Zbieranie armii Orków i Goblinów
Moderator: Kołata
Zbieranie armii Orków i Goblinów
Witam
Jestem początkujący, zbieram Orki i Gobliny. Na razie kupiłem 3 regimenty goblinów. Mam kilka pytań:
1. Jeżeli moja armia jest warta poniżej 2000pkt to mogę wystawić maksymalnie trzech bohaterów?
2. Punkty armii liczy się: a)Modele z itemami itp. b)Same modele, a dopiero przed walką dolicza za przedmioty.
3. Jakich bohaterów najlepiej wystawić? Z tego co wiem to szamani są dość mocni. Myślałem o Grimgor Ironhide, ale on jest lordem
4. Co jest lepsze - Gobliny na pająkach czy wilkach?
5. Przeczytałem, że tylko rzeczne trolle mają atak vomit (który podobno bardzo dobrze radzi sobie z kawalerią). W takim razie to które trolle są najlepsze?
6. Jak polecacie rozbudować, a w zasadzie zbudować moją armię?
Pozdrawiam
Jestem początkujący, zbieram Orki i Gobliny. Na razie kupiłem 3 regimenty goblinów. Mam kilka pytań:
1. Jeżeli moja armia jest warta poniżej 2000pkt to mogę wystawić maksymalnie trzech bohaterów?
2. Punkty armii liczy się: a)Modele z itemami itp. b)Same modele, a dopiero przed walką dolicza za przedmioty.
3. Jakich bohaterów najlepiej wystawić? Z tego co wiem to szamani są dość mocni. Myślałem o Grimgor Ironhide, ale on jest lordem
4. Co jest lepsze - Gobliny na pająkach czy wilkach?
5. Przeczytałem, że tylko rzeczne trolle mają atak vomit (który podobno bardzo dobrze radzi sobie z kawalerią). W takim razie to które trolle są najlepsze?
6. Jak polecacie rozbudować, a w zasadzie zbudować moją armię?
Pozdrawiam
1.tak
2.a
3.3 shamanów(ale wtedy armia ma małą liderkę), big boss i 2 szamanów, lub 2 big bossów(1 jako generał, 2 jako chorąży armii) i szaman do rozpraszania czarów
4.Zależy, warto mieć i tych i tych, napewno bedzie uniwersalniej.
5.wszystkie trolle mają rzygi, najlepszę są zwykłe bo za ulepszenie płacimy 50% ceny trolla
6.Można na wiele sposobów, najpopularniejszy to masa dzidomiotów i doom diver
ps: Kupiłeś gobliny czy nocnę gobliny? bo to spora różnic zwykłe sa słabę, mają gorszy save, muszą dokupywać tarczę czy łuki, nie mogą mieć fanatyków ani siatek.
2.a
3.3 shamanów(ale wtedy armia ma małą liderkę), big boss i 2 szamanów, lub 2 big bossów(1 jako generał, 2 jako chorąży armii) i szaman do rozpraszania czarów
4.Zależy, warto mieć i tych i tych, napewno bedzie uniwersalniej.
5.wszystkie trolle mają rzygi, najlepszę są zwykłe bo za ulepszenie płacimy 50% ceny trolla
6.Można na wiele sposobów, najpopularniejszy to masa dzidomiotów i doom diver
ps: Kupiłeś gobliny czy nocnę gobliny? bo to spora różnic zwykłe sa słabę, mają gorszy save, muszą dokupywać tarczę czy łuki, nie mogą mieć fanatyków ani siatek.
Zapomniałem opisać gobliny.
Mam 20xwłócznia, 20xwłócznia , 20xłuk - 3reg, każdy z CG
Nie jestem pewien czy są zwykłe czy nocne . Nie posiadają siatek, są odziane w czarne płaszcze z kapturami, na tarczach mają księżyce.
Ten zestaw kupiłem na allegro za 3 dychy. Nie mogłem się powstrzymać
Dzięki za odpowiedź
Mam 20xwłócznia, 20xwłócznia , 20xłuk - 3reg, każdy z CG
Nie jestem pewien czy są zwykłe czy nocne . Nie posiadają siatek, są odziane w czarne płaszcze z kapturami, na tarczach mają księżyce.
Ten zestaw kupiłem na allegro za 3 dychy. Nie mogłem się powstrzymać
Dzięki za odpowiedź
Czyli skullpassowę nocnę gobliny, to ok, włocznie warto przrobić na bronie ręczną(bo za bardzo się nie nadają) skracając drzewcę, albo zosawić i przed grą informaować i ich braku przeciwnika. Z 40 włóczników można zrobić 1x 30, łuczników można wystawić w 20 za dużo nie robią ale są tanie. Kupiłbym do tego 1/2 boxy fanatyków(3/6) box orkowych bochaterów, box orków, i jakiś dodatki, maszyny, rydwany, fasty, paszaczaki bojowę są też niezłę.
No i zapołmniałbym o Książce do orków, to podstawa.
No i zapołmniałbym o Książce do orków, to podstawa.
Myślałem, że włócznie są lepsze, bo może atakować drugi rząd Goblinów tyle wystarczy?Tandor92 pisze:włocznie warto przrobić na bronie ręczną(bo za bardzo się nie nadają) .
A co sądzisz o taktyce zalania wroga sporą ilością goblinów?
Teraz tylko muszę regularnie przeglądać allegro
Dzięki za odp. pozdrawiam
Włócznie słabę, walisz z 2 szeregów jednak:
-broń ręczna + tarcza daje bonus do pancerza w walcę wręcz, którego pozbawiona jest włócznia
-kosztuję 1 pkt. co stanowi jakieś 25% ceny oddziału(nie liczac fanatyków
-działa tylko jeśli nie szarżujemy
-gobliny wygrywają staticem, ich słabę ataki rzadko kogo mogą zabić nawet waląc z 2 szeregów
Jabyś bardzo chciał mógłbyś wystawić gobliny z włóczniami, jednak z taktcznego punkt widzenia lepszą są bronię ręczne.
Co sądze o zalewaniu armią goblinów? Większość PG pewnie odradzi Ci wystawianie większej liczby oddziałów niż wymaganę cory, jednak moim zdaniem gobliny nie sa takie złe, wmiarę tanie, mają fajnych fanatyków, siatki też przydatnę, szczególnie jeśli siedzi w oddziale bochater. Poza tym nie zawszę trzeba wystawiać to co najlepszę, ja wcale nie mam machin bo mi do orków nie pasują, to przecież armia do combatu.
Jabyś chciał grać na samych goblinach to polecam autorską książke likaona, całkiem nieźle napisana, ma parę dziwnych rzeczy ale ogólnie daję większe pole do popisu, tylko jest drobna rzecz: pograsz na niej tylko w domu, na turnieju Ci jej nie dopuszczą.
-broń ręczna + tarcza daje bonus do pancerza w walcę wręcz, którego pozbawiona jest włócznia
-kosztuję 1 pkt. co stanowi jakieś 25% ceny oddziału(nie liczac fanatyków
-działa tylko jeśli nie szarżujemy
-gobliny wygrywają staticem, ich słabę ataki rzadko kogo mogą zabić nawet waląc z 2 szeregów
Jabyś bardzo chciał mógłbyś wystawić gobliny z włóczniami, jednak z taktcznego punkt widzenia lepszą są bronię ręczne.
Co sądze o zalewaniu armią goblinów? Większość PG pewnie odradzi Ci wystawianie większej liczby oddziałów niż wymaganę cory, jednak moim zdaniem gobliny nie sa takie złe, wmiarę tanie, mają fajnych fanatyków, siatki też przydatnę, szczególnie jeśli siedzi w oddziale bochater. Poza tym nie zawszę trzeba wystawiać to co najlepszę, ja wcale nie mam machin bo mi do orków nie pasują, to przecież armia do combatu.
Jabyś chciał grać na samych goblinach to polecam autorską książke likaona, całkiem nieźle napisana, ma parę dziwnych rzeczy ale ogólnie daję większe pole do popisu, tylko jest drobna rzecz: pograsz na niej tylko w domu, na turnieju Ci jej nie dopuszczą.
Tak samo mówiono twórcom Chedecji Indy GT, każda armia autorska może zostać dopuszczona(na pomniejszych turniejach), tylko jeżeli znajdzie się dostatecznie dużo graczy którzy ją grają i ją poprą(jak na razie to 3 osoby za granicą i jakieś 13-14 w Polsce deklaruje się jako gracze NG/O&G/ChD).
Do orków kup dużo maszyn(w szczególnośći dzidomioty i gleba-łaa-gleba), fanatyków oraz squigi. Goblińskich szamanów możesz skowertować nawet z zwykłych nocników bitzami(częściami zamiennymi nie użytymi w modelu) z fanatyków. Goblińskiego boss nie polecam kupować.
A i najważniejsze book do O&G
Włócznie nie ważne w jakimi booku są do niczego w tej edycji, kosztują dużo i niewiele robią.
Do orków kup dużo maszyn(w szczególnośći dzidomioty i gleba-łaa-gleba), fanatyków oraz squigi. Goblińskich szamanów możesz skowertować nawet z zwykłych nocników bitzami(częściami zamiennymi nie użytymi w modelu) z fanatyków. Goblińskiego boss nie polecam kupować.
A i najważniejsze book do O&G
Włócznie nie ważne w jakimi booku są do niczego w tej edycji, kosztują dużo i niewiele robią.
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
Już tłumacze:
Gobliny mają na starci light armora i hand weapona, mają więc save na 6, nocne gobliny mają traczę i ręczną broń, przez co mają save na 6, a w walcę wręcz od frontu save na 5+ za kombinację broni ręcznej i tarczy. Gobliny mogą mieć tarczę, przez co save wzrośnie do 5+(4+ w walcę) jednak to kosztuje dodatkowy punkt, a więc stają się niewiele tańsi od wytrzymalszych i silniejszych orków, więc zwykłe gobliny nie mają za bardzo racji bytu, nocne poza bonusem do pancerza, mogą mieć fanatyków, i siatki.
Gobliny mają na starci light armora i hand weapona, mają więc save na 6, nocne gobliny mają traczę i ręczną broń, przez co mają save na 6, a w walcę wręcz od frontu save na 5+ za kombinację broni ręcznej i tarczy. Gobliny mogą mieć tarczę, przez co save wzrośnie do 5+(4+ w walcę) jednak to kosztuje dodatkowy punkt, a więc stają się niewiele tańsi od wytrzymalszych i silniejszych orków, więc zwykłe gobliny nie mają za bardzo racji bytu, nocne poza bonusem do pancerza, mogą mieć fanatyków, i siatki.
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Generalnie tak, ale są wyjątki - włócznie fajnie spisują się na ludkach z S4 i najlepiej 2A. Savage Big'Uns i Saurusy z włóczniami to dobry pomysł.likaon pisze:Włócznie nie ważne w jakimi booku są do niczego w tej edycji, kosztują dużo i niewiele robią.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
To ja juz wole za 1pkt wiecej dac 2 choppe, malo chlopakow do oddzialu i uzywac jako szturmowcow. Bo w obronie z samym wardem na +6 to sie raczej nie sprawdza.Dasieq pisze:Savage z włóczniami są świetną jednostką Dużo ataków z dużą siłą,w obronie świetni.
Kobiety lubią Bronx.
-
- Wałkarz
- Posty: 88
- Lokalizacja: Dęblin woj. Lubelskie
Tandor92 pisze:Już tłumacze:
Gobliny mają na starci light armora i hand weapona, mają więc save na 6, nocne gobliny mają traczę i ręczną broń, przez co mają save na 6, a w walcę wręcz od frontu save na 5+ za kombinację broni ręcznej i tarczy. Gobliny mogą mieć tarczę, przez co save wzrośnie do 5+(4+ w walcę) jednak to kosztuje dodatkowy punkt, a więc stają się niewiele tańsi od wytrzymalszych i silniejszych orków, więc zwykłe gobliny nie mają za bardzo racji bytu, nocne poza bonusem do pancerza, mogą mieć fanatyków, i siatki.
A co jeżeli w BP daliby że gobliny zwykłe zamiast light armora mają tarcze? Kosztują 3 pkt z hand weaponem, tarczą i lepszym ld od nocniaków. Myślę że to już byłby grywalny oddział!
http://www.demland.info/dem/
Potężna dawka całkiem sporych ilości psów naraz (to wcale nie reklama)
Potężna dawka całkiem sporych ilości psów naraz (to wcale nie reklama)
Czy taki grywalny? Mają większy LD, ale korzystając z LD generała i tak im to się za dużo nie przyda, mają mniej inicjatywy, a czasami może to być minus(choć gobliny swoimi atakami i tak za dużo nie robią) nie mogą brać fanatyków ani siatek, więc właściwie nie są w niczym lepsze od nocnych goblinów, które i tak wcale takie pakerne nie są.
Co dokupić? W większości rozpisek znajdziesz dużo maszyn. Kup więc ze 4 Spear Chukki, powiedzmy 1 lub dwa Doom Divery, a i Rock Lobber zdać się może. Ja jako zwolennik combatów, zaproponuję Ci żebyś kupił ze dwa boxy orkasów, dwa pudła na dzikach (ewentualnie jesli Ci to nie przeszkadza kup jedno pudło i przez mail order tanio dostaniesz 5 samych dzików, z reguły jak są pomieszane to nikt się nie czepi, chyba że na większych turniejach) i używać ich mozesz też jako savage, raczej bez problemu, koniecznie wolf ridersów i spider ridersów. Będziesz ich używał mniej więcej tak samo często. Wilki są o wiele szybsze, za to pająki ruszają się bez przeszkód po lesie i mają poisona. Rzecz jasna bohaterów, może jakieś squigi, chociaż te są piekielnie drogie, a hoppersi tylko przez mail order... Kiedys moze jeszcze giganta Nocników powinno Ci na raze starczyc
Natomiast wszystkim prawicowym purystom ideologicznym, co to rehabilitują nacjonalizm, moge powiedziec że odróżanianie nacjonalizmu od faszyzmu, przypomina poznawanie rodzajów gówna po zapachu;-)).
common gobliny to porazka. jak mam kupic common goblina na wypasie to sie okazuje ze mam w tej cenie boyza. a ten ma wszystkie parametry lepsze + odp na panike od goblinow.
hmmm to co by tu wybrac?
cos co jest niezmiennie dobre to chukki. 2-4. lobber 0-1. doom diver 1.
kadra dowodcza./box general/bsb + blister szamanow/
pajaki ze skull passa (jakbym mial pajaczki i liste zakupow to wilczki laduja na sam koniec listy); na chwile obecna 2x5 fasta w zupelnosci wystarcza (po BP to nawet az nadto)
NG ze skull passa (o ile lucznicy to plew o tyle zwyklaki wymagaja juz tylko siatek i jest nawet ok)
hmmm to co by tu wybrac?
cos co jest niezmiennie dobre to chukki. 2-4. lobber 0-1. doom diver 1.
kadra dowodcza./box general/bsb + blister szamanow/
pajaki ze skull passa (jakbym mial pajaczki i liste zakupow to wilczki laduja na sam koniec listy); na chwile obecna 2x5 fasta w zupelnosci wystarcza (po BP to nawet az nadto)
NG ze skull passa (o ile lucznicy to plew o tyle zwyklaki wymagaja juz tylko siatek i jest nawet ok)
Jak kupować szamanów to zwykłych czy nocnych? Ci drudzy maja LD 5 więc raczej posłużą tylko do magii. A co myślicie o Orc Big Boss?
Jeszcze przypomniało mi się jedno pytanie: Jak ustawić gobliny 20 + 20 włócznicy CG i 20 łuczników CG?
Myślałem żeby strzelców ustawić po dziesięciu w dwóch szeregach (10x2), a włóczników pierwszy rząd 6 CG + reszta. Czy dwa CG w jednej jednostce dają jakąś premię z wyjątkiem dodatkowego ataku?
Jeszcze przypomniało mi się jedno pytanie: Jak ustawić gobliny 20 + 20 włócznicy CG i 20 łuczników CG?
Myślałem żeby strzelców ustawić po dziesięciu w dwóch szeregach (10x2), a włóczników pierwszy rząd 6 CG + reszta. Czy dwa CG w jednej jednostce dają jakąś premię z wyjątkiem dodatkowego ataku?
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2010, o 10:08 przez michalh, łącznie zmieniany 1 raz.
Szaman goblinów to generalnie jest caddy - uniesie 2 scrolle, do tego może jeszcze puścić jakiś czar jak jest na 2lvl i jest tańszy od zwykłego gobo o 5 pkt.
Od OBB wolę BOBB. Jak jest na wieprzaku i odpowiednio uposażony (sv1+, magiczna kosa i ew. ward) to powinien się sprawdzić
Od OBB wolę BOBB. Jak jest na wieprzaku i odpowiednio uposażony (sv1+, magiczna kosa i ew. ward) to powinien się sprawdzić
Ad: michalh
Nie możesz mieć dwóch CG w jednej jednostce. Co do wystawienia, ja wystawiam Nighty od 28 - 40 zależy na jaką armię i wystawiam 7 w rzędzie. Co do łuczników to owszem, jedyny sensowy układ to chyba 2x10, choć wtedy i tak strzela tylko pierwszy szereg, chyba że są na wzgórzu. Chyba że to ma być tylko oddział niosący fanatyków, łuki są tańsze od włóczni.
Nie możesz mieć dwóch CG w jednej jednostce. Co do wystawienia, ja wystawiam Nighty od 28 - 40 zależy na jaką armię i wystawiam 7 w rzędzie. Co do łuczników to owszem, jedyny sensowy układ to chyba 2x10, choć wtedy i tak strzela tylko pierwszy szereg, chyba że są na wzgórzu. Chyba że to ma być tylko oddział niosący fanatyków, łuki są tańsze od włóczni.
Jak masz po drugiej stronie dużo large targetów to można trzymac w klocku, będą strzelać wszyscy do takiego smoka i bardziej toto manewrowe wtedy , mniej miejsca zajmuje, maszynom nie zasłania...
Natomiast wszystkim prawicowym purystom ideologicznym, co to rehabilitują nacjonalizm, moge powiedziec że odróżanianie nacjonalizmu od faszyzmu, przypomina poznawanie rodzajów gówna po zapachu;-)).