Change formation

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Change formation

Post autor: c4h10 »

Czy po wykonaniu manewru "change formation" dodatkowe modele powinny być dostawiane po równo z każdej strony?
Czy mogę dostawić je tylko z jednej? Analogicznie przy zwijaniu szeregów.

Kiedyś na masterze chciałem rozwinąć oddział(B - bohater, G - Ghul) w następujący sposób:
Przed:
BGGGG
GGGGG
GGGGG
GGGGG
Change formation (50% ruchu):
BGGGGGGGGG
GGGGGGGGGG
Następnie (50% ruchu):
BGGGGGGGGGGGGGG
GGGGG

I ostatecznie przestawić bohatera aby otrzymać postać:
GGGGGGGGGGGGGGB
GGGGG
jednak takie zagranie zostało zasędziowane za niedozwolone. Uzasadnienie: przy "change formation" powinienem równomiernie dokładać/usuwać modele.

Czy słusznie?

Pytanie w kontekście legalności stosowania następującego myku:
Przed:
OOOOO
OOOOO
OOOOO
OOOOO
Change formation nr I:
OOOOOOOOOO
OOOOOOOOOO
Change formation nr II:
_____OOOOO
_____OOOOO
_____OOOOO
_____OOOOO

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Sędzia się pomylił, nie ma obowiązku równomiernego rozkładania modeli w change formation. Pamiętaj jednak, że bohater jest ograniczony własnym ruchem.
A co do drugiej sytuacji polecam lekturę uściśleń, zwłaszcza części o worst playach :)
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

c4h10 pisze:Czy po wykonaniu manewru "change formation" dodatkowe modele powinny być dostawiane po równo z każdej strony?
Nie ma takiego wymogu. Można dokładać nierównomiernie.
I ostatecznie przestawić bohatera aby otrzymać postać:
(...)
jednak takie zagranie zostało zasędziowane za niedozwolone. Uzasadnienie: przy "change formation" powinienem równomiernie dokładać/usuwać modele.

Czy słusznie?
Uzasadnienie było złe.
Bardziej przyczepiłbym się do tego, że bohater przeszedł więcej niż pozwoliłby mu na to "normalny" ruch, ergo jest to exploit.

Ale jeżeli bohater nie przekroczył swojego 2x ruchu, zagranie jak najbardziej legalne.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Hobbit pisze: A co do drugiej sytuacji polecam lekturę uściśleń, zwłaszcza części o worst playach :)
Druga sytuacja to normalna zagrywka a nie worst play - chyba, że któryś z modeli przekroczy 2x mv.

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Jak Furion.

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Furion pisze:
Hobbit pisze:Druga sytuacja to normalna zagrywka.
To chyba gdzieś tam u was na północy. Zastąpienie sekwencji turn/move/turn która da ci 2'', ruchu rozszerzaniem i zwężaniem frontu które da ci tych cali 5?

W każdym bądź razie na jakimś z ostatnich turniejów na jakim byłem (chyba w Knurowie) i miałem sytuacje w której klocek dwarfów w ten sposób chciał mi uciec z pola widzenia to sędzia bez obiekcji zgodził się z moją interpretacją tego zagrania jako podpadającego pod WP.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Furion pisze: Nie ma takiego wymogu. Można dokładać nierównomiernie.
jest. Juz 2 razy znajdowalem ten fragment na etc :) nie mam przy sobie rb zeby go znalezc teraz

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Wprost tego napisanego wymogu nie ma ale na str. 14 rulebooka są rysunki obrazujące prawidłowo wykonany manewr tego typu.
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Embir pisze:Wprost tego napisanego wymogu nie ma ale na str. 14 rulebooka są rysunki obrazujące prawidłowo wykonany manewr tego typu.
wlasnie byl fragment mowiacy w zasadzie wprost, ze wokol srodka sie dobudowujesz... jak znajde go to wrzuce :)

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Shino pisze:
Furion pisze: Nie ma takiego wymogu. Można dokładać nierównomiernie.
jest. Juz 2 razy znajdowalem ten fragment na etc :) nie mam przy sobie rb zeby go znalezc teraz
No to wklej asap ;) powodzenia w szukaniu tego życzę ;]

To o czym piszesz to o tym, jak się ustawia modele w ostatnim szeregu. Jest to napisane przy change formation.

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Niestety Furion ma tu rację, tylko w change formation jest to napisane wprost; niemniej jednak wykresy na str. 14 nie pozostawiają żadnych wątpliwości jak prawidłowo powinien być przeprowadzony taki manewr. Najwyżej uściślenie zrobicie albo przypniecie go pod worst playa. :wink:
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Embir pisze: niemniej jednak wykresy na str. 14 nie pozostawiają żadnych wątpliwości jak prawidłowo powinien być przeprowadzony taki manewr
To przykładowy sposób zrobienia manewru. Bo jeśli jedyny słuszny, to chyba nie chcesz, żeby front moc rozszerzać wyłącznie o 3 modele w prawo i 2 w lewo, a chować modele 3 z lewej a 2 z prawej?

Front można rozszerzać w sposób dowolny, o ile modele nie przekraczają wartości 2x Mv.

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

Furion pisze: Druga sytuacja to normalna zagrywka a nie worst play - chyba, że któryś z modeli przekroczy 2x mv.
Bohater miał 6 cali ruchu, mógł się przesunąć nawet o 15 modeli.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Caly czas powtarzacie 2xM, a w trakcie zmiany formacji nie mozna maszerowac. Rozumiem, ze to jakies ograniczenie, aby wogole mozliwy byl ten manewr? W sumie biedne krasnale nic by nie mogly...
c4h10 pisze:Bohater miał 6 cali ruchu, mógł się przesunąć nawet o 15 modeli.
:O Jak ty to liczyles?

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

Lidder pisze:Caly czas powtarzacie 2xM, a w trakcie zmiany formacji nie mozna maszerowac. Rozumiem, ze to jakies ograniczenie, aby wogole mozliwy byl ten manewr? W sumie biedne krasnale nic by nie mogly...
c4h10 pisze:Bohater miał 6 cali ruchu, mógł się przesunąć nawet o 15 modeli.
:O Jak ty to liczyles?
15*(20/25,4) =~ 11,81 < 12

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Co jest co? :) bo podstawka ma 2'' wiec chyba mozesz przesunac go o 6 modeli w prawo, niewazne. Tak czy siak trzeba uwazac przy tym zagraniu.

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

Lidder pisze:Co jest co? :) bo podstawka ma 2'' wiec chyba mozesz przesunac go o 6 modeli w prawo, niewazne. Tak czy siak trzeba uwazac przy tym zagraniu.

15 modeli * (szerokość_podstawki_w_milimetrach/cal_to_milimetr) = ilość cali długości

Jakby siedział w oddziale varghulfow to by przesuwał się tylko o 6 modeli :)

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Racja :) ta podstawka ma niecaly cal :oops:

Wiec? Bohater MOŻE sie przemiescic i nie bedzie to naciaganie zasad(idac regula 2xM).

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Jednak wg mnie bohater nie powinien w ogóle być ruszony w tym wypadku...
Koszt dodania/odjęcia szeregu połowa ruchu całego unitu a nie tylko unitu bez bohaterów.
Mimo że ruch jest darmowy wewnątrz regimentu to wg mnie nie można ruszyć herosa jak nie ma już ruchu...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

bigpasiak pisze:Jednak wg mnie bohater nie powinien w ogóle być ruszony w tym wypadku...
Koszt dodania/odjęcia szeregu połowa ruchu całego unitu a nie tylko unitu bez bohaterów.
Mimo że ruch jest darmowy wewnątrz regimentu to wg mnie nie można ruszyć herosa jak nie ma już ruchu...
Rulebook mówi inaczej ;) free is free

ODPOWIEDZ