Blokowanie Abominacji

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Re: Blokowanie Abominacji

Post autor: bigpasiak »

Marku kto powiedział, że w complusory olewasz 1"?
Uciekanie to wyjątek i chyba dokładnie opisany w booku [ jak i co się dzieje jak przebiegamy przez wroga i swoich ] a latanie to już tłumaczyłem.
Wg mnie jeśli spawn chciałby zaszarżować w coś za innym unitem i przechodzi obok tego pierwszego poniżej 1" to jeśli nie rzuci dostatecznie dużo to albo zatrzymuje się 1" przed tym pierwszym albo omija...? [ raczej 1 ]
Sekwencja jaka jest taka jest i powinniśmy się jej trzymać.
1" apart to zasada jak każda inna z RB która obowiązuje w każdym przypadku a odwołać może jedynie inna [ Np w AB ].
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Ż:
Argumentum a maiori ad minus [łac., ‘argument(acja) od czegoś większego do czegoś mniejszego’], prawo wnioskowanie polegające na założeniu, że jeżeli norma pozwala czynić więcej, to dozwala także i mniej.
Jeżeli w ruchu mogę zaszarżować to muszę też móc znaleźć się w odległości pon. 1cala od niego.

Czy to jest poprawne rozumowanie?

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

to jest metoda dowodzenia powszechnie stosowana w prawie, podczas interpretacji przepisów (wiedza z 1 roku studiów) - spytaj Jankiela

pzdr,
Ż.

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

No to pieknie, udalo sie juz obalic 1" apart, teraz trzeba tylko cos znalezc na ten pivot przed ruchem :). (mysle, ze nie przeczytales dokladnie mojego posta)

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

A Hell Pit Abomination is moved in the owning player’s
Compulsory Movement, moving 3D6" each turn. First,
pivot the Hell Pit Abomination to face the direction in
which you wish it to travel and then roll 3D6; this is
how many inches directly forward the creature will
move. If the Abomination’s movement is sufficient to take
it into an enemy unit then it counts as charging.

a kiedy exterminacja szarżuje ? po rzucie i po piwocie - ile razy mam powtarzać te same argumenty.... w przeciwnym razie mógłbym robić S&S wszystkimi regimentami w 360 stopniach wokół niej...

poza tym odpowiedz proszę co by się działo jeśli poza fastem w 18 calach nie ma wrogich regonów - abomka też szarżuje :?:

po za tym nawet przyjmując wersję o "ciągłości" fazy ruchu to w sytuacji w której nie wykonuje ona szarży cal musi być zachowany.

a tak BTW blokowanie tanka jest ok ale już exterminacji już nie :?: hmm...

pozdro,
Ż.

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

W zasadach jest, ze najpierw pivotuje, to jest jasne, nigdzie tego nie kwestionuje, ja chcialbym zebysmy to poprostu uscislili (zmienili) na zasady spawna. Tak samo jak zmienilismy pivoty przy uciekaniu od walki albo od flee.

Abomka bedzie blokowana do pewnego stopnia, tak samo jak czolg. (Podstawka prostokatna nie pozwala na pivot).

Rozumiem, ze Ty chcialbys, zeby abomka, ktora w zasadach ma, ze szarzuje na wszystkie strony, nie mogla zaszarzowac na wilki, ktore stoja 1" od niej?
poza tym odpowiedz proszę co by się działo jeśli poza fastem w 18 calach nie ma wrogich regonów - abomka też szarżuje :?:
Rozumiem, ze jak nie ma mozliwosci, zeby oddzial uciekajacy sie rozbil, to stoi w miejscu, gdy ma wjechac w 1" od przeciwnika (jak na moim rysunku)?

Ja nie widze roznicy przy compulsory movement z flee a z abomki w kwestii 1" apart.

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Żaba pisze:
po za tym nawet przyjmując wersję o "ciągłości" fazy ruchu to w sytuacji w której nie wykonuje ona szarży cal musi być zachowany.

a tak BTW blokowanie tanka jest ok ale już exterminacji już nie :?: hmm...

ad 1. Dobrze. Uznając nawet, że HPA gdy nie wykonuje szarży musi trzymać się 1" od wroga ... w dalszym ciągu jestem na zdecydowane NIE jeśli chodzi o uniemożliwienie jej szarży na fasta stojącego cal od niej - szarża ta jest po prostu w 100% pewna... bez możliwości spalenia.

ad 2.

a) Czołg może wtedy szarżować na blokerów
b) Jeśli blokowany jest z boku może pojechać do przodu i skręcić / HPA musi ruszać się prosto.

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

Marek G pisze: Rozumiem, ze Ty chcialbys, zeby abomka, ktora w zasadach ma, ze szarzuje na wszystkie strony, nie mogla zaszarzowac na wilki, ktore stoja 1" od niej?


wpiszcie to do uściśleń bo na chwilę obecną w bok szarżować nie może i moje chciejstwo w tym temacie nic nie zmienia - aczkolwiek ja zawsze jestem za czytaniem zasad z głową i eliminowaniem ewidentnych niedorzeczności wynikających z RAW + branie poprawki na intencje autora dlatego takie uściślenie uznaję za fair.
Marek G pisze: Rozumiem, ze jak nie ma mozliwosci, zeby oddzial uciekajacy sie rozbil, to stoi w miejscu, gdy ma wjechac w 1" od przeciwnika (jak na moim rysunku)?
bardzo mi przykro ale nie - uciekający podczas ruchu olewają 1 calową strefę - (po skończonych ucieczkach odstawia się ich o cal od wrogich regonów)
Marek G pisze: Ja nie widze roznicy przy compulsory movement z flee a z abomki w kwestii 1" apart.
różnica jest zasadnicza jedni mogą drudzy nie :mrgreen:

no offence i pozdrowienia dla wszystkich heroicznych obrońców exterminacji - o ile nie pojawią się jakieś interesujące argumenty w dyskusji z mojej strony EOT

miłego,
Ż.

SexRocket
Piszczałka
Posty: 2984
Lokalizacja: KGB "Rogaty Szczur" Gorzów
Kontakt:

Post autor: SexRocket »

po przestudiowaniu kilku stron AB i RB widze to tak:
1. abomka moze szarzowac na 360 dzieki temu ze moze zrobic pivot i obrocic sie przodem w strone wybranego celu. (cel szarzy trzeba widziec tak?)
2. abomka nie moze zrobic zrobic pivota jesli cos jej go blokuje efektem nie moze zdeklarowac szarzy na cos czego nie widzi
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Necromanter
Falubaz
Posty: 1002
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Necromanter »

Widzę bardzo gorącą dyskusję. Myślę, że nie ma co się spierać,bo jest bardzo duża rzesza zwolenników jak i przeciwników blokowania HPA. W takich sytuacjach lista sędziowska powinna się zająć uściśleniem tego problemu, bo nikt nie ustąpi, a grać jakoś trzeba. Wolę żeby adomka była blokowana niż żeby to zależało od "interpretacji" zasad przez sędziego na każdym turnieju. Przecież nie ma sensu biegać i pytać się czy tu jest blokowana czy tak jak gdzieś indziej nie. To absurd.

Pozdro

Matis99
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Matis99 »

Necromanter pisze:Widzę bardzo gorącą dyskusję. Myślę, że nie ma co się spierać,bo jest bardzo duża rzesza zwolenników jak i przeciwników blokowania HPA. W takich sytuacjach lista sędziowska powinna się zająć uściśleniem tego problemu, bo nikt nie ustąpi, a grać jakoś trzeba. Wolę żeby adomka była blokowana niż żeby to zależało od "interpretacji" zasad przez sędziego na każdym turnieju. Przecież nie ma sensu biegać i pytać się czy tu jest blokowana czy tak jak gdzieś indziej nie. To absurd.

Pozdro

Zgadzam się z Necromanterem. Zróbcie to jakkolwiek, tylko proszę :), niech będzie to w uściśleniach na stronie Barbarossy, bo się gra na turniejach z abominacjami i nie wiadomo, czy można je dymać fastami, czy to one dymają fasty.

Janiszek
Masakrator
Posty: 2032

Post autor: Janiszek »

Albo abominacja 0-1 bez możliwości blokowania,
albo abominacja bez ograniczenia, ale z możliwością blokowania.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Widzę bardzo gorącą dyskusję. Myślę, że nie ma co się spierać,bo jest bardzo duża rzesza zwolenników jak i przeciwników blokowania HPA. W takich sytuacjach lista sędziowska powinna się zająć uściśleniem tego problemu, bo nikt nie ustąpi, a grać jakoś trzeba. Wolę żeby adomka była blokowana niż żeby to zależało od "interpretacji" zasad przez sędziego na każdym turnieju. Przecież nie ma sensu biegać i pytać się czy tu jest blokowana czy tak jak gdzieś indziej nie. To absurd.
z żaba czesto mamy rozne zdanie ale tutaj pieknie to wyluszczyl. uscislac mozna tylko "nieblokowanie" ew. bzdet typu nie zaszarzuje na fasta ktory stoi 1"od HPA.

a dla graczy skavow-> trzeba pomyslec ze przeciwnik ma takowa opcje.

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

wg najnowszego FAQ-a exterminacja ląduje na podstawce 60x100 - chyba że przeważą względy artystyczne :mrgreen:

pozdro,
Ż.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Przypuszczam, że w uściśleniach "wzgledy artystyczne" nie zaistnieją.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
gervaz
Kretozord
Posty: 1517

Post autor: gervaz »

żaba - co to za FAQ? zapodaj linka proszę

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »


Varden
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 190

Post autor: Varden »

Marek G na forum listy sędziowskiej pisze:Marek: jak Shino (na podstawie Argumentum a maiori ad minus, podczas ruchu mogę zaszarżować, to muszę też móc znaleźć się w odległości pon. 1cala od wroga).
Podczas ruchu MASZ SZANSĘ MÓC zaszarżować != możesz zaszarżować.

ODPOWIEDZ