OMG! Pieszy Warboss

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

OMG! Pieszy Warboss

Post autor: Deather »

Kod: Zaznacz cały

2250 Pts  -   Orcs & Goblins Army

HERO:

1 Black Orc Warboss @ 240 Pts          // 6 T + siatki; kradnie save i warda; 4A S7 / 5A S6
     General; Choppa
     Armour of Gork [50]                     
     Nibbla's Itty Ring [20]
     Amulet of Protectyness [25]

1 Black Orc Big Boss @ 176 Pts          // 5 T i 1+ save + siatki; zaledwie 3A S5
     Battle Standard
     Shinguards of Sneaky Shino [30]
     Sword of Might [10]
     Beard of Barbus [10]
     1 Boar @ [0] Pts

1 Night Goblin Shaman @ 135 Pts
     Magic Level 2; Little Waagh
     Yan Khel Mushroom [15]
     Dispel Scroll [25]
     Yellow Kidney Stone of Xet [10]

1 Night Goblin Shaman @ 135 Pts
     Magic Level 2; Little Waagh
     Dispel Scroll [25]
     Dispel Scroll [25]

CORE:

29+1 Night Goblins @ 195 Pts
     Netters; Standard; Musician
     2 Fanatic @ [50] Pts

29+1 Night Goblins @ 195 Pts
     Netters; Standard; Musician
     2 Fanatic @ [50] Pts

5 Goblin Spider Riders @ 71 Pts
     Musician

5 Goblin Spider Riders @ 76 Pts
     Short Bow; Musician

SPECJAL:

5 Savage Boar Boyz @ 132 Pts
     Spear; Shield; Musician

5 Savage Boar Boyz @ 132 Pts
     Spear; Shield; Musician

1 Wolf Chariot @ 63 Pts

1 Wolf Chariot @ 63 Pts

1 Rock Lobber @ 75 Pts
     Bully

1 Spear Chukka @ 40 Pts
     Bully

1 Spear Chukka @ 40 Pts
     Bully

1 Spear Chukka @ 40 Pts
     Bully

1 Spear Chukka @ 40 Pts
     Bully

RARE:

1 Doom Diver @ 80 Pts

1 Doom Diver @ 80 Pts

3 Trolls @ 120 Pts

3 Trolls @ 120 Pts


Casting Pool: 6

Dispel Pool: 5

Models in Army: 129


Total Army Cost: 2248
Pieszy rzeźnik prowadzący masę goblinów :lol2: czyli esencja orczego klimatu.

Bohaterowie walczący idą do NG. Obaj dzięki siatkom są twardzi jak krasnoludzki chleb. Szamani w maszynach/lesie. Taki oto klockowy defens mi wyszedł. Jak się wam podoba i czy widzicie power w tej armii? (Ubolewam, że BO z War Bannerem/totemem sie nie mieszczą)

Priam
Wałkarz
Posty: 91

Post autor: Priam »

Sam lubię grać na takich klocko-maszynach, chociaż jak dla mnie 2x3 trolle nie budzą zaufania. Patrzą tymi swoimi kaprawymi oczkami kiedy by tu głupotę oblać. Wydaje mi się też, że masz za dużo kontry, a przydała by się jeszcze jedna kostka piechoty [co to za klimat ork w goblinach :?: czy tak zachowuje się duży, dzielny warboss? [-X ]].

Awatar użytkownika
Warzywko
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 120
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Warzywko »

Moim zdaniem nie jest bezpieczne wstawianie warbossa do tych goblinów, bo łatwo na nich nasiekać CR.
Statystyka to dziwka.

Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

Post autor: Deather »

Warzywko pisze:Moim zdaniem nie jest bezpieczne wstawianie warbossa do tych goblinów, bo łatwo na nich nasiekać CR.
Samotnie również niebezpieczni bo FO. W pancernych jendostkach jest bezpieczniej ale my takowych nie posiadamy. Pozatym mimo, że klocek nocników zwykle ponosi znaczne straty to połączenie statika (5 CR) z bijącym warbossem (4A S7 lub 5A S6) przy Ld 9 i BSB w pobliżu może dać radę. rzeźników najwiekszych wyłączyć czelendżem można.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Jedna uwaga: z trolli zrob 5+1. Bardzo ladne, ciekaw jestem jaki w tym drzemie potencjal.

Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

Post autor: Deather »

świetny pomysł, myślałem o tym i sam nie wiemczemu nie zmieniłem rozpiski. Bardzo bym jeszcze chcial 2-3 snoty, żeby je postawić przed klockami, by walka odbywała sie w mojej turze, ale skąd punkty wyczarować ?

Awatar użytkownika
Emilianek
Chuck Norris
Posty: 513
Lokalizacja: Gołków

Post autor: Emilianek »

Możesz zamienić za tego pojedynczego trolla. Wtedy chyba stracisz najmniej. Z czegoś tak czy siak musisz zrezygnować bo wszystkiego masz na styk :) .

Czemu chcesz walczyć we własnej turze? Chodzi o szarże kawą do combata, wypuszczanie fanoli czy co innego?

A rozpa generalnie bardzo udana.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Warzywko pisze:Moim zdaniem nie jest bezpieczne wstawianie warbossa do tych goblinów, bo łatwo na nich nasiekać CR.
zalezy z czym sie bijesz

Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

Post autor: Deather »

Emilianek pisze:Czemu chcesz walczyć we własnej turze? Chodzi o szarże kawą do combata, wypuszczanie fanoli czy co innego?
Generalnie chodzi o to, że gobliny wcale takimi kozakami w przyjmowaniu szarż na klatę nie są. Dlatego zwycięstwo w pierwszej turze kombata jest kluczowa. Gdy klocek przyjmuje szarżę w turze wroga może się posypać, łamiąc linię piechoty wbić się w maszyny i wleźć nam na tyły ogólnie lipa na maksa, nie wspominając o marnujących sie oddziałach kontry czychającymi na flanke napastnika.
Natomiast gdy po overrunie walka jest w naszej rundzie kontra na flankę nie ma prawa się spóźnić i combata takowego znacznie ciężej przegrać.

Pozatym snoty to wystawienia przeszkadzajki i odginaczki

(Chciałbym, żeby to tak wyglądało, niestety skilla starcza mi tylko na "powinno tak wyglądać" a w praktyce bywa gorzej :lol2: )

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

kiedys to bylo lepsze rozwiazanie.
niestety teraz wszystkie szarzujace modele uderzaja wg. inicjatywy. to sprawia ze jak wejdziemy komus na flanke/plecy to nie zawsze bywa dobrym dealem. dostajemy ew. +1Cr za bok (o ile po walce nadal mamy tam 5US) i ew. kasowanie rank wroga (to na pewno o ile je ma). za to zbieramy mozliwosc dodatkowych atakow u przeciwnika.

wiec trzeba to sobie pokalkulowac.

i to tez nie jest tak ze kazda jednostka przeciwnika rozjezdza nasze oddzialy. mozna przeciwnikowi podsuwac do szamania jakies bzdety przez co zlamie mu sie front armii. mozna samemu szarzowac. no i co najwazniejsze-trzeba miec pomysl na bitwe. zalozyc ze cos sie zmiekczy przed HtH,z czyms najczesniej nie walczy wogole.po BP armia wyglada calkiem sensownie (nie powalajaco ale ma jakis realny potencjal)

sernik
Pseudoklimaciarz
Posty: 28

Post autor: sernik »

yyy ;p
rare 4 na 2250 plt ?? hmm...

zamiast 2 razy dzidki jeszcze jedna katapke
z N.G. wywalił bym sztandary, za łatwo przeciwnik moze je zdobyć
spear dla SOBB przeca maja rębaki

3 trole to nie jest jakaś wielka siła już lepiej walnij snotlingi jak chcesz przetrzymać przeciwnika
boh i lord są czarnuchami a gdzie ich umieścisz?? nie widze w rozpie klocka czarnuchów ??

pzdr

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

sernik pisze:nie widze w rozpie klocka czarnuchów ??

pzdr
Bo sie nie znasz !!

pzdr

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

quas pisze:niestety teraz wszystkie szarzujace modele uderzaja wg. inicjatywy. to sprawia ze jak wejdziemy komus na flanke/plecy to nie zawsze bywa dobrym dealem.
a ja myślałem, że jak się szarżuje to o ile wróg nie ma ASF'a to nadal biję pierwszy :)
sernik pisze:yyy ;p
rare 4 na 2250 plt ?? hmm...

z N.G. wywalił bym sztandary, za łatwo przeciwnik moze je zdobyć
spear dla SOBB przeca maja rębaki

boh i lord są czarnuchami a gdzie ich umieścisz?? nie widze w rozpie klocka czarnuchów ??
pzdr
jakbyś przeczytał dodatkowe posty, a nie tylko samą rozpiskę to byś wiedział jaki kolega ma plan na grę :)
jak już straci klocki NG to i bohaterów przy okazji bo tam mają stać, więc co za różnica? a sztandar to +1CR
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

misha pisze:
quas pisze:niestety teraz wszystkie szarzujace modele uderzaja wg. inicjatywy. to sprawia ze jak wejdziemy komus na flanke/plecy to nie zawsze bywa dobrym dealem.
a ja myślałem, że jak się szarżuje to o ile wróg nie ma ASF'a to nadal biję pierwszy :)
No ale przeciez on tez szarzowal, wiec tez bije pierwszy (po overrunie albo pogoni jesli w cos wpadnie). Normalnie sie porownuje inicjatywe wszystkich szarzujacych i bije ten, co ma najwyzsza jako pierwszy. Ponadto jesli wpadniesz w oddzial, ktory zrobil overruna lub pogon w jakis Twoj oddzial, to nawet jesli jestes na jego plecach lub na boku, to i tak przysluguja mu wszystkie bonusy przypadajace z szarzy, tzn. kawaleria moze uzywac lanc bijac do tylu.

Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

Post autor: Deather »

sernik pisze:yyy ;p
rare 4 na 2250 plt ?? hmm...
sernik pisze:spear dla SOBB przeca maja rębaki
sernik pisze:nie widze w rozpie klocka czarnuchów ??
widać, że nie wiesz o czym piszez ...

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

zalozenie armii mialem podobne na turnieju:
1)IMO lepsze jest rozwiazanie z 5+1 niz 3+3 trolle. to bym wymienil.
3 bija sie zaslabo na akcje od frontu, i sa troszku drogawe jak na podkladke pod kolka wroga.
2)Warboss-calkiem ok typek. /mialem dokladnie takiego samego typa/
3)1 bron magiczna w armii i sie robi smutek przy walkach z wrightami. z drugiej strony po to sie bierze warbossa na piechote coby mial 6/7S ze swoich majchrow.
4)i chyba wymienilbym rock lobbera na kolejne rydwany (goblinskie bo sa tansze, 2 na slota...a w przypadku cannonow wszystkie rydwany sa rowne)
7 maszyn dosyc ciezko sensownie na stole poukladac.

ODPOWIEDZ