Garść pytań

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Heinrich
Kradziej
Posty: 969
Lokalizacja: TKF GRYF - Tczew
Kontakt:

Garść pytań

Post autor: Heinrich »

Mam parę pytań:

1. Czy gdy rzucę misscasta (wyrzuciłem 5-6) i gram z Tk, to czy mogą oni rzucić czar czy nie?
EDIT: Kumpel doczytał w podręczniku: "no benefits from enemy miscasts" czyli nie mogą rzucić czaru.

2. Banshee krzyknęła w kuszników elfickich. Uciekają. Biegną na wprost od banshee. W następnej turze nie zbierają się i uciekają dalej. Gdzie? Dalej od banshee czy juz w kierunki najbliższej krawędzi? Od banshee dzieli ich już teraz jakieś 12". Jeśli pobiegną na wprost dalej to w odległości 4-5" są zombi i kusznicy zgina z automata. Co robić?

3. Jest koniec fazy magii Imperium. Zostają przeciwnikowi 2 kostki mocy. Ma on Rod of Power, a ja Periopta. Kto ma pierwszeństwo do wzięcia tych kostek? Czy może po prostu rzucamy kością kto weźmie jedną z tych kostek?

4. Czy za zabicie załoganta (jest ich 2-óch) dostaję się pkt za połowę maszyny?

5. Jeśli można wyzwać kogokolwiek z oddziałów związanych walką to co się dzieje gdy przeciwnik wpadł mi w pupę i rzuca wyzwanie, a ja mówię że odrzucam? Bo przecież gdy pójdę do ostatniego szeregu to będę się z nim stykał wtedy. Aby zamieszać dodam. A co gdy stykam się z wrogiem z tyłu i z przodu to co wtedy jak ten z tyłu rzuci wyzwanie?

6. Sytuacja jest taka:

Obrazek

Czy gdy zaszarżuję na tą pierwszą maszynę go gdy ją zjadę to zatrzymuje sie na tej drugiej i koniec tej tury walki jest? Czy może robiąc overruna przez pierwszą wpadam od razu w tą konnicę z boku przejeżdżając po drugiej maszynie? Czy może wpadając w drugą maszynę robię dalej overruna i wpadam w konnicę?

7. Kolejna sytuacja:

Obrazek

Gdy pokonam tych dwóch załogantów i robię overruna to zjadam obydwie maszyny z którymi walczyłem? (walczyłem z obiema maszynami)

8. Last sytuacja:

Obrazek

Ta sytuacja najbardziej mnie trapi. Ja mam zawsze takie dziwne sytuacje w grze:P Ale ta to zjadła mi najwięcej energii. Podstawiłem wilki po to aby przeciwnika zablokować bo nie może on zaszarżować FLAGELANTAMI na wilki bo nie ma jak się dostawić i byłem pewien, że po prostu będzie szarża nie możliwa i wsio. Ale przeciwnik twierdził całkowicie odwrotnie. Mówił, że w takiej sytuacji on dochodzi do kanta wilków, a ja mam sie do niego dostawić! Powiedział "Czuj!" Długo dywagowaliśmy i w końcu rzuciliśmy kostką, kto ma rację, wyszło że ja. Ale wolałbym wiedzieć kto ma rację. No to jak?
Ostatnio zmieniony 2 maja 2007, o 12:26 przez Heinrich, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

Ad 2. Uciekają do najbliższej krawędzi stołu. Tylko pierwsza ucieczka jest od źródła paniki.

Ad 4. W maszynach panuje zasada: Wszystko albo nic. Nie ma połowy nigdy za maszynę. Albo zniszczysz maszynę, albo wytniesz załogę do końca - tylko wtedy są pkt.

Ad 5. W 7ed jest tak, że musisz tak stanąć uciekającym z pojedynku modelem, by nie stykał się w walce. Więc wstawiasz go nawet na bok oddziału w przypadku, jak walczy Twój tył i przód.
Ostatnio zmieniony 2 maja 2007, o 12:26 przez -SaH-, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kharnan
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: Kharnan »

Co do 1 sądzę, że nie. W moim kodeksie pisze, (z pamięci cytuję) "no benefits from enemy miscasts"- czyli nie mam bonusa jak się popsujesz. :cry:

Ale jak ktoś twierdzi, że mam to chętnie zmienię zdanie. :twisted:
And he did say "War", and the world did tremble...
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

1 nic nie masz

2 a jak wszystkie jednostki uciekaja?

3 ... (ale gdyby periapt mogl to pierwszenstwo do swoich kostek ma wlasciciel)

4 -> rulebook dokladnie jest to napisane (sekcja voctory points -> maszyny)

5 wchodzisz do miejsca gdzie nie ma walki i jest ten hero liczony jak out of game

6 nie musisz sie zatrzymywaf na maszynie

7 jesli walczyles z obiema i nie ma na koniec zalogantow przy nich niszczysz obie

8 on mial racje

Awatar użytkownika
Ratzing
Kretozord
Posty: 1549

Post autor: Ratzing »

Ta 8ma sytuacja... Jak wilki mogą się do flagusi dostawić, jeżeli wilki nie mogą tak wywheelować, żeby się dostawic? Chyba że zmienia się całkowicie położenie wilków?
Uerph.

Awatar użytkownika
Kharnan
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: Kharnan »

Shino pisze:8 on mial racje
Co oznacza, że można sobie samemu przyblokować możliwość wheela, tym samym uniemożliwiając przeciwnikowi wymuszenie na nas szarży z wheelem i zmianą kierunku (jako jedynej możliwości szarży danym oddziałem) za pomocą wilków i innego tego typu badziewia.

Wiem, że ciupek zakręciłem, ale dobrze rozumuję?
And he did say "War", and the world did tremble...
Obrazek

Awatar użytkownika
Heinrich
Kradziej
Posty: 969
Lokalizacja: TKF GRYF - Tczew
Kontakt:

Post autor: Heinrich »

Ok dzięki za odpowiedzi. Mam tylko nadal wątpliwości co do pytania 3 oraz 8.

3. Póki co nie zostało uściślone, że pieriopt nie może zabierać przeciwnikowi kostki. Ostatnio się o to pytałem tutaj i ty mówiłeś tak jak teraz, a Gogol coś przeciwnego. I nikt inny się nie wypowiedział więc trudno mi wywnioskować, który z was ma racje.

8. Prosił bym o podanie gdzie jest napisane, że gdy przeciwnik nie może do mnie sie dostawić to ja to mam zrobić swoją jednostką.

I takie jeszcze jedno pytanko, które wiąże się z pytaniem nr. 6. Czy jeśli mogę olać te maszyny i przez nie biec to czy traktuję je wtedy jako trudny teren?

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

3 wiem... i jakby nie zauwazyl napisalem odpowiedzi na obie wersje interpretacji zasad :P

8 rb -> aligning the combatants -> bodajze 21 strona.
Co oznacza, że można sobie samemu przyblokować możliwość wheela, tym samym uniemożliwiając przeciwnikowi wymuszenie na nas szarży z wheelem i zmianą kierunku (jako jedynej możliwości szarży danym oddziałem) za pomocą wilków i innego tego typu badziewia
bez popychaczek w zasadzie nie wykonalne ale teoretycznie tak...

Awatar użytkownika
Heinrich
Kradziej
Posty: 969
Lokalizacja: TKF GRYF - Tczew
Kontakt:

Post autor: Heinrich »

Obrazek
To? Tu nic nie pisze. to już czytałem, a na GW stronce nic takiego nie mogę znaleźć co by rozwiązywało ten problem.

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Z tego co wiem, to zasada przyjmuje, że jeżeli jesteś w stanie się zetknąć z wrogiem w odpowiedniej strefie, to można przestawić wszystkie figsy, by tylko zrobić align.
To tak jak ze scorpionowi, jak scorpion wychodzi pod oddzialem i nie ma sie gdzie wystawic, to twoje oddzialy sa tak odsuwane, by szarza mogla dojsc do skutku, ale to takie "zdroworozsądkowe" a nie "rulebookowe" wyjasnienie

Awatar użytkownika
Heinrich
Kradziej
Posty: 969
Lokalizacja: TKF GRYF - Tczew
Kontakt:

Post autor: Heinrich »

W takim razie jak np. Bretka ustawi się tak:

Obrazek

To nie ma szansy na przekierowanie jego szarży wilkami lub czymś innym. Bo zawsze może ich przemieszczać równo do przodu i powiedzieć: "Sorry, ale nie mam jak się dostawić, ty się dostaw do mnie" I szarża będzie zawsze do przodu. To jest chore! To po co mi wilki moje.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Heinrich_von_Tod pisze:Obrazek
To? Tu nic nie pisze. to już czytałem, a na GW stronce nic takiego nie mogę znaleźć co by rozwiązywało ten problem.
jesli ruch dostawienia nie jest mozliwy z powodu [...] innych modeli [..] dopuszcza sie rowniez takie przestawienie modeli szarzowanej jednostki zeby linia byla mozliwie zgrabna

ten o to fragment jest wazny

co do ostatniego.. fajnie tylko niemozna sie ruszac wsyzstkim na raz...

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Shino pisze:1
8 on mial racje
Absolutnie nie miał racji.
Herezje Szafy@P, że szarża na kancik jest szarżą dochodzącą, stają sie jak widać specjalnością tego forum. :evil: :twisted:
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

jak najbardziej tak... strona przytoczona przeze mnie to dobitnie pokazuje ;]

chyba, ze zle odczytuje ten tekst w co watpie... ale w takim wypadku mam nadzieje, ze mi powiecie w ktorych dokladnie sytuacjach mozna wykmorzystac ten fragment o aligning the combatants...

Awatar użytkownika
Heinrich
Kradziej
Posty: 969
Lokalizacja: TKF GRYF - Tczew
Kontakt:

Post autor: Heinrich »

Shino pisze:jesli ruch dostawienia nie jest mozliwy z powodu [...] innych modeli [..] dopuszcza sie rowniez takie przestawienie modeli szarzowanej jednostki zeby linia byla mozliwie zgrabna

ten o to fragment jest wazny
Szarżującej, nie szarżowanej. Tak jest tam napisane. Nie ma mowy o przestawianiu szarżowanych modeli.
Shino pisze:co do ostatniego.. fajnie tylko niemozna sie ruszac wsyzstkim na raz...
Nie czaje... mam fazę ruchu to idę wszystkim na x" do przodu i finio. Czemu niby nie mogę?

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Heinrich_von_Tod pisze:
Shino pisze:jesli ruch dostawienia nie jest mozliwy z powodu [...] innych modeli [..] dopuszcza sie rowniez takie przestawienie modeli szarzowanej jednostki zeby linia byla mozliwie zgrabna

ten o to fragment jest wazny
Szarżującej, nie szarżowanej. Tak jest tam napisane. Nie ma mowy o przestawianiu szarżowanych modeli.
w wypadku roznic pomiedzy wersjami jezykowymi w booku angielskim i polskim angielski jest wazniejszy... nie przytoczylem fragmentu bo niewierze, ze nie umiesz czytac przeciez ;)

co do ruchu mozesz... nie ma tam znaczenia czy przy ruchu wszystkie pojda na raz czy osobno... chodzilo mi o szarze

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Shino pisze:jak najbardziej tak... strona przytoczona przeze mnie to dobitnie pokazuje ;]

chyba, ze zle odczytuje ten tekst w co watpie... ale w takim wypadku mam nadzieje, ze mi powiecie w ktorych dokladnie sytuacjach mozna wykmorzystac ten fragment o aligning the combatants...
Szarża musi dojść - flagelanci muszą dotknąć przodu wilków (strefa).

Jeśli dotkną PRZODU (nie kancika szafowego) regimentu - to o czym piszesz zaczyna mieć znaczenie.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Heinrich
Kradziej
Posty: 969
Lokalizacja: TKF GRYF - Tczew
Kontakt:

Post autor: Heinrich »

Shino pisze:ze nie umiesz czytac przeciez ;)
Nie, po angielsku nie umiem...

Jo pytałem się 2-óch kumpli. Kurw@! Co za typ robił polski podręcznik, że nie umie przetłumaczyć "The charged unit". Jesli to znaczy "Szarżowana jednostka" to przecież to jest kolosalna róznica...

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

Co za typ robił polski podręcznik
Taki typ co dośc dobrze zna się na zasadach ale albo popełnił błąd, co każdemu może sie zdarzyć, albo jest z obozu tych którzy błędnie uważają że szarzowany oddział to święta krowa i nie wolno go przestawiać pod żadnym pozorem. A jak rulebook pisze wprost, wolno to zrobic :)

Awatar użytkownika
Heinrich
Kradziej
Posty: 969
Lokalizacja: TKF GRYF - Tczew
Kontakt:

Post autor: Heinrich »

Czy w przypadku gdy szarżuje konnicą bk na konnicę imperialną w bok i przebiegam przez 2 puste maszyny (sytuacja z pyt. 6) to traktuję je jako trudny teren czy nie?

ODPOWIEDZ