Włócznicy DE
Moderator: Yudokuno
Włócznicy DE
Co o nich sądzicie? Jak waszym zdaniem wypadają z innymi corowymi jednostkami?
Opłaca się ich brać czy lepiej żeby pilnowali owiec pod Nagaroth?
Opłaca się ich brać czy lepiej żeby pilnowali owiec pod Nagaroth?
DE są jedną z nielicznych armii, gdzie jednostki core są jednymi z najlepszych w armii i od nich opiera się całą rozpiskę. Reszta, to zgodnie z fluffem, tylko dodatki. Tutaj nie trzeba wybierać jednostki core, która jest najmniej beznadziejna, by zapchać sloty.
Włócznicy DE są świetni. Tani, szybcy, całkiem nieźle walczą i mają dosyć wysokie LD. Dla włóczników spokojnie jest miejsce. Obok DR i kuszników. 6-7 jednostek core w armii to nie zbrodnia.
Włócznicy DE są świetni. Tani, szybcy, całkiem nieźle walczą i mają dosyć wysokie LD. Dla włóczników spokojnie jest miejsce. Obok DR i kuszników. 6-7 jednostek core w armii to nie zbrodnia.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Popieram
Kiedyś było jeszcze lepiej, bo 16kę się wystawiało za 143 pkt., ew. 17kę za 151 - taniocha.
Teraz trzeba brać 20-21, ale też drogo nie wypadaja, a taki klocuszek może sporo zdziałać.
O corach w DE to zapomnieliśmy o korsarzach, którzy o ile kiedyś byli sensowni, to po potanieniu Warriorów są raczej sporadycznie spotykani. 10 pkt. vs. 8 pkt. to przy klocku 20 ludków robi różnicę.
Tak więc Spearmanom mówimy jak najbardziej TAK.
Kiedyś było jeszcze lepiej, bo 16kę się wystawiało za 143 pkt., ew. 17kę za 151 - taniocha.
Teraz trzeba brać 20-21, ale też drogo nie wypadaja, a taki klocuszek może sporo zdziałać.
O corach w DE to zapomnieliśmy o korsarzach, którzy o ile kiedyś byli sensowni, to po potanieniu Warriorów są raczej sporadycznie spotykani. 10 pkt. vs. 8 pkt. to przy klocku 20 ludków robi różnicę.
Tak więc Spearmanom mówimy jak najbardziej TAK.
DE mają jedna z najlepszych piechót rankowych w battlu przynajmniej wg. mnie. Za 8pkt. koleś z WS4, i savem na 4+ i do tego z szybkoscią jest naprawde fajny i ma jeszcze speara na stanie przecwiko jakims plewom, po prostu midzio. Z asystami fastów baz rydwanów robią się naprawde skuteczni
Problemem wlocznikow jest to, ze nie ma elitarnych jednostek, ktore moze wspierac(procz rydwanu)
ale to juz chyba calej armii problem ze elity ma takie, jakie ma
Podobny problem jest w He
Jako elitarna jednostka sie niesprawdza, natomiast sprawdza sie ogolnie b. dobrze na 2k nie wychodzebez oddzialu z domu
ale to juz chyba calej armii problem ze elity ma takie, jakie ma
Podobny problem jest w He
Jako elitarna jednostka sie niesprawdza, natomiast sprawdza sie ogolnie b. dobrze na 2k nie wychodzebez oddzialu z domu
włócznicy owszem - są świetną jednostką. Wcześniej brałam 20 (zwykle sztandar+ muzyk), ostatnimi czasy biorę 15 i myślę, że dwa takie klocki wystarczą, bo choć są tani, to i tak nie zwykłam używać ich w walce samych, a w połączeniu z czymś ( zwykle z rydwanem).
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14646
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Wole orka z to4, 4+sv, s4 w pierwszej turze za 6 pts :]Kosa pisze:DE mają jedna z najlepszych piechót rankowych w battlu przynajmniej wg. mnie. Za 8pkt. koleś z WS4, i savem na 4+ i do tego z szybkoscią jest naprawde fajny i ma jeszcze speara na stanie przecwiko jakims plewom, po prostu midzio. Z asystami fastów baz rydwanów robią się naprawde skuteczni
niby racja, orki są bardzo mocne ale DE aż tak od nich nie odbiegają wyższy WS, sprawia, że mniej ich trafi, do tego większy move i inicjatywa, która się przydaje rpzeciwko jakiejś innej "piechotce" i Ld większe o jeden, nie zawsze generał jest w pobliżu, no ale 6 a 8 pkt. to jest spora róznica na niekorzysc DE
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14646
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Wlocznicy maja jeszcze jedna bardzo istotna zasade, ktora wszelako troche zbesztali w tej edycji: mala podstawke... W orkach to jest spory problem. Ale tak czy inaczej Jankiel ma w pelni racje, gdy mowi, ze core jest najlepszy w de. Kusznicy i Wlocznicy to prawdziwy miod.
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
Podstawa armii.
U mne musi być co najmniej jeden odział w liczbie 20stu.
Bez tego jakoś tak głupio mi się wystawiać. W końcu to z tych wojowników skłąda się większość armii wiedzmiego króla.
W sumie ogolnie staram się wciskać nawet 2x20. Na 1500 a na 2k już napewno 2 odziały mają swoje miejsce. Daja radę. Ostatnio trzymały przez 4 tury trójkę maneatersów i się nawet odgryzali zanim w końcu tamci ich złamali.
U mne musi być co najmniej jeden odział w liczbie 20stu.
Bez tego jakoś tak głupio mi się wystawiać. W końcu to z tych wojowników skłąda się większość armii wiedzmiego króla.
W sumie ogolnie staram się wciskać nawet 2x20. Na 1500 a na 2k już napewno 2 odziały mają swoje miejsce. Daja radę. Ostatnio trzymały przez 4 tury trójkę maneatersów i się nawet odgryzali zanim w końcu tamci ich złamali.
ja pamietam, że jak zaczynałem grać to sie trochę do nich zraziłem... ale teraz muszę przyznać że dają rady tak naprawdę i nie żałuję punktów na dwa klocki po 15 albo 20
Chlopaki sa dobre, wyjatkowo mocna piechota jako kowadlo do przyjecia szarzy (porownujac proporcje koszt/skille). za 8pkt mamy WS4, AS4+ i Ld 8 nie wspominajac o M5 (orkowie moze i sa lepsi ale do tego trzeba grac orkami...)
Dla mnie dwa klocki po 20 to taki root rozpiski do tego dochodza po jednym chariocie dokoptowanym do kazdej na kontratak lub wsparcie szarzy i team dziala pieknie...szczegolnie jako centrum pola w DE a na flankach to juz co sie podoba.
Dla mnie dwa klocki po 20 to taki root rozpiski do tego dochodza po jednym chariocie dokoptowanym do kazdej na kontratak lub wsparcie szarzy i team dziala pieknie...szczegolnie jako centrum pola w DE a na flankach to juz co sie podoba.
Włócznicy nie mają AS 4+, tylko na 5+. (spear + shield to nie to samo co h.weapon + shield)
Pozdro
Pozdro
Wystarczy na początku walki wybrać, że się nie używa spear tylko kombinacji shield+hand weapon. Masz wtedy save 4+, ale tylko pierwszy szereg walczy. Decyzja należy do gracza, czy woli więcej ataków, czy lepszego save.Włócznicy nie mają AS 4+, tylko na 5+. (spear + shield to nie to samo co h.weapon + shield)
Moim zdaniem na lekką kawalerię, i lekką piechotę opłaca sie używać spear, a na ciężką kawalerię i ciężką piechotę kombinacji shield+hand weapon.
Na lekką starczy sam Static CR. Wolę ten save na 4+, bo od siły 4 mam wtedy 5+ (a nie 6+), a każdy wojownik może się przydać.Wasyl pisze:Wystarczy na początku walki wybrać, że się nie używa spear tylko kombinacji shield+hand weapon. Masz wtedy save 4+, ale tylko pierwszy szereg walczy. Decyzja należy do gracza, czy woli więcej ataków, czy lepszego save.Włócznicy nie mają AS 4+, tylko na 5+. (spear + shield to nie to samo co h.weapon + shield)
Moim zdaniem na lekką kawalerię, i lekką piechotę opłaca sie używać spear, a na ciężką kawalerię i ciężką piechotę kombinacji shield+hand weapon.
Hmm... to za...biście! Nie wiedziałem o tym, teraz będe szarżował z czystym sumieniem
daltego też ta piechota jest bardzo dobra. Ma bardzo wyrónany koszt jeśli chodzi o przydatność. Świetnie daje CR, dzieki ich liczbie i WS oraz dobremu savowi, a każdej innej lekkiej piechocie typu gobaski, nieumarli daje łupnia, ale ona nie do tego służy. I jeszcze cih zaleta to elficki move i Ld. Jendym słwoem mozna na nich polegać!