Krasnale w dzisiejszych czasach... 8 ed.

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Re: Krasnale w dzisiejszych czasach należących do...

Post autor: Mac »

Tak naprawdę... w przeciwieństwie do aktualnego trendu, w krasnoludzkich rare'ach widziałbym jakąś super elitarną i efektywną co do kosztów i zasad piechotę, zamiast jakiejś potwornej machiny czy monstrum z otchłani, które nagle z dupy znalazło się we fluffie i ma zasady z kosmosu...
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2170
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

Tak naprawdę... w przeciwieństwie do aktualnego trendu, w krasnoludzkich rare'ach widziałbym jakąś super elitarną i efektywną co do kosztów i zasad piechotę, zamiast jakiejś potwornej machiny czy monstrum z otchłani, które nagle z dupy znalazło się we fluffie i ma zasady z kosmosu...
bez kitu, fajny pomysł. ale coś na zasadzie moutain rangerów?

Awatar użytkownika
Drwal
Falubaz
Posty: 1449
Lokalizacja: Gdańsk - SNOT

Post autor: Drwal »

e tam...

Dla mnie dwarfy są jedną z najbardziej "zapuszkowanych" armii. na 3k+ z lordem i kowadlem wg mnie ciezko ruszyc ;]

Awatar użytkownika
grb
Pseudoklimaciarz
Posty: 24

Post autor: grb »

JEDYNE co sie mi kojarzy odnosnie jezdzacych dwarfow w Warhammerze, to mozliwosc powozenia zaprzegiem zaprzezonym w kuce (1. edycja WFRP). Wszelkie machiny tez raczej nie wchodza w rachube - nie ze wzgledu na brak mozliwosci technicznych, a konserwatyzm Gildii Inzynierow, ktora na uzywane co najmniej 100 lat zyrokoptery patrzy niechetnie.
Czyli wg. realiow swiata szczytem mobilnej krasnoludzkiej jednostki moze byc zyrek, albo taki pseudo rydwan - i dobrze.
We are the Dwarfs. You will be decapitated. Resistance is futile.

tomasso
Mudżahedin
Posty: 249

Post autor: tomasso »

Jak ktoś już wcześniej wspomniał - jeżeli krasnoludy miałyby na czymś jeździć, to na motorach! :lol2:
Co do super piechoty: na krasnoludzkim fluffie znam się tyle, co przyeczytałem z aktualnego booka. Jednak taki klocek, który ma moc.. nie wiem nawet jak miałoby to wyglądać. Coś jak połączenie aktualnych jednostek (np IB + hamki, do tego jeszcze jakaś specjalna zasada) czy coś zupełnie nowego?
Pijacy - może nikoniecznie do rarów. ;)
Immune to psychology, stubborn, pijacki cios
s4, t4, ld10, i4, 2a
heavy, tarcze oraz kufel(liczony jako broń ręczna)
Pijacki cios - coś a'la tańce wardancerów. Odziału nie dotyczy kara -1 do pogoni/ucieczki. Unit ciągle jest pijany, jednak przed rozegraniem każdej wali wręcz gracz może się zdecydować, czy pociągnie z flaszki. Rzuć k6:
6-5 - krasnoludy są wyjątkowo wyrzymałe jeśli chodzi o picie piwa (oraz innych trunków) jednak tym razem ledwo trzymają się na nogach. Chwieją się w te i we wte, przez co przeciwnik ma -1 do hita a gracz otrzymuje +1 do sejwa.
4-3 - upity krasnolud w dzikim amoku pędzi ku przeciwnikowi, pociąga go z bani i napiera ciałem. Gracz orzymuje +1 do trafienia oraz +2 do siły, jednak w przypadku gdy przeciwnik odda, krasnoludy nie będą mógły skorzystać z sejwa.
2-1 - od oddziału tak czuć alkoholem, że przeciwnik czym prędzej chce zakończyć walkę. Oddział z buta otrzymuje +1 do wyniku walki.

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Ja proponuję Longbeard-Ranger-Ironbreaker-Slayer-Hammerer-Miner-Warriors. Oddział łączył by cechy tych jednostek:

Gromlirowe zbroje, tarcze, throwing axy, great wepony i 2 hand weapony do wyboru do tego w skałcie lub mogą się wykopywać jak minersi naturalnie czempion mógł by mieś steam drill, dawali by re roll paniki w 6" mieli by zasadę slayer i oczywiście unbreakable jak slayerzy lecz zmodyfikowana zasada bodyguard hamków pozwalała by dołączyć do nich herosów a wszystko to w cenie warriora.

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

gogol bez przesady taki oddział za 8 pkt? i co jeszcze w core?

to ja gram tylko na takich :D
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

nie no zajmował by slot specjal i core na raz :P

Awatar użytkownika
Bruenor Battlehammer
Wodzirej
Posty: 703
Lokalizacja: Bendsburg

Post autor: Bruenor Battlehammer »

to w takim razie, skoro biorą też special, to podziękuję za takie plewy :wink:
putoa alasti avantoon! :wink:

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Panowie, panowie... bo już wezwania na Was dostaję coby tu porządek robić. Ale póki co Topory Zabójcy leżą spokojnie i cięć nie będzie ;) Proszę jedynie o zachowanie odpowiedniego poziomu dyskusji i trzymanie się tematu (co ogólnie póki co się udaje w miarę więc tylko przypominam ;) ).

Od siebie dodam:

M3 Krasnoludy, M4 Ludzie, M5 Elfy
tak było, jest i będzie...

Szanujmy się i nie mówmy, że "sramy" na czyjeś umiłowanie fluffu, klimatu itp. Wiadomo, są różni gracze, różni hobbyści i ludzie łączący oba te archetypy. Przy wzajemnym poszanowaniu będziemy żyć w spokoju.

Co do kawalerii... na miśkach by mi pasowała, na kozach czy dzikach już nie. Ale znów... są różne gusta, różne wyobrażenia o krasnoludach i o świecie warhammera. Tak czy siak jesteśmy poniekąd uzależnieni od tego co wymyśli GW, no chyba, że będziemy sobie grac domowe bitewki na własnych zasadach.

Jak najbardziej zgadzam się z tym, że krasnoludy powinny mieć zajebistą piechotę, która nawet przy M3 by sobie radziła, a póki co są tu pewne braki. Ale tak naprawdę wystarczyłyby kosmetyczne zmiany w Ironbreakerach i Hammererach, plus ewentualnie jakaś dodatkowa zasada armijna promująca właśnie piechotę.
No i powrót Doomseekersów i całego Karak Kadrin mi się marzy [-o<

Aha... i żadnych motorów, to nie 40tka ;) (chociaż uwielbiam te maszyny ;) ).
Obrazek

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Rozumiem, że jak już wymyślać to na całego? No to proszę :P
“Grudge Avengers”
Some dwarfs are even more attached to traditions and history of their race. They bear inevitable pain of their fallen kin and ancestors, each of them having copies and documents of prejudice, which has been done to dwarfs over millennia of their existence. They are out in the world, travelling, hard veterans of countless fights, wars and battles, not concerned with life which normal dwarfs have. They are out there to avenge their race, to fight for moment when all grudges will be avenged.
Rare choice unit: Grudge Avengers – Points/model: 20
M WS BS S T W I A Ld
Grudge Avenger 3 5 3 4 4 1 3 2 10
Grudge Bearer 3 5 3 4 4 1 3 3 10
Unit Size: 5-25
Weapons and Armour: Grudge Avengers are equipped with all kinds of different weaponry and armours, mentioned in their rules.
Options:
• Upgrade one Grudge Avenger to a Musician for +15 points
• Upgrade one Grudge Avenger to a Standard Bearer for +15 points
• Upgrade one Grudge Avenger to Grudge Bearer for +20 points
• Grudge Avengers units can have runic standards worth up to 75 points
• Grudge Bearer can have runic items worth up to 40 points
Special Rules:
Immune to Psychology
No Grudge Avenger suffer from weaknesses of mind. Their only purpose of living is to clear dwarven history of all grudges done to dwarfs and to make their enemies suffer the same.
Dwarf Grudge Avengers are affected by Immune to Psychology rule.
Hatred Within
Grudges done to dwarven race through millennia of their existence run constant hatred flowing through Grudge Avengers mind.
This works exactly like Hatred but also in following rounds of combat.
Out of community
Grudge Avengers are not concerned with lives of normal dwarfs and their doing. They think of them as too weak to actively fight enemies, which contributed to downfall of dwarven race.
No character can join unit of Grudge Avengers
Veterans
Grudge Avengers are special cast of dwarven society. The most conservative dwarfs, who live outside fortresses, in their own communities, also have their own blacksmiths, armourers and engineers. Their daily life relies on constant fights with different kind of enemies, which raises need for using many different strategies and tactics. For Grudge Avenger, a lost day is a day with no grudge avenged.
Grudge avengers are equipped with different manner of weaponry – ranged and close combat. Also they can be equipped with different armours. All of this affects style of playing them. The options below are decided before game starts, but after deployment is done.
1. Grudge avengers can be equipped with light armour. In that case, they cannot use shields, but can use either great weapons or two hand weapons (decided at start of combat). Also, in this case they are equipped with avenger crossbows. While equipped with light armour, they follow all rules for skirmishers (rearrange placement of unit so that it represent loose formation of skirmishers).
Avenger crossbow
Range: 18 inches
Strength: 4
Rules:
- Armour piercing,
- Move and fire,
- Do not suffer penalties for long range and enemy being skirmishers or in cover.
2. Grudge avengers can be equipped with heavy armour. In that case they can use shield, great weapons or two hand weapons (decided at start of combat). Also, in this case they are equipped with multi-barrelled dwarven handguns.
Multi-barrelled dwarven handgun
Range: 18 inches
Strength: 4
Rules:
- Armour piercing.
- Dwarven Accuracy (+1 to hit bonus)
- 2x Multiple shoots
3. Grudge avengers can be equipped with gromril armour. In that case they can use only shields and hand weapons. Also, in this case they are stubborn and do not suffer penalties for being flanked or attacked in rear. On a dice roll of 4+, enemies which can charge them must do so and are rewarded with ability to reroll misses to hit and have +1A bonus in first round of combat. This only works when enemies charge affected by this 4+ roll, not when they voluntarily charge grudge avengers.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Łoooo Jezuuu... tworzy się kolejny temat do wymyślania nowych jednostek i armylistów ](*,)

:wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3080

Post autor: Morsereg »

Gogol pisze:Ja proponuję Longbeard-Ranger-Ironbreaker-Slayer-Hammerer-Miner-Warriors. Oddział łączył by cechy tych jednostek:

Gromlirowe zbroje, tarcze, throwing axy, great wepony i 2 hand weapony do wyboru do tego w skałcie lub mogą się wykopywać jak minersi naturalnie czempion mógł by mieś steam drill, dawali by re roll paniki w 6" mieli by zasadę slayer i oczywiście unbreakable jak slayerzy lecz zmodyfikowana zasada bodyguard hamków pozwalała by dołączyć do nich herosów a wszystko to w cenie warriora.
szkoda, ze bez flyinga jak zyrek :(

;)
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
pingu
Falubaz
Posty: 1046
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pingu »

No racja w rarach by mogli dać jakąś piechotę a tu tylko zyrek i organki, które swoją drogą czasem zrobią przesiękę:D a czasem w 1 turze bum:/ gram ostatnio na samej piechocie i racja czegoś tu brakuje Ironki duży AS ale tylko hand wepon a hamki galante ale mały as:/ no i co byś nie wziął masz pod górkę.
Obrazek
Idiotów na świecie jest mało, ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2182
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

ironi z dwoma atakami, slayerzy, którzy nawet jak zginą, to mogą wypłacić jeszcze swoje ataki. żadnej kawalerii, no chyba że powietrznej (żyrka w oddziałach 1-3 i po 100 punktów), a z wynalazków to taki opancerzony wóz ze świdrami , który normalnie służy do wiercenia tuneli w górach :D M. inżynierzy nie zajmujący slota hero i doomsekerzy jako weaponteem dla oddziału slayerów, lub wypadający z nich jak fanole :) Minerzy z ładunkami wybuchowymi wielokrotnego użycia i mogących je użyć nie tylko w reakcji na szarżę.

Widzę, że z kolejnego tematu robi się koncert życzeń noworocznych.

Co by nie było, gra się teraz ciężko, ale satysfakcja z wygranej jest tym większa. Ja ostatnio staram się grać mobilniej: 10 rangerów, 10 minerów (a nawet 2 takie oddziały), tan desantowiec z wardem 2+ od strzelania i m.m , 2 żyrka i kowadło dają spore możliwości. Fakt, że jak trafimy armię nastawioną ostro na strzelanie, czy mocno na walkę, to jest ciężko przy czymś takim, ale można nieźle się pobawić.

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3445
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

Sory, ale też muszę:
Salvador Dali "Wielki masturbator":
Obrazek

core choice
cost: 1 pt.

M10, WS10, BS10, S10, T10, W10, I10, A10, LD10
AS 1+, WS 2+ may re-roll d6 times
unbreakable, terror, flying, flaming attacks, killing blow, poison, level 4 wizard (knows all lores in game), tunneling, scout, hate everyone, auto hity i auto woundy. Zawsze wygrywa combaty o 10, wszystkie krasnoludy na stole korzystają z jego Ld. :mrgreen:
O czymś zapomniałem? :mrgreen: =P~
Obrazek
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia."
~Warren E. Buffett

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Klafuti pisze:O czymś zapomniałem? :mrgreen: =P~
Regeneracja... jakby ktoś go trafił na 5+, zwoundował na 6+, nie zdałby AS 1+ i potem warda na 2+...

Prawdę powiedziawszy, możemy przy wymyślaniu bawić się w idiotów lub dojść do naprawdę ciekawych, realnych pomysłów (np. ja znając mniej więcej wszystkie mechaniki gry, zastanawiam się jaka tak naprawdę nowa mechanika mogłaby się jeszcze pojawić, co by urozmaiciła rozgrywkę). Ale chyba nie mnie samemu tu wybieranie drogi jaką podąży temat. W końcu i tak jakąkolwiek drogę temat wymyślania jednostek obierze, będzie to nijak konstruktywne.

EDIT: Ah no i jeszcze jedno. Jest piękna kontra na "Wielkiego Masturbatora" - dziwnym trafem, zamierzonym bądź też nie, GW umieściło w swej grze przycisk "reset"; kontrę na wszystko, jakkolwiek mocne w zasadach czy statystykach by nie było; zasadę, której potęga wyśmiewa wszystkie inne...

Infernal Gateway... i pomyśleć, że przy tych 16 zasadach i dziesiątkach w statystykach... takie proste działanie - trzy udane rzuty kostkami i puf!
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3445
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

Prawdę powiedziawszy, możemy przy wymyślaniu bawić się w idiotów lub dojść do naprawdę ciekawych, realnych pomysłów (np. ja znając mniej więcej wszystkie mechaniki gry, zastanawiam się jaka tak naprawdę nowa mechanika mogłaby się jeszcze pojawić, co by urozmaiciła rozgrywkę). Ale chyba nie mnie samemu tu wybieranie drogi jaką podąży temat. W końcu i tak jakąkolwiek drogę temat wymyślania jednostek obierze, będzie to nijak konstruktywne.
No dobra, ale do wymyślania zasad jest już oddzielny temat.
Obrazek
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia."
~Warren E. Buffett

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

"jakaś dodatkowa zasada armijna promująca właśnie piechotę. "

wliczony w koszcie każdego krasnoluda, łącznie z obsługami maszyn, dwurak i heavy armour...
i już nisko latające harpie tudzież inni biegacze skaveńscy zaczeliby uważać...
poza tym wpełni popieram Raksa..

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2937
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

wliczony w koszcie każdego krasnoluda, łącznie z obsługami maszyn, dwurak i heavy armour...
Ta propozcja pachnie mi swiatem dysku niewiedziec czemu :wink: .
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

ODPOWIEDZ