Skaveńskie Q&A
Moderator: Hoax
Re: Skaveńskie Q&A
to ja mam pytanie troche na inny temat: jeśli ktoś zawołał pojedynek z seerem na dzwonku lub z księdzem na furmance, to czy może on bić w te large targety zamiast w charakterów, i czy ci charakterzy mogą odmówic takiego pojedynku, i jesli tak to te large targety mogą obrywać czy też sie gdzies chowają?
Z psami jak się gra nie jest wcale tak kolorowo W szczególności z mengilami.. Pisaliście, że magią ich tłuc ale co jak mają 2 Warda na jakąkolwiek magię? :> Dobry gracz nie da się zaszarżować mengilami dlatego ostatnią deską ratunku jest Rakieta Jak się ładnie trafi to schodzą cudnie
Only the strongest will survive
Lead me to heaven, when we die
I am the shadow on the wall
I'll be the one to save us all
Lead me to heaven, when we die
I am the shadow on the wall
I'll be the one to save us all
Łykasz power stony i ciskasz trzynastkiXen pisze:Pisaliście, że magią ich tłuc ale co jak mają 2 Warda na jakąkolwiek magię? :>
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
I modlisz się żeby przeżył Twój magHobbit pisze:Łykasz power stony i ciskasz trzynastkiXen pisze:Pisaliście, że magią ich tłuc ale co jak mają 2 Warda na jakąkolwiek magię? :>
Only the strongest will survive
Lead me to heaven, when we die
I am the shadow on the wall
I'll be the one to save us all
Lead me to heaven, when we die
I am the shadow on the wall
I'll be the one to save us all
ok, kontynuując sytuację. Co się dzieje w takim wypadku, kiedy GS odmówi? koniec walki czy przeciwnik może bić po dzwonie? (bicie po dzwonie raczej odpada, bo to mount grey seera, ale pewności nie mam)
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"
Raz fartem udało ci sie przegonic Mengili, ale to nietakie proste ;pXen pisze:Z psami jak się gra nie jest wcale tak kolorowo W szczególności z mengilami.. Pisaliście, że magią ich tłuc ale co jak mają 2 Warda na jakąkolwiek magię? :> Dobry gracz nie da się zaszarżować mengilami dlatego ostatnią deską ratunku jest Rakieta Jak się ładnie trafi to schodzą cudnie
wystarczylo, ze Fisch by pomyslal i ustawil ich w linii, tak, ze maksymalnie 3-4 bys sciagal i po zabawie ;p
Morrok nie raz widziałem jak Mengile padają od Rakiety czy to mojej czy np Tomka F od nas Z Fishem to inna bajka bo tam przyfarciłem, że paniki nie zdał ^^
Only the strongest will survive
Lead me to heaven, when we die
I am the shadow on the wall
I'll be the one to save us all
Lead me to heaven, when we die
I am the shadow on the wall
I'll be the one to save us all
-
- Powergamer Rozpiskowy
- Posty: 48
tu zgoda od poczatku, tylko ze w przypadkach, o ktorych mowimy tychze deklaracji nie ma.oj panowie
"In order to charge(...)"
przy deklaracji szarży trzeba testować
gdzie ta twoja minimalna zdolnosc jezyka angielskiego wywnioskowala ze wszedzie sa deklaracje szarz?Krótki opis frenzy (rb str. 52)- "MUST declare a charge(...)"- deklaracja po prostu jest wymuszona
Overrun- trzeba popatrzeć do pursuit into the fresh enemy (rb str. 43). I mamy, ze jeżeli rzucimy tyle zeby udało nam si dopaść przeciwnika liczy się to za nową szarżę, wg jej wszystkich zasad- czyli normalnie można ją deklarować, albo zatrzymać się cal od przeciwnika
stupidity (rb str 52)- identycznie jak pzy frenzy- ruch wymuszony, a jak dojdzie do kontaktu z przeciwnikiem to liczy się za normalną szarżę.
Wszędzie są deklaracje szarży więc Pipesy działają w każdej mozliwej sytuacji
nieprawda ze sa wszedzie deklaracje szarzy, nadinterpretujecie zasady,
- jedynie przy frenzy musisz rzeczywiscie zadeklarowac szarze
- przy overrunie i pursuit into fresh enemy, juz dojechales do wroga, juz jestes w tej nowej szarzy, nie ma wogole deklaracji, nie masz opcji na to, pomijasz testy strachu/terrora - juz jestes w walce/w styku a nie jakies tam deklaracje szarzy i normalny tryb szarzowania.
- przy stupidity- podobnie jak przy pursuicie - doszedles do wroga bez deklarowania szarzy, juz jestes w walce, ignorujac zasade 1" apart, znowu nie ma zadnej deklaracji,
w obu tych przypadkach nie ma deklaracji,
zwroc uwage ze tekst "than treat it like a normal charge" odnosi sie do sposobu jak masz te sytuacje pozniej rozegrac - czyli szarzujacy atakuja jako pierwsi, dzialaja bonusy z broni i zdolnosci za szarze itp itd, a nie samego wejscia do combatu,
nie, nigdy jej nie miales i dalej jej nie masz,Czyli miałem racje.
ale zmusiles mnie przynajmniej do zajrzenia do rulebooka po raz pierwszy od lat , i jak sie okazalo moja pamiec nie szwankuje , przy oblanym stupidity nie musze testowac liderki by byc w combacie z oddzialem z tym przedmiotem.
pozdro,
Kasztan
najważniejsze by najważniejsze było najważniejsze
jeste w błędzie kasztan
przy pursuit/overrun jest dalej normalna szarża- normalnie się reaguje (poza S&S)- twoją drugą możliwością jest nieszarżowanie we wroga- jak tak patrzysz do tego rb, to przynajmniej wykaż minimalną zdolność czytania ze zrozumieniem.
Przy stupidity jest sporne, zgodzę się, ale dalej wykonuje się ruch we wroga wg wszystkich zasad normalnej szarży.
A jak się wykonuje szarżę? Deklaracja, reakcja, wykonanie- tutaj deklaracja jest wymuszona- zeby szarza nastąpiła z jakiegokolwiek powodu musi być deklaracja, a czy ona wypływa z naszej wymuszonej czy niewymuszonej woli to juz nie ma znaczenia przy Pipes of Piebald
I nigdzie nie znajdujesz się automatycznie w walce- JEDYNYM odstępstwem od tego są wykopywaczki, które znajdą się automatycznie w walce jak marker wyląduje na oddziale.
przy pursuit/overrun jest dalej normalna szarża- normalnie się reaguje (poza S&S)- twoją drugą możliwością jest nieszarżowanie we wroga- jak tak patrzysz do tego rb, to przynajmniej wykaż minimalną zdolność czytania ze zrozumieniem.
Przy stupidity jest sporne, zgodzę się, ale dalej wykonuje się ruch we wroga wg wszystkich zasad normalnej szarży.
A jak się wykonuje szarżę? Deklaracja, reakcja, wykonanie- tutaj deklaracja jest wymuszona- zeby szarza nastąpiła z jakiegokolwiek powodu musi być deklaracja, a czy ona wypływa z naszej wymuszonej czy niewymuszonej woli to juz nie ma znaczenia przy Pipes of Piebald
I nigdzie nie znajdujesz się automatycznie w walce- JEDYNYM odstępstwem od tego są wykopywaczki, które znajdą się automatycznie w walce jak marker wyląduje na oddziale.
przy gonieniu.najezdzaniu jak wpadasz we wroga to musisz swzarzowac. Nie masz tu opcji (chyba, ze latasz ale to jwest w zasadach laatania)przy pursuit/overrun jest dalej normalna szarża- normalnie się reaguje (poza S&S)- twoją drugą możliwością jest nieszarżowanie we wroga- jak tak patrzysz do tego rb, to przynajmniej wykaż minimalną zdolność czytania ze zrozumieniem.
-
- Powergamer Rozpiskowy
- Posty: 48
jak napisałem w poprzednim poscie - przy frenzy jest deklaracja szarży, wymuszona ale jest, wiec tę część opuśćmy...
natomiast:
nie ma żadnej deklaracji szarży - pomijasz ten krok, jedziesz, w przypadku trolli 3 cale, prosto przed siebie, bez żadnych zasad wynikających z normalnej szarży, w momencie, w którym zetknąłeś się z wrogiem jesteś w combacie, ignorujesz 1" apart, - jak wynika z rulebooka, jeżeli starczyło ruchu to wróg został automatycznie zaszarżowany a nie jak Próbujesz Mi wmówić automatycznie została zadeklarowana szarża na wroga,
w obu przypadkach, o których mówię, czyli pursuit into fresh enemy oraz failed stupidity, wchodzisz w styk z wrogiem, więc jesteś automatycznie z nim w walce, to czy wróg tam zostanie to już wybór wroga - chodzi mi o reakcje "flee",
zamiast innym wypominać czytanie lepiej Sam zacznij czytać...
natomiast:
nope, wymyślasz zasady już teraz, to nie jest normalna szarża i nie, nie masz opcji, nie masz deklaracji szarży, jesteś w styku z wrogiem zanim on cokolwiek odpowie- już jesteś w walce, ignorujesz "1" apart", jedynie wróg może zadeklarować czy stoi w miejscu czy ucieka,przy pursuit/overrun jest dalej normalna szarża- normalnie się reaguje (poza S&S)- twoją drugą możliwością jest nieszarżowanie we wroga
oblanie stupidity nie daje ci normalnej szarży,Przy stupidity jest sporne, zgodzę się, ale dalej wykonuje się ruch we wroga wg wszystkich zasad normalnej szarży.
A jak się wykonuje szarżę? Deklaracja, reakcja, wykonanie- tutaj deklaracja jest wymuszona- żeby szarża nastąpiła z jakiegokolwiek powodu musi być deklaracja, a czy ona wypływa z naszej wymuszonej czy niewymuszonej woli to juz nie ma znaczenia przy Pipes of Piebald
nie ma żadnej deklaracji szarży - pomijasz ten krok, jedziesz, w przypadku trolli 3 cale, prosto przed siebie, bez żadnych zasad wynikających z normalnej szarży, w momencie, w którym zetknąłeś się z wrogiem jesteś w combacie, ignorujesz 1" apart, - jak wynika z rulebooka, jeżeli starczyło ruchu to wróg został automatycznie zaszarżowany a nie jak Próbujesz Mi wmówić automatycznie została zadeklarowana szarża na wroga,
nieprawda, jeżeli jesteś w styku z przeciwnikiem to nie ma opcji jak to, iż jesteś w walce, inaczej musisz stosować zasadę " 1' apart",I nigdzie nie znajdujesz się automatycznie w walce- JEDYNYM odstępstwem od tego są wykopywaczki, które znajdą się automatycznie w walce jak marker wyląduje na oddziale.
w obu przypadkach, o których mówię, czyli pursuit into fresh enemy oraz failed stupidity, wchodzisz w styk z wrogiem, więc jesteś automatycznie z nim w walce, to czy wróg tam zostanie to już wybór wroga - chodzi mi o reakcje "flee",
zamiast innym wypominać czytanie lepiej Sam zacznij czytać...
najważniejsze by najważniejsze było najważniejsze
przecież w opisie pipek jest "in order to charge" a nie "in order to declare charge". Więc jak wjedziesz w przeciwnika z overruna to moze i szarzy nie deklarujesz, ale szarza jest- wiec chyba musisz testować ld.
kanister pisze:Fajnie jest cytować siebie.
jawora pisze:Ja tam w lidze online nie startuję, bo za daleko od mojego miasta.
kasztan - wypominasz ludziom nadinterpretację, a tymczasem cała twoja argumentacja brzmi jak ogromne naciaganie zasad. IMO Kanister rozwiązał sprawę - nie można wejść w combat z przeciwnikiem na drodze innej niż szarża, a pipesy zmuszają do testu LD przy każdej szarży