szarża lataczem
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
szarża lataczem
czy latacz, używaj rzecz jasna lotu, musi szarżować w linii prostej? Innymi słowy, czy zdanie "the charging flyer model moves straight towards its target" to fluffowe pierdzenie czy zasada?
uscpl
2g) Szarże lataczy wykonywane są po linii prostej – pivot przysługuje im jedynie w pozycji wyjściowej.
Jednak jak nie ma innej mozliwosci, moze robic pivot nie na poczatku (np. szarza na skirmisherow za oddzialem przeciwnika).
2g) Szarże lataczy wykonywane są po linii prostej – pivot przysługuje im jedynie w pozycji wyjściowej.
Jednak jak nie ma innej mozliwosci, moze robic pivot nie na poczatku (np. szarza na skirmisherow za oddzialem przeciwnika).
Powiem szczerze, że nie rozumiem - jest fragment RB poparty uściśleniem, a mimo to mówisz, że można robić pivot w innym momencie?Marek G pisze:uscpl
2g) Szarże lataczy wykonywane są po linii prostej – pivot przysługuje im jedynie w pozycji wyjściowej.
Jednak jak nie ma innej mozliwosci, moze robic pivot nie na poczatku (np. szarza na skirmisherow za oddzialem przeciwnika).
Że tak makaronizmu użyję, skonfudowany jestem
A kto taką genialną zasadę wymyslił? Przecież jak ten skirmish stoi za oddziałem to po to żeby się schować. To nagle ten latacz leci dookoła i się im na przykład z boku dostawia? przecież to bezsens.Marek G pisze:uscpl
Jednak jak nie ma innej mozliwosci, moze robic pivot nie na poczatku (np. szarza na skirmisherow za oddzialem przeciwnika).
po pierwsze:
uscislenie jest niezgodne z faqiem
Q. May charging units wheel more than is necessary to
maximize models in the combat when they are
charging? This is sometimes referred to as a ‘tactical
wheel’ and can be used against Skirmishing units to set
up advantageous pursuit/overrun paths, or against
other wider formed units to avoid contacting a
character placed on the corner of the unit, etc.
A. All charging units (including chariots, monsters, etc.):
1. Must try and bring as many models into the combat
as possible, and
2. can wheel (or pivot) only once during the charge
move.
As long as they fulfil these two criteria, they are free to
wheel as much as they want. So ‘tactical’ wheeling is
absolutely fine!
Szarze lataczami i skirmisherami po prostej sa pewnym kompromisem.
Uscislenie jest troche zle sformulowane, nie o to chodzilo, by mozna bylo blokowac szarze a jedynie o to, by nie mozna bylo robic szarz taktycznych.
Wskazuje na to praktyka turniejowa.
Tak samo, szarzujac herosem pojedynczym z gorki mozna zaszarzowac na skirmisherow za oddzialem.
Albo dojsc skirmishera stojacego blizej, ale z pivotem, jesli nie ma zasiegu do tego, ktory jest po prostej.
Tak wiec Furion, miej na wzgledzie, ze broniac uscislenia, nie bronisz zasad a jedynie polhammera. Jezeli bronisz polhammera, bron sensownego a nie z dupy.
uscislenie jest niezgodne z faqiem
Q. May charging units wheel more than is necessary to
maximize models in the combat when they are
charging? This is sometimes referred to as a ‘tactical
wheel’ and can be used against Skirmishing units to set
up advantageous pursuit/overrun paths, or against
other wider formed units to avoid contacting a
character placed on the corner of the unit, etc.
A. All charging units (including chariots, monsters, etc.):
1. Must try and bring as many models into the combat
as possible, and
2. can wheel (or pivot) only once during the charge
move.
As long as they fulfil these two criteria, they are free to
wheel as much as they want. So ‘tactical’ wheeling is
absolutely fine!
Szarze lataczami i skirmisherami po prostej sa pewnym kompromisem.
Uscislenie jest troche zle sformulowane, nie o to chodzilo, by mozna bylo blokowac szarze a jedynie o to, by nie mozna bylo robic szarz taktycznych.
Wskazuje na to praktyka turniejowa.
Tak samo, szarzujac herosem pojedynczym z gorki mozna zaszarzowac na skirmisherow za oddzialem.
Albo dojsc skirmishera stojacego blizej, ale z pivotem, jesli nie ma zasiegu do tego, ktory jest po prostej.
Tak wiec Furion, miej na wzgledzie, ze broniac uscislenia, nie bronisz zasad a jedynie polhammera. Jezeli bronisz polhammera, bron sensownego a nie z dupy.
Ta zasada jest w rulebooku, jak masz zasieg i widzisz oraz dojezdzasz do odpowiedniej strefy, szarza jest udana.X.Maciek pisze:A kto taką genialną zasadę wymyslił? Przecież jak ten skirmish stoi za oddziałem to po to żeby się schować. To nagle ten latacz leci dookoła i się im na przykład z boku dostawia? przecież to bezsens.Marek G pisze:uscpl
Jednak jak nie ma innej mozliwosci, moze robic pivot nie na poczatku (np. szarza na skirmisherow za oddzialem przeciwnika).
Swoja droga, zgodnie z uscisleniem mozna zaszarzowac taktycznie lataczem (pivot daje mozliwosc szarzy taktycznej).
Jednak praktyka turniejowa pokazuje, ze nalezy szarzowac w linii latacz - najblizszy skirmisher.
Nie zamierzam tego zmieniac, pokazuje jedynie, ze warto zawsze popatrzec z sensem na niektore uscislenia (pisane jakis czas temu) i trzymac sie ogolnej praktyki turniejowej. A nie wynajdowac teraz rozne kruczki.
Podstawa sa zawsze rulebook i faqi.
Skirmisher nie ma tylu/przodu.
Jednak praktyka turniejowa pokazuje, ze nalezy szarzowac w linii latacz - najblizszy skirmisher.
Nie zamierzam tego zmieniac, pokazuje jedynie, ze warto zawsze popatrzec z sensem na niektore uscislenia (pisane jakis czas temu) i trzymac sie ogolnej praktyki turniejowej. A nie wynajdowac teraz rozne kruczki.
Podstawa sa zawsze rulebook i faqi.
Skirmisher nie ma tylu/przodu.
Ostatnio zmieniony 26 mar 2010, o 00:12 przez Marek G, łącznie zmieniany 1 raz.
FAQ ten dotyczy maksymalizacji, a nie możliwości wykonania szarży.Marek G pisze:po pierwsze:
uscislenie jest niezgodne z faqiem
Skoro nie lata, to może sobie zrobić 1 pivot "any time during the charge".Tak samo, szarzujac herosem pojedynczym z gorki mozna zaszarzowac na skirmisherow za oddzialem.
Opis z RB wkleiłem w pierwszym poście...
Naprawdę nie widzę żadnego uzasadnienia do położenia smoka na "tyle" skirmisha. Maybe Shino? Albo reszta LS? Albo Loża Masońska w postaci Gogola, JJ'a i im podobnych?
Wszystko fajnie, tylko że moja praktyka turniejowa mówiła mi, że jest inaczejMarek G pisze: Nie zamierzam tego zmieniac, pokazuje jedynie, ze warto zawsze popatrzec z sensem na niektore uscislenia (pisane jakis czas temu) i trzymac sie ogolnej praktyki turniejowej. A nie wynajdowac teraz rozne kruczki.
Przeciwko biegaczom na górce nigdy, bo on nie leci po prostej tylko ma normalnie 1 pivot. Nie ma sensu.Marek G pisze:Chowales magow za oddzialem przeciwko furiom czy biegaczom na gorce?
Przeciwko furiom też, bo ich jest tak dużo i mają tak małą podstawkę, że zawsze jakąś akcpetowalną linię dociągną.
Powyższa taktyka działa (IMO, choć jestem skłonny zmienić zdanie) na smoki i bloodthirstery. I prawdę powiedziawszy, w tej edycji nie miałem jeszcze takiej sytuacji. Wampir lord siedzi w ghoulach, a Hireling wizardzi w Mengilach.
Co do herosa na piechote to widze, ze nadal nie przeczytales uscislenia 2h).
2h) Szarże skirmisherów na skirmisherów: tak jak w wypadku lataczy, skirmisherów po prostu dostawiamy po prostej, dokładnie tak, jak opisuje to podręcznik (s. 67) – uznajemy, że nie dotyczy ich errata do rulebooka o taktycznym wheelu.
Pojedynczy bohater o US1 nie może szarżować taktycznie na skirmish i nie może szarżować taktycznie na maszyny. Skirmish nie może szarżować taktycznie na maszyny ani na pojedynczych bohaterów
Co do furii, przeczytaj jak w rulebooku szarzuje sie skirmish na skirmish.
Closest model na closest model...
Poza tym wydaje mi sie, ze skirmishem na skirmish szarzujac (a wlasciwie to wiem, bo tak pokazuje praktyka turniejowa), nie moge zrobic pivota w miejscu, by lekko tylko zwheelowac (caly czas lecac najblizszy do najblizszego) a musze po najkrotszej linii szarzowac, zgadzasz sie? (Probowalem, ale mnie zjechano na forum za zbyt literalne traktowanie uscislen
)
Najkrotsza linia furie - mag wypada na oddziale.
2h) Szarże skirmisherów na skirmisherów: tak jak w wypadku lataczy, skirmisherów po prostu dostawiamy po prostej, dokładnie tak, jak opisuje to podręcznik (s. 67) – uznajemy, że nie dotyczy ich errata do rulebooka o taktycznym wheelu.
Pojedynczy bohater o US1 nie może szarżować taktycznie na skirmish i nie może szarżować taktycznie na maszyny. Skirmish nie może szarżować taktycznie na maszyny ani na pojedynczych bohaterów
Co do furii, przeczytaj jak w rulebooku szarzuje sie skirmish na skirmish.
Closest model na closest model...
Poza tym wydaje mi sie, ze skirmishem na skirmish szarzujac (a wlasciwie to wiem, bo tak pokazuje praktyka turniejowa), nie moge zrobic pivota w miejscu, by lekko tylko zwheelowac (caly czas lecac najblizszy do najblizszego) a musze po najkrotszej linii szarzowac, zgadzasz sie? (Probowalem, ale mnie zjechano na forum za zbyt literalne traktowanie uscislen
Najkrotsza linia furie - mag wypada na oddziale.
Czyli nie ma pivota a jedynie przesunięcie skirmisherów po najkrótszej linii? Czy to samo dotyczy się innych "pivotujących przy szarży" modeli? (jak pojedynczy herosi, rydwany etc.)Marek G pisze: Poza tym wydaje mi sie, ze skirmishem na skirmish szarzujac (a wlasciwie to wiem, bo tak pokazuje praktyka turniejowa), nie moge zrobic pivota w miejscu, by lekko tylko zwheelowac (caly czas lecac najblizszy do najblizszego) a musze po najkrotszej linii szarzowac, zgadzasz sie?

Zarówno Żółty jak i Pomarańczowy to oddział skirmish. Niebieski to powiedzmy Bloodthirster.
Czy Niebieski może zaszarżować na Pomarańczowy?
IMO nie - przedstawiony przez Ciebie FAQ dotyczy maksymalizacji, a to jest sprawa legalności tej szarży. Może ktoś inny miałby ochotę się wypowiedzieć przed Koziołkiem / Pyrkonem?
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Marek G pisze:uscpl
2g) Szarże lataczy wykonywane są po linii prostej – pivot przysługuje im jedynie w pozycji wyjściowej.
Jednak jak nie ma innej mozliwosci, moze robic pivot nie na poczatku (np. szarza na skirmisherow za oddzialem przeciwnika).
Namąciłeś.
Latacze szarżują po prostej i już.
Pełne brzmienie uściśleń;
g) Szarże lataczy wykonywane są po linii prostej – pivot przysługuje im jedynie w pozycji wyjściowej.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
Dodatkowo według nowych uściśleń, żeby nie było wątpliwości, align trzeba robić na ziemi (a nie wirtualny w powietrzu). Jak nie można wylądować przed alignem, to szarża jest niemożliwa.
Zatem w tym przypadku, jak Gogol i JJ powiedzieli.
Zatem w tym przypadku, jak Gogol i JJ powiedzieli.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Hmmm to ja dorzuce sie do tematu, jako iz mialem ostatnio sytuacje w bitwie z kolega i obaj mieliscmy watpliwosci.
Sprawdzalismy w RB - nie znalezlismy jasnego dla nas i pewnego wytlumaczenia, a dotyczy to takze wlasnie lataczy.
Sytuacja:
C1 B-> C2
B to bloodzio, C1 i C2 to cele.
Strzalka pokazuje gdzie patrzy bloodzio, oba cele sa w zasiegu szarzy.
Pytanie: Czy bloodzio moze zaszarzowac oba cele?
Pytanie2: Czy jesli nie a jakby to nie byl bloodzio tylko single model-nie large target/moster to moglby?
Pytanie3: Czy skirmish jak furie moglby?
Pytanie4(dodatkowe): czy single model-nie large target ale i nie fly (np herald khorne'a) moglby zaszarzowac oba?
Wiem ze pytania pewnie sa bardzo latwe ale prosze o odrobine wyrozumialosci, niektore z wypowiedzi Waszych w tematach z pytaniami ktore pewnie tlumacza te sprawy nie do konca sa jasne dla mnie
no i gdy pojawia sie jakies pytanie ciezko naprawde przegladac za kazdym razem paredziesiat/pareset podstron.
Z gory dzieki za odpowiedzi,
Lukasz
Sprawdzalismy w RB - nie znalezlismy jasnego dla nas i pewnego wytlumaczenia, a dotyczy to takze wlasnie lataczy.
Sytuacja:
C1 B-> C2
B to bloodzio, C1 i C2 to cele.
Strzalka pokazuje gdzie patrzy bloodzio, oba cele sa w zasiegu szarzy.
Pytanie: Czy bloodzio moze zaszarzowac oba cele?
Pytanie2: Czy jesli nie a jakby to nie byl bloodzio tylko single model-nie large target/moster to moglby?
Pytanie3: Czy skirmish jak furie moglby?
Pytanie4(dodatkowe): czy single model-nie large target ale i nie fly (np herald khorne'a) moglby zaszarzowac oba?
Wiem ze pytania pewnie sa bardzo latwe ale prosze o odrobine wyrozumialosci, niektore z wypowiedzi Waszych w tematach z pytaniami ktore pewnie tlumacza te sprawy nie do konca sa jasne dla mnie
Z gory dzieki za odpowiedzi,
Lukasz
BLOOD FOR THE BLOOD GOD! SKULLS FOR THE SKULL THRONE!

