gamblers Wrocław

Post autor: Wojtuś »

hej, pojutrze gram ze szczurami. Jeszcze nigdy z tymi nowymi nie grałem, na papierze dość dobrze je znam, gorzej jednak w praktyce. Stąd więc moje 2 pytanka:
1. co na klocki unbreakable smok na bok, czy jakiś kloc na bok, może wall of fire?
2. czy smok standardowy (ward 4+ save 2+, magiczne) wessie abomkę, czy dać foe bane? Czy może walić do niej z bolców?

pozdro ;)
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!

Rabsp
Masakrator
Posty: 2445
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rabsp »

najlepiej na bok wrzucic DP/Smoka :D
z czarów - Flames of Phoenix z naszego lora
mozesz dac foe bane, szybciej abomka wsiąknie.
jeśli chodzi o bolce to od pierwszej tury wal z nich do abomki^^ :)

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

1) Żaden bok, żaden wall of fire. Wtranżolić się kulturalnie od przodu, rozwalić dzwonek/piecyk a następnie cały klocek :)
2) Lepszy foe bane. O wiele lepiej wsysa abomkę i jest masakryczny na dzwonek/piecyk. I nie zapomnij o GoC.

@Eltharion
Rabsp dobrze mówi, jak chcesz mieć magie, to 2 magów. Jak chcesz bez magii, to caddy(chyba, że przeciwnik też nie ma magii, wtedy nie bierzesz caddiego).

Rabsp
Masakrator
Posty: 2445
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rabsp »

Andrzej pisze:1) Żaden bok, żaden wall of fire. Wtranżolić się kulturalnie od przodu, rozwalić dzwonek/piecyk a następnie cały klocek :)
czym sie wbijac od przodu?? DP ktorzy od drugiej tury beda zasysac ataki w dzwon z S3 po czym odbija sie od CRa czy o WL ktorzy swoim 1A S6 beda tłuc 30 osobowy(moze powinienem napisac "30 szczurowy"??) klocek do 10 tury? :D juz prędzej szarze kombinowaną, WL+BSB ze smokiem. na taki uklad chetnie bym poszedl :D oczywiscie nie majac zadnej abomki w poblizu xD

Janiszek
Masakrator
Posty: 2032

Post autor: Janiszek »

Andrzej pisze:1) Żaden bok, żaden wall of fire. Wtranżolić się kulturalnie od przodu, rozwalić dzwonek/piecyk a następnie cały klocek :)
A champion który rzuca challenge? Nabijasz 5 ran(optymistyczna wersja), ja 3 za ranki+1 za wielkosc+1 za banner+1 za BSB+1 za warbaner. Ja 7 Ty 5, przegrywasz o 2, załóżmy,że ustoisz, w mojej turze w bok wpadaja slejwy, pojedynek BSB, i tak może zginac, a smok raczej zostanie zabity. No i nie mowiac o tym, ze mam magię, jezzaile, kółko i storm banner. Ja wiem, że Ty Andrzej jesteś dobry w te klocki, ale sam przyznaj nie zawsze tak łatwo jest zaszarzowac na taki klocek przy tylu przeciwnościach :D
Imho smokiem omiotał bym smiecie, a dzwonek zostawił na koniec. Priorytetem jet zabicie abominacji i jezzaili.

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

dzwonek rozstrzelac, rozmagowac, smoka schowac i czekac az sie wypali banner, koleczko jest priorytetem dla bolcow, potem abomka. A klocki unbreakable rozwalac za pomoca SM i potem dp na bok. Janiszek co do obliczania, jezeli smok jest na tyle glupi zeby szarzowac w czolo takiego dzwonka to OJP.... A nawet jak juz to zrobi to nabic 6 ran na championie nie problem, i od tego jest GoC zeby zdac bankowo ta liderke na 9.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Miałem na myśli wbicie się smokiem i jednoczesne zablokowanie klocków które mogłyby wejść na bok orłem lub fastem(w końcu po to je bierzecie, nie?). I postarać się, żeby BSB był w pobliżu. Wtedy tak jak napisałeś, w 1 rozwalam czempiona, w 2 BSB, a w 3 tłukę w dzwon. I dopiero w 4 możesz mi się czymś wbić w smoka. A po 4 turach walki nie powinno być i BSB i dzwona z grey seerem. I nawet, jeśli wtedy smok się zbrejkuje, to i tak się spłacił. A to, że się zbrejkuje, nie znaczy, że zostanie dogoniony.

Janiszek
Masakrator
Posty: 2032

Post autor: Janiszek »

Hmm myślę, że orzeł nie będzie miał jak ustawic się na bok oddziału, bo zawsze są tam clanraty, censerzy, slejwy, giant raty. Dodatkowo ja też wystawiam ratlingi :d które przy farcie zdejmują fasta, a orła to jedną salwą. Jutro zobaczymy, czy Wojciech da rade zjeśc mój dzwon 8)
Relosu pisze:dzwonek rozstrzelac, rozmagowac
Ta 20 łuczników, 2 bolcami, na włączonym storm bannerze i -1 do trafienia za ticket. :mrgreen:
Albo lepiej, 1 levelowym magiem mały firebal rzucac 8)
HE imho mają bardzoo ciężko z szczurami.

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

jak przeciwnik HE wystawia na 2k+ maga 1lvl i zamierza nim czarowac to imho 20-0 dla skavenow

Awatar użytkownika
Wojtuś
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3830
Lokalizacja: The Gamblers Wrocław

Post autor: Wojtuś »

a dzwon/piecyk przypadkiem nie jest rydwanem, i nie spada na hita od siły 7??

będę miał 2 magów więc może coś jednak poczaruję...
tak wgl to zapomniałem o sztormówie :oops: #-o
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!

Janiszek
Masakrator
Posty: 2032

Post autor: Janiszek »

Nie, nie są juz rydwanami w tej edycji ;]
Pomyliło mi sie, ze grasz na jednym magu.

Rabsp
Masakrator
Posty: 2445
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rabsp »

Andrzej pisze:po 4 turach walki nie powinno być i BSB i dzwona z grey seerem.
najpierw ginie champ, w 2 turze pada BSB, w 3 juz lejesz po dzwonku ktory ma... 6To, 6Wo, Ward 4+... jest szansa zabić to w 3 tury CC (przy farcie nawet w 2 tury CC).
Przyjmując ze dzwonek trafiasz na 3+, ranisz na 3+ (trafiasz 4 razy, ranisz powiedzmy 3 razy) to w 1 ture CC statystycznie smokiem nabijasz 1-2Wo + ataki z lorda (nabijasz 0-1Wo)

dzwonek rozstrzelac, rozmagowac,
w armii z BSB, masz miejsce tylko na caddiego :P wiec nie poczarujesz, a ze stormówką i 2 abosami na stole, to uwierz... bolce beda walily po abominacjach :D
smoka schowac i czekac az sie wypali banner
po co chowac :shock: smok musi walczyc... jezzaile w rozpach 7ed szczurów to zazwyczaj rzadkosc, jak juz to max 1 oddzial 5-6, a to nie jest az takie grozne...
koleczko jest priorytetem dla bolcow, potem abomka.
nie wiem, nie gralem jeszcze vs.Doomwheel wiec nie wiem jak dziala :P
A klocki unbreakable rozwalac za pomoca SM i potem dp na bok.
Sm chyba beda mieli problem z dojsciem do CC :P ze wzgledu na full magie skavenow ^^ gralem 3 bitwy i ani razu nie wpadli w CC :P
Janiszek co do obliczania, jezeli smok jest na tyle glupi zeby szarzowac w czolo takiego dzwonka to OJP....
fakt, troche ryzyko szarzowac samym smokiem... przy lekkim farcie moze dac rade :D najbazpieczniej jest walnąć DP na bok, Smok na przód ;)
A nawet jak juz to zrobi to nabic 6 ran na championie nie problem, i od tego jest GoC zeby zdac bankowo ta liderke na 9.
tyle ze wiekszosc smoków w rozpach HE to AoC/AoL/VoD :D i nie ma miejsca na GoC ^^


pozatym... nie w kazdej rozpie skavenów jest BSB :P

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Rabsp pisze:najpierw ginie champ, w 2 turze pada BSB, w 3 juz lejesz po dzwonku ktory ma... 6To, 6Wo, Ward 4+... jest szansa zabić to w 3 tury CC (przy farcie nawet w 2 tury CC).
Przyjmując ze dzwonek trafiasz na 3+, ranisz na 3+ (trafiasz 4 razy, ranisz powiedzmy 3 razy) to w 1 ture CC statystycznie smokiem nabijasz 1-2Wo + ataki z lorda (nabijasz 0-1Wo)
W moim poprzednim poście napisałem, że na lorda proponuje foe bane, więc reszta moich postów odnosi się do opcji z foe bane. A wtedy smok nabija 1,5 rany, lord jedną z hakiem, czyli w sumie około 3 ran. A to już coś.
Poza tym, pomyśl, co taki smok z foe bane robi z piecykiem i abominacją :)
Hmm myślę, że orzeł nie będzie miał jak ustawic się na bok oddziału, bo zawsze są tam clanraty, censerzy, slejwy, giant raty. Dodatkowo ja też wystawiam ratlingi :d które przy farcie zdejmują fasta, a orła to jedną salwą. Jutro zobaczymy, czy Wojciech da rade zjeśc mój dzwon 8)
Wątpie, by nie znalazło się miejsce na orła. Nie trzeba być blisko, tylko stanąć tak, żeby blokować drogę szarży, a potem flee. A ratlingi nic nie zrobią, najpierw są szarże, potem shoting. Więc nawet jak zginie od ratlinga, to i tak swoje zrobi.
Tak btw, to kto bierze giant raty :)

Rabsp
Masakrator
Posty: 2445
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rabsp »

Poza tym, pomyśl, co taki smok z foe bane robi z piecykiem i abominacją :)
raczej lord z foe bane :D smok w tych swoich lapkach nie utrzyma mieczyka :D

dobra, wiem, czepiam sie :P ^^
piecyk tez juz coraz rzadziej w rozpach wystepuje, tak jak jezzy, za to dzwon jest w kazdej rozpie jest:P ostatnio stracilem 3 bolce w jedna ture z dzwonienia :D unity To7+ k3 ran :P wszystkie dostaly po 3Wo... a w takim przypadku co robic z zaloga?? sciaga sie, czy moze posluzyc jako wyciągnięcie frenzoli :P?


jeszcze cos takiego:
podstawka dzwonka ma 60mm, smoka 50mm, więc nie dostawimy się do dwóch kolesi (championa i BSB) naraz jeśli beda stali po bokach tego upierdliwego dziadostwa(czyt. dzwon).
np. :) - oddział, :D - dzwon, :mrgreen: - BSB, :twisted: - champion, :oops: - smok

:) :) :) :) :)
:) :D :D :D :)
:) :D :D :D :)
:) :D :D :D :)
:) :D :D :D :)
:twisted: :D :D :D :mrgreen:
:oops: :oops: :oops:
Ostatnio zmieniony 4 lut 2010, o 15:49 przez Rabsp, łącznie zmieniany 1 raz.

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

te takie smieszne rat packi gdzie jest 5 szczurkow + poganiacz ? ja tam tego widze po 5-6 oddzialow na stole o.0 to jest taniutkie, super odginaczka, i do tego kolejne wystawienia, zajebisty screen. JA bym gral na 5-6 oddzialach tego bo jest mega. CO do rozwalania magia, ja gram na 2 magach i BoS, nie raz uratowalo mi dupe, nie dwa sprawilo ze wygralem. Co do kuleczka, to podjezdza, robi badum! i nie ma oddzialu DP, albo smoka czy cos. Bardzo niedobre, oj bardzo. A SM mi dochodza wlasnie moze dlatego ze ja mam 3 scrolle i 4 kosci, a nie jak wy panowie 3 kosci i 2 scrolle, z tej takze racji wole magow od BSB. A co do pana UP, mi takie skirmiszerskie zalogi dupe ratowaly ze hej, kolejna odginaczka, albo lece tym przez cala mape i szarza w jezze jak sa, a jak nie to odginamy abomke czy cos =)

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

jeszcze cos takiego:
podstawka dzwonka ma 60mm, smoka 50mm, więc nie dostawimy się do dwóch kolesi (championa i BSB) naraz jeśli beda stali po bokach tego upierdliwego dziadostwa(czyt. dzwon).
Sądze, że teraz będzie przynajmniej 6 skavenów w rzędzie. Czyli:

np. :) - oddział, :D - dzwon, :mrgreen: - BSB, :twisted: - champion, :oops: - smok

:) :) :) :) :) :)
:) :D :D :D :) :)
:) :D :D :D :) :)
:) :D :D :D :) :)
:) :D :D :D :) :)
:) :D :D :D :mrgreen: :twisted:
............:oops: :oops: :oops:

Więc nic z tego, i tak czempion powie nam challange

te takie smieszne rat packi gdzie jest 5 szczurkow + poganiacz ? ja tam tego widze po 5-6 oddzialow na stole o.0 to jest taniutkie, super odginaczka, i do tego kolejne wystawienia, zajebisty screen. JA bym gral na 5-6 oddzialach tego bo jest mega.
Porąbało mi się z rat ogrami :) Nie było tematu.
A co do pana UP, mi takie skirmiszerskie zalogi dupe ratowaly ze hej, kolejna odginaczka, albo lece tym przez cala mape i szarza w jezze jak sa, a jak nie to odginamy abomke czy cos =)
Dokładnie, taką załogę można bardzo fajnie wykorzystać.
Ostatnio zmieniony 4 lut 2010, o 15:59 przez Andrzej, łącznie zmieniany 1 raz.

Rabsp
Masakrator
Posty: 2445
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rabsp »

mysle ze 6 oddzialow giant ratow to troche za duzo, imo 3 to tak w sam raz.

bez BSB klocek WL bardzo traci na wartosc :P Psy khorna(i nie tylko oczywiscie) zjadaja taki klocek w pare tur, a z BSB juz nie idzie im tak latwo ^^

nie wiem, gralem 3 bitwy i zawsze bylo pięcio szczurowy pierwszy rząd :D
to wszystko zalezy jak kto ustawi bohaterów... jak nie pomysli i da któregoś z drugiej strony, to i tak ma lipe :P

co do zalogi, to nie tyle chodzilo mi, jak mozna ja wykorzystac... ale o sam fakt, czy sie ich powinno sciagac razem z maszyna, czy mozna ich zostawic na polu chwały i dać im godnie zginąć w radosnych uściskach brudnych szczurzych łapek :D
Ostatnio zmieniony 4 lut 2010, o 16:03 przez Rabsp, łącznie zmieniany 2 razy.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Dziwne. Bo w takim razie, jak w 1 szergu jest dzwon, BSB i czempion, to nie mają bonusu za sztandar...

A obsługi nie trzeba sciągać.
Ostatnio zmieniony 4 lut 2010, o 16:02 przez Andrzej, łącznie zmieniany 1 raz.

Rabsp
Masakrator
Posty: 2445
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rabsp »

za WB chyba nie, ale za zwykla szmate chyba maja... aczkolwiek nie wiem jak to tam sie liczy :P

chociaz jak gralem, to nie bylo BSB :P
Ostatnio zmieniony 4 lut 2010, o 16:04 przez Rabsp, łącznie zmieniany 1 raz.

Zablokowany