Kilka pytań

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9578
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Kilka pytań

Post autor: Kołata »

Kilka kwestii po ostatniej bitwie z VC :)

1. Mamy oddział kawalerii w linii. Czy jeśli w trakcie bitwy dołączy do niego heros, to zastępuje on kawalerzystę w pierwszym szeregu, czy może się normalnie dokleić (oddział zwiększa front).

Przed:

:) :) :) :) :)

Po:

A)
:) :) :) :mrgreen: :) :)

czy

B)
:) :) :) :mrgreen: :)
:)

A czy B?


2. Mamy taki kombat. 3 rydwany i wyverna wpadają w BK od przodu. Po starciu zostaje 2BK. Łączna szerokość BK 50mm. Front każdego z moich unitów też 50mm.
Pytania:
Co się odłącza i dlaczego?
Kto o tym decyduje i dlaczego?

Pozycja wyjściowa:
.._ :x :x :x :x
.._ :x :x :x :x :x :x _ <- to sa black knighci 6 w szeregu
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :twisted: :twisted: <- zielone to rydwany (2 buźki jeden rydwan), evil to wyverna

Powtarzam - po kombacie zostaje dwóch. Których dwóch i dlaczego?


3. Sytuacja jak u góry mniej więcej. 2 rydwany związane w walce z dwoma BK. Lord się odłączył (tak uznaliśmy). Teraz w lorda od boku strzela armata, tak że kula ma wielkie szanse skosić też charioty będące w kombacie. Czy to dozwolony strzał?


4. Mamy taka sytuacje. Lord na wronie szarżuje w jedną stronę, a rydwan w drugą. Lord szarżuje pierwszy. Kiedy zdaje się test feara? Czy w momencie deklaracji szarż, czy poźniej? Czy zdaję sobie na generalskiej, lord odlatuje, a rydwan sobie szarżuje. Czy może lord najpierw odlatuje, a potem rydwan musi zdać feara na swoim?


Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 385

Post autor: ninjaska »

Oi,
3. Obstawialbym ze strzal jest dozwolony. Absolutnie nie dozwolony bylby, gdyby armata strzelala przez BK. A tak? Swinski numer, ale legalny. Ja bym puscil
4.Testy strachu i grozy wykonuje sie przed ruchami szarz. A wiec rydwan testowalby na generalskie Ld
za podrecznikiem:
If a unit wishes to declare a charge against enemy that causes fear, it must take a test to overcome its test first.
Czyli moim zdaniem testujesz jeszcze w fazie deklaracji szarz.

Co do pierwszego pytania, to powiedzialbym, ze oba rozwiazania sa poprawne, co do drugiego to nie mam pojecia.
Obrazek

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

W jakiej formacji stoi ten oddział?
:lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2:
i dlaczego zakładasz, że akurat w formacji pięciu w szeregu bo jak dla mnie widać, że na pewno nie jest to formacja 1, 2, 3, 4 w szeregu i na tym koniec założeń.
Idąc Twoim tokiem rozumowania to 3 szamani ( :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:) nie mają nigdy możliwości by dołączyć do takiego "wystrzelanego prawie do zera"oddziału nocników
:wink: :wink:
Bo musieli by stanąć:
:mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :wink:
:wink:
a przecież herosi nie mogą stać w drugim szeregu.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Post autor: Aves »

Herosi moga stac w tylnym szeregu jezeli nie ma miejsca.

Co do pytania od dolaczenie to poprawna jest opcja B, kiedy jeden knik idzie do tylu.


na kolejne odpowiem pytaniem, a kto zciaga modele i dlaczego on, o ile atakujacy ne deklarowal w ktore konkretne rank and file bije ( a moze odsylam do faq do RB) to wlasciciel decyduje co schodzi i on decyduje co sie odlacza.

No do czwartego to odsylam do RB gdzie w turn sequence masz powiedziane kiedy co sie robi, nie jest to pytanie problematyczne.
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Pytanie 1)
Herosi moga stac w tylnym szeregu jezeli nie ma miejsca.
A ja całe życie myślałem, że to specjalna zasada bretońskich czarodziejek w lancach i "leeds from the back" w 6ed podręczniku do szczurów.
Co do pytania od dołączenie to poprawna jest opcja B, kiedy jeden knik idzie do tylu.
Poprawna bo?
Moim zdaniem oba warianty są poprawne. Skoro w tylnym szeregu przed dołączeniem herosa nie stał żaden model to nie można mówić o określonej formacji (ilości modeli w szeregu).
Pytanie 2)
Gracz VC ściąga modele, zachowując środek oddziału i utrzymując w walce jak najwięcej twoich modeli więc jak wypadł szef to wypadł szef.
Układ
--------------- :x :x
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :twisted: :twisted:
jest ok.
Podobnie jak.
------- :x :x
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :twisted: :twisted:
Wszystko zależy od gracza VC.
Pytanie 3)
Co do legalności strzału to odpowiem tak, jest to strzał IMO nielegalny, no chyba, ze przyjmiemy, że kula przelatuje nad rydwanami bo celem jest LT. Obawiam się jednak, ze takiego założenia przyjąć nie można.
Pytanie 4)
Testy zdajesz po wszystkich deklaracjach, przed ruszeniem modeli więc rydwan bierze LD szefa.

Fajnie jakby się jakiś autorytet wypowiedział np. Barb, Shino albo Jankiel. Ciekaw jestem jak stoję ze znajomością zasad.
Obrazek
Obrazek

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

1. Do wyboru
Inaczej nigdy bys nie mogł zacząc bitwy jedno-rankowym oddziałem z herosem ;] np. 10 kusz z magiem miałoby musem 1 kolesia z tyłu :P

2. Zdejmujesz po równo, ale żaden typ nie wyleci z walki, póki da się tak ustawić. jakbys miał 3 rydwany na forncie BK i ostałby się ostatni czarnuch :) to jeden rydwan chcąc nie chcąc by się odłączył, a który to odpowie shinuś. ;)

3. strzał jest legalny
RIP
Ziemko pisze:Ja Robert Mrozek kajam się przed Wami wszystkimi, zrobiłem błąd, chcemy bardzo wygrać, ale nie zrobiliśmy tego umyślnie, padamy na kolana - WYBACZCIE

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

Dębek pisze:Pytanie 1)
Herosi moga stac w tylnym szeregu jezeli nie ma miejsca.
A ja całe życie myślałem, że to specjalna zasada bretońskich czarodziejek w lancach i "leeds from the back" w 6ed podręczniku do szczurów.
s73 duzy RB.
jest tam napisane, ze jesli nie ma miejsca w pierwszym szeregu to mozna postawic postac w drugim szeregu. nie moze ona jednak walczyc (nawet za pomoca spear'a), uzywac magicznych przedmiotow czy czarowac. nie mozna tez uzyc jej Ld.
jesli jednak jednostka bedzie zaatakowana z flanki czy z tylu, postac nie bedaca w pierwszym szeregu, rowniez moze walczyc.

co do pytania co sie odlacza z combata, byl juz podobny temat walkowany:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=3&t=20835
w koncu stanelo na tym, ze osoba ktora traci jednostki sama decyduje z ktorej strony chce usunac jednostki i tym samym decyduje o tym co wylatuje z combata.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Post autor: Aves »

dodam od siebie ze hero dolaczajacy do oddzialu ZASTEPUJE model z 1wszego szregu. Na podstawie tego uwazam ze opcja B jest wlasciwa.
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

nigdzie nie ma napisane, ze zastepuje. jest napisane, ze automatycznie jest umieszczeany w pierwszym szeregu (a jesli nie ma miejsca w pierwszym, to wchodzi do drugiego. jesli nie ma w drugim to idzie do trzeciego itd.)
czyli wedlug mnie, jesli oddzial ma tylko dwa szeregi to mozna rozszerzac pierwszy szereg, poprzez dolaczanie postaci. jesli natomiast sa trzy szeregi lub wiecej to musisz wepchnac bohatera tam gdzie ma miejsce, bo gdybys go dostawil do pierwszego szeregu to trzeba by jednoczesnie zmienic formacje, dostosowac drugi, trzeci i kolejne szeregi do pierwszego. przy dwoch nie ma tego problemu bo nie ma co byc rozwijane (no chyba, ze jest jakies ograniczenie co do liczby pierwszego szeregu)
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Aves pisze:dodam od siebie ze hero dolaczajacy do oddzialu ZASTEPUJE model z 1wszego szregu. Na podstawie tego uwazam ze opcja B jest wlasciwa.
Jeśli masz tylko pierwszy szereg to nie jest on ograniczony do takiego nakazu.
Nie wiesz jakiej formacji jest dany unit jak masz tylko np 5 kawalerzystów. Przecież możesz dalej iść w linii do powiedzmy 7-8 modeli lub zwinąć się licząc na kolejny rząd...

Wg mnie jeśli masz oddział w formacji 5*2 to nie ma gadania i jak dołączysz maga to masz 5,5,1 jak jest tylko 5 typków to obie formy są dozwolone czyli 6 jak i 5,1.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9578
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Niech się wypowie ktoś z LS, aby ostatecznie uciąć wątpliwości.

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

bigpasiak pisze:Wg mnie jeśli masz oddział w formacji 5*2 to nie ma gadania i jak dołączysz maga to masz 5,5,1 jak jest tylko 5 typków to obie formy są dozwolone czyli 6 jak i 5,1.
a czemu tak?
przeciez ostatnis szereg moze byc niepelny. wiec jak masz 5*2 to IMHO mozesz go wstawic, zastepujac kogos z pierwszego albo dostawic do pierwszego. w tym momencie masz 6|5 w szeregach.
natomiast gdy juz masz trzy szeregi to nie ma bata, trzeba zastepowac.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Ale to defacto byłaby już zmiana formacji, a konkretnie dodanie modelu do pierwszego szeregu, czyli zabranie 1/2 ruchu oddziałowi.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

dokładnie

Linia stojąca przodem nie ma określonej formacji oddział w 2 szeregu ma już zdeterminowaną liczbę modeli w pierwszym.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Morsereg pisze: a czemu tak?
Gogol pisze:dokładnie

Linia stojąca przodem nie ma określonej formacji oddział w 2 szeregu ma już zdeterminowaną liczbę modeli w pierwszym.
O to chodzi.
Drugi szereg jest definiowany pierwszym.
Skoro już stoją w formacji 5*2 to jest wiadome, że pierwszy i drugi szereg są pełne [ bo nie może być w 2 więcej niż w pierwszym a do pierwszego już nie dołożysz modeli nie zmieniając formacji całego unitu ].
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

ODPOWIEDZ