Blokowanie Abominacji

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Re: Blokowanie Abominacji

Post autor: Żaba »

primo faza jest jedna ale szarża następuje dopiero w jej połowie po spełnieniu stosownych warunków nie przed :)
secundo - jeśli każdy ruch abomki jest szarżą to mogę oddziałem znajdującym się na linii jej ruchu robić S&S - no chyba że Gogol udowodni że jest to szarża (na potrzeby 1 cala) która nią nie jest (na potrzeby S&S)
tertio przykład Gogola - rydwanu uciekającego w 1 calu od fasta - znowu lex specialis - uciekający podobnie jak latacze nie jest zatrzymywany na 1 calu (bo nie mógłby się rozbić o wrogi regon/przelecieć nad nim) dalej żadne regony, fasty monstery nie mogą się ruszać/piwotować w strefie 1 cala o ile mnie szarżują - prawda :?:

@ Cosmo - kto ma problem z abomką :?: przecież to ona ma problem nikt inny :twisted: :wink:

próbujcie dalej Szanowne Misie 8)
Ż.


P.S. jeśli uznamy że szarża następuje przed piwotem (bo faza jest jedna, niepodzielna) - to wtedy wszystkie regony wokół niej mogą wykonać S&S :lol2:

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

uciekający podobnie jak latacze nie jest zatrzymywany na 1 calu (bo nie mógłby się rozbić o wrogi regon/przelecieć nad nim)
ale przeciez podales bardzo dobitny cytaty, ze tlyko szarza sprawia, ze mozna wejsc w mniej niz 1" od przeciwnika.

Nie mozesz przelatywac nad przeciwnikiem, chyba, ze szarzujesz :mrgreen: bo o ile moglbys sie nad nim poruszac to nie mozesz byc w calu od niego :mrgreen:

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Cosmo pisze:Ty sobie kurwa Czolgi poblokuj Ty... ;P

Chlopcy faza ruchu jest jedna, nie ma podfazy pivotow itd <przewraca oczami> Co wy macie z ta Abominacja...
Oczywiście, że nie ma podfazy pivotów.

No chyba, że jest ona wyszczególniona w zasadach szczegółowych (w odróżnieniu od zasad głównych RB)
Morrok pisze:Przekonaliście mnie jako szczurzego gracza.

Uważam, że abominacje powinny być blokowane. Wg AB wyraźnie jest napisasne- "First, pivot the HPA to face the direction in which you whish it to travel and then roll the 3d6 (...)"

Najważniejsze podkreślone. Kolejnośc ma znaczenie i uważam, że jeżeli nie można spivotować, to sorry Winnetou, ale jesteś trochę udupiony. (inaczej będzie można wyjeżdżać czołgiem spod podstawionych rzeczy, w ktore się nie zaszarżowało i inne)
p.s. Do wszystkich "uściślających". Jeśli raz dopuszczacie czysty RAW choćby bzdurny a innym razem uściślenia typu "bo tak mi się wydaje i tak przegłosowalim", "bo tak będzie IMHO najlepiej" itd. nawet wtedy kiedy RB mówi jasno co i jak to się nie dziwcie, że wychodzą potem takie dyskusje. (no chyba, że to lubicie - gorączkowanie się nad każdą zasadą i szukanie dziury w całym).

Pozdrawiam.

Varden
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 190

Post autor: Varden »

Shino pisze:Nie mozesz przelatywac nad przeciwnikiem, chyba, ze szarzujesz :mrgreen: bo o ile moglbys sie nad nim poruszac to nie mozesz byc w calu od niego :mrgreen:
Czy jest możliwość, żeby przelecieć nad oddziałem nie wpadając najpierw w 1"? Nie, dlatego przez dopuszczenie przelecenia nad oddziałem dopuszczone jest też wejście w jego strefę ("They may fly over other models, including enemy troops, WITHOUT PENALTY").

Czy jest możliwość poruszenia się przez Abominację bez zaszarżowania nikogo? Tak, dlatego nie można założyć, że nie tyczy się jej 1".

Shino czy wydaje cie się, że blokowanie Abominacji jest gorsze od strzelania z działa przez Wraithy do wampira?

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5355

Post autor: Tutajec »

zależy od tego jaki jest wampir i wraciak ^^

Awatar użytkownika
Rafał_Pękala
Mudżahedin
Posty: 236

Post autor: Rafał_Pękala »

a jak to jest jak abominacja zatrzyma się pół cala przed przeciwnikiem?

Varden
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 190

Post autor: Varden »

To akurat proste. Odsuwasz ją pół cala do tyłu.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Cosmo: ale czołgi mi ludzie czasami blokują a tyle że mogą jechać tylko prosto... normalna rzecz.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Kiedy bedzie wiadomo jaka jest podstawka abominacji? Czy to pewne, ze bedzie prostokatna?

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

@ Shino: argumentum a maiori ad minus [łac., ‘argument(acja) od czegoś większego do czegoś mniejszego’], prawo wnioskowanie polegające na założeniu, że jeżeli norma pozwala czynić więcej, to dozwala także i mniej.

jeśli możesz przelecieć nad oddziałem/ rozbić się o niego to musisz też móc znaleźć się w odległości pon. 1 cala od niego.

pozdro,
Ż.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Marek G pisze:Kiedy bedzie wiadomo jaka jest podstawka abominacji? Czy to pewne, ze bedzie prostokatna?
GW powie - 10/6
Kiedy? Nie wiem.


1 -

Hi Jedy

This is how it was FAQ'd at the GW GT Final and I'm 99% sure its what will be in the GW Skaven FAQ when its released.


……

2 –

That's the size that GW have said it will be in their ever so mysterious FAQ.

I'm really not sure when its going to hit the net but the ref's at the GT had printouts of it.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Shino pisze:
uciekający podobnie jak latacze nie jest zatrzymywany na 1 calu (bo nie mógłby się rozbić o wrogi regon/przelecieć nad nim)
ale przeciez podales bardzo dobitny cytaty, ze tlyko szarza sprawia, ze mozna wejsc w mniej niz 1" od przeciwnika.

Nie mozesz przelatywac nad przeciwnikiem, chyba, ze szarzujesz :mrgreen: bo o ile moglbys sie nad nim poruszac to nie mozesz byc w calu od niego :mrgreen:
Albo się zablokowałeś albo płyta się skończyła.
Żaba pisze:jeśli możesz przelecieć nad oddziałem/ rozbić się o niego to musisz też móc znaleźć się w odległości pon. 1 cala od niego.
Varden pisze:Nie możemy się niestety zasłaniać tym pivotem bo nie ma fizycznej możliwości, żeby Abomka nie miała zasięgu do psów.
Stojąc obok knightów też masz na bank zasięg jednak coś zabrania Tobie szarżować.
Jedna skromna rzecz jednak jakże ważna.
Abominacja tego akurat nie ma jednak coś w zamian dostała co ją limituje.Tyle.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Tyle, że zasada 1'' apart nie przeszkadza podczas szarży, to tak trudno zrozumieć?
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

A kiedy Abomonacja szarżuje?
Jak będzie odwrócona w kierunku celu szarży, kulnie i będzie zasięg.
Czego nie spełnisz jak będę w 1"?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Wedle twojej argumentacji abominacja nie szarżuje nigdy, bo nie jej ruch nigdy nie będzie wystarczający aby doprowadzić ją do kontaktu z wrogiem, bo... musi się trzymać 1'' od niego... więc nigdy do kontaktu nie dojdzie...

Ogarniasz?
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Sorry, ale jak przeczytasz temat to bedziesz wiedzial o co dokladnie chodzi w blokowaniu abominacji... tu nie jest problem z 1" apart a z sekwencja ruchu. (bede taki dobry) w skrocie: abominacja wykonuje ruch w postaci pivotu, a dopiero potem moze szarzowac. W "1. czesci" obowiazuja ja wszystkie zasady, ktore ograniczaja ruch, a w 2. to juz sam wiesz...

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Błąd Hobbit.
Jeżeli 3D6 w calach będzie wystarczało na zetknięcie z wrogiem to jest szarża. Chodzi o to, że to, czy będzie szarża, czy nie jest PO pivocie.
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

ręce opadają.... najpierw rzucasz na zasięg exterminacji i przed ruszeniem modelu wiesz czy jest szarża - to naprawdę jest zawarte w opisie :roll:

pozdro
ż

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Shino pisze:
Jedy Knight pisze:
Marek G pisze:Obrazek

1. Czy czerwona abomka moze zadeklarowac ruch po szarej trajektorii? (niebiescy to wrogowie)
2. Czy cos sie zmieni, gdy zamiast 5" bedzie 17" albo <4"?

(pytania do zwolennikow blokowania abomki).
Nie ruszy sie tak, chyba, że będzie to ruch zakończony szarżą. (może tam na 9 calu stoi jakiś tłusty cel)
Jeśli nie - może zadeklarować ruch, ale zatrzyma się gdy zbliży sie na cal od niebieskich.


Pytanie dla zwolenników Swobody Ruchu;

Czy jeśli "Czerwone" jest zwykłym oddziałem, zamierzacie ruszać się po tej trajektorii ruchem który nie jest ruchem szarżowym?

Dla ułatwienia;
RB Strona 12 Ramka - 1' Apart.
dla przeciwnikow swobody ruchu:
czy jesli czerwone goni przeciwnika to moze sie poruszac po tej trajektori gonitwa, ktora nie jest ruchem szarzowym?

dla ulatwienia
rb strona 12 ramka 1" apart (1 stopa to z kolei troche za duzo :P )

+ skoro jestes nagle takim przeciwnikiem swobody ruchu: czy czolg mozna zablokowac lasem? :twisted:
+1
-5
Ej dobra, bo ja juz troche sie zgubilem.
Jaka jest wykladnia tego konkretnie (glownie pytanie do Zaby, Pasiaka, Vardena etc.) - czy przy compulsory movement olewamy 1" apart?
Bo praktyka turniejowa wskazuje, ze olewa sie przy flee. (a nie ma nic na ten temat - jesli jest to mnie poprawcie, ale nie ma)
Mi sie wydawalo, ze przy spawnach tez to sie olewa, ze nie mozna ustalic, gdzie sie spawn zatrzyma deklarujac ruch tak, zeby zatrzymal sie 1" od oddzialu przeciwnika, poprostu myslalem, ze jedzie i olewa 1" apart.
Jak to jest? Czemu przy czesci ruchow compulsory olewamy to, a przy drugiej czesci mamy nie olewac?

Osobiscie uwazam, ze nalezy zrobic 1)podstawke 60x100 (to co JJ napisal brzmi przekonujaco) 2)olewanie 1" apart 3)bez pivota przed rzutem (tylko deklaracja kierunku jak przy spawnie - bo o to im chodzilo, tylko nie pomysleli i napisali inaczej troche).
Dla mnie to jest bzdura, ze niewazne, co ustawimy obok abomki na 1" od niej, juz moze sie ruszyc tylko prosto.
Bedzie wilk syty i owca cala :).

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

@ Marku o wszystkim pisałem już wyżej :)

ale ponieważ to już 5 stron danych powtórzę :P
Żaba pisze:@ Shino: argumentum a maiori ad minus [łac., ‘argument(acja) od czegoś większego do czegoś mniejszego’], prawo wnioskowanie polegające na założeniu, że jeżeli norma pozwala czynić więcej, to dozwala także i mniej.

jeśli możesz przelecieć nad oddziałem/ rozbić się o niego to musisz też móc znaleźć się w odległości pon. 1 cala od niego.
inaczej latacze by nie przefruneli a uciekający nigdy by się nie rozbili nad wrogim regonem

dlatego podczas latania i ucieczki można być bliżej niż cal.

podczas colpulsory obowiązuje cal odstępu (bo musi być zasada specjalna która pozwala to zignorować np. ww.)

duża podstawka to dobry pomysł :D

pozdro,
Ż.

ODPOWIEDZ