kilka pytań początkującego 2
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: kilka pytań początkującego 2
mam sfrenzowany oddzial do z Mv 7 i dolacza do niego Hero z mv10. Deklaruje szarze:
a) czy moge zadeklarowac szarze bohaterem na oddzial oddalony mniej badz rowno 14 cali od bohatera, blokujac szarze calego oddzialu
b) czy musze szarzowac calym oddzialem ?
a) czy moge zadeklarowac szarze bohaterem na oddzial oddalony mniej badz rowno 14 cali od bohatera, blokujac szarze calego oddzialu
b) czy musze szarzowac calym oddzialem ?
Byłoby afrontem nie napić się z FRONTEM!
"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22
"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22
Jeżeli unit i bohater jest w frenzy(ale zauważ, że jeśli bohater dołączy do oddziału z frenzy, to on sam go nie ma, chyba, że pisze inaczej) to jeśli przeciwnik jest w zasięgu oddziału i boha, to obydwoje muszą szarżować, jeśli boh ma tylko zasięg a jest w frenzy, to musi wyszarżować z oddziału.
Gdy bohater nie ma frenzy, a oddział ma, a w zasięgu oddziału jest przeciwnik to bohater musi szarżować wraz z oddziałem.
Gdy bohater nie ma frenzy, a oddział ma, a w zasięgu oddziału jest przeciwnik to bohater musi szarżować wraz z oddziałem.
a. NiesYsek pisze:mam sfrenzowany oddzial do z Mv 7 i dolacza do niego Hero z mv10. Deklaruje szarze:
a) czy moge zadeklarowac szarze bohaterem na oddzial oddalony mniej badz rowno 14 cali od bohatera, blokujac szarze calego oddzialu
b) czy musze szarzowac calym oddzialem ?
b. Tak
jesli hero jest w oddziale z frenzy i ma kogos poza zasiegiem oddzialu, powiedzmy na 18 cali szarzy, to czy moze zasarzowac na 18 cali mimo ze oddzial ma inny cel ?
Hero jesli dalacza do odzialu z frenzy to podlega zasadzie frenzy, czy mi sie tylko zdaje?
to samo pytanie tylko ze oddzial ma sztandar dajacy frenzy. Czy hero moze z niego wysarzowac na 18 cali mimo ze oddzial ma cel w 14 calach ?
Hero jesli dalacza do odzialu z frenzy to podlega zasadzie frenzy, czy mi sie tylko zdaje?
to samo pytanie tylko ze oddzial ma sztandar dajacy frenzy. Czy hero moze z niego wysarzowac na 18 cali mimo ze oddzial ma cel w 14 calach ?
Byłoby afrontem nie napić się z FRONTEM!
"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22
"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22
czy tak samo dziala to w sytuacji gdy hero ma sztandar - Unit with standart is subject of frenzy?
(wyzej, jesli nie ma pewnosci czy oddzial ma szarze, bo chce zadeklarowac szarze samym hero, mam miezyc im szarze zanim ja wykonam i jesli nie mam zasiegu to wtedy miezyc hero ? czy musze cos zadeklarowac i tylko to rozpatruje?)
(wyzej, jesli nie ma pewnosci czy oddzial ma szarze, bo chce zadeklarowac szarze samym hero, mam miezyc im szarze zanim ja wykonam i jesli nie mam zasiegu to wtedy miezyc hero ? czy musze cos zadeklarowac i tylko to rozpatruje?)
Byłoby afrontem nie napić się z FRONTEM!
"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22
"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22
Nie napisałem, że najważniejszym priorytetem jest maksymalizacja, napisałem, że pierwszym priorytetem jest dostawienie się, a jak się to spełni mamy maksymalizację, która także jest priorytetem.
Cosmo pisze:Tak sie kurwa hartuje komandosow. Tak sie hartuje zwyciezcow. Wchodzi i ma 6 tur zeby rozpierdolic. A jak przy okazji wygra rzut na zaczynanie, to po prostu rozpierdoli ture wczesniej.
Ale jest różnica między sytuacją gdzie dochodzimy do wroga i robiąc wheela trafiamy na coś a sytuacją gdzie ładnie dojeżdżamy do wroga. W pierwszej sytuacji się coś przestawia (nawet z włączeniem drugiego oddziału wroga do walki, jeśli się o niego zahacza tym wheelem), w drugiej wszystko jest dobrze, bo zmaksymalizowaliśmy co się da. Zasada maksymalizacji w swej intencji zabrania dostawiania się tylko rogiem jeśli można się dostawić całemu. Tak mi się zdaje:D
sYsek pisze:jesli hero jest w oddziale z frenzy i ma kogos poza zasiegiem oddzialu, powiedzmy na 18 cali szarzy, to czy moze zasarzowac na 18 cali mimo ze oddzial ma inny cel ?
Hero jesli dalacza do odzialu z frenzy to podlega zasadzie frenzy, czy mi sie tylko zdaje?
to samo pytanie tylko ze oddzial ma sztandar dajacy frenzy. Czy hero moze z niego wysarzowac na 18 cali mimo ze oddzial ma cel w 14 calach ?
Żaba pisze:eros może i musi wybiec z oddziału, równocześnie nie mogą szrżoważ w dwa różne cele - albo sam eros albo razem z oddziałem (z tym że jeśli odział ma cel w zasięgu to musi zadeklarować szarżę i eros nie może jej zablokować inną deklacją)
pozdro,
Ż.
moglby ktos sie ustosunkowac i odpowiedziec? bo widze ze w tamtym temacie mniej osob sie wypowiada ;/sYsek pisze: jesli nie ma pewnosci czy oddzial ma szarze, bo chce zadeklarowac szarze samym hero, mam mierzyc im szarze zanim ja wykonam i jesli nie mam zasiegu to wtedy mierzyc hero ? czy musze cos zadeklarowac i tylko to rozpatruje?
czy tak samo dziala to w sytuacji gdy hero ma sztandar - Unit with standart is subject of frenzy?
Byłoby afrontem nie napić się z FRONTEM!
"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22
"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
Trzy krótkie pytania:
1. Czy Butcher rzeźników może być generałem?
(moim zdaniem chyba nie ale przeczytałem jedną wypowiedź że na Border Patrolu może nim być.)
Jeżeli tak jest to zapytam jakie jest tego źródło?
2. Czy postać walcząca magicznym mieczem ale posiadająca additional hand weapon dostaje dodatkowy atak z dodatkowej broni?
3. Czy postać piesza eteryczna może dołączyć się do pieszego eterycznego oddziału?
1. Czy Butcher rzeźników może być generałem?
(moim zdaniem chyba nie ale przeczytałem jedną wypowiedź że na Border Patrolu może nim być.)
Jeżeli tak jest to zapytam jakie jest tego źródło?
2. Czy postać walcząca magicznym mieczem ale posiadająca additional hand weapon dostaje dodatkowy atak z dodatkowej broni?
3. Czy postać piesza eteryczna może dołączyć się do pieszego eterycznego oddziału?
Z tego co mi wyjaśniano kilka razy dawno temu, nie możesz mieć magicznej broni i drugiej additional. W sensie nie da się połączyć Sword of Might i additional, żeby mieć 1 atak więcej z siłą +1, ani np Sword of Battle +additional żeby mieć 5 ataków. Masz magic weapon to musisz go używać i odrzucasz nie magiczne bronie tak stoi w RB.White Lion pisze:Trzy krótkie pytania:
2. Czy postać walcząca magicznym mieczem ale posiadająca additional hand weapon dostaje dodatkowy atak z dodatkowej broni?
3. Czy postać piesza eteryczna może dołączyć się do pieszego eterycznego oddziału?
Co do 2 tak może dołączyć. Vampir ze Spectral Form może hasać w oddziale Cairn Wraightów.
Co do Ogrów nie wiem, ale chyba było to w balancing patchu, albo w uściśleniach, coś odnośnie Butchera i jego bycia generałem armii. Zerknij tam.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
dzięki.
czy mogę prosić jeszcze jakąś osobę o potwierdzenie tych odpowiedzi?
czy mogę prosić jeszcze jakąś osobę o potwierdzenie tych odpowiedzi?
gosh gram VC to wiem 
z Army Booka do VC przy opisie eteryków

z Army Booka do VC przy opisie eteryków
a o magic weaponach jest w RB strony nie pamiętamNon Ethereal characters cannot join Ethereal units
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
super to w sprawie eteryków mam 2 sprzeczne odpowiedzi 
jeżeli chodzi o butchera to w erracie do Ogrów, zasadach Patrolu i uściśleniach nie znalazłem nic poza informacją z Balancing Patcha że Slaughtermaster (lord) może być generałem.
jeżeli chodzi o magiczną broń i add. hand weapon to wiem że bron magiczna traci swoje zwykłę właściwości ale są speciale które pomimo tego i tak mają dodatwoe ataki.
Np. Konrad von Carstein ma magiczny miecz oraz additional hand weapon więc ma z niego dodatkowy atak.
Analogicznie rozumuję że jak zwykłej postaci dam sword of battle (+1 atak) i additional hand weapon to postać będzie miała w sumie + 2 ataki.

jeżeli chodzi o butchera to w erracie do Ogrów, zasadach Patrolu i uściśleniach nie znalazłem nic poza informacją z Balancing Patcha że Slaughtermaster (lord) może być generałem.
jeżeli chodzi o magiczną broń i add. hand weapon to wiem że bron magiczna traci swoje zwykłę właściwości ale są speciale które pomimo tego i tak mają dodatwoe ataki.
Np. Konrad von Carstein ma magiczny miecz oraz additional hand weapon więc ma z niego dodatkowy atak.
Analogicznie rozumuję że jak zwykłej postaci dam sword of battle (+1 atak) i additional hand weapon to postać będzie miała w sumie + 2 ataki.
no to ktoś Ci wciskał kit z tymi eterykami 
co do ogrów to spytaj się w dziale ogrów tam oni najlepiej powinni wiedzieć
co do add hw: jasne, a jak dasz Sword of Might i additional hw to Lord będzie miał 5 ataków z S6? nie uważasz, że w takim układzie nagle pojawiłoby się pełno kolesi z 2 brońmi?
RB mówi jak pamiętam, że jak masz magic weapon to musisz jej używać i nie możesz posiadać innej broni nie magicznej w tym samym momencie. To chyba wyjaśnia sprawę moim zdaniem.
Konrad jest spec characterem i tyle, pewnie sporo jest takich co to mają broń albo skille które normalnie nie są możliwe do złożenia i dlatego są spec characterami, to raczej wyjątki niż analogie do zasad ogólnych. Jak Mannfred jest 4 poziomowym i ma 2 lory to nie znaczy, że każdy 4 poziomowy Lord VC je zna, co nie?

co do ogrów to spytaj się w dziale ogrów tam oni najlepiej powinni wiedzieć
co do add hw: jasne, a jak dasz Sword of Might i additional hw to Lord będzie miał 5 ataków z S6? nie uważasz, że w takim układzie nagle pojawiłoby się pełno kolesi z 2 brońmi?
RB mówi jak pamiętam, że jak masz magic weapon to musisz jej używać i nie możesz posiadać innej broni nie magicznej w tym samym momencie. To chyba wyjaśnia sprawę moim zdaniem.
Konrad jest spec characterem i tyle, pewnie sporo jest takich co to mają broń albo skille które normalnie nie są możliwe do złożenia i dlatego są spec characterami, to raczej wyjątki niż analogie do zasad ogólnych. Jak Mannfred jest 4 poziomowym i ma 2 lory to nie znaczy, że każdy 4 poziomowy Lord VC je zna, co nie?

Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
@White Lion - ty w ogóle czytasz co Ci odpisują ? Przecież obie odpowiedzi dopuszczają wystawienie eterycznego herosa do eterycznego oddziału
Jeżeli masz magiczną broń to nie możesz używać żadnej innej broni, Konrad ma oddzielnie opisaną zasade że ma +1 atak za 2 bronie
Jeżeli masz magiczną broń to nie możesz używać żadnej innej broni, Konrad ma oddzielnie opisaną zasade że ma +1 atak za 2 bronie
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
z eterykami ok.
z ogrami też ok. tam pytam.
jeżeli chodzi o additional hand weapon i magiczną broń to moim zdaniem jeśli dasz Sword of might to będziesz miał np 4 ataki z +1 do siły i 1 atak z dodatkowej bronie z podstawową siłą.
Konrad też moim zdaniem zadaje magicznym mieczem tylko podstawową ilość ataków. Dodatkowy atak jest zadawany additional hand weapon.
Analogia pomiędzy Konradem nie jest tak oczywista jak piszesz.
- nie mogę składając sobie 4levelowego maga do vampirów dać mu 2 lory więc ta możliwość jest specyficzną mocą Manfreda.
- takie zestawienie jak u konrada jest możliwe prawie w każdej armii. wystarczy dać mu Avatar of Death (additional hand weapon) i Sword of Battle i już jest podobne zestawienie co u Konrada.
z ogrami też ok. tam pytam.
jeżeli chodzi o additional hand weapon i magiczną broń to moim zdaniem jeśli dasz Sword of might to będziesz miał np 4 ataki z +1 do siły i 1 atak z dodatkowej bronie z podstawową siłą.
Konrad też moim zdaniem zadaje magicznym mieczem tylko podstawową ilość ataków. Dodatkowy atak jest zadawany additional hand weapon.
Analogia pomiędzy Konradem nie jest tak oczywista jak piszesz.
- nie mogę składając sobie 4levelowego maga do vampirów dać mu 2 lory więc ta możliwość jest specyficzną mocą Manfreda.
- takie zestawienie jak u konrada jest możliwe prawie w każdej armii. wystarczy dać mu Avatar of Death (additional hand weapon) i Sword of Battle i już jest podobne zestawienie co u Konrada.