Zionięcie

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

karlee pisze:Tak, nadal mam 12 calowa strefe rozstawienia, ale tak hipotetycznie rzecz biorac moznaby ustawic takie wielkie dzialo po prostu bokiem, a nastepnie w fazie strzelania (jak to w ksiazce napisane) obrocic je w kierunku wroga :lol:
z tego co pamietam jest to niedozwolone
podobnie jak z zyskiwaniem odleglosci prez helblaster albo rydwan

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

A jak mozna tego zabronic?

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

karlee pisze:A jak mozna tego zabronic?
Normalnie. Toz to zwykle oszustwo jest. Nie czujesz tego?
Obrazek

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Oczywiscie ze czuje, i pisze to tylko tak "gwoli ciekawostki", aby zobrazowac bezsens uzywania zasad zionięcia od glowy modelu (choc w przypadku cannonow jeszcze nie widzialem jakis przegietych konwersji) ale wg zasad z rule booka zabronic sie tego chyba nie da, prawda ?

A co do chariotow to obracanie chariotu do szarzy i zyskiwanie przez to jakistam ulamkow cala jest jak najbardziej ok, i nie widze tutaj problemu.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

a widzisz problem jak na poczatku ustawiasz go na 12" bokiem i na poczatku tury robisz pivot i jestes cal do przodu? i z ruchu 9" robi sie nagle w pierwszej 10" ???
tu widzisz problem moze czy trzeba rysowac?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

bigpasiak pisze:a widzisz problem jak na poczatku ustawiasz go na 12" bokiem i na poczatku tury robisz pivot i jestes cal do przodu? i z ruchu 9" robi sie nagle w pierwszej 10" ???
tu widzisz problem moze czy trzeba rysowac?
problem..problemem.. to jest poprostu zwykly walek i juz... chiariot nie moze wykonac wiekszego ruchu niz na 9 cali, a liczymy front - na poczatku front byl bokiem..potem po pivocie zmienil sie na koniki)..

poprostu w pierwszej turze chariot nie moze sie znalezc na 22" tylko na 21" - bo tyle ma ruchu - zadne obroty, skoki i stanie na glowie tego nie zmienia.
Obrazek

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Tak tak, ja to rozumiem, ale dla mnie to nie stanowi problemu. Gracz ktory robi cos takiego robi to normalnie wg zasad, i zyskuje dzieki temu cal, ale tez musi wystawic charioty w takiej "nienaturalnej" pozycji, ktora jest tez dla niego zwykle pewna niedogodnoscia (zaczynajac od tego ze nie widza do przodu, konczac na tym, ze zajmuja wiecej miejsca w szeregach), wiec mysle ze nie jest to jakis tak straszny "walek" zeby byl przyczyna klotni :) Ja w kazdym badz razie nie czepialbym sie o to do przeciwnika.

Heh, ale dales mi dobry pomysl na wykorzystanie nowej, uscislonej podstawki giganta, ktora juz nie jest kwadratowa ale prostokatna, a on ma rowno 12 cali ruchu, czyli dzieki tym ulamkom cala zyskanym na pivocie moglby doszarzowac w drugiej turze na cos co sie wystawilo rowno na 24 calu :P

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

karlee pisze:A jak mozna tego zabronic?
stosujac slawetne juz poznanskie mysli na temat ruchu zalohgantow przy pivocie :roll: :roll: nawet sedzie by sie wtedy z tym zgodzil. :wink:

a tak serio model sie moze ruszyc maks jakas tam ilosc ruchu. Nie moze go przekroczyc pomimo pivotu

to tak jakbys uznal, ze fasty maja free reform wiec doslownie odczytujas mozesz je wystawic kolumna bokiem do pola biwy. Potem robisz reform i przod przed ruchem masz na okolo 15" - 16" przed ruchem...

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Nie ruszasz modelu przed mierzeniem. Najpierw mierzysz dystans (od podstawki modelu), jaki chcesz/mozesz przejechac i dopiero wtedy wykonujesz ruch (czyli takze pivot - pivot to juz ruch).
Robienie najpierw pivota i mierzenie dystansu dopiero od tego momentu, to wałek.

Karlee, szukasz dziury w calym i dajesz tylko pozywke dla wszelkiej masci kanciarzy i graczy slabo znajacych zasady.
Obrazek

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

bless pisze: Karlee, szukasz dziury w calym i dajesz tylko pozywke dla wszelkiej masci kanciarzy i graczy slabo znajacych zasady.
:D :wink:

ODPOWIEDZ