kilka pytań początkującego 2
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: kilka pytań początkującego 2
Może w gigantach walnąć trzech.
Podstawa, str. 36 rysunek 36.2 rulebooka.
Podstawa, str. 36 rysunek 36.2 rulebooka.
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/
Po ostatnim turnieju chcialem sie dowiedziec jak to w koncu jest, bo juz trzy razy pytalem roznych sedziow i trzy razy slyszalem co innego :/
Jak mysza na dzwonie/Furnace wchodzi w challenge, to co sie dzieje z dzwonem/Furnacem i obsluga:
a) cholota przeciwnika moze ciulac normalnie po dzwonie/Furnace, a obsluga dzwonu/Furnace w cholote,
b) cholota przeciwnika nie moze ciulac po dzwonie/Furnace, ale obsluga dzwonu/Furnace nie moze ciulac po chipku w challengu,
c) cholota przeciwnika nie moze ciulac po dzwonie/Furnace, a obsluga dzwonu/Furnace moze ciulac po chipku w challengu.
Tylko prosze o wypowiedz sedziow a nie nastolaki-nabijajace-posty-ze-zdaniem-mi-sie-wydaje-ze. Dziekuje.
Jak mysza na dzwonie/Furnace wchodzi w challenge, to co sie dzieje z dzwonem/Furnacem i obsluga:
a) cholota przeciwnika moze ciulac normalnie po dzwonie/Furnace, a obsluga dzwonu/Furnace w cholote,
b) cholota przeciwnika nie moze ciulac po dzwonie/Furnace, ale obsluga dzwonu/Furnace nie moze ciulac po chipku w challengu,
c) cholota przeciwnika nie moze ciulac po dzwonie/Furnace, a obsluga dzwonu/Furnace moze ciulac po chipku w challengu.
Tylko prosze o wypowiedz sedziow a nie nastolaki-nabijajace-posty-ze-zdaniem-mi-sie-wydaje-ze. Dziekuje.
Nie jestem sędzią, ale nie jestem też wspomnianym nastolatkiem.
Na logikę Warhammerową:
dzwon/furmanka jest mountem (AB)
mounty biorą udział w challengach (i od tego zdaje się nie ma odstępstw - RB)
wniosek?
Najbardziej sensowna byłaby odpowiedź c.
Na logikę Warhammerową:
dzwon/furmanka jest mountem (AB)
mounty biorą udział w challengach (i od tego zdaje się nie ma odstępstw - RB)
wniosek?
Najbardziej sensowna byłaby odpowiedź c.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
na logike batlowa to:Na logikę Warhammerową:
dzwon/furmanka jest mountem (AB)
mounty biorą udział w challengach (i od tego zdaje się nie ma odstępstw - RB)
furnace/dzwonek jest mountem
obsluga dzwonka/furnace'a nie jest mountem wiec:
dzwonek bije i jest bity w challengu
oblsula niejest bita i nie bije w challengu
Trzech.
Jakbyś miał oddział piechoty w formacji 5x5 i byłby zaangażowany w walkę od przodu i tyłu to też byś uważał, że np. jak przeciwnik zabił dwóch z przodu to tylko 3 z tyłu będzie oddawać?
Jakbyś miał oddział piechoty w formacji 5x5 i byłby zaangażowany w walkę od przodu i tyłu to też byś uważał, że np. jak przeciwnik zabił dwóch z przodu to tylko 3 z tyłu będzie oddawać?
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/
No chyba, że alokowałeś ataki w konkretne modele.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
mozesz to poprzec jakas strona z RB albo FAQ?Janiszek pisze:No niby tak, ale zawsze możesz wybrac model który atakujesz. NP> żeby nie bił po twoim magu który stoi na rogu oddziału.
bo mi sie wydaje, ze jak wielo-woundowe modele dostaja rane (jak np. ogry) to nie wybierasz sobie w co celujesz, tylko te rany ida w oddzial. nie moze byc nagle tak, ze pare modeli ma po pare ran.
tak samo IMHO nie wybierasz sobie ktory model w BtB ginie. zadajesz rany i ludzie z oddzialu gina, to raczej przeciwnik mowi ktorzy zgineli.
jesli wiec twoj mag zada dwie rany i odzial (w ktorym sie znajduje mag) zada jedna rane to nie mozesz nagle powiedziec, ze biles po gosciu ktory byl w BtB z magiem, aby nikt nie oddal magowi. oczywiscie zakladam, ze mag stykal sie z trzema modelami przeciwnika.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Janiszek ma racje. W cc możesz deklarować ilość ataków, jaka będzie skierowana w każdy pojedynczy model przeciwnika. Zwykle nie ma to znaczenia, jeśli nie chodzi o czempiona oddziału lub wrogiego bohatera, dlatego jest to pomijane i usuwa się szeregowe modele, bez zbędnych komplikacji. Zdarzają się jednak takie sytuacje, gdzie chce się zlikwidować wrogi model, uniemożliwiając mu atak na inny własny model.Morsereg pisze:mozesz to poprzec jakas strona z RB albo FAQ?Janiszek pisze:No niby tak, ale zawsze możesz wybrac model który atakujesz. NP> żeby nie bił po twoim magu który stoi na rogu oddziału.
bo mi sie wydaje, ze jak wielo-woundowe modele dostaja rane (jak np. ogry) to nie wybierasz sobie w co celujesz, tylko te rany ida w oddzial. nie moze byc nagle tak, ze pare modeli ma po pare ran.
tak samo IMHO nie wybierasz sobie ktory model w BtB ginie. zadajesz rany i ludzie z oddzialu gina, to raczej przeciwnik mowi ktorzy zgineli.
jesli wiec twoj mag zada dwie rany i odzial (w ktorym sie znajduje mag) zada jedna rane to nie mozesz nagle powiedziec, ze biles po gosciu ktory byl w BtB z magiem, aby nikt nie oddal magowi. oczywiscie zakladam, ze mag stykal sie z trzema modelami przeciwnika.
To jak Ty zakładasz rozlosowywanie obrażeń również jest prawdą, lecz dotyczy to tylko fazy strzelania - Rulebook str. 31 "Multiple Wound Casualties" (właściwie cały ten podtemat, więc nie będę cytował konkretnych zdań). Co do możliwość rozdzielania ataków w walce wręcz - Rulebook str. 32 " Which Models Fight?":
If a model has more than 1 Attack, it can
divide its Attacks as the player wishes so long as this
is made clear before rolling to hit.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Sytuację te opisali dokładnie w którymś z FAQ do RB (nie pamiętam w którym, a nie mam czasu aby sprawdzić teraz).Morsereg pisze:...
Możesz deklarować, że atakujesz konkretne modele R&F, ale robisz to zanim rzucisz kostkami, a wszystkie nadmiarowe rany które zadasz temu modelowi, które zadasz są tracone, więc nie przekładają się ani na CR, ani na ilość zabitych modeli. Musisz też deklarować wszystkie ataki o tej samem inicjatywie na raz, więc nie możesz zadeklarować: "ten mój slyer nic nie zrobił, więc teraz po tym samym modelu, ten slyer obok walnie jeszcze jeden atak"
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
ile ran w oddział ogrów może zadać Flail of Skulls (1W=2W)? Jeśli wejdzie np. 3 gongi z flaila, kierowane w oddział, zabija 2 ogry? czy jednego i drugi z 2 ranami stoi?
edit:
a może 3 opcja, czyli ginie tylko jeden, bo 3 rany wpadają już przed multiplikacją...
edit:
a może 3 opcja, czyli ginie tylko jeden, bo 3 rany wpadają już przed multiplikacją...
Ostatnio zmieniony 1 kwie 2010, o 10:32 przez Afro, łącznie zmieniany 1 raz.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"
Ja bym obstawiał, że 1 i 2 rany na drugim. Analogicznie do atakowania zwykłych jednowoundowych modeli - zabiłbyś tylko 3 (mimo wlepienia 6 ran).
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
kazdym atakiem mozesz wbic max tyle woundow ile ma w profilu cel atakow.Byro pisze:Ja bym obstawiał, że 1 i 2 rany na drugim. Analogicznie do atakowania zwykłych jednowoundowych modeli - zabiłbyś tylko 3 (mimo wlepienia 6 ran).
W wypadku ogrow kazdy wound jest podwajany (maja w profilu3) czyli suma 6 daje 2 zdjete ogry
Shino, przecież to głupie.
Są 3 ataki w tym przykładzie, atakujesz jednego ogra, zadajesz mu 2 rany.
2 atak wchodzi w tego samego ogra, wchodzą 2 rany, ale druga nie przechodzi na kolejnego ogra co?
Chcesz powiedzieć, że taki skaven z felblade'm jednym cięciem może powalić 2 ogry nagle?
Albo nawet lepiej 3 sztuki 2 woundowych modeli (typu bretońskich pegazistów)?
Ale atakując regularną piechotę już by załatwił tylko jeden model....
Są 3 ataki w tym przykładzie, atakujesz jednego ogra, zadajesz mu 2 rany.
2 atak wchodzi w tego samego ogra, wchodzą 2 rany, ale druga nie przechodzi na kolejnego ogra co?
Chcesz powiedzieć, że taki skaven z felblade'm jednym cięciem może powalić 2 ogry nagle?
Albo nawet lepiej 3 sztuki 2 woundowych modeli (typu bretońskich pegazistów)?
Ale atakując regularną piechotę już by załatwił tylko jeden model....
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.