Silesian Wars XIII 2350 pts - 20 lutego 2010

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Silesian Wars XIII 2350 pts - 20 lutego 2010

Post autor: Jankiel »

Klub HLOS serdecznie zaprasza na turniej Silesia Wars XII

Data: 20 lutego 2010 r.

Miejsce:
MDK Giszowiec w Katowicach, przy ulicy Plac pod Lipami 1

Format - 2350 punktów + bazyliszek

Wejściówka ok. 5 zł

W cenie zapewniamy kawę, herbatę i chleb ze smalcem

Terminarz

- 9.30- 10.00 - Zapisy i rozpoczęcie turnieju
- 10.00-12.40 I Bitwa
- 12.50-15.30 II Bitwa
- 15.40-18.20 III Bitwa


- Rozpiski (w formacie txt, doc, html lub tekstem w mailu) + dane kontaktowe WRAZ Z PODANIEM ID ze strony http://www.adeon.livenet.pl/players.php proszę nadsyłać na adres: addicted@poczta.onet.pl do dnia 18 lutego 2009

PROSZĘ NIE WYSYŁAĆ ROZPISEK W FORMACIE RST!!!

REGULAMIN

Kompozycja armii zgodna z aktualnym Balancing Patch:
http://strony.aster.pl/barbaros/balancing_patch.pdf

Przedziały punktowe:
0-199 = 10:10
200-399 = 11:9
400-599 = 12:8
600-799 = 13:7
800-999 = 14:6
1000-1199 = 15:5
1200-1399 = 16:4
1400-1599 = 17:3
1600-1799 = 18:2
1800-1999 = 19:1
2000+ = 20:0

Bazyliszki
Zasady:
1. Każdy gracz może wybrać jednego Bazyliszka, który będzie towarzyszył jego armii przez okres trwania turnieju.
2. Bazyliszek jest na stałe przypisane do danego gracza i musi być uwzględniony w rozpisce.
3. Jeśli gracz zdecyduje się na wystawienie Bazyliszka musi posiadać odpowiedni pomalowany model.
4. Bazyliszki są warte 150 punktów.
5. Bazyliszki traktowane są jako bohaterowie i wystawieni są razem z bohaterami.
6. Bazyliszki nie mogą dołączać się do oddziałów.
7. Bazyliszki nie mają zasad modeli, które imitują.
8. Na Bazyliszki można normalnie rzucać czary.
9. Bazyliszek nie może być generałem.

Obrazek
Model: Bretonnia Paladin na koniu
Sprzęt: Heavy Armour, Shield, Barded Bretonnian Warhorse, Lance, Róg Rybołowa
Rulz: Blessing of the Lady, Grail Vow, Jedyny Kapitan, Stubborn
Róg Rybołowa: raz w ciągu gry Sławny Bretoński Rycerz może zadąć w swój róg na początku tury swojego przeciwnika. W tej turze jedna wybrana jednostka nie będzie mogła korzystać z latania.
Jedyny Kapitan: Sławny Bretoński Rycerz rozdaje jednostkom w 12" swój Ld w ten sam sposób, jak generał armijny.

Obrazek
Model: High/Wood Elf Hero z łukiem
Sprzęt: Additional Hand Weapon, BFB
Rulz: Mała Runa, Oko Saurona
Big Fucking Bow: 24", S5, D3W, No Armour Save, Move and Fire
Mała Runa: przed rozpoczęciem bitwy Łucznik Bezpolitosny rzuca kością: na 2+ wybrany oddział (nie bohater) otrzymuje D6S4 magicznych trafień. Na 1 nic się nie dzieje. W przypadku, gdy obie armie posiadają Łucznika, o tym który pierwszy używa Małej Runy decyduje rzut kością.
Oko Saurona: Ward Save 3+ przeciwko atakom zasięgowym.

Obrazek
Model: Spawn of Chaos
Sprzęt: Bułgarskie Siano
Rulz: Unbreakable, Fear, Mark of Slaanesh (Always Strike First), Mark of Khorne (S5), Mark of Tzeentch (6+ Ward Save), Mark of Nurgle (-1 do trafienia ze strzelania i w walce wręcz)
Bułgarskie Siano: przed bitwą Yaś dzieli się Sianem ze swoimi ziomalami. Jeden wybrany oddział staje się odporny na fear, terror, panic.

Obrazek
Model: Ogre Bull, koniecznie łysy
Sprzęt: Łysa Pała
Rulz: "Na pewno będę", Fear
Łysa Pała: magiczna broń dwuręczna. Dodatkowo wszyscy strzelający do Turonia mają modyfikator -2 do trafienia.
"Na pewno będę": Turonia nie wystawia się z resztą armii. Od 2 tury na 3+ pojawia się na polu bitwy z dowolnej krawędzi. W turze w której wychodzi Turoń nie może szarżować. Jeśli Turoń nie przyjdzie, przeciwnik normalnie otrzymuje za niego punkty.

Obrazek
Model: Liche Priest
Sprzęt: Book of RAW
Rulz: Undead
Book of RAW: błogosławieństwo najmojszej racji spływa na armię Sexmaszyny. Tak długo jak Sexmaszyna żyje, raz w ciągu swojej tury można przerzucić dowolny rzut kością. Może spowodować Irresistible Force i anulować Miscast. Nie można przerzucać przerzuconych wyników i nie można przerzucać Scatter Dice i Misfire Dice.

Obrazek
Modele: Ogre Irongut i Stone Troll
Sprzęt: Wielkie Sztachety (broń dwuręczna)
Rulz: Fear, "Pijemy?", Zakapiory, Nieszczęścia Chodzą Parami
"Pijemy?": przed bitwą Rocco i Cocco odwiedzili obóz wroga i dokonali aktu pijackiego sabotażu. Wybrany oddział lub bohater traci 1 WS oraz 1 BS (minimum: 1). Umiejętność ta nie działa na wierzchowce - Rocco i Cocco nie piją z bydłem - ani na Bazyliszki - bo tak. W przypadku, gdy obie armie posiadają Rocco i Cocco, o tym który pierwszy wskazuje oddział decyduje wiek (starsi wskazują pierwsi).
Zakapiory: Rocco i Cocklet to gruboskórne bydlaki, posiadają Scaly Skin 4+. Ponadto, w walce wręcz Rocco i Cocco mogą zatruć przeciwnika swoimi oddechami. Zamiast normalnych ataków każdy z nich może wykonać jedno automatyczne magiczne trafienie z S5, przed którym nie broni pancerz.
Nieszczęścia Chodzą Parami: Rocco i Cocco tworzą jeden niepodzielny oddział i każdy z nich wart jest 75 punktów. Mimo, że są bohaterami, nie mogą rzucać ani przyjmować challenge. Rany przechodzą na pozostały przy życiu model. Rocco i Cocco mają identyczne statystyki.

Obrazek
Modele: 4x Free Company/Duelists/Zombie wyposażone w pistolety
Sprzęt: Brace of Revolvers
Rulz: Undead, Ethereal, Skirmish, "Wyciągają Rewolwery", Czwórka Drombo
Brace of Revolvers: 12", S4, AP, Move and Fire
"Wyciągają Rewolwery:" 4Rewolwery strzelają ze swoich pistoletów z niesamowitą wprawą. Mogą namierzać jeźdźców na potworach i rydwanach, bohaterów i championów w regimentach i do trafiania używają swojej bazowej wartości BS (nie mają modyfikatorów za ruch, murek, etc.)
Czwórka Drombo: 4Rewolwery tworzą jeden niepodzielny oddział skirmish i zabicie połowy warte jest 75 punktów. Mimo, że są bohaterami, nie mogą rzucać ani przyjmować challenge. Rany przechodzą na pozostałe przy życiu modele. Wszystkie 4Rewolwery mają identyczne statystyki.

FAQ Bazyliszki:
Czy koszt Bazyliszka musi zawierać się w 2350 pkt (czyli armia jest w rzeczywistości na 2200), czy jest dodatkowy?
Bazyliszki są dodatkiem, więc składa się normalnie armię na 2350, a Bazyliszek dochodzi później.

Czy Bazyliszki zabierają slota hero?
J.w. czyli nie zabierają.

Czy Bazyliszki są traktowani jako bohaterowie, np. pod kątem orkowego Shaga's Screaming Sword, itp.?
Tak! Onslaught! Waaagh!!! Bane Head!

Czy przedmioty działające na sojusznicze jednostki działają na Bazyliszki?
Tak.

Czy na Bazyliszki można rzucać czary?
Tak. Można np. uleczyć 4Rewolwery w armii VC lub TK, albo popchnąć Turonia z Unseen Lurkera.

Czy na Bazyliszki działa Cauldron of Blood?
Na początku ten cep swieta_barbara myślał, że nie. Ale mylił się. Normalnie można kotłować Bazyliszki.

Czy Bazyliszek będzie w jakikolwiek sposób brany pod uwagę przy ocenie malowania? W sensie mam pomalowany model, czy musi mieć te same podstawki co armia, ten sam klimat, itd, itp?
Jak najbardziej. Bazyliszek będzie uwzględniany zarówno przy ocenie jakości malowania, przy podstawkach, przy spójności, a nawet stworzyliśmy dla niego osobny podpunkt w kategorii WOW.

Czy żeby Sławny Bretoński Rycerz miał Ward Save, cała armia musi się modlić, czy przyjmujemy że ma go z automatu i można zaczynać spokojnie?
Sławny Bretoński Rycerz ma Grail Vow - oznacza to, że jest Immune to Psychology, jego ataki są traktowane jako magiczne i ma Ward Save z automatu.

Czy za Sławnego Bretońskiego Rycerza dostaje się 100VP za zabicie generała?
Już nie - Sławny Bretoński Rycerz rozdaje liderkę, ale generałem nie jest.

Czy Mała Runa Łucznika musi być odpalona w 1 turze?
Mała Runa jest odpalana przed bitwą, po wystawieniu jednostek.

Czy Mała Runa Łucznika może spowodować panikę? A jeśli tak, to co działa pierwsze, Mała Runa czy Bułgarskie Siano Yasia.
Tak, może. I proste, że Siano>Runa ;-)

Czy Oko Saurona działa na wszystkie rany zadane poza fazą walki wręcz? Czyli magia, strzelanie, fanatycy?
Oko Saurona działa na wszystkie ataki zasięgowe, czyli na wszelkie czary snajperskie, obszarowe, ataki wykonywane bronią dystansową, ale nie na czary atakujące w walce wręcz, czy Fanatyków.

Czy Mała Runa może namierzać bohaterów jeśli są Large Target?
Nie, mała runa nie może namierzać żadnych bohaterów.

Jak porusza się Yaś?
Jak Spawn.

Czy Sexmaszyna przerzuca kostki w turze gracza, czy w każdej turze?
Dokonaliśmy pewnych przeróbek i Sexmaszyna może przerzucać kostkę tylko w swojej turze.

Czy można przerzucać z Sexmaszyny "kostki przeciwnika" czy tylko swoje?
Tylko swoje.

Czy Sexmaszyna może maszerować normalnie?
Tak, Sexmaszyna i 4Rewolwery posiadają zasadę Undead, ale są również bohaterami - mogą maszerować ile tylko sobie życzą.

Czy można odpalać Rune of Wrath and Ruin z Anvil of Doom przeciwko Rocco i Cocco i 4Rewolwerom?
Tak, są oni traktowani jako unit of characters, można ich normalnie namierzać za pomocą kowadła (ale nie z Małej Runy Łucznika Bezpolitosnego, bo są bohaterami).

Czy jeśli Rocco i Cocco obniżą WS bohatera noszącego Helm of Commandment, to przekazuje on obniżoną wartość?
Tak.

Co oznacza dopisek przy Rocco i Cocco oraz 4Rewolwerach, że rany przechodzą na pozostałe przy życiu modele?
Jeśli ktoś sieknie 7 ciosów z Fireballa w te Bazyliszki, to nie są one rozlosowywane między modele. Rany zadawne są przeciwko profilowi, i jeśli przykładowo z tych 7 ciosów Rocco i Cocco dostaliby 4 rany, jeden z nich ginie, a drugi traci 1 ranę. Tak samo ma to miejsce w strzelaniu i walce.

Czy 4Rewolwery mogą namierzać np: załogantów maszyny do której mają zasięg, ale nie mają zasięgu do samych załogantów, czy mogę namierzać bohaterów, do których nie mają zasięgu, ale maja zasięg do oddziałów w których ci bohaterowie stoją?
Nie, muszą mieć zasięg do swoich celów.

Czy 4Rewolwery mogą strzelać do walki?
Nie - skąd ten pomysł?

Czy 4Rewolwery, skoro posiadają po parze rewolwerów, mają w walce wręcz po 2 ataki?
4Rewolwery nie mają już po parze rewolwerów. Teraz każdy z nich ma tylko jeden, ale za to daleko niesie. I mają tylko po 1 ataku w walce wręcz.

A co to znaczy że 4Rewolwery mają MSx2?
Już nie mają.

Jak działa zasada "Move and Fire" zapisana przy Łuczniku i 4Rewolwerach?
Mogą ruszyć się i strzelić w tej samej turze.

Jak jest z modyfikatorem do strzału jeśli obieram 4Rewolwerami bohatera na dużym potworze?
Nie ma żadnego modyfikatora. 4Rewolwery do trafiania zawsze używają swojej wartości BS. Zazwyczaj będzie to oznaczać, że trafiają na 3+ (chyba, że np. Rocco i Cocco obniżą im BS).

Powiedzmy, że to nie FAQ Bazyliszki, ale jakoś nam pasowało:

Dwarf Mountain Rangers dopuszczeni?
Robimy spóźnione święta krasnoludom - nie tylko Anvil of Doom im na tym turze nie wybucha (tak długo jak bronią Sexmaszyny), to jeszcze mogą wystawić Mountain Rangers. Ale niech to naprawdę będą Mountain Rangers - proxy wyjeżdżają ze stołu.

Nowe bestie dopuszczone?
Pronto. Przy czym traca wszystkie swoje obecne bonusy z Balancing Patch, oraz należy uwzględnić następujące zmiany przy tworzeniu rozpiski:
- Skull of Rharkos liczony jest jako 1PD
- Shard of Herdstone liczony jest jako 1PD


Do wszystkich oddziałów należy posiadać zasady! Jeśli gracz zasad nie posiada, wszelkie wątpliwości mogą być rozstrzygnięte na jego niekorzyść.

SCENARIUSZE

3x Pitched Battle

PUNKTACJA I OCENA MALOWANIA


Malowanie i inne:
Cała armia pomalowana: 3 pts
Pół armii pomalowanej: 1 pts
Zgłoszenie w terminie : 2 pts
Miarki, kostki, wzorniki, armybook : 2 pts
Brak proksów:2 pts
Poprawnie wypełniona karta gracza (imię, nazwisko, armia, ID ze strony ligi) :3 pts


Proksy dozwolone w granicach rozsądku (nie gramy pustymi podstawkami, nie wystawiamy armii undeadów mających udawać skaveny)

lista zgłoszonych (na razie z wysłanymi rozpami - zgłoszeń z forum tudzież innych miejsc nie wpisuję, ale miejsc nie zabraknie):

Lidder
Pixel
Sergiusz Skorek
Ślepy
Michał Chodorek
Przemysław Zieliński
Marek Bąk
Kuba Jankowski
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Update regulaminu i początek listy zgłoszeń - zlitujcie się i przysyłajcie rozpy, bo nie ogarniam już zgłoszeń sms, na forach, w privach czy na gg.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

Możliwe, że z Koszem się zabierzemy do Was ;)

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Aktualizacja listy zgłoszeń (tylko ci, którzy przesłali rozpiski)

Lidder
Pixel
Sergiusz Skorek
Ślepy
Michał Chodorek
Przemysław Zieliński
Marek Bąk
Kuba Jankowski
Krzysiek Waniczek
Quas
Durin
Butan
Michał Macioł
Zafael
Laik
Ice-T
Olo
Truepunk
Tomek Górecki
Cosmo
Sebollus
Przemek Zieliński
Arbaal
Andrzej Bąk
Bober
Marek Mosler
Adam Gorgoń
Marcin Sabo
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Kolejna aktualka - jesze ok. 10 osób zapowiedziało swoją obecność, więc jeśli ktoś chce mieć pewność, że będzie miał 100 do ligi - zapraszam :mrgreen:
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Młynek
Chuck Norris
Posty: 366
Lokalizacja: Sucha Beskidzka

Post autor: Młynek »

Postaram się byc więc proszę o dopisanie do listy,zgłoszenie poszło na maila

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Kolejna aktualka

1 Lidder
2 Pixel
3 Sergiusz Skorek
4 Ślepy
5 Michał Chodorek
6 Przemysław Zieliński
7Marek Bąk
8 Kuba Jankowski
9 Krzysiek Waniczek
10 Quas
11 Durin
12 Butan
13 Michał Macioł
14 Zafael
15 Laik
16 Ice-T
17 Olo
18 Truepunk
19 Tomek Górecki
20 Cosmo
21 Sebollus
22 Przemek Zieliński
23 Arbaal
24 Andrzej Bąk
25 Bober
26 Marek Mosler
27 Adam Gorgoń
28 Marcin Sabo
29 Torkil
30 Marek Rymarowicz
31 Młynek
32 Kosmo
33 Krzysiek Walus
34 Łukasz Dudzic
35 Bombaj
36 Solo
37 Miszta
38 Przemek Kulpiński
39 Agnieszka Jankowska
40 Marek Szwajnoch
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

1 Cosmo 48+10
2 Dudzic 45+12
3 Thalantyr 45+8
4 Laik 40+12
5 Tartas 41+10
6 Quas 41+10
7 Jankiel 39+12
8 Trupank 39+12
9 Big Boss 39+10
10 Kocoń 38+10
11 Andrzej 36+12
12 Młynek 36+12
13 Solo 36+12
14 Marek Bąk 37+10
15 Sebollus 35+11
16 Krzysiek Waniczek 35+11
17 Lidder 35+10
18 Przemo 33+12
19 Bombaj 34+9
20 Kosmo 31+12
21 Klocek 31+12
22 Ślepy 27+12
23 Arbaal 26+12
24 Marek Bąk 27+10
25 Bober 25+12
26 Marek Mosler 26+10
27 Sergio 24+12
28 Butan 24+12
29 Nashu 24+12
30 Adam Gorgoń 23+12
31 Michał Chodorek 26+8
32 Torkil 23+10
33 Pixel 17+10
34 Przemek Zieliński 12+12
35 Tomek Górecki 13+10
36 Durin 8+10
37 Adam Jędrzejek 7+8
38 Szrednicki 4+10
39 Marek Szwajnoch 6+6
40 Agnieszka Jankowska 9+3
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

ODPOWIEDZ