Ominięcie przeciwnika, który stoi cal przed naszym modelem

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Re: Ominięcie przeciwnika, który stoi cal przed naszym modelem

Post autor: Morrok »

1" apart uwala go jak resztę ;)

rule 34, no exceptions :))

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Karli pisze:STanki blokowano tak już od lat.. nawet Ty mi Dębek kiedyś tak tanka zblokowałeś. Jak widać charaktera też można :)
widac czlgi w porzadku blokowac a bretonskich characterow juz nie :mrgreen:

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Shino pisze:
Karli pisze:STanki blokowano tak już od lat.. nawet Ty mi Dębek kiedyś tak tanka zblokowałeś. Jak widać charaktera też można :)
widac czlgi w porzadku blokowac a bretonskich characterow juz nie :mrgreen:
Nie podniecaj się tak Shino.
Karlee mógłbyś mi odświerzyć sytuacje, bo powiem szczerze, ze nie pamiętam. Graliśmy dotąd tylko raz, ponad dwa lata temu na Mackach i nie kojarzę.
GW ponoć wprowadziło tą zasadę żeby gra była bardziej przejrzysta i było wiadomo które oddziały walczą, a które nie. Natomiast u nas już są 3 strony kłótni o interpretację jej. Ehh wy powergamerzy
Zgadzam się z powyzszym stwierdzeniem w całej rozciąglosci.
Obrazek
Obrazek

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Klops pisze:Strona 59 "When moving a monster, simply measure the distance and move it. Ther is no need to turn or wheel... "
.

W nawiązaniu do tej dyskusji oraz do dyskusji o wyszarżowaniu bohatera z oddział chciałem zadać kilka pytań:

1. Z tego co wyczytałem wyszło, że można robić "eteralne" pivoty będąc przy impassable terrain, domku, lasku itd. ale nie jeśli pivot miałby spowodować naruszenie w którym kolwiek momencie ruchu zasadę "1 apart" True?

2. Jeśli tak to czy wystawiając bohatera na koniu czy monstera równo przy krawędzi bocznej stołu też można nim zrobić eteralnego pivota mimo, że przez chwilę będzie "poza planszą"?

3. A co z całym oddziałem "przyklejonym flanką" do krawędzi stołu? Pojedzie tylko prosto i nie ma możliwości zrobienia czegokolwiek aby odkleić się od krawędzi?

4. Nawiązując do zacytowanego wyżej fragmentu rulebooka, czy "simply measure the distance and move it" oznacza zmierz odległość i przesuń np. bohatera na koniu w którym kolwiek kierunku nie bacząc w którą stornę jest odwrócony?

5. Jeśli odpowiedź na pytanie 4. będzie "tak" to jest tam pivot czy nie? Bo jeśli mam "simply" przesunąć figurkę która nie ma równobocznej podstawki (a to ma znaczenie) to nie widzę tu miejsca dla pivota jako takiego w rozumieniu zasad RB. Jeśli natomiast mam zrobić pivot to ja sobie najpierw figurkę kawaleryjską (lub jeszcze lepiej - rydwan) "zpivotuję" np. o 90 stopni w miejscu, w tym momencie otrzymuję bonusowy cal lub więcej (zależy od wielkości podstawki) i następnie mierzę ruch - jest to różnica wydaje mi się...

6. Czy nie najprościej (zamiast produkować kilkustronicowe tematy za każdym razem) byłoby przyjąć, że pivoty mogą naruszyć tą nieszczęsną zasadę "1 apart" jeśli tylko doprowadzi to do ustawienia figurki dalej niż cal od przeciwnika? (byle oczywiście nie wchodzić na samą podstawkę figurek przeciwnika podczas robienia pivotu)

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Awatar użytkownika
Drwal
Falubaz
Posty: 1448
Lokalizacja: Gdańsk - SNOT

Post autor: Drwal »

a pojedynczy kawalerzysta, który przeżył z oddziału robi pivoty? Bo ponoć tylko charakterzy na mountach je wykonują, tak?

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Tak jak pojedyńczy model pieszy jest traktowany jak "hero" względem ruchu [ w właściwie jak skirmish ] tak samo kawalerzysta liczy się jak pojedyńczy hero na koniu.
Ja?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

ODPOWIEDZ