Propozycje zmian w OK w następnym BP

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Re: Propozycje zmian w OK w następnym BP

Post autor: szafa@poznan »

IMHO ogry powinny dostać 5 itemów, podobnie jak orki.

Troche z tymi ogrami w zyciu pograłem, kilka bitew nawet zagrałem sam, i na moje oko dziury, które najbardziej bolą w ograch to:

1. Liderka
2. Duże cele
3. Wrogie zmasowane strzelanie
4. Mobilność (brak dobrego skirmisza, latania)
5. Magia, która mimo świetnych czarów wspomagajacych jest banlnie prosta do rozproszenia.

1. Armour "Nut łan step bakłard!": za ok 30-40 punktów, dający 5+ sejva, który daje odpornosc na panikę i terror oddziałowi w którym siedzi posiadacz. Dodatkowo, jeśli jakikolwiek oddział w 12 calach od niego obleje panikę/terror, może rerolowac rzut, ale dostaje z bazy k3 rany bez żadnych sejvów (flafowo - champion oddziału boi sie spierdalac pod wzrokiiem turbo-kozackiego szefa, i leje swoich po ryjach żeby nie zwiewali)

2. Talizman "Wyskocz na solo, jakes taki kozak!", 25-30p, działający identycznie jak siren song, ale działa tylko na large targety. Także na odporne na psyche. Tyrant z tenderiserem i wardem 5+ ma z nim szanse; ale i sporo ryzykuje.

3. Banner Seksownej Pogodynki TVN: aktywowany na poczatku tury, swojej lub wroga, -1 do hita na bronie BSowe, maszynki bez BSa strzelają na 4+, wyczerpuje sie na 4+, etc, etc. Wiadomo o co chodzi. jakies 50 pts, ironguci chyba mogą taki nieść?

4. Enchanted item - "Oczy dookoła głowy", 10-20p, hunter only, gosciu i jego wilki póki sa z nim w oddziale mają 360 stopni lajn of sajt. Dodatkowo, w trakci fazy szarż, moze wypuścić pieski w dwa różne (lub te same) oddziały, jednocześnie sam szarzując w inny (lub ten sam) oddział.

5. Arcane item "Fucking voodoo magic": co najmniej 25 punktów, czary wspomagajace z lora ogrów rzucane przez niego, rzucaja na początku fazy magii kostka: na 4+, nie moga byc rozproszone w tej fazie magii, ale za to automatycznie rozpraszają się w kolejnej fazie magii ogrów.
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Przedmioty ? Bez przesady :roll: . To :
- Butcher/ Hunter mogą być generałami
- Yheti mają skirmish, jak im wykupić
- 2 Gorgery na slot
- czary działają do nastepnej fazy magii rzucającego
IMO powinno wystarczyć. Ew. mozna dać jeszcze Yetim warda 5+ na nieogniste ataki.
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Crane
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3291
Lokalizacja: Biała Podlaska/ Warszawa - Czarne Wrony

Post autor: Crane »

co do zasady dajacej Ogrom bouns do Cra za mniejsza liczbe modeli w szeregu- to raczej bylaby martwa zasada (podobnie jak ta co daje +1 do S ogrom za tych z tylu przy szarzy) bo kto zrobi wielgachne oddzialy ogrow ryzykujac przy ich malym Ld jakas panike i tyle pktow w dupe?

Priam
Wałkarz
Posty: 91

Post autor: Priam »

Sporo myślałem kiedyś nad zagadnieniem pt. liczba modeli w szeregu a bonus za szeregi. Pod rządami poprzedniego RB, gdy szereg miał mieć min. 4 modele optowałbym za daniem analogicznych bonusów jednostkom ogrów ale też trollom, kroxom etc. od 3 modeli w szeregu. Teraz wymagane jest 5 modeli, ale dalej uważam że dla monstrualnych piechot dalej powinny wystarczyć 3 modele, nie 4 i zdecydowanie nie 5. I w końcu wpadłem na nieco bardziej uniwersalne kryterium tj. uzależnienie bonusu od szerokości frontu, najlepiej od 10 cm. Niestety pomysł ma dwie poważne wady:
1) jest niezgodny z skądinąd słuszną polityką niemodyfikowania rdzenia zasad z RB by nie stracić kontaktu z Europą;
2) jest niezgodny z ideą która podobno przyświecała twórcą nowej edycji- aby osłabić głębokie jednostki kawalerii [choć ja dalej pozostaje przy swojej wersji: "podkręćmy sprzedaż!"]
W wariancie 10 centymetrowej długości frontu oddziału zwykła piechota potrzebuje 5 modeli, kawaleria i "kapkę większe rasy" 4 modele, charioty i ogry 3 modele. Jako ogólna zasada nie przejdzie, ale jako lex specialis dla grubasów?

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Priam pisze:Sporo myślałem kiedyś nad zagadnieniem pt. liczba modeli w szeregu a bonus za szeregi.

Piękna forma...ale pomyśleć jeszcze trochę trzeba będzie.

Bo ominąłeś w swoich rozmyślaniach kwestię najważniejszą...sensu.

Szeregi dla Ogrów? Wspaniałe! A więc 1 szereg będzie Cię kosztował min. 95 pkt.
A dla Ironów już 144.

Czy ma to sens? Nie.

Świetny bonus.
Doprawdy zmieni obraz tej armii.
#-o
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Priam
Wałkarz
Posty: 91

Post autor: Priam »

up

Nie rozumiem twojej złośliwości, po pierwsze mój post koresponduje z postem Crane'a i nie był pisany jako remedium na problemy ogrów, ot wyrażenie mojego zdania na temat tej zasady ogólnie [ogry jako takie są mi armią najbardziej obojętną w całym wfb, ani to z rpg-iem nie powiązane, ani nie jest to częsty przeciwnik]; po drugie ciekawe jak chcesz zapłacić za trzy szeregowe modele 95 pts [choć to akurat deatal]; trzecie: przeglądając rozpiski w waszym dziale widziałem sporo oddziałów 4,5 modelowych. 5 modeli + charakter juz dawało by +1 cr, +1 siły i po wygranej jest czym front rozbudować.

Mój pomysł na zasadę do nowego bp jest na poprzedniej stronie.

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Priam pisze:ogry jako takie są mi armią najbardziej obojętną w całym wfb
To po co w ogóle piszesz, jeżeli są Ci tak obojętne?
Priam pisze: po drugie ciekawe jak chcesz zapłacić za trzy szeregowe modele 95 pts
Koszt Ogre Bulla to 35 pkt.
Rzeczywiście pomyliłem się, powinno być 105 pkt. Ale to akurat jeszcze lepiej dowodzi mojego zdania.
Priam pisze:trzecie: przeglądając rozpiski w waszym dziale widziałem sporo oddziałów 4,5 modelowych. 5 modeli + charakter juz dawało by +1 cr, +1 siły i po wygranej jest czym front rozbudować.
Ale 4/5 modeli w oddziale + heros wcale nie oznacza, że ktokolwiek przy zdrowych zmysłach wystawi Ogry w 2 szeregach. Może znajdzie się tam 1 model, ale nie więcej.

Gdybyś rozumiał cokolwiek z tej armii, znał ją i jej problemy to byś takich bzdur tu nie wypisywał.
Chcesz po wygranej rozbudowywać front? A po co? Lepiej od razu przypierdolić 6 atakami więcej (i może 2 impaktami więcej, nawet z mniejszą siłą). 3 Ogry mają front mniejszy niż 5 cali. Czyli spokojnie można jeździć frontem składającym się z 5 modeli, bo i tak wszystkie będą wciąż walczyć. Więc po co płacić 100+ punktów za +1CR.

Ma to dla Ciebie sens jakikolwiek?

Priam pisze: Mój pomysł na zasadę do nowego bp jest na poprzedniej stronie.
I nie jest zbyt dobry. Bo z każdą armią, która ma latającego LT w ogóle tego nie wykorzystasz. Bo każdy inny przeciwnik po prostu wystawi się jeszcze bliżej swojej krawędzi.
Tyle to da.
Taka zasada jest w VC (Ghoulkin). I co? Nic? Mało kto jej używa, bo zwykle nic w praktyce nie daje.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Priam
Wałkarz
Posty: 91

Post autor: Priam »

Priam pisze: Nie wiem czy uznacie to za przydatne/klimatyczne, wydaje się wspierać jedną ze słabości armii [...]
Priam pisze:Sporo myślałem kiedyś nad zagadnieniem pt. liczba modeli w szeregu a bonus za szeregi. [treść przemyśleń]
Gracz [prawdopodobnie] OK:
JaceK pisze: [...]
To po co w ogóle piszesz, jeżeli są Ci tak obojętne?
[...]
Gdybyś rozumiał cokolwiek z tej armii, znał ją i jej problemy to byś takich bzdur tu nie wypisywał.
[...]
Ma to dla Ciebie sens jakikolwiek?
[...]
I nie jest zbyt dobry.
Właściwie uświadomiłeś mi kolejne podobieństwo pomiędzy ogrami i trolami.

Awatar użytkownika
FIFI (_!_)
Chuck Norris
Posty: 516
Lokalizacja: Wołów, Klub KARAK VAR!!!

Post autor: FIFI (_!_) »

widze rozmowa na temat...

Szafa twoje propozycje póki co najtrafniej rozwiązują problemy i mają już jakąś tam forme podobną do zapisków orków w bp

symek
Chuck Norris
Posty: 523

Post autor: symek »

może co do bonusu co CRa niech się liczy ilość wondów w oddziale np każde 5 wondów to +1

czyli dwa ogry i trzy ogry dją +1 a 4 juz +2, 5 ogrów to już +3

Tandor92
Chuck Norris
Posty: 593
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Tandor92 »

No to już chyba przesada. Co do zmiany rank bonusu, moim zdaniem to dobry pomysł. 5 byków z bochaterem ma +1 do wyniku walki, a poza tym fear outnamber i lepsze inpacty, o których chyba wszyscy zapomnieli. Jeśli sądzicie, że to nic nie da, bo ludzie nie grają na dużych oddziałach ogrów, to jakby mówić, że orkom polepszenie walki nic nie da bo i tak każdy gra na maszynach... W każdym razie najwyżej część graczy nie zkorzysta z bonusu, sam nie mam zamiaru wystawiać goblińskich rydwanów, ale jakoś nie robie wontów, bo komu innemu mogą się przydać.

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Co wy tak z tym CRem?

Gram Warriorami i maximum CR jakie mam jest identyczne jak u Ogrów (Sztandard Warbanner BSB na Irongutach / Knechtach). I nic by mi nie dało +1 do CRa więcej. Albowiem podobnie jak Ogry raczej liczę na ilość i jakość ataków, a nie na CR. I podobnie jak Ogry łatwo zaszarżować mnie od boku, łatwo wymanewrować tą armię. I latający siepacz robi miazgę obu armiom. A Ogry mają jeszcze gorzej niż WoCh, bo boli ich Liderka oraz brak pancerza.

Także jeśli coś miałoby Ogrom pomóc, to na pewno nie jakiś bonus do CRa, który może i byłby OK, ale nie adresuje najbardziej poważnych problemów, a daje tylko taki smaczek, małe pocieszenie. Zgadzam się co do problemów Ogrów z postem Szafy, są to liderka, wraże latacze siepacze, strzelanie wraże, brak skirmisha/latania, magia niby ekstra, ale jednak słaba.

Liderka:
- Zasada "Ogry Głośno Krzyczą" - generał daje Ld w 18" . Zasada pojawiała się nie raz i nie dwa w różnych Armybookach, więc to żadna nowość. Nie daje to odporności na liderki, ale jeśli ktoś pokusi się o wystawianie Tyranta, to można być w miarę spokojnym o liderki z Ld 9 w 18" od niego.

Magia:
- Tu wiem, że z grubej rury propozycja, ale chyba adresuje problem, z którym borykają się ogry: mianowicie proponuję, by czary buffujące nie były traktowane po rzuceniu jako RiP, tylko jako "czar działa do początku kolejnej fazy magii ogrów" Ewentualnie, żeby uniknąć tak diametralnej zmiany proponowałbym podbicie Power Levelu potrzebnego do rozproszenia do np 9.

Brak Skirmishy/Latacza
- Dać Hunterowi zasadę Monsters and Handlers dopóki tworzy oddział z psiakami. Dzięki temu Hunter nic nie traci, zyskuje łatwiejsze poruszanie się przez teren trudny. Oprócz tego należy zaznaczyć, że psiaki będą mogły być spuszczone ze smyczy w celu szarżowania celu, który widzą one, a nie sam Hunter. Czyli efektywnie np w bok / do tyłu. To powinno spokojnie wystarczyć do odganiania harpii / furii z czym nie radzą sobie Ogry.

Strzelanie Wraże
- Tutaj nie mam zamiaru nic proponować, albowiem wiele armii boryka się ze strzelaniem od przeciwników i fakt, że oprócz Sztormówki Skavenów pojawił się przedmiot Bestii działający podobnie nic nie zmienia. Ponadto lekko ulepszona magia powinna sprawić, że trudniej będzie Ogry wybijać strzelaniem (T5, lub Regenka)

Wraże latacze siepacze
- Tutaj niestety przychodzi mi na myśl tylko to, co wymyślił Szafa: Ogrze Imię Beast Teaser, które działa jak Siren Song,ale wyłącznie na Herosów lub LT. 15 pkt - taki koszt powinien być ok.


Zresztą, myślę, że propozycje propozycjami, a tam LS kombinuje i coś wymyślą. ;)
Obrazek

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Double post, nie wiem czemu powstał, do skasowania...
Ostatnio zmieniony 13 lut 2010, o 14:16 przez tomekjar, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Crane
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3291
Lokalizacja: Biała Podlaska/ Warszawa - Czarne Wrony

Post autor: Crane »

Przypomniało mi się, że kolega grający Ogrami kiedyś rzucił w jakieś luźnej dyskusji pomysł by przeciwnicy Ogrów walcząc z nimi w combacie nigdy nie dostawali bonusa +1 za outnumber, może to by i coś dało

Awatar użytkownika
Gobos
Falubaz
Posty: 1090
Lokalizacja: Strefa Zero/Poznań

Post autor: Gobos »

szafa@poznan pisze: 3. Banner Seksownej Pogodynki TVN: aktywowany na poczatku tury, swojej lub wroga, -1 do hita na bronie BSowe, maszynki bez BSa strzelają na 4+, wyczerpuje sie na 4+, etc, etc. Wiadomo o co chodzi. jakies 50 pts, ironguci chyba mogą taki nieść?
cos ala storm banner - ja tylko przypomne, ze sztormowa za 50 pkt ma jeszcze zaj**sty efekt w postai wylaczania latania :wink: wiec to co zaproponowales warte jest max 25pkt imo.

ja bym zrobil taki:
Sztandar Mroznej Zawieruchy: wszystkie jednostki w 12" sa trafiane na -1, mozesz kazac przeciwnikowi przerzucic scatter. za ca.25 pkt
Jesteś Aspołecznie Nastawionym Kutafonem, Inspirującym Ekstatyczne Lamenty Tłumu, Oraz Imbecylem Demonstrującym Ignorancję, Ogarniającym Tylko Alfabet.

Kamil.Sz
Falubaz
Posty: 1018
Lokalizacja: Lublin- Moria

Post autor: Kamil.Sz »

Kiedy można się spodziewać polepszenia Ogrów, jest jakaś szansa żeby stało się to jeszcze przed Koziołkiem [-o< ?

Awatar użytkownika
Oni No Maćko
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz

Post autor: Oni No Maćko »

Czy temat usprawnień dla ogrów umarł ?
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

tomekjar pisze:Co wy tak z tym CRem?

Gram Warriorami i maximum CR jakie mam jest identyczne jak u Ogrów (Sztandard Warbanner BSB na Irongutach / Knechtach). I nic by mi nie dało +1 do CRa więcej. Albowiem podobnie jak Ogry raczej liczę na ilość i jakość ataków, a nie na CR. I podobnie jak Ogry łatwo zaszarżować mnie od boku, łatwo wymanewrować tą armię. I latający siepacz robi miazgę obu armiom. A Ogry mają jeszcze gorzej niż WoCh, bo boli ich Liderka oraz brak pancerza.

Także jeśli coś miałoby Ogrom pomóc, to na pewno nie jakiś bonus do CRa, który może i byłby OK, ale nie adresuje najbardziej poważnych problemów, a daje tylko taki smaczek, małe pocieszenie. Zgadzam się co do problemów Ogrów z postem Szafy, są to liderka, wraże latacze siepacze, strzelanie wraże, brak skirmisha/latania, magia niby ekstra, ale jednak słaba.

Liderka:
- Zasada "Ogry Głośno Krzyczą" - generał daje Ld w 18" . Zasada pojawiała się nie raz i nie dwa w różnych Armybookach, więc to żadna nowość. Nie daje to odporności na liderki, ale jeśli ktoś pokusi się o wystawianie Tyranta, to można być w miarę spokojnym o liderki z Ld 9 w 18" od niego.

Magia:
- Tu wiem, że z grubej rury propozycja, ale chyba adresuje problem, z którym borykają się ogry: mianowicie proponuję, by czary buffujące nie były traktowane po rzuceniu jako RiP, tylko jako "czar działa do początku kolejnej fazy magii ogrów" Ewentualnie, żeby uniknąć tak diametralnej zmiany proponowałbym podbicie Power Levelu potrzebnego do rozproszenia do np 9.

Brak Skirmishy/Latacza
- Dać Hunterowi zasadę Monsters and Handlers dopóki tworzy oddział z psiakami. Dzięki temu Hunter nic nie traci, zyskuje łatwiejsze poruszanie się przez teren trudny. Oprócz tego należy zaznaczyć, że psiaki będą mogły być spuszczone ze smyczy w celu szarżowania celu, który widzą one, a nie sam Hunter. Czyli efektywnie np w bok / do tyłu. To powinno spokojnie wystarczyć do odganiania harpii / furii z czym nie radzą sobie Ogry.

Strzelanie Wraże
- Tutaj nie mam zamiaru nic proponować, albowiem wiele armii boryka się ze strzelaniem od przeciwników i fakt, że oprócz Sztormówki Skavenów pojawił się przedmiot Bestii działający podobnie nic nie zmienia. Ponadto lekko ulepszona magia powinna sprawić, że trudniej będzie Ogry wybijać strzelaniem (T5, lub Regenka)

Wraże latacze siepacze
- Tutaj niestety przychodzi mi na myśl tylko to, co wymyślił Szafa: Ogrze Imię Beast Teaser, które działa jak Siren Song,ale wyłącznie na Herosów lub LT. 15 pkt - taki koszt powinien być ok.


Zresztą, myślę, że propozycje propozycjami, a tam LS kombinuje i coś wymyślą. ;)
propozycje przyzwoite tylko że ten ld w 18' nie za bardzo się widzi. Krzyczą głośno to kwestia muzyków jeśli już to może rpzerzut psychologii jesli mamy muzyka w oddziale. Trochę głupio kopiować komuś przedmiot z tym bannerkiem. Lepiej niech dany sztandar działał jak powiedzmy czar z lifa co jak odpalony jest to czyni niewrażliwym na strzały do s4 w 12'' i może się wyczerpać.
Co do Huntera ok ale przypominam że on nie ma 'psiaków' tylko 'kociaki' tygrysy to koty.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Oni No Maćko
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz

Post autor: Oni No Maćko »

Jeśli już myślimy o zmianach w kategorii dorabiania magic itemów, to nam jest potrzebny przedmiot, który daje bruiserowi/hunterowi/tyrantowi LoS 360 stopni. Jakiś hełm czy enchanted item.
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

z tego co wiem zadnych itemow nie bedzie. +
Moja propozycja
-generalem moze byc kazdy
-spec/rary jak w orkach to da przykaldowo 2x gorger 2x cannon
-ledberczerzy z boostem jak obecnie
-look out sir od 3 modeli zawsze.
-"marki" herosów z dodatkowej puli punktów niż 100 na itemy.
RIP
Ziemko pisze:Ja Robert Mrozek kajam się przed Wami wszystkimi, zrobiłem błąd, chcemy bardzo wygrać, ale nie zrobiliśmy tego umyślnie, padamy na kolana - WYBACZCIE

ODPOWIEDZ