2350 O&G na Bazyliszka

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Adeptus
Wałkarz
Posty: 58

2350 O&G na Bazyliszka

Post autor: Adeptus »

Witam,
Mam dwie propozycje a jako ze nie dane mi bedzie porzednie przetestowac obu i mam spory delemat(a Bazyliszek sie zbliza a jeszcze nie wszystko pomalowane) wiec chcialem z Wami przedyskutowac ktora opcja lepsza.

Opcja 1:
1 Slawny Bretoński Rycerz

1 Black Orc Warboss @ 451 Pts
General; Heavy Armour
Ulag's Akk'rit Axe [25]
Enchanted Shield [15]
Warboss Um's Best Big Boss At [30]
Warboss Imbad's Iron Gnashas [30]
1 Wyvern @ [200] Pts

1 Black Orc Big Boss @ 176 Pts
Battle Standard, Boar
Shinguards of Sneaky Shino [30]
Beard of Barbus [10]
Collar of Zorga [5]
Biting Blade [5]

1 Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Yellow Kidney Stone of Xet [10]
Yan Khel Mushroom [15]

1 Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

27 Night Goblins @ 178 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician 2 Fanatic

10 Savage Boyz @ 80 Pts
Frenzy; Choppa; Warpaint

2 x 5 Goblin Wolf Riders @ 142 Pts
Spear; Light Armour; Musician

5 Goblin Spider Riders @ 71 Pts
Spear; Shield; Musician

2 Snotlings @ 40 Pts

6 Savage Boar Boyz @ 150 Pts
Spear; Warpaint; Shield

4 x 1 Wolf Chariot @ 240 Pts

2 Spear Chukka @ 80 Pts
Bully
2 Spear Chukka @ 70 Pts
2 x 1 Doom Diver @ 160 Pts
5 Trolls @ 200 Pts
1 Trolls @ 40 Pts

Casting Pool: 6
Dispel Pool: 5+3DS
Models in Army: 102
Total Army Cost: 2348

Opcja 2:

1 Slawny Bretoński Rycerz

1 Orc Great Shaman @ 475 Pts
General; Magic Level 4; Big Waagh; Choppa
Warboss Um's Best Big Boss At [30]
Nibbla's Itty Ring [20]
Waaagh! Paint [10]
1 Wyvern @ [200] Pts

1 Black Orc Big Boss @ 176 Pts
Battle Standard; Boar
Shinguards of Sneaky Shino [30]
Beard of Barbus [10]
Collar of Zorga [5]
Biting Blade [5]

1 Night Goblin Shaman @ 125 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Yan Khel Mushroom [15]

1 Night Goblin Shaman @ 120 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Yellow Kidney Stone of Xet [10]

28 Night Goblins @ 181 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician
2 Fanatic @ [50] Pts

10 Savage Boyz @ 80 Pts
Frenzy; Choppa; Warpaint

2 X 5 Goblin Wolf Riders @ 142 Pts
Spear; Light Armour; Musician

5 Goblin Spider Riders @ 71 Pts
Spear; Shield; Musician

2 Snotlings @ 40 Pts

6 Savage Boar Boyz @ 150 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; Shield

4 X 1 Wolf Chariot @ 240 Pts

2 Spear Chukka @ 80 Pts
Bully
2 Spear Chukka @ 70 Pts
2 x 1 Doom Diver @ 160 Pts
5 Trolls @ 200 Pts
1 Trolls @ 40 Pts

Casting Pool: 10+pierscionek
Dispel Pool: 7+2DS
Models in Army: 103
Total Army Cost: 2350

Skoro mam drugiego "generala" to mozna uzyc troli i wywerny. Co prawda nie ograny z Nia jestem ale kiedy bedzie lepsza okazja. Banerowy do NG.
Propozycje wlasciwie glownie roznia sie lordem ale nie moge sie zdecydowac. Z jednej strony niezly klepacz a z drugiej niezla magia.
Pewnie wlucznie z wilkow wyrzuce za bullych na chukkach. Osobiscie brakuje mi tu jeszcze jakiegos klocka z wysokim staticem ale nie bardzo wiem co mam wyrzucic. Dzikow nie mam az tylu zeby zrobic wagon.
Prosze o konstruktywna krytyke.

Adeptus
Wałkarz
Posty: 58

Post autor: Adeptus »

Dziekuje za wszystkie opinie. wasza pomoc jest nieoceniona :o
Wczoraj wyprobowalem rozpiske z szamanem na wronie. Gralem z imperium (papa mobile, dwuch magow, BSB, 2 czolgi, 2 dziala, outridersi, 6 inner circle z worbanerem, i 4 ciezkie fasty + sexmaszyna). Gralo sie tym fajnie. Tylko dwa dziala wiec nawet moglem pochasac(chociaz wszystkie 4 terrory ktore wywolalem zostaly zdane), zaczynanie tez sporo dalo. Wygralem 13:7. Gdyby general szaman nie zabil sie sam z miscasta to byloby 15:5(ale na szczescie wywerna walczyla dalej). Udalo mi sie jeden czolg zostawic na 3 ranach a drugiemu wbic tylko jedna, wiec troche slaby ten park, chociaz jeszcze wbilem 2 rany chukka papamobile i przez to wysunolem rydwan z pod priesta(upewniem sie czy sa za to punkty za rydwan?). Magia przebijala sie super do czasu oczyscie. Plusem jest duzo wystawien i wmiare malo animozjii do zdawania. Jak nie zda fast to jeszcze tak nie boli, Savage na poczatku szli w poblizu bsb wiec mieli przerzut przez jakis czas. Ze zmian mysle ze napewno wejda buli za wlucznie na wilkach zadko maja na co szarzowac, maszyne powinni i tak pogonic a czesto gina wiec troche punktow przyoszczedzi sie, a zdawanie terroru na 6ld jest kiepska opcja.
Jeszcze jakies propozycje?

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14640
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Nie do konca wiem, czym roznia sie od siebie rozpiski pierwsza i druga, ale obie sa poprawne i powinny dobrze dzialac.
Teraz jak juz masz mniej wiecej zarys tego czym chcesz grac, musisz tylko sie ogrywac, zeby zbadac z czym masz problemy, a ktore rzeczy sprawdzaja Ci sie dobrze.

Adeptus
Wałkarz
Posty: 58

Post autor: Adeptus »

generalnie fakt ze niewiele sie roznia... wlasciwie tylko tym kto siedzi na wronie a to jednak duzo... gdyz zmienia to zupelnie sposob gry i nastawienie. Nie ograny jestem tylko z ptakiem. reszte jako tako mam sprawdzona... no moze poza piatka troli to tez byl ich debiut. Wlasciwie glownie jestem ciekaw zalet szamana na wronie, a wiem ze Ty nia grales... do walki to on sie nie nadaje(chociaz dzialo sciagnol) a tak to spoko. Pierscionek na niej jest fajny ale czesto zeby go wystrzelic trzeba sie gdzies pokazac maszynkom.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14640
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

A, faktycznie. Inny lord - sory, jakos przeoczylem.

Wrona z lordem walczacym jest naprawde bardzo fajna. Jest troche twardsza, dobrze sie klepie, jest szybka. Jej wady to wieksza losowosc, wymaga bardziej ryzykownej gry. W armii bez MMM taki lord stanowi swietna kontre do oslony parku maszynowego, gdy przyczajony za obeliskiem czyha na niedobitki, ktore przejada przez ostrzal.

Wrona z szamanem gra sie bardzo dobrze, jest malo ryzykowna, nie oddaje punktow i napiera porzadna magie (2xpierscionek + stopa). Jej wady to fakt, ze nie moze szarzowac wlasciwie na nic (ma 4 ataki, przy czym 1 z sila 4), wiec wpadajac w fasta nalezy sie liczyc z tym, ze szaman siadzie (wbijasz rane, przegrywasz o muzyka, nara). Jednak moim zdaniem jest w porzadku opcja, gra sie nia latwo i przyjemnie i przy takiej overpowered antymagii mozna spokojnie wystawic MMM.

Twoja rozpa jest miekka jak nie wiem co, wlasciwie do walki masz tylko 5 trolli. Dlatego sadze, ze lepiej bedzie Ci sie gralo na lordzie - zawsze to dodatkowa kontra (4 rydwany i savage raczej nie wystarcza) + duze realne zagrozenie dla wrogich bohaterow.

Adeptus
Wałkarz
Posty: 58

Post autor: Adeptus »

Musze Troche popolemizowac bo jakos Twoja sugestia mnie nie przekonala :D
Faktycznie jakiegos super kopa ta rozpiska nie ma. A jak przeciwnik bedzie ostro strzelal to rydwany i dziki pewnie i tak nie dojda. Ale jak bedzie ostro strzelal to tym klepaczem na ptaku tez pewnie nie wysciubie nosa zza obelisku/lasku. A w tej samej sytuacji szaman moze nawalac czary. Do tego dwa razy snajpera tez stwarza jakies tam realne zagrozenie dla bochaterow przeciwnika.
Fastow faktycznie od przedu szarzowac nie zamierzam ale od boku lub tylu juz tak. Do tego do innego kombatu zeby przechylic szale tez moze wejsc od tylu... oczywiscie zalezy w co. Terror tak samo rozdaje. Tak samo z waaaaagh idzie do przodu.
Z drugiej strony klepaczem mozna sie rozpedzic na czyms i kosic plewo. Sam nie wiem. zaluje ze nie ma czesu wyprobowac obu opcji.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14640
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

No spoko, jak uwazasz. Milej gry.

Adeptus
Wałkarz
Posty: 58

Post autor: Adeptus »

Liczylem na dalsze argumenty ale coz. Napisze jak sie sprawdzilo po Kultowisku.
A moze jacys inni Warbossowie sie wypowiedza??
Pozdrawiam

Adeptus
Wałkarz
Posty: 58

Post autor: Adeptus »

Tak jak zapowiadalem mala relacja i wnioski po Kultowisku rozpiska z szamanem lordem na ptaku(rozpa nr. 2).

1. Bitwa z Trojkiem ktory powrocil do gry. Zanim zesmy sie rozstawili, zanim piwko wypilismy to w koncu tylko 3 tury zagralismy. Trojek mial klepacza na wronie (ktory z zza lasu sie nie wychylil), 3 szamanow ng, 3 kloce NG, 6 rydwanow, 2 bolce, 2x cichopki, jakies fasty i 2 DD. Straszne bledy... szkoda gadac. Strasznie sie rzucilem pod ten taran z rydwanow trolami oraz poslalem wrone na pewna smierc. W koncu remis z przewaga Trojka ale mysle ze jeszcze duzo by sie wydazylo przez nastepne 3 tury ale nie bylo nam dane.

2. Z Pociskiem i jego O&G. Wiec kolejna walka o dominacje w stadzie. Pocisk mial savage klepacza na wronie, 3 szamanow orkowych(jeden w walcu z broda), error boysow, klocek ng z dwoma fanolami, jakies fasty, snoty, 2 bolce, klope, 2 dd, 2 rydwany, dwie paczki cherdow, oraz walec bigun's. Zagralem zachowawczo... nie dalem sie wpedzic w zasadzke i nie podstawilem nic na czym walec moglby sie rozpedzic a dd i stopki skutecznie rozkrecily ten fajans(do postaci 4 sztuk) gdyz Pocisk czekal za dlugo i sam nie chcial dostac szarzy od troli. Wrona wylecial pod 3 bolce i dzieki rogowi bretonca dostal oklep w dwie tury i zostal sam ptaszek ktory zniszczyl jakiegos bolca i polegl. ogolnie caly napor pozamiatalem ale do maszynek(poza jedna) nie zdazylem dojsc.

3. chaos... Lord mag na smoku, dyskowiec, banerowy(magia z 11 kosci+ bound) dwie kawy, 2 fasty, 3 psy, maruderzy i helka. Kolega zaczynal... podlecial smokiem na maxa, reszta tez do przodu. na magi lord sie zranil z miscasta. Potem chukki go dokoncyly. Kolejny peszek kolegi to 6 kawy wbila sie w 5 troli i wbila jedna rane... tragiczne rzuty wbily tylko 3 rany i dwie zregenerowalem. w odpowiedzi piec zygniec i 3 trupki. druga kawa podniszczona przez dd a potem dokonczona przez fanatyka i wywerne(ten sam fanatyk stanol przed oddzialem i wywerna na nim przycupla - 2d6 = 9 wszystko w ptaka i 4 rany(uff).rydwan ktory mial z nia szarzowac nie zdal strachu na 8. Dalej juz pozamiatane. Smok ostal sie na oistatniej ranie, banerowy gdzies chasal a helki nawet nie probowalem. 15:5 dla mnie chociaz powinno byc 16 gdyz nie policzylismy banerow z kawalerii, ale to nic nie zmienilo.

Ogolnie 5 miejsce na 49 osob... Zajebiscie:D Najlepszy Warboss na turnieju. Wiadomo ze paring mialem niezly i tego nie da sie ukryc. Z O&G to wyrowwnane szanse a chaos wrazenia nie robi przy 2 dd, 4 balistach, trolach i fanatykach.

Wnioski z rozpy. Faktycznie ten ptaszek przez wiekszosc czasu stoi za lasem i puszcza czary wiec lepsza od klepacza ktory tez by tam stal tylko nic by nie robil. Magia duzo dala. Anty magia tez na te armie wystarczyla chociaz jeszcze jeden scroll bylby niezly tylko za co?
Klocek z banerowym ani razu nie wszedl do walki ale dawal przezuty animozji i brejka. Jakos mi nie brakowalo statica.
Trole rewelacja. Normalnie twardziele. Rydwany fajnie obcinaja zapedy przeciwnika(przynajmniej jakis miekkich.
Kawa wlasciwie do niczego mi sie nie przydala. A schodzila tez lekko. Moze zmiana na cichopki ktore Trojkowi sprawdzily sie swietnie(przynajmniej na mnie)? Niestety nie mam figorek;/ ale jakos ze zwyklych squigow mozna by pokombinowac. Z drugiej strony ta masa atakow(savage boar boyz) jest niezlym straszakiem a kosztuje niewiele.

Rozpa 3.:
1 Slawny Bretoński Rycerz

1 Orc Great Shaman @ 475 Pts
General; Magic Level 4; Big Waagh; Choppa
Warboss Um's Best Big Boss At [30]
Nibbla's Itty Ring [20]
Waaagh! Paint [10]
1 Wyvern @ [200] Pts

1 Black Orc Big Boss @ 176 Pts
Battle Standard; Boar
Shinguards of Sneaky Shino [30]
Beard of Barbus [10]
Collar of Zorga [5]
Biting Blade [5]

1 Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Yan Khel Mushroom [15]
Yellow Kidney Stone of Xet [10]

1 Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

27 Night Goblins @ 186 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician; boss
2 Fanatic @ [50] Pts

10 Savage Boyz @ 110 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; Musician; boss

2 X 5 Goblin Wolf Riders @ 142 Pts
Spear; Light Armour; Musician

5 Goblin Spider Riders @ 71 Pts
Spear; Shield; Musician

2 Snotlings @ 40 Pts

6 Squig Hoppers @ 90 Pts

4 X 1 Wolf Chariot @ 240 Pts

2 Spear Chukka @ 80 Pts
Bully
2 Spear Chukka @ 70 Pts
2 x 1 Doom Diver @ 160 Pts
5 Trolls @ 200 Pts
1 Trolls @ 40 Pts

Jako ze nie moge wystawic zwyklych dzikow zamiast savage to musialem troche pozmieniac. Za zaoszczedzone 150pkt dodalem DS, 6 cichopkow(przydadza sie jako kolejne wsparcie, do ganiania magow po lesie albo mogo lecic bokiem planszy do maszynek. niedrodzy wiec nie szkoda, a napewno lepsi niz kolejny fast), podpakowalem savage na piechote. Co o tym myslicie?Jeszcze przeszlo mi przez mysl czy nie dac NG lukow. Troche to moze pomoc w zabijaniu smoczkow podczas walki w ktorej bede sie "bronil". ograniczy troche moze ich poczynania.28 strzal to juz troche jest. a z drugiej strony jest ten save ktory w polaczeniu z sieciami jakis tam na 6+(sporadycznie 5+) w walce z przodu jest. Co o tym myslicie?
Bardzo bym chcial wcisnac tu jeszcze dwie bazy snotow(dodatkowe wystawienie, zajmowanie cwiartek i bstawa maga) ale za co? moze za ds i jednego chopka? chyba az tak dobre te bazy nie sa. A moze za chopka, bossa w savage i wluczni na wilkach?
Dodatkowo moge wyrzucic bossa z ng i jednego ng i wstawic bullych do bolcow?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Dodatkowi załoganci na rydwany!, naprawdę nie warto na nich oszczędzać - a to tylko 12 punktów.
Zrezygnowałbym z jednego wilczego fasta - masz rydwany, masz hopki - 3 lekkie jazdy to wg mnie nadmiar, szczególnie ze mogą spanikować rydwany. Spokojnie wciskasz wtedy drugie snoty które chciałeś, łuki na rydwany i pozostałe dwie lekkie jazdy.
Dodatkowo moge wyrzucic bossa z ng i jednego ng i wstawic bullych do bolcow?
Biorąc pod uwage ze jedyne sensowne miejsce dla bsb'ka to wlasnie nocniki, boss do pojedynków jest must have, żeby jakiś koks nie pokroił ci bsb'ka i nie zabrał przerzutu.

Adeptus
Wałkarz
Posty: 58

Post autor: Adeptus »

Jest to jakas mysl. Tyle ze snoty nie beda wtedy dodatkowym wystawieniem tylko zastapia wilki. Mi sie wilki nawet sprawdzaja... jako przeszkadzajki, odginaczki czy do blokowania savage i czasem uda im sie przedostac na strone przeciwnika do jego maszyn. Troche ich szkoda;/ Co do zalogantow to faktycznie nie duzo ale jak dla mnie nie sa niezbedni. rydwany i tak zazwyczaj gina wiec troche szkoda. Ale moze faktycznie ten dodatkowy atak z sila 4 w szamana to jest cos.
Moze jednego chopka zamienic na tych zalogantow? pieciu to malo ale na maszynke starcza, od boku czesto i tak wiecej nie wejdzie, jeszcze mniej bedzie ich szkoda a fast zostanie?
A co myslisz o tych lukach na NG?

Pozdrawiam,
Adeptus

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Nie pisałem ze wilki sa blee, zwyczajny fast który ma przeszkadzać odginać i ew. uganiać się za lekkimi rzeczami itp. ale w tej rozpisce, przy 4 rydwanach i hopkach wydaje mi sie ze 2 fasty starczą. 3 będzie się plątał i nic nie robił - ale to zależy od stylu gry, wiec jak lepiej ci się gra mając więcej wilków to tak graj.
Hopka rzeczywiście można zamienić na załogantów.

Jeśli chodzi o NG to nigdy nie wystawiałem klocka na full wypasie z łukami wiec ciężko mi to ocenić - fakt można próbować wbić jakaś ranę na smoku, a z savem 5+ szału nie ma - bo większość rzeczy która pcha się do walki i tak ma s5 lub więcej. Zdarza mi się wystawiać mały ekonomiczny tj, 21 z 2 fanolami i łukami i jest to jakaś dodatkowa opcja (nawet taktyczna ;p ) i coś można próbować odstrzelić - tylko ze zazwyczaj biegają mi wtedy po 10 w szeregu

Adeptus
Wałkarz
Posty: 58

Post autor: Adeptus »

To moze cos takiego:

1 Slawny Bretoсski Rycerz @ 0 Pts

1 Orc Great Shaman @ 475 Pts
General; Magic Level 4; Big Waagh; Choppa
Warboss Um's Best Big Boss At [30]
Nibbla's Itty Ring [20]
Waaagh! Paint [10]
Wyvern @ [200] Pts

1 Black Orc Big Boss @ 176 Pts
Battle Standard; Boar
Biting Blade [5]
Shinguards of Sneaky Shino [30]
Collar of Zorga [5]
Beard of Barbus [10]

1 Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Yan Khel Mushroom [15]
Yellow Kidney Stone of Xet [10]
Dispel Scroll [25]

1 Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

26 Night Goblins @ 175 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician
2 Fanatic @ [50] Pts

10 Savage Boyz @ 110 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; Musician; Boss

5 Goblin Wolf Riders @ 71 Pts
Spear; Light Armour; Musician

5 Goblin Spider Riders @ 71 Pts
Spear; Shield; Musician

2 Snotlings @ 40 Pts

5 Squig Hoppers @ 75 Pts
5 Squig Hoppers @ 75 Pts

1 Wolf Chariot @ 63 Pts
1 Wolf Chariot @ 63 Pts
1 Wolf Chariot @ 63 Pts
1 Wolf Chariot @ 63 Pts

2 Spear Chukka @ 80 Pts
Bully
2 Spear Chukka @ 80 Pts
Bully
1 Doom Diver @ 80 Pts
1 Doom Diver @ 80 Pts

5 Trolls @ 200 Pts
1 Trolls @ 40 Pts

Casting Pool: 10+ pierscionek
Dispel Pool: 7+3DS
Models in Army: 102
Total Army Cost: 2350

Troche nie wiem czy te 2 razy chopki sa potrzebne. Moze jaka potencjal w walce ale wprowadzaja duza losowosc... wilki sa szybkie co sie przydaje a tu to nie wiadomo.
Myslalem ze moglbym przyoszczedzic zmieniajac blackorca na zwyklego i tak animozji duzo nie ma. A raczej wiekszosc oddzialow jest dalekop od tego przerzutu a ten jeden ww wiecej tez az tak duzo nie robi. Chociaz czasem sie przydaje jedno i drugie;/ wylecial boss wzamian za bulych ale to do przemyslenia.

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

ten jeden ww wiecej tez az tak duzo nie robi.
Robi - wszystko co ma ws 5 trafiasz na 3+ zamiast na 4kach, a duzo takich rzeczy szlaja sie po polu bitwy.

ODPOWIEDZ