Empire + Dwarfy, Grunwald II - PreKoziołek

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Empire + Dwarfy, Grunwald II - PreKoziołek

Post autor: Fluffy »

Zafascynowany stwierdzeniami o niegrywalnej imperialnej piechocie, nieodzowności kawalerii i steam tanków oraz warzywnych GSach stworzyłem coś takiego:

Unnamed1500 Pts - Empire Army

1 Warrior Priest of Sigmar @ 144 Pts
General; Prayers of Sigmar; Great Weapon
Armour of Meteoric Iron [25]
Icon of Magnus [25]

1 Battle Wizard @ 150 Pts
Magic Level 2
Rod of Power [30]
Ring of Volans [20]

1 Captain @ 132 Pts
Barding; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse
Doomfire Ring [30]
Biting Blade [5]

20 Spearmen @ 242 Pts
Spear; Light Armour; Standard; Musician

10 Detachment - Handgunners @ [80] Pts

10 Detachment - Halberdiers @ [50] Pts

20 Halberdiers @ 222 Pts
Halberd; Light Armour; Standard; Musician

5 * Detachment - Halberdiers @ [30] Pts

10 Detachment - Crossbowmen @ [80] Pts

24 Greatswords @ 398 Pts
Great Weapon; Full Plate Armor; Standard; Musician

10 Detachment - Handgunners @ [80] Pts

10 Detachment - Swordsmen @ [60] Pts

1 Great Cannon @ 100 Pts

1 Helblaster Volley Gun @ 110 Pts


Casting Pool: 4

Dispel Pool: 4

Models in Army: 130

Kontyngent:

10 Quarrellers @ 120 Pts
Crossbow; Light Armour; Shield

1 Bolt Thrower @ 65 Pts
1 Engineer @ [20] Pts Dwarf Handgun; Light Armour (generał)

1 Bolt Thrower @ 65 Pts
1 Engineer @ [20] Pts Dwarf Handgun; Light Armour


Szczerze mowiąc czuje się mocny ta rozpiską - mam mocne strzelanie, sporo maszyn, ładnie czaruję. Mam sporo detachmentów w armii wiec częsciowo jestem odporny na paniki. Plan jest prosty: zastrzelic co się da, resztę zamordzic piechotą. Jak się nie da zastrzelic ni zamordzic, będziem uciekac. Oddzialy sa ekstremalnie tanie więc strata nie będzie duża.
Bedzie coś z takiego eksperymentu?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Wisnia
Chuck Norris
Posty: 607
Lokalizacja: Battleground - Chodzież

Post autor: Wisnia »

Dwarfy dodają Ci kość do dispella, jeśli są w kontyngencie?
Bo jeśli nie to przydałby się lepszy dispell, może jakiś scroll.

Z tego co wiem, w kontyngencie musi być Champion oddziału.

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Moje Imperium scrolli używa w wychodku :)

A tak poważnie - chciałbym, ale nie ma gdzie wcisnąc. Jeżeli chodzi o maga wole rod of power. Drugiego maga nie chcę. Pewne pocieszenie stanowi fakt, ze w porywach moge miec do 7 kosci dispela, co jest liczbą wystarczającą. Zreszta mam wrazenie ze przy takiej masie modeli (to praktycznie hordówka) czary mnie tak bardzo nie bolą.

Dwarfy z tego co sie orientuje nie dodają dispela.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kervyn
Chuck Norris
Posty: 497
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kervyn »

Inżynier w bolcu jest czempionem :wink:
Queek.

Janiszek
Masakrator
Posty: 2032

Post autor: Janiszek »

Czy Captain może miec bound spella? :wink:

CAR2N
Chuck Norris
Posty: 562
Lokalizacja: Kraków

Post autor: CAR2N »

Rozpiska ciekawa ,chyba bardziej pod defens , licze na opis starc po prekoziolku jesli wystartujesz
WFB playing since 1994

Awatar użytkownika
Kervyn
Chuck Norris
Posty: 497
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kervyn »

Janiszek pisze:Czy Captain może miec bound spella? :wink:
Tak. Jedynym ograniczeniem jest to, że nie można mieć dwóch bound spell itemów naraz.
Queek.

Pabis
Mudżahedin
Posty: 282
Lokalizacja: Gdańsk-Snot

Post autor: Pabis »

Życzę powodzenia , szczególnie z armiami mocno strzelającymi np. wood elfy , dark elfy czy coś w tym stylu a z takimi armiami często idzie w parze magia...

Awatar użytkownika
Warzywko
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 120
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Warzywko »

Nie zmienisz tego Great swordzi to plew :?
Fajnie, że ustoją 2 czy nawet 4 rundy ale nie wiem czy to dużo zmieni skoro i tak zginą, chyba że maja trzymać oddział przeciwnika by twoi rycerze mieli go zmasakrować. Z tym że nie widzę żadnych rycerzy 8). Tak wiem takie jest założenie rozpiski ale średnio widzę halabardników albo spearmanów niszczących chociażby Rycerzyków chaosu. Moim zdaniem jedyną słuszną piechotą są flagellanci, świetnie trzymają przeciwnika przez 1 - 2 rundy czyli wystarczająco długo żeby Knightci mogli zrobić swoje :twisted: . Jedyną ciekawą piechotą w imperium są pikinierzy z RoR (Tak wiem średnio imperialna piechota :oops: ). Na nich chociaż strach szarżować :P. A co do steam tanka się nie zgodzę mam znajomego który gra bez czołgów bo strasznie nie podoba mu się pomysł czołgu parowego w warhamerze i nieźle ogarnia imperium bez pary :mrgreen:
Statystyka to dziwka.

Awatar użytkownika
Yudokuno
Kotu
Posty: 3017
Lokalizacja: HLOS

Post autor: Yudokuno »

Fluffy pisze:Moje Imperium scrolli używa w wychodku :)
:mrgreen:

Fluffy, to ma klimacik. Aż bym chciała zagrać z Tobą, bo ostatni raz z Imperium na piechocie grałam w poprzedniej edycji
Kontyngent wezmę chyba taki sam, jak Twój :)
lohost pisze:wspolczuje komus kto byl moderatorem gdy ja sie podobnie zachowywalem. od czytania tego szajsu mozg sie lasuje.
...mój bohater :D

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Rozpiska ciekawa ,chyba bardziej pod defens , licze na opis starc po prekoziolku jesli wystartujesz
Więc może szczegółowego raportu pisac nie będę - nie pamietam szczegółowo wszystkich bitew.
Ogólnie mówiąc:

1) bitwa z Kosmem, Chaos Warriors.
Po tej bitwie doszedłem do wniosku ze Warhammer schodzi na psy - skoro Chaos Warriors elfią po lasach/domkach, straszliwa kawaleria ucieka przed piechotą imperium 5 pkt/model, a wiekszosc strat zadają helcannonem. Jezeli nawet z Chaosem nie mozna się już uczciwie lać po mordzie.. :cry:
Przeciwnik miał dwóch magów, z czego jeden na dysku, herosa na dysku z wardem 4+ i strzelaniem, 3x 5 chaos knights, marudy khorna, marudy piesze, stadka piesków i helenka.
Wynik bitwy 10:10. Tutaj chciałem podziękowac Kosmie za sportowa postawę - ryzykując karniaki (dostalismy po jednym) zgodził się dograc ostatnią ture, w której stracił sporo punktów (zabiłem magów, spanikowalem jakis oddział, cos tam zebrałem).

2) Bitwa z Charkim, Orc&Goblins (nie OMG) - spory park maszynowy, squig hoperzy, dóch magów, generał na dziku, troche goblinow z łukami, troche orków. Kontyngent WE.
Wynik bitwy: 10:10. Bitwa polegala znowu na wymianie ostrzału i pocisków magicznych, praktycznie do uczciwej walki na sztachety doszło tylko w jednym miejscu. Snif.

3) Bitwa z (niestety nie poamietam nazwiska kolegi), DE. Dwa bolce, oddział CoK, 15 shadow w jednym unicie, dwa fasty, 2 x harpie, kusznicy piesi, magiczka, BSB z pendantem na Co. Kontyngent imperium - armata i oddzial rycerzy.
Bitwa zaczęła sie jak zwykle pluciem na buty - wymiana pocisków magicznych i konwencjonalnych. Na szczęscie w 5 i 6 tureze doszło wreszcie do starc na calej linii. Niedobitki imperium powstrzymały elfie zakusy, rozbijając/panikując całą armie przeciwnika (nieco fartownie).
Po podliczeniu okazało sie, ze straty sa niewielkie - niemal z kazdego oddzialu zostało kilka modeli trzymajacych punkty. DE ostały się jeno dwa bolce ;)
Wynik: 18:2

Total: 38 pkt z bitew (46 wliczając hobbystyke i jednego karniaka za przełuzanie), w efekcie 4 lokata.

Wrażenia z bitew:

GSi są mega. Ani razu nie uciekli, zawsze nabijali jakies punkty. Spłacili sie w dwóch bitwach z trzech. W jednej trzymali punkty. Save 4+ jest naprawde w porządku. Brać i grać.

Magia w tej postaci jest efektywna, zarówno w obronie jak i cisnięciu niecnego wroga. Nie trzeba nic wiecej. Ring of Volans - spoko item. Brać.

Detachmenty są grożnym przeciwnikiem w CC. Gra na piechocie jest troszke fustrujaca jak przeciwnik elfi po lasach i czaruje zza krzaków zamiast uczciwie zebrac oklep, tym niemniej mozna grac na piechocie, gra się dobrze, trzeba tylko miec do tego nerwy :)

Hellblaster: odpowiednik 10 handgunów. Tak trzeba go traktowac. Ale przeciwnika straszy. Wybuchł raz w ciągu turnieju. Spłacił się. Brać.

Klecha z dwurakiem i save 1+ do tego hate - w dowolnym klocku - genialna sprawa.

Strzelanie - nie traktowałem tego jako główną siłe rozpiski, raczej dążyłem do CC (moja piechota konczyła gre w deploymencie rpzeciwników) natomiast jako sposób na ograniczenie wroga i wsparcie piechoty - swietna sprawa. Naprawdę nie trzeba zabijac "cosia" do konca.. Starczy mu troszke wklepac, tak, ze juz nie bedzie bezkarnie mógł wjechac w 20 halabardników.. :mrgreen:

Ogólnie jestem z rozpiski bardzo zadowolony. Biorąc pod uwagę, że to debiut Imperium na turnieju (od czasu Warzywnej Inkwizycji nie gralem turniejowo ta armią), z wyniku jestem zadowolony. Po ograniu powinno byc lepiej. Mam w kazdym razie podstawy zeby twierdzic ze rozpiska Imperium na piechocie ma rację bytu i sprawuje się nieźle. Polecam zostawic czasem czołgi w domu i spróbowac.

Pozdrawiam

Ps: na warsztat wchodzi unit 40 halabardników z detachami po 20 modeli :)
Fluffy, to ma klimacik. Aż bym chciała zagrać z Tobą, bo ostatni raz z Imperium na piechocie grałam w poprzedniej edycji
Kontyngent wezmę chyba taki sam, jak Twój
Dzięki :) Na pewno będzie okazja. Wiesz ze moje rozpiski zawsze są.. Dziwne ;) Wpadne przy okazji do Katowic z czyms podobnym dostosowanym do warunków punktowych ;)

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

a nie byłoby odrobinkę skuteczniej gdybyś zamiast halabard zabrał jednak mieczników?

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

No co Ty, S4 rządzi :)

CAR2N
Chuck Norris
Posty: 562
Lokalizacja: Kraków

Post autor: CAR2N »

Dzieki za opis , jak widac nie trzeba ST czy konnicy by sie dobrze Imperium bawic ;) Ciekawe jakby wyszlo starcie z nowymi bestiami , lizakami czy demonami chaosu :roll:
WFB playing since 1994

Awatar użytkownika
Yudokuno
Kotu
Posty: 3017
Lokalizacja: HLOS

Post autor: Yudokuno »

CAR2N pisze:Ciekawe jakby wyszlo starcie z nowymi bestiami
nowe bestie nie są aż takie mega
lohost pisze:wspolczuje komus kto byl moderatorem gdy ja sie podobnie zachowywalem. od czytania tego szajsu mozg sie lasuje.
...mój bohater :D

ODPOWIEDZ