kilka pytań początkującego 2
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Nie.
W sumie nie.
Patrz ruch bretońskiej lancy. Jakby to się honorowało to część szarż nigdy by nie miała miejsca...
W sumie nie.
Patrz ruch bretońskiej lancy. Jakby to się honorowało to część szarż nigdy by nie miała miejsca...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Pytanie odnośnie najeżdżania.
Jeżeli jest klocek piechoty i walczy on od przodu z potworem na 50x50 który to potwór ma na boku rydwan, zaś ten rydwan ma na swoim boku kolejny oddział piechoty i jak moja piechota zabije ów rydwan, to czy przy najeżdżaniu(potwór 50x50 również zginął w tym cc) jak wbije sie w klocek piechoty(ten walczący z potworem) to następuje maksymalizacja? Czy po prostu, tylu ilu było, tylu się styka. Kolega tłumaczył mi, ze tak, bo to nowa szarża, ale ja nie jestem do końca przekonany. Troche zagmatwane, ale myślę, ze dosc dobrze wytłumaczyłem. Pytanie prostsze, czy podczas najeżdżania następuje maksymalizacja czy też nie?
Jeżeli jest klocek piechoty i walczy on od przodu z potworem na 50x50 który to potwór ma na boku rydwan, zaś ten rydwan ma na swoim boku kolejny oddział piechoty i jak moja piechota zabije ów rydwan, to czy przy najeżdżaniu(potwór 50x50 również zginął w tym cc) jak wbije sie w klocek piechoty(ten walczący z potworem) to następuje maksymalizacja? Czy po prostu, tylu ilu było, tylu się styka. Kolega tłumaczył mi, ze tak, bo to nowa szarża, ale ja nie jestem do końca przekonany. Troche zagmatwane, ale myślę, ze dosc dobrze wytłumaczyłem. Pytanie prostsze, czy podczas najeżdżania następuje maksymalizacja czy też nie?
Klops pisze:Pasiak ja się pytam jak powinno być (bo właśnie mi o taką lancę chodziło która na milimetr dochodziła do moich driad), a nie o to czy jest to honorowane.
Model może przejechać 2x swój Mv - niezależnie gdzie się znajduje
Ale w praktyce z lancami jest tak jak pisze Pasiak - jednym się to podoba innym nie.
- Master of reality
- Oszukista
- Posty: 833
- Lokalizacja: Warszawa
czy po wbiciu KB w challengu na herosie(2W) drugi KB daje mi +1 czy +2 do CRa?
I sold my soul for rock'n roll
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Master of reality pisze:czy po wbiciu KB w challengu na herosie(2W) drugi KB daje mi +1 czy +2 do CRa?
Okropna odpowiedź, ale jak najbardziej zgodna z FAQiem.Shino pisze:2
Q. How do you calculate combat resolution when
an enemy model with more than one wound
remaining is killed via Killing Blow?
A. This scores you a combat resolution score equal
to the remaining wounds of the model slain. For
example if a Lord level character (W3 on the
profile), which had previously suffered a wound
during the game, is then killed with a killing blow,
it counts as two wounds towards the combat
resolution score.
Q. Following the answer above, in a challenge
situation, how do you calculate the combat
resolution earned from the second and subsequent
Killing Blows inflicted?
A. Each subsequent killing blow awards your side
the remaining wounds of the model slain, as
described above, to a maximum of +6. If the Lord
in the example above suffered two killing blow
wounds and one normal wound in a challenge,
the enemy would score a total of +5 to its combat
resolution score.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
- Master of reality
- Oszukista
- Posty: 833
- Lokalizacja: Warszawa
Dzięki bardzo
I sold my soul for rock'n roll
takie pytanie:
czy corin przepada po misscast'ie kończącym fazę magii (bodajże ?
to samo do innych one-usage-onle bound'ów
czy corin przepada po misscast'ie kończącym fazę magii (bodajże ?
to samo do innych one-usage-onle bound'ów
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą
Podczas gry doszło do sytuacji, mój unit ghuli z lordem i bsb (oboje na koniach) został zaatakowany od boku przesz swordmasterów (lord i bsb nie byli w kontakcie z przeciwnikiem), swordasterzy wygrywają walkę i ghule się sypią (nie zostaje ani jeden model ghuli). jednak po usunięciu ghuli lord i bsb nie są w kontakcie z przeciwnikiem.
Przed combatem
g -GHUL
BSB- BSB
LL - LORD
SS - swordmasterzy
ggBSBLLgSS
ggBSBLLgSS
ggggggggSS
ggggggggSS
.............SS
.............SS
.............SS
Po sypaniu ghuli
BSBLL SS
BSBLL SS
..........SS
..........SS
..........SS
..........SS
..........SS
1) czy przeciwnik dostawia swordmasterów do bsb i lorda
2) czy bsb i lord sa traktowani jako jeden unit czy jako dwa osobne
3) czy jesli są traktowani jako jeden unit i przeciwnik dostawi do nich swordmasterów to będzie w kontakcie z tylko z jednym bohaterem to może atakować tylko jego, a gdy dojdzie do chalenga z lordem to czy swordmasterzy mogą atakować BSB,
4) sytuacja podobno co w pkt 3, czy jeśli w unicie zostanie jeden ghul, bsb i lord i przeciwnik dostawi do nich swordmasterów, i będzie w kontakcie z tylko z jednym bohaterem to może atakować tylko jego, a gdy dojdzie do chalenga z lordem to czy swordmasterzy mogą atakować BSB ewentualnie ghula ??
Przed combatem
g -GHUL
BSB- BSB
LL - LORD
SS - swordmasterzy
ggBSBLLgSS
ggBSBLLgSS
ggggggggSS
ggggggggSS
.............SS
.............SS
.............SS
Po sypaniu ghuli
BSBLL SS
BSBLL SS
..........SS
..........SS
..........SS
..........SS
..........SS
1) czy przeciwnik dostawia swordmasterów do bsb i lorda
2) czy bsb i lord sa traktowani jako jeden unit czy jako dwa osobne
3) czy jesli są traktowani jako jeden unit i przeciwnik dostawi do nich swordmasterów to będzie w kontakcie z tylko z jednym bohaterem to może atakować tylko jego, a gdy dojdzie do chalenga z lordem to czy swordmasterzy mogą atakować BSB,
4) sytuacja podobno co w pkt 3, czy jeśli w unicie zostanie jeden ghul, bsb i lord i przeciwnik dostawi do nich swordmasterów, i będzie w kontakcie z tylko z jednym bohaterem to może atakować tylko jego, a gdy dojdzie do chalenga z lordem to czy swordmasterzy mogą atakować BSB ewentualnie ghula ??
Ostatnio zmieniony 22 mar 2010, o 11:04 przez artael, łącznie zmieniany 1 raz.
Irytujaca zasada szarży (chyba to najbardziej irytuje mnie w młotku):
Opis sytuacji:
Stoją dwa wrogie oddziały jeden przed drugim w odleglości około 1 cala z tym że ten piersze lekko przesuniety w boku.
Wróg deklaruję szarżę na ten oddział dalej od niego (przysłoniety przez ten pierwszy) ma go w srefie przedniej ale z uwagi na to że nie może się fizycznie dostawić od przodu to szaraża jest nie udana - zgdza sie ?
Mimo że mógłby spokojnie dostawić się do wroga bokiem. Czy jest jakis oficjlany FAQ który w sposób rozsądny precyzuję taka sytuację ?
Opis sytuacji:
Stoją dwa wrogie oddziały jeden przed drugim w odleglości około 1 cala z tym że ten piersze lekko przesuniety w boku.
Wróg deklaruję szarżę na ten oddział dalej od niego (przysłoniety przez ten pierwszy) ma go w srefie przedniej ale z uwagi na to że nie może się fizycznie dostawić od przodu to szaraża jest nie udana - zgdza sie ?
Mimo że mógłby spokojnie dostawić się do wroga bokiem. Czy jest jakis oficjlany FAQ który w sposób rozsądny precyzuję taka sytuację ?
@artael
Wedle mojej wiedzy, byłoby tak:
1)tak
2)do końca tej fazy jako jeden unit, później już jako dwa osobne
3)tu nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że jeśli w momencie rozbicia bohaterów na unity jeden z nich nie był w kontakcie z wrogami, to w ogóle wypada z walki, ale lepiej by jakiś fachman od zasad się wypowiedział.
@Raamiel
no jest tak, że jeśli nie możesz dostawić się do strefy, w której zaczynasz szarżę (choćby róg w róg) to szarża spalona. Ewentualnie może clipping by rozwiązał sprawę, opisany w jednym z FAQ'ów do RB.
Wedle mojej wiedzy, byłoby tak:
1)tak
2)do końca tej fazy jako jeden unit, później już jako dwa osobne
3)tu nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że jeśli w momencie rozbicia bohaterów na unity jeden z nich nie był w kontakcie z wrogami, to w ogóle wypada z walki, ale lepiej by jakiś fachman od zasad się wypowiedział.
@Raamiel
no jest tak, że jeśli nie możesz dostawić się do strefy, w której zaczynasz szarżę (choćby róg w róg) to szarża spalona. Ewentualnie może clipping by rozwiązał sprawę, opisany w jednym z FAQ'ów do RB.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Pytanko: Skoro wampir nie może kupowac zbroi, to nie może równierz kupować magicznych zbroi, prawda? Musi najpierw wykupić moc dającą mu normalną zbroje, aby mógł kupić magiczną. Ja jestem tego prawie pewien, ale kolega ma inne zdanie na ten temat.
Nieprawda. Wampir może normalnie kupowac magiczna zbroję.Tandor92 pisze:Pytanko: Skoro wampir nie może kupowac zbroi, to nie może równierz kupować magicznych zbroi, prawda? Musi najpierw wykupić moc dającą mu normalną zbroje, aby mógł kupić magiczną. Ja jestem tego prawie pewien, ale kolega ma inne zdanie na ten temat.
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
takie pytanie: jak dokładnie działa zasada uniemożliwiająca szarżę w pierwszej turze ?
może to zostać ominięte przez wszelkiego rodzaju popychaczki?
i czy dotyczy to pierwszej tury każdego z graczy, czy tylko ogólnie pierwszej tury w grze?
może to zostać ominięte przez wszelkiego rodzaju popychaczki?
i czy dotyczy to pierwszej tury każdego z graczy, czy tylko ogólnie pierwszej tury w grze?
Chyba chodzi Ci o standardowe rozstawienie, które wynosi 24" i ciut-ciut, co oznacza, że wszystko, co ma dokładnie 24" zasięgu strzelania/szarży i przed momentem deklaracji strzelania/szarży nie ruszyło się (a także cel takiego strzelania/szarży) automatycznie szarżę pali/nie trafia. A przynajmniej takie były założenia autorów podręcznika.
24" szarża to skrót - wiadomo, że nic nie ma takiego zasięgu, ale są popychaczki, chodzi o wszystko, co w wyniku własnego ruchu i popychaczki ruszyło się te 24".
I obowiązuje dopóki agresor oraz cel nie ruszyli się od początku gry.
A przynajmniej IMO.
24" szarża to skrót - wiadomo, że nic nie ma takiego zasięgu, ale są popychaczki, chodzi o wszystko, co w wyniku własnego ruchu i popychaczki ruszyło się te 24".
I obowiązuje dopóki agresor oraz cel nie ruszyli się od początku gry.
A przynajmniej IMO.