6 lutego Pavulon Team (4/5 składu) spotkał się w Warszawie na małych manewrach.
Po partyjce Mim: Talizman, paru kieliszkach wódki, pysznych zakąskach i w doskonałych nastrojach zasiedliśmy do bitwy.
Dobro przeciwko Złu.
Odwieczny pojedynek.
Wybraliśmy format Macek Wojny: 2000+1000 punktów.
Zło reprezentowali Bartek „Noszowy Strzykawkowy” Nowacki i „Koroner” Mauler. Armie: Beastmen i Orcs&Goblins.

Dobro to: Szymon „Siostra bez Osierdzia” Zatorski i Jacek „Lekarz – Zed Zszedł – Przełożony” Kaczmarski. Armie: High Elves i Dwarfs.

W tym temacie opiszemy nasze zmagania. Zrobimy to w formie raportu interaktywnego. Tzn. będziemy wrzucać opisy kolejnych tur, dając Wam, pomiędzy każdą z nich, czas na opinie, uwagi, sugestie co wy byście w danej sytuacji zrobili.
Oczywiście bitwa już rozegrana, ale jesteśmy ciekawi, jak jej przebieg wyglądał na każdym etapie dla innych osób. Co mogliśmy zrobić lepiej? A czym Was zaskoczyliśmy?
Poniżej nasze rozpiski:
High Elves (2000)
Archmage @ 350.0 Pts
General; Magic Level 4
Seerstaff of Saphery [30.0]
Dispel Scroll [20.0]
Ring of Fury [40.0]
Noble @ 174.0 Pts
Dragon Armour; Shield; Battle Standard
Sword of Might [15.0]
Helm of Fortune [25.0]
Elf Steed: Barded @ [0.0] Pts
10 Lothern Seaguard @ 135.0 Pts
Spear; Normal Bow; Light Armour; Shield; Musician
18 SpearElves @ 177.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield; Musician; Captain
6 Dragon Princes @ 225.0 Pts
Barding; Lance; Dragon Armour; Shield; Standard; Musician
Banner of Ellyrion [15.0]
9 Swordmasters @ 153.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Musician; Bladelord
Tiranoc Chariot @ 85.0 Pts
Tiranoc Chariot @ 85.0 Pts
15 White Lions @ 315.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; Standard; Musician; Guardian
Banner of Sorcery [50.0]
Gem of Courage [10.0]
Great Eagles @ 50.0 Pts
Great Eagles @ 50.0 Pts
Repeater Bolt Thrower @ 100.0 Pts
Repeater Bolt Thrower @ 100.0 Pts
Casting Pool: 6
Dispel Pool: 4
Models in Army: 70
Total Army Cost: 1999.0
Dwarfs (1000)
Organ Gun @ 120.0 Pts
Grudge Thrower @ 120.0 Pts
Engineer
Engineering Runes [25.0]
Rune of Accuracy
Grudge Thrower @ 125.0 Pts
Engineer
Engineering Runes [30.0]
Rune of Accuracy
Rune of Burning
19 Longbeards @ 283.0 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician; Greatbeard
Runic Banner [30.0]
Rune of Courage
10 Warriors @ 85.0 Pts
Heavy Armour; Musician
Thane @ 144.0 Pts
General; Great Weapon; Gromril Armour
Runic Talisman [25.0]
Master Rune of Challenge
Runic Armour [50.0]
Master Rune of Gromril
Rune of Resistance
Dragon Slayer @ 120.0 Pts
Runic Weapon [70.0]
Master Rune of Smiting
Dispel Pool: 4
Casting Pool: 2
Models in Army: 45
Total Army Cost: 997.0
A oto Niedobro:
Bestie
HEROES
beastlord 221, HA, AXES of khorngor, gnarled hide, ramhorn helm
brayshaman 2 lev, DS 135
Brayshaman 2 lev, herdstone 160
CORE
5 raiders 30
5 raiders 30
5 raiders 30
5 raiders 30
8 radiers (muzyk) 51
10 raiders muz 54
20 gors AHW, muzyk, champ 175
SPECIAL
4 minotaury GW 252
7 harpii 77
5 centigorów, szt, muzyk 146
razorgor 55
RARE
CYGOR 275
JABBER 275
razem 1996
Orki i Gobliny
1 Orc Shaman @ 140.0 Pts
General; Magic Level 2; Big Waagh; Choppa
Staff of Baduumm [40.0]
1 Black Orc Big Boss @ 170.0 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Beard of Barbus [10]
Ulag's Akk'rit Axe [25.0]
Collar of Zorga [5.0]
1 Boar @ [0.0] Pts
25 Night Goblins @ 104.0 Pts
Shield; Musician
1 Fanatic @ [25.0] Pts
19 Orc Boyz @ 150.0 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; Standard; Musician
1 Orc Boss @ [15.0] Pts
5 Goblin Wolf Riders @ 71.0 Pts
Spear; Light Armour; Musician
5 Goblin Wolf Riders @ 76.0 Pts
Spear; Short Bow; Light Armour; Musician
10 Orc Arrer Boyz @ 60.0 Pts
Choppa; Normal Bow; Light Armour
1 Spear Chukka @ 35.0 Pts
1 Spear Chukka @ 35.0 Pts
1 Spear Chukka @ 35.0 Pts
1 Doom Diver @ 80.0 Pts
1 Trolls @ 40.0 Pts
Casting Pool: 4
Dispel Pool: 3
Models in Army: 85
Total Army Cost: 996.0
Ogólnie dosyć lekkie rozpiski. Średnia magia, po 1 scrollu, strzelanie też nie wymaksowane.
Trochę nietypowych wyborów, jak LSG, Dragon Slayer ze Smitingiem (D6 ran), Spearmeni, Katapki bez Penetrating. Z drugiej strony Centigory, kloc Orków i ogólnie nieprzesadnie silny sojusz BC&OG.
Dobro wygrywa rzut i wybiera zaczynanie. Uznaliśmy, że 2 balisty i 2 katapulty to na tyle dużo, że warto skorzystać z rozpoczęcia. Jednocześnie doszliśmy do wniosku, że strony nie są jakoś mocno różne, żeby ta decyzja była tak ważna.

Dobro, skupia się na środku stołu. Naprzeciw lasu ustawiamy Lionów i Dragon Slayera (który ma chronić ich flankę i bronić przesmyku między lasem a krawędzią. Z tyłu trzymamy maszyny i chroniących ich Warriorów, LSG i Spearelfy z Kowbojem. Na prawo od środka Dragon Princes (szybko będą mogli skorzystać ze swojej umiejętności biegania przez las) i Longbeardzi z Thane’em. Na samym końcu (najbardziej wysunięci) Swordmasterzy, chroniący prawą flankę i RBT-ę.
Naprzeciwko, rozrzucone siły wroga. Szamani blisko domku. Monstery też w jego okolicach schowane.
Z drugiej strony stołu piechoty Orkowa i Goblińska, Centigory i Minotaury.
Wszystko to rozdzielone Ungorami, Terror Boyzami i Ungorami.
3 oddziały Ungorów idą do Ambusha.
Czary:
HE zdecydowały się na Lore of Fire, ale rzut mieliśmy absolutnie kiepski i dostaliśmy: Fire Ball, Flaming Sword of Rhuin, Burning Head, Wall of Fire.
U Bestii:
Shadow – Steed of Shadows i Creeping Death
Death – Dark Hand of Death i Steal Soul
U Orków:
Fist of Gork i Eadbutt
Co myślicie o rozpiskach i wystawieniu? Czy dobro sensownie wybrało rozpoczęcie?
Jak będzie Waszym zdaniem przebiegać bitwa?
Już niedługo 1 tura!!!